Aihe: minkälaiset kielet alasviritetyllä kitaralla soittamiseen
1 2 3 4 5 6 7
Satu ja Tuija
19.11.2009 21:33:52 (muokattu 19.11.2009 21:35:20)
Elämässä pitää olla elixiriä!
ReBeat
19.11.2009 21:37:31

Jimi Hendrix -rahastuskielipaketissa sanotaan että ruotsalainen teräs on parasta materiaalia. Katsokaa siis että käytätte vain kieliä, joiden teräs on ruotsalaista. Oli vire mikä tahansa.
Terry Pantheras
19.11.2009 21:40:57
ReBeat: Jimi Hendrix -rahastuskielipaketissa sanotaan että ruotsalainen teräs on parasta materiaalia. Katsokaa siis että käytätte vain kieliä, joiden teräs on ruotsalaista. Oli vire mikä tahansa.

Swedish steel. Kuulostaapa - hmm - "vekkulille"...
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Satu ja Tuija
19.11.2009 21:41:49
ReBeat: Jimi Hendrix -rahastuskielipaketissa sanotaan että ruotsalainen teräs on parasta materiaalia. Katsokaa siis että käytätte vain kieliä, joiden teräs on ruotsalaista. Oli vire mikä tahansa.

Siinä pitäisi sanoa että ruotsalainen peräs on parasta! Vaikkakaan mistä minä moisista tietäisin. LOLlit ja muut kätsyt janaan!
;D
Jucciz
19.11.2009 21:46:00 (muokattu 19.11.2009 21:49:03)
Mulla on tässä kuussa tähän tietoon seitsemän keikkaa, neljä niistä on jo heitetty samoilla kielillä (Blue Steel). Keikan jälkeen sipaisen kielet Fast Fret:illä tai Dunlop:in 65:llä. Luultavasti ainakin yhden keikan vielä heitän noilla: vähän laiskuudestakin riippuu, montako keikkaa heitän samalla setillä, mutta kyllä se alle kymmenen jää kuitenkin, koska noin viiden keikan plus muun soittelun jälkeen kielet alkaa vaan olla jo niin käytetyt, etteivät ne enää pidä virettä, vaikka kielissä olisikin vielä jäljellä enemmän kieltä kuin paskaa.
koponen
19.11.2009 21:48:41
Jucciz: Mulla on tässä kuussa tähän tietoon seitsemän keikkaa, neljä niistä on jo heitetty samoilla kielillä (Blue Steel). Keikan jälkeen sipaisen kielet Fast Fret:illä. Luultavasti ainakin yhden keikan vielä heitän noilla: vähän laiskuudestakin riippuu, montako keikkaa heitän samalla setillä, mutta kyllä se alle kymmenen jää kuitenkin, koska noin viiden keikan jälkeen kielet alkaa olla jo niin käytetyt, etteivät ne enää pidä virettä, vaikka kielissä olisikin vielä enemmän kieltä kuin paskaa.

Tuo on muuten tosi yksilöllistä että miten nopeasti kielet menee tukkoon. Jotkut soittaa ja hikoilee keikalla niin, että se on laakista vainaa. Treenihommissa samat hemmot pärjää setillä pitempään.
I'm endorsed by Marshall
Satu ja Tuija
19.11.2009 22:00:03 (muokattu 19.11.2009 22:01:31)
koponen: Tuo on muuten tosi yksilöllistä että miten nopeasti kielet menee tukkoon. Jotkut soittaa ja hikoilee keikalla niin, että se on laakista vainaa. Treenihommissa samat hemmot pärjää setillä pitempään.

Juuh, kerran törmäsin semmoseen hemmoon notta perskules! Soitti varmaan 10min mun stratolla ja kielet oli kun juustosnackseilla hierotut. Kamalan rasvainen mies. Sanomattakin selvää että sen jälkeen keksin "vieraskitaran". (eli muijan strato)
Mr. Speed
19.11.2009 22:03:08
Satu ja Tuija: Juuh, kerran törmäsin semmoseen hemmoon notta perskules! Soitti varmaan 10min mun stratolla ja kielet oli kun juustosnackseilla hierotut. Kamalan rasvainen mies. Sanomattakin selvää että sen jälkeen keksin "vieraskitaran". (eli muijan strato)

Jeps. Näitä on. Pändin entinen basisti soitteli aina passoaan, ja samalla söi esimerkiksi lihapiirakkaa tai leipäkebabia, ja ihmetteli kuinka kielet voi olla aina niin paskassa.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Klapp
19.11.2009 22:50:34
Satu ja Tuija: Juuh, kerran törmäsin semmoseen hemmoon notta perskules! Soitti varmaan 10min mun stratolla ja kielet oli kun juustosnackseilla hierotut. Kamalan rasvainen mies. Sanomattakin selvää että sen jälkeen keksin "vieraskitaran". (eli muijan strato)

Miks annoit sen soittaa sun kitaralla senkin kakkapylly? Mun kitaroilla ei finnkinolaiset soittele. Se oli sitäpaitsi tietysti syöny juustosnackseja just ennen! Joko se tai sitten sinä ei ollu niitä laatikon terävimpiä veitsiä, hä?
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
kimurantti1
19.11.2009 22:50:39 (muokattu 19.11.2009 23:05:42)
Kylläpä se kestikin. :-D Nyt on yksi enemmän kuin 5 keikkaa kuussa vetävä kaveri vastannut, että miten usein kielet vaihtuu.

Mä vaihdoin kielet viime viikon perjantaina. Mulla oli sinä viikonloppuna kaksi keikkaa ja yhdet treenit. Nyt mulla on taas kaksi keikkaa ja yhdet treenit. Niiden jälkeen meinaan vaihtaa kielet. Kieltämättä ne on aika paskaiset jo silloin, mutta pitää mun arvioni mukaan vielä vireen, enkä usko että tanssikansan live-elämys tulevana lauantaina juurikaan kärsii, vaikka mulla onkin kitarassa kielet, joilla on sitä ennen soitettu kolme keikkaa ja kahdet treenit. Näiden lisäksi tulee (tällä hetkellä) päivittäistä soittoa/treenaamista tehtyä n. neljä tuntia päivässä. Tähän vielä lisättäköön, että mulla on neljä sähkökitaraa plus yksi teräskielinen akustinen, joista kaksi niistä sähkökitaroista (joilla yleensä myös keikat vedän) saa reippaasti enemmän soittoa kuin muut.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Humanoid
19.11.2009 22:52:40
Jucciz: Mulla on tässä kuussa tähän tietoon seitsemän keikkaa, neljä niistä on jo heitetty samoilla kielillä (Blue Steel). Keikan jälkeen sipaisen kielet Fast Fret:illä tai Dunlop:in 65:llä. Luultavasti ainakin yhden keikan vielä heitän noilla: vähän laiskuudestakin riippuu, montako keikkaa heitän samalla setillä, mutta kyllä se alle kymmenen jää kuitenkin, koska noin viiden keikan plus muun soittelun jälkeen kielet alkaa vaan olla jo niin käytetyt, etteivät ne enää pidä virettä, vaikka kielissä olisikin vielä jäljellä enemmän kieltä kuin paskaa.

Tuon kuvauksen perusteella Blue Steelit eivät kyllä herätä hirveästi mielenkiintoa..
Sami / Ääniportti
Satu ja Tuija
19.11.2009 22:55:15
Klapp: Miks annoit sen soittaa sun kitaralla senkin kakkapylly? Mun kitaroilla ei finnkinolaiset soittele. Se oli sitäpaitsi tietysti syöny juustosnackseja just ennen! Joko se tai sitten sinä ei ollu niitä laatikon terävimpiä veitsiä, hä?

No kun se oli kaveri. Mutta nykyään katson kavereidenkin rasvaprosentin ennen koetusta. Kaikkista ällöimpiä en päästä edes sisälle...siis taloon. :)
HeavyMachinery
19.11.2009 23:13:27

Satu ja Tuija: No kun se oli kaveri. Mutta nykyään katson kavereidenkin rasvaprosentin ennen koetusta. Kaikkista ällöimpiä en päästä edes sisälle...siis taloon. :)

Mää oon sanonut kavereille että sisään saa tulla mutta rojuja ei saa heittää sisälle ikkunasta.

Jucciz: paskaa.

Hyi sua se on kakkaa !! ja likaa....

Tästäpäs on tulossa niin hauska topic.

Ei tuu muut HIV kun on kumit kielillä päällä...

Hard Swedish Steel , voi hesus...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Les Fender
20.11.2009 00:15:42
On se niin hillittömän hauskaa lukea joidenkin nimimerkkien vannovan milloin minkäkin kielimerkin paremmuuteen.. hetkeksi. Jos noilla pinnoittamattomilla olis niin helvatan suuria eroja mitä kirjoittavat niin nehän on lapsellisen helppoa erottaa sokkotestissä toisistaan;)

Haluaisin vaan tuon nähä.. Ei kun kuulla...
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
20.11.2009 00:22:01
Les Fender: On se niin hillittömän hauskaa lukea joidenkin nimimerkkien vannovan milloin minkäkin kielimerkin paremmuuteen.. hetkeksi. Jos noilla pinnoittamattomilla olis niin helvatan suuria eroja mitä kirjoittavat niin nehän on lapsellisen helppoa erottaa sokkotestissä toisistaan;)

Haluaisin vaan tuon nähä.. Ei kun kuulla...

Äläpäs nyt. Ei kielissä ole pelkästään kysymys siitä, miltä ne kuulostavat. Myös tuntuma ja tatsi vaikuttaa valintaan. Samoin saatavuus voi olla monelle tärkeä valintakriteeri. Tai sopivat kielivahvuudet setissä.

Mä en ole vielä löytänyt kovin monelta valmistajalta 11-52 kielisettiä, jonka punottujen kielien ydinlanka on roundcore, eikä hexcore.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Les Fender
20.11.2009 01:16:34 (muokattu 20.11.2009 01:19:37)
Ei kielissä ole pelkästään kysymys siitä, miltä ne kuulostavat. Myös tuntuma ja tatsi vaikuttaa valintaan.

No eikös se vaan helpota tunnistamista, ei tarvita välttämättä edes vahvistinta. Siis ihan oikeesti haluisin nähdä miten vaikkapa kymmenestä samanlaisesta laadukkaasta CS stratosta joku poimisi niitä eri kielimerkkejä silmät sidottuina.
"Living is easy with eyes closed!"
Klapp
20.11.2009 01:42:20
No eikös se vaan helpota tunnistamista, ei tarvita välttämättä edes vahvistinta. Siis ihan oikeesti haluisin nähdä miten vaikkapa kymmenestä samanlaisesta laadukkaasta CS stratosta joku poimisi niitä eri kielimerkkejä silmät sidottuina.

No voi herra isä soikoon, paljonko hoksnokkaa tarvitaan laskemaan yhteen yks ynnä yks, ettei ihmisenä tunnettu olento (sen olennon kehittämästä, markkinataloudeksi ristitystä kuplasta puhumattakaan) toimi tuolviisiin? Ei kai se juju oo missään perkeleen sokkotesteissä, joita tällä foorumilla tunnutaan suosittelevan vähän väliin jos toiseenkin, kuin viininmaistajaisissa konsanaan.

Toisin sanoen: jos mun Blue Steel -pakettiin on pahuksen erheessä eksynyt yksi Ernie Ball, enkä mä saa sitä koskaan tietää, niin varmaan soittelen ihan onnellisena päivieni loppuun. Jos taas joku kertoo mulle viiden vuoden päästä, että näin muuten oli närhen pallit, niin päivähän siitä pilalle menee. Okei, niissä tatseissa ja soundeissa on eroa, ja ihan mokoman paljon minust onkin. Mut ihan yhtä paljon merkkaa tietoisuus, merkkiuskollisuus, omat ennakkoluulot ja harhakuvitelmat ja sen semmoinen, human behaviour tai -factor, miten hyvänsä.

Mut tehkää te vaan sokkotestejänne. Sehän se on se soittamisen ja mielipiteidenvaihdon jykevin ponsi. Sokkotestit. Mä voin toimittaa liinat, paitsi sitä yhtä Springsteen-liinaa, kun se on lenkkeillessä niin hyvä kaulassa. Mut ton keltasen kaulaliinan saatte. Tehkää siihen sitte kunnon solmu ja tuplapaksuus silmien etteen ettei vaan vahingossakaan puketin värin välähdyksestä voi päätellä, mikä satsi on meneillään. Paitsi sit kun tulee ansatsi. Sit on kaikki pilalla. Ei auta ernieballit niillä markkinoilla. Hyvää yötä, lähden Savoon, tehnee hyvää. Röpeti-röö.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
Jucciz
20.11.2009 02:26:00
Humanoid: Tuon kuvauksen perusteella Blue Steelit eivät kyllä herätä hirveästi mielenkiintoa..

Hmm, kerrotko tarkemmin? Näkisin, ettei Blue Steelien käyttöikä ole ainakaan keskivertokieltä huonompi. Kyllähän jotkut pitää samat kielet kitarassa niin kauan kunnes ne katkeavat, mutta ainakin mulla on vähän muitakin syitä vaihtaa kielet.

P.S. Mun normaalikeikka on muuten n. 50-60 biisiä illassa.
Humanoid
20.11.2009 08:04:20
Jucciz: Hmm, kerrotko tarkemmin? Näkisin, ettei Blue Steelien käyttöikä ole ainakaan keskivertokieltä huonompi. Kyllähän jotkut pitää samat kielet kitarassa niin kauan kunnes ne katkeavat, mutta ainakin mulla on vähän muitakin syitä vaihtaa kielet.

P.S. Mun normaalikeikka on muuten n. 50-60 biisiä illassa.

P.S. -osio muutti vastauksesi luonnetta :D Kiitos infosta. Lupaan laittaa Blue Steelit testiin kunhan nykyinen Elixir-setti lahoaa.
Sami / Ääniportti
Snapo
20.11.2009 10:55:07
Jucciz: P.S. Mun normaalikeikka on muuten n. 50-60 biisiä illassa.

Vedättex te punkkia, jossa biisin pituus on korkeintaan se 2min? ;)

Ei vaitiskaa, minkätyyppisiä keikkoja sulla tulee enimmäkseen soiteltua?
Economy on köyhille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)