Aihe: Jäätävät tarjoukset laitteista
1 2 3 4 5 6 7 8
Marzi
11.04.2010 03:28:48

kiriminni: 100% samaa mieltä,mutta ei se tee siitä paskaa kitaraa.
Mr.speed en tiedä yhtään varteenotettavaa blues kitaristia joka soittaa ESP tai Jackson
kitaroilla bluesia.Ne nyt ei vaan sovi siihen ne on speed kitaroita.

No enpä menis Ron Woodia kuitenkaan speedmetallikitaristiksi sanomaan. Ja esim ST- ja PC -mallit ei oo myöskään metallikirveitä nähneetkään.
Tarpeeksi on liian vähän.
Jäämeri
11.04.2010 09:54:35
Minulla oli pari vuotta sitten myynnissä 2205 ja siihen alle 1936. Olisinko pyytänyt silloin 650€ koko läjästä, nykyään toki olisi naurettavan alhainen pyynti. No, eräs sankari laittoi sitten viestiä että tarjoaa 350€ kunhan toimitan kamat hänelle n. 200 km päähän. Lisäsi viestiinsä vielä että nuo kamat kun ei kovin hyvät ole. Totta kai kaveri sitten loukkaantui todettuani että jos nyt ei kuitenkaan tehtäisi yhdessä mitään kauppoja.
Vladi
11.04.2010 10:05:11
Tää poikkeaa hieman aiheesta, mutta joskus mulla oli tuolla wated-osastolla "kitaristi tarjolla"-tyyppinen ilmiotus jossa olin aika tarkasti selittänyt mitä etsin. Jo toisena yhteydenottona sain tarjouksen liittyä bändiin kosketinsoittajaks. Cool.
Kyllä se siitä.
Dunga
11.04.2010 11:17:37
Sorry m.netin hevarit, teitä on vaan niin mukava vähän ärsyttää välillä.

Ehe, kyllä se taisi olla teikäläinen kuka rupesi kiroamaan ja poraamaan. Kipases nyt sitä bluesia veivaamaan sillä kuutiollasi, kun et tähän triidiin tuo mitään muuta kuin oman hölmöytesi. 44-vuotiaalta odottaisi vähän parempaa antia kirjallisesti ja älyllisesti.
War... war never changes.
Fantasmic
11.04.2010 13:19:21
Hieno ketju!Harmi vaan että sipsit loppuivat jo..
Jäätävät tarjoukset ovat lähinnä hauskoja, miten niistä porukka voi noin korpeentua?
Myyjä määrittää sen hinnan. No niin määrittää.Mutta yleensä myös ostaja määrittää sen hinnan millä on tuotteen valmis ostamaan.
Paras kauppahan on se joss sekä myyjä että ostaja ovat tyytyväisiä.

Tavaroiden hinnat on jo kipurajoilla.Tuo nyt on jo ihan puhdasta paskapuhetta.Kukaanhan niitä kamoja ei pakota ostamaan eikä edes myymään.
Ja kun katsoo torille niin kyllä siellä koitetaan ties millaista ritsaa myydä aivan järjettömään hintaan.No, ne ei kyllä juuri omistajaa vaihdakkaan.
Turhapa siinä on sitten alkaa mussuttamaan kun kukaan ei osta.

Mikä tuossa nyt sitten on niin vaikeaa?Jos niitä tarjouksia ei kestä, laittakaa ilmoitukseen että hinta on tiukka eikä tarjouksiin viitata edes kintaalla.
Soittokamojen vaihtelussa kuitenkin tulee aina yleensä jonkun verran takkiin mutta suurin osa taitaa kestää sen hyvillä mielin kun pääsee sijoittamaan
taas uusiin kamoihin.
ravensoul
11.04.2010 13:39:47
Hoho, täällähän on vaihteeksi viihdettä. Yllätys oli melkoinen, kun huomasin angstisen newbien tavoin uhoavan henkilön pyörineen palstalla näemmä vuodesta 2003. :D
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Mandarax
11.04.2010 13:40:05
Fantasmic: Soittokamojen vaihtelussa kuitenkin tulee aina yleensä jonkun verran takkiin mutta suurin osa taitaa kestää sen hyvillä mielin kun pääsee sijoittamaan
taas uusiin kamoihin.

Näinpä. Muutoinkin on hiukan kummeksuttava ajatuksenjuoksu monilla kun jotenkin automaattisesti ajatellaan ettei noista omista romuistansa saisi tulla yhtään takkiin jälleenmyynnissä. Itse ajattelen asian jotakuinkin niin, että jos joku vekotin, vaikkapa nyt vahvistin, on palvellut minua pari vuotta ja kun sen eteenpäin taas myyn, niin maksan siitä parin vuoden käytöstä sen "vuokran" mukisematta. Siis jos olen ostanut vaikkapa vaffarin käytettynä 500e ja kahden vuoden päästä saan siitä 400e, niin sehän on melko halpa käyttöhinta, eikö? Toki parhaimmillaan hyvien kauppojen ansiosta voi jäädä vaikka voitollekin, mutta ei se nyt ihan itsestäänselvyys ole..! Ja porukka torilla perustelee miksi se sen ritsa on myynnissä samaan hintaan kuin uusi....hoho.. "Noku se on omalla silmällä valittu ja laulaa kun seireeni eikä oo edes kun pari klommoa ja lavassa ventti..."
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Fantasmic
11.04.2010 13:41:04 (muokattu 11.04.2010 13:41:16)
^^Jos ne kamat on olleet tuosta vuodesta lähtien säännöllisen epäsäännöllisesti torilla myynnissä ilman suurempaa kansan kiinnostusta, ymmärrän hitusen paremmin tuon katkeruuden. :D
s8na
11.04.2010 14:16:55

Mun mielestä kitararomujen jälleenmyyntiarvosta on kans aivan turha valittaa, koska hyvillä kamoilla jälleenmyyntihinta on pääsääntöisesti hyvä. Kannattaa koittaa kaupata vaikka parivuotta vanhaa tietsikkaa tolla 70% ostohinnasta "vakiolla". Paljos 20 vuotta vanhan auton arvo on ostohinnasta jos vertaa vaikka johonkin 80 luvun kitaraan?

Kandee ostaa sellasia romuja, jotka saa kaupaks jos vaikka tarvii joskus myyvä. Ite olen yhessä kitarassa ottanu takkiin vaikka ostin sen jo alkujaan ns. hyvään hintaan. Ei vaan ollu haluttu malli ja valmistajakin alko polkemaan hintoja ku kepit ei myyny. Pilkkahintaan se tuli sit myytyä parempien tieltä eikä se suuremmin hatuttanu.
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
whagabam
11.04.2010 16:50:08
Tulipa kerran tämmöinen vaihtotarjousviesti kun oli Tokain ES110 myynnissä.... Eipä ollut kellolle käyttöä...

Terve,
Voisin olla kitarasi ostaja kunhan saisin mun kello myytyä.
Tiedustelisin kuitenkin varmuuden vuoksi jos haluaisit vaihtaa kitarasi kellooni:

http://www.nettimarkkina.com/viewIt xtbox=Sanahaku&search=Hae+%3E%3E&PN0=simp_search&h=Hae+%3E%3E

Lisätietoa kellosta:

http://www.hour-hand.com/index.php/ rinox_swiss_army_ambassador_xl_chro
http://www.valenciatimecenter.com/p nfo.php?cPath=59_79&products_id=338

Tässä maahantuojan kommentti:

Hei Mikael,

Sain Victorinoxilta Sveitsistä kysymyksesi tuosta Ambassador limited editionista, ja uskoisin, että kyseessä on malli nro. 251129. Niitä on ollut meillä myynnissä pari vuotta sitten ja silloin uuden kellon suositushinta oli 1520 €. Ostajia voisi ehkä löytyä netin välityksellä sekä Suomesta että ulkomailta, ja kellon hinnan arvioinnissa kannattaa ottaa huomioon kellon ulkoinen kunto (naarmut jne.), rannekkeen kunto, koneiston kunto (mahd. huollot ja puhdistukset plussaa), aitous ja takuutodistukset, alkuperäispakkaukset, jne. Halutessasi oman paikkakuntasi kelloseppä voi varmasti auttaa kellon kunnon ja arvon määrityksessä.

Hyvää syksyä ja onnea kellokauppoihin!

Ystävällisin terveisin,

Tiina Saarela
Tuotepäällikkö

Nexet Oy

Sitten minulla olis vielä rumpusetti tarjota vaihdossa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=258238

Parhain terveisin,
Mikael
vasurilla.
loner
11.04.2010 17:48:30
whagabam: Tulipa kerran tämmöinen vaihtotarjousviesti kun oli Tokain ES110 myynnissä.... Eipä ollut kellolle käyttöä...

Terve,
Voisin olla kitarasi ostaja kunhan saisin mun kello myytyä.
Tiedustelisin kuitenkin varmuuden vuoksi jos haluaisit vaihtaa kitarasi kellooni:

http://www.nettimarkkina.com/viewIt xtbox=Sanahaku&search=Hae+%3E%3E&PN0=simp_search&h=Hae+%3E%3E

Lisätietoa kellosta:

http://www.hour-hand.com/index.php/ rinox_swiss_army_ambassador_xl_chro
http://www.valenciatimecenter.com/p nfo.php?cPath=59_79&products_id=338

Tässä maahantuojan kommentti:

Hei Mikael,

Sain Victorinoxilta Sveitsistä kysymyksesi tuosta Ambassador limited editionista, ja uskoisin, että kyseessä on malli nro. 251129. Niitä on ollut meillä myynnissä pari vuotta sitten ja silloin uuden kellon suositushinta oli 1520 €. Ostajia voisi ehkä löytyä netin välityksellä sekä Suomesta että ulkomailta, ja kellon hinnan arvioinnissa kannattaa ottaa huomioon kellon ulkoinen kunto (naarmut jne.), rannekkeen kunto, koneiston kunto (mahd. huollot ja puhdistukset plussaa), aitous ja takuutodistukset, alkuperäispakkaukset, jne. Halutessasi oman paikkakuntasi kelloseppä voi varmasti auttaa kellon kunnon ja arvon määrityksessä.

Hyvää syksyä ja onnea kellokauppoihin!

Ystävällisin terveisin,

Tiina Saarela
Tuotepäällikkö

Nexet Oy

Sitten minulla olis vielä rumpusetti tarjota vaihdossa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=258238

Parhain terveisin,
Mikael

Tuohan kuulostaa ihan sinikirjan multipersoonalta.
Twinkle
11.04.2010 17:51:20
whagabam: Tulipa kerran tämmöinen vaihtotarjousviesti kun oli Tokain ES110 myynnissä.... Eipä ollut kellolle käyttöä...

Tätä on kyllä pakko kommentoida siinä mielessä, että itse en ole vieläkään ymmärtänyt miksi ihmiset maksaa kelloista? Ymmärrän syyt minkä takia ne maksaa, hienomekaniikkaa, jalometalleja ja muita mutta... se on kumminkin vaan kello. Se on pääasiassa tarkoitettu ajan näyttämistä varten ja nyky-yhteiskunnassa sen ajan näkee niin monesta paikasta, niin monella eri välineellä. Ehkä jos ostaa tommoisen victorinoxin taistelukellon niin se kestää vuosikymmeniä mutta siltikin se on loppupeleissä pelkkä aikarauta.

Ja pointti tässä on se, että minä en ymmärrä. ei kenenkään kellomiehen tartte nyt hyökätä vittuilemaan pystymetsästä. Jos omistat jonkun extreme-rolexin jonka kanssa voi sukeltaa mariaanien haudan pohjaan niin kiva että tykkäät ja koet tarvitsevasi.
Neponen
11.04.2010 17:52:15

Kysynnän ja tarjonnan laki.. se on jännä. Kun nämä ovat yhtäsuuret tavara liikkuu "oikealla" hinnalla. Erisuuruus johtaa joko hintojen nousuun, tai laskuun.
Wolfie
11.04.2010 17:53:05
Twinkle: Tätä on kyllä pakko kommentoida siinä mielessä, että itse en ole vieläkään ymmärtänyt miksi ihmiset maksaa kelloista? Ymmärrän syyt minkä takia ne maksaa, hienomekaniikkaa, jalometalleja ja muita mutta... se on kumminkin vaan kello. Se on pääasiassa tarkoitettu ajan näyttämistä varten ja nyky-yhteiskunnassa sen ajan näkee niin monesta paikasta, niin monella eri välineellä. Ehkä jos ostaa tommoisen victorinoxin taistelukellon niin se kestää vuosikymmeniä mutta siltikin se on loppupeleissä pelkkä aikarauta.

Ja pointti tässä on se, että minä en ymmärrä. ei kenenkään kellomiehen tartte nyt hyökätä vittuilemaan pystymetsästä. Jos omistat jonkun extreme-rolexin jonka kanssa voi sukeltaa mariaanien haudan pohjaan niin kiva että tykkäät ja koet tarvitsevasi.

Sama asia miettiä hintavampia autoja, silmälaseja, soittimia ja niin montaa muuta eri asiaa... Mihin tarvitaan, kun halvalla saa saman?
Oh Lord, Thank You!
Antti1
11.04.2010 17:55:10 (muokattu 11.04.2010 17:55:44)
Mm. imagokysymys, on siinä muitakin pointteja toki. Miksi tietynlaisissa juhlissa tarvitaan tietyn hintaluokan ylittävä puku, vaikka halvallakin saa hienon ja asiansa ajavan? Aidolla Rolexilla saa tietyissä piireissä arvostusta, muovisella Casiolla ei.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
s8na
11.04.2010 17:57:42

Wolfie: Sama asia miettiä hintavampia autoja, silmälaseja, soittimia ja niin montaa muuta eri asiaa... Mihin tarvitaan, kun halvalla saa saman?

Elvistelyähän ne on. Miks kitaras tarttee olla bindaukset, loimuvaahteraa jne.
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Wolfie
11.04.2010 17:57:59
Antti1: Mm. imagokysymys, on siinä muitakin pointteja toki. Miksi tietynlaisissa juhlissa tarvitaan tietyn hintaluokan ylittävä puku, vaikka halvallakin saa hienon ja asiansa ajavan? Aidolla Rolexilla saa tietyissä piireissä arvostusta, muovisella Casiolla ei.

Ja tietysti tuli mieleen se, että aikaisemmin ostelin halpoja kelloja. Ne kestivät sen vuoden ehkä, ja uuden ostaminen oli edessä. Sitten ajattelin, että hieman enemmän sijoittamalla saattaisi saada jo laatua, ja niin ostin sitten hieman hintavamman vehkeen. On ajanut jo hintansa takaisin korkojen kera tässä viimeisten 7 vuoden aikana, mitä se on aikaa näyttänyt ranteessa ollessaan.
Oh Lord, Thank You!
Wolfie
11.04.2010 17:58:21
s8na: Elvistelyähän ne on. Miks kitaras tarttee olla bindaukset, loimuvaahteraa jne.

Näinhän se...
Oh Lord, Thank You!
Antti1
11.04.2010 18:00:33 (muokattu 11.04.2010 18:02:19)
Wolfie: Ja tietysti tuli mieleen se, että aikaisemmin ostelin halpoja kelloja. Ne kestivät sen vuoden ehkä, ja uuden ostaminen oli edessä. Sitten ajattelin, että hieman enemmän sijoittamalla saattaisi saada jo laatua, ja niin ostin sitten hieman hintavamman vehkeen. On ajanut jo hintansa takaisin korkojen kera tässä viimeisten 7 vuoden aikana, mitä se on aikaa näyttänyt ranteessa ollessaan.

Jep, ne on noi mainitsemani muut pointit: kestävyys, toimivuus, luotettavuus, ergonomia jne.

Parastahan tässä on vielä se, että mulla lojuu alkuperäislaatikossaan turkasen kallis Lorus, jota olen kerran sovittanut ranteeseeni todeten rannekkeen pari pykälää liian isoksi. Oli liian haastavaa käydä pienentämässä sitä, joten en sitten käytä kelloa lainkaan... :P

E: Mitäköhän siitä on aikaa... Vissiin 6v ollut nyt pölyttymässä.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Wolfie
11.04.2010 18:05:55
Antti1: Jep, ne on noi mainitsemani muut pointit: kestävyys, toimivuus, luotettavuus, ergonomia jne.

Parastahan tässä on vielä se, että mulla lojuu alkuperäislaatikossaan turkasen kallis Lorus, jota olen kerran sovittanut ranteeseeni todeten rannekkeen pari pykälää liian isoksi. Oli liian haastavaa käydä pienentämässä sitä, joten en sitten käytä kelloa lainkaan... :P

E: Mitäköhän siitä on aikaa... Vissiin 6v ollut nyt pölyttymässä.

Loppujen lopuksi kohtalaisen helppo on ollut _yleensä_ ottaen säätää kellon ranneketta. Tahtoo vain olla tuollainen kronografi semmoinen Sveitsin armeijan linkkari, ettei kaikkia ominaisuuksia tule käytettyä koskaan. Erinomainen kello kyllä.

Eli toisin sanoen, mieluummin hieman panostaa kerralla, ettei tarvitse sitten lisää laittaa ja toiseen kertaan vähintäänkin sijoittaa...
Oh Lord, Thank You!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)