Aihe: Suositelkaa MULTIEFEKTIÄ!!
1 2 3 4 5 6 7
PETRUKI74
03.09.2009 16:03:20
Krice: Tonelab ST:n hevimpää osastoa:
http://www.voxamps.com/downloads/audio/ToneLab/TLST_DropDSociety.mp3

Onkos tässä nyt soundi pelkästään ton Tonelabin kautta vai onko välissä vielä vahvari?

Kuulostaa mun korvaan aikas maukkaalle...
Juurikaan mistään mitään tiedä mutta.....
pietari-poika
03.09.2009 16:35:21
Mulla on nyt Tonelab ST harkinnassa Pocketpodin tilalle...

1. Saako Tonelab ST:stä disabloitua vahvari- ja kaappimallinnokset jolloinka sitä voisi käyttää pelkkänä efektimasiinana?

2. Kehtaako tolla soittaa bänditreeneissä PA:n kautta?
Samuel P.
04.09.2009 22:46:58

pietari-poika: Mulla on nyt Tonelab ST harkinnassa Pocketpodin tilalle...

1. Saako Tonelab ST:stä disabloitua vahvari- ja kaappimallinnokset jolloinka sitä voisi käyttää pelkkänä efektimasiinana?

2. Kehtaako tolla soittaa bänditreeneissä PA:n kautta?

1. Onnistuu ainakin Tonelab SE:llä. Itse käytän ko vehjettä Koch Studiotonen efektilenkissä ja oikein maukkaalta kuullostaa, käytän tosin vain viiveitä ja choruksia ym vatkuttimia tuossa. Veikkaan ST:n olevan soudillisesti ihan samaa tasoa.

Jos negatiivista hakee niin ongelma Tonelab SE:ssä on että sillä ei pysty tekemään semmoisia hienoja viritelmiä kuin esim. GT-8:ssa, tyyliin että laittaa neljän kaapelin systeemillä säröttimet ennen vahvistimen etuastetta ja tilaefektit sitten etuasteen jälkeen. ST:stä en ole ihan varma, mutta siinä lienee suunnilleen samanlainen kytkentä?

2. Ei kokemusta, mutta suoraan linjaan demottaessa ainakin soundit ovat imo kovasti vakuuttavia. Mun musiikkimaku ja soundi-ihanteet on jämähtäneet 80-90 lukujen tasolle, eli ainakin sellaisessa menossa homma toimii.
Räbbänä
11.10.2009 12:29:52
Deathrasher: Sori, että nostan vanhan topicin ylös ja vielä oma lehmä ojassa mutta ehkä jotakuta saattaisi kiinnostaa! http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=117231317

Tosiaan ex-Sonata Arctica Mikko Härkiniltä saatu hyvin toimiva multiefekti, itsellä vain ei ihan hirveästi ole käyttöä moiselle niin myyn mieluusti parempaan kotiin!

No onpa kiva nostella mainostaakseen omia myyntikohteitaan.
martja2
23.10.2009 13:26:21
Mallintaviin härpäkkeisiin olen aikalailla menettänyt uskoni, "oikeista" laitteista saa pienemmällä vaivalla laadukkaammat saundit. Keikkatilanteessa vähempi säätö taitaa kuitenkin olla plussaa, etenkin monitorointi voi olla mutkattomampaa puuhaa, plus ettei keikalla muutenkaan välttämättä tarvitse sitä parasta mahdollista ääntä. Kaksipiippuinen juttu.

Eikös sen luulisi olevan juuri päinvastoin eli kotona ruuvataan patchit kohilleen ja siten vaan live-tilanteessa poljetaan kertapolkaisulla vaikka biisi kerrallaan aina "juuri sille biisille räätälöity soundi" käyttöön.
Itseäni miellyttäisi multiefekti, kun irtopedaaleilla varustettu pedaalilauta uhkaa käydä pieneksi ja haluaisin systeemin olevan mahdollisimman kompakti ja helppo käyttää livenä ja treeniksellä. Keskuteluja lukiessa vaikuttaa säröt olevan multihärpäkkeiden kompastuskivi, mikä on mielestänne paras multiefekti säröjen luomiseen. Onko ne lähelläkään esim. Ibanez TS-9, Boss BD tasoa? Itellä hyvät cleanit Hughes & Kettnerin putkikombossa.
Fromi
31.03.2010 17:31:51
oon paljon kokeillu noita härpäkkeitä kuten mm. Podxt,Pod II, boss gt-8 ja 10 jne.. ja niissä on aina jotain joka ei miellytä korvaa tai tuntumaa soitossa ja särö mallinnukset on jotenki todella omituisen muovisia, vaikka kyllähän niitäkin löytyy ihan hyvänkuuloisiakin. Noh, kävin lopulta kokeilemassa tota nova systemiä ihan mielenkiinnolla ku se on vielä niin samperin pieni peli ja oon kuullu siitä pelkästään hyvää, noh ei mennyt kun 20min ni olin vakuuttunut laitteesta, ja kaikki miellytti korvaa, effektit oli tunnettua TC laatua ja analogi särö osasto oli kyllä sokeria korville ja jos joskus sattuu nenän eteen parempaa särö pedaalia tai vastaavaa ni heittää nova systemin effektilooppiin ja käyttää sitten pelkästään boxin effekti osastoa.
Ja pedal modessa on miellyttävän helppo vaihtaa effektejä tai säätää volyymi tasoja sun muita.

Tosin Nova system ei ole samantapanen vehje kun nuo yllämainitut vehkeet vaan tarjoaa enemmänki ''all-in-one'' pedalboardia hyvin jämäkässä paketissa. Tuohon vaan kunnon wahi ja exp. pedaali kontrolloimaan vaikka gainia ni siinähän sitä on jo hyvä setti ja pieni sellainen.

Kuten ambitus tossa aikasemmin jo mainitsi ni se kyllä vituttaa ton preset modin ja pedal moden kanssa vaihtelu ja viivet preset bankien vaihdossa. Mutta mulla se ei tuntunut suurelta esteeltä joten päätin että tuo laite on seuraava hankinta.

Käykää ihmees kokeilemassa jos vaan on mahdollista!
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
Jarome78
31.03.2010 19:48:43
Tuli mieleen tekstiä lukiessa tämmöinen...

Soittelen itse bugeran 6260 kombolla ja tykkään soundista kovasti. Kaverin luona taas nahoteltiin GT-8.n ja mikserin kautta koneelle ja ja hokasin että kitara soundasi vieläkin paremmalta, johtuen ettei tarvinnut kieliä koskea hipaisua kovempaa??
Mikkeinä on dimarzion evolution/tone zone-yhdistelmä

Päädyin itse semmoiseen ratkaisuun että putkikone on analoginen ja tuo GT-8 taas digitaalivehe, onko tämä ainoa ero?? Toinen on taas että en käytä putkiämyrissä kovaa pre-gainia koska se puurouttaa soundia omasta mielestä. Kuitenkaan ton GT-n kanssa ei puuroa tullut vaikka namikkaa väänsi...

Ongelma on nyt tämä: Haluaisin saada kitaraani samanlaisen soittotatsin kuin mitä se oli GT-8 kautta soitettuna eli mitä teen. Hommaanko jonkun samanlaisen bossin tohon efekti looppiin vai hommaanko muutaman purkin ajamaan asiaa??

Efektejä en kaipaa kuin pientä delayta, chorusta, wahia...hommaanko nämäkin erikseen??

Ainoastaan muistan että tohon gt-8 laitettiin 5150 malliinukseen muistaakseni tubescreamer mukaan, Voiko tuo soundi johtua noin pienestä asiasta kuin tuo tubescreamer?? Jos asia on noin yksinkertainen on vastauskin selvä eli lähden hommaamaan nimenomaan tuon kyseisen purkin itselleni??

Laittakaa viestiä/kommenttia koska tämä asia on minulle tärkeä!!!
Ziggy Bubba
31.03.2010 20:06:40 (muokattu 31.03.2010 20:07:17)

Jarome78: Ainoastaan muistan että tohon gt-8 laitettiin 5150 malliinukseen muistaakseni tubescreamer mukaan, Voiko tuo soundi johtua noin pienestä asiasta kuin tuo tubescreamer?? Jos asia on noin yksinkertainen on vastauskin selvä eli lähden hommaamaan nimenomaan tuon kyseisen purkin itselleni??

Voipa hyvinkin. Bad Monkey ja SD-1 on esimerkiksi tubescreamer -henkisiä pedaaleita, vielä hyviä ja halpoja... Hommaa jostain lainaan tai osta parilla kympillä M.netin Torilta käytettynä. Kyllä tommoset tiukentavat soundia monasti kovasti, eikä vahvaristakaa tartte säröä niin paljoa... Eikun pedaalin level täysille ja säröt about nolliin, niin luulis soundin napakoituvan :)

Se Bossin mallinnus saattaa olla kanssa vaan vähemmän "dynaaminen", eli laite ei reagoi näppäilyn voimakkuuteen yhtä hyvin - tuota dynaamisuutta pidetään yleensä putkivahvarien vahvuutena, vaikka soitto voikin vaatia suurempaa tarkkuutta ja enemmän ns. rannetta :)
This Is Sonar Transistor...
tender.insanity
31.03.2010 20:43:58
Jarome78:
Ainoastaan muistan että tohon gt-8 laitettiin 5150 malliinukseen muistaakseni tubescreamer mukaan, Voiko tuo soundi johtua noin pienestä asiasta kuin tuo tubescreamer?? Jos asia on noin yksinkertainen on vastauskin selvä eli lähden hommaamaan nimenomaan tuon kyseisen purkin itselleni??

Kyllä ainakin GT-8:n tapauksessa toimii hyvinkin. Itse lykkään useimpien vahvarimallien eteen joko T-Scream tai OD-1 mallinnuksen. Soundista tulee tiukempi ja munakkaampi.

Ja toimii siis oikeillakin pedaaleilla samaten.
Rokkariarvid
01.04.2010 13:55:10 (muokattu 01.04.2010 13:58:36)
No nytpäs on itelläki vihdoin tuo TC:n NOVA SYSTEM kahden viikon topicien selailujen ja youtube-esittelyvideoiden kahlauksen jälkeen. Mielelläni olisin halunnut testata laitetta ennen ostoa, mutta youtuben videot saivat minut vakuutetuksi, joten vastoin periaatettani kokeilusta ennen ostoa uskalsin kuitenkin yrittää.

Asiaan:

Ensivaikutelma oli, että onpas haastavaa ruuvailla pää pyörryksissä efektejä suuntaan tai toiseen, jotta saa mieleisensä saundin. Kuitenkin jo päivän näpläilyn jälkeen alkoi tuntua että kyllä tämä tästä. Nyt olen vetänyt pari keikkaa kyseisellä laitteella jä täytyy sanoa että saundaa AIVAN USKOMATTOMAN HYVÄLTÄ! Luulen, että millin paremmalta kuulostaisi vielä, jos kytkisi laitteen efektilenkkiin. Kuitenkin analoginen OD ja DIST ovat mielestäni niin hyviä, etten rupea pelaamaan efektilenkin kanssa.
Laitteen hankkijoille antaisin vinkkinä kärsivällisyyttä ja runsasta ajankäyttöä laitteen parissa. Itsekään en ole vielä täysin päässyt sisälle laitteen lukuisista mahdollisuuksista, mutta kaikki aikanaan. Lisäksi kannattaa käydä www.tcelectronic.com -sivuilta selailemassa ja tulostamassa efektien PRESETSEJÄ foorumista sekä muualtakin TC:n sivuilta. Ne auttavat paljon mukavien saundien löytämiseen sekä tietysti mielenrauhaan kun malttaa jättää potikan tiettyyn asentoon ;)
Volume-pedalin kun hommaisi vielä kylkeen niin saisi hyvän, tiukan pedal-board -paketin. Tosin laitteessahan löytyy myös BOOST kytkin, jonka avulla saa vaikkapa sooloissa itsensä vaivattomasti pintaan.

Lyhesti vielä plussat ja miinukset:

+PIENI KOKO JA METALLINEN KUORI
+ANALOGINEN OD JA DISTORTION
+ERINOMAISET KAIKU-EFEKTIT
+MONIPUOLINEN
+EI KOVIN KALLIS

-MIKÄLI HALUAT LAITTEEN EFEKTILENKKIIN, OD/DIST KÄYTTÖ EI ONNISTU
-WAH PUUTTUU ( itse tosin käyttäisin wahia vain harvoin)
-HEVITTÄJILLE TAPPOSÄRÖ PUUTTUU (itselleni ei ongelma, ROCKAMA-bändin tiukkaakin tiukempi OD on sitä jotain ;) )

Te, jotka mietitte hankkimista, SELAILKAA YOUTUBESTA NOVA SYSTEM -VIDEOITA! Niistä saa suhteellisen laajan näkemyksen laitteesta. Ja jos vain pääsette kokeilemaan, kokeilkaa ihmeessä. Kokeilun myötä aina parempi.

-Juppi-
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
tender.insanity
01.04.2010 14:08:58 (muokattu 01.04.2010 14:09:24)
Rokkariarvid:
+ANALOGINEN OD JA DISTORTION

Siis onko tuossa vain yksi OD ja Distortion? Onko ne kuinka monipuolisia? Nova Systemin manuaalia eilen lueskelin läpi vähän sen kummemmin keskittymättä.

Mulla on siis GT-8 ja siinä tuo Dist -puoli on vähän heikko. OD puoli toimii kyllä hyvin mun korviini. Sitten jos sitä analogiaa haluaa, niin lykkään GT:n eteen (tai looppiin) tuon Boss DS-1:n, johon joku aika sitten tein JCM modin. Tämä toimii tautisen hyvin puhtaiden vahvarimallinnosten päällä, kun taas HiGain -osastoon lykkään mieluummin jonkun OD-1, SD-1, T-Screamer -mallin.

Vielä kun DS-1:n laittaa GT:n eteen on looppi käytössä erikseen. Wahilla ei tosin sitten tee enää mitään.

EDIT: Lukihäiriö
Ambitus
01.04.2010 15:57:08

Rokkariarvid:-MIKÄLI HALUAT LAITTEEN EFEKTILENKKIIN, OD/DIST KÄYTTÖ EI ONNISTU

Ei pidä paikkaansa. Mä käytän laitetta nim.omaan effulenkissä (tai siis preampin ja päätteen välissä). OD on ihan parhautta sirinäsäröjen jälkeen. Tulee sellanen kiva fuusio liluliluzoundi.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Rokkariarvid
01.04.2010 17:27:29 (muokattu 01.04.2010 17:29:35)
Ambitus: Ei pidä paikkaansa. Mä käytän laitetta nim.omaan effulenkissä (tai siis preampin ja päätteen välissä). OD on ihan parhautta sirinäsäröjen jälkeen. Tulee sellanen kiva fuusio liluliluzoundi.

Mikäli tämä pitää paikkaansa, kaikki you tuben äijät ja esittelijät puhuu paskaa :) pitääpäs tsekata tuo asia vielä!

Ja tender.insanitylle :

Kyllä ne säröt on rock-musiikkiin minun mielestä riittävät. Ainut vaan että siinä on kytkettävä JOKO overdrive tai distortion. Niitä ei voi kytkeä päällekkäin, mikä on sinänsä sääli.
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
lukeman
02.04.2010 14:59:41
Tuossa on aika hyvä esimerkki Tonelabin toimivuudesta. Kyllä tuota edelleenkin voi suositella.

http://www.youtube.com/watch?v=BB6MYetigqA&feature=related
Ostakkee ostakkee.
Izer
17.11.2010 19:38:57 (muokattu 17.11.2010 19:40:21)
Kaivelen tästä vanhan ketjun, ettei tarvitse uutta väsätä. Tuommoinen muutaman pedaalin lauta on tullut rakenneltua, mutta käytän efektejä varsin vähän, joten ajattelinkin että voisi korvata nuo jollain multiefektillä.

Periaatteessa tarvitsen siitä vain näitä perus reverb, delay, chorus, kompura -osaston + joku phaser, flanger ja harmonizer olisivat kivoja. Wahi on erikseen, joten sitä en välttämättä tarvitse. En myöskään tarvitse mitään vahvistinmallinnuksia enkä säröjä, kun ne löytyvät noista Mesoista ihan nätisti. Lisäksi olisi kiva, jos laitteessa olisi useampi nappula siten, että yksittäiset efektit saisi laitettua niiden taakse. Minun ei tarvitse varsinaisesti rakennella mitään monimutkaisia soundikokonaisuuksia vaan enemmän "soolon ajaksi delay päälle" -tyylisiä juttuja.

Olisiko se sitten tuo Nova System? Youtube-demojen perusteella näytti näpsäkältä. Osaatteko sanoa myydäänkö noita jossain Helsingin keskustassa, jotta pääsisi testailemaan.

Edit vielä sen verran, että hintakatto olisi tuossa Novan tienoilla.
Got a six-string heartbeat
Deepfreeze
20.11.2010 19:02:49
Jos se multiefekti on aivan välttämättömyys niin Bossin GT -sarjaa suosittelen... "Nimin. 7v gt6:lla veivannut ja nyt siirtymässä pääasiassa bossin singlepurkkeihin".

Mutta jos 1-2 säröllä, choruksella ja wahilla pärjäät niin en suosittele multihelvettiä. On se itteäkin vituttanut aina tasaisin väliajoin koko tuon 7v....
Shitstorm
Crossroad
20.11.2010 20:29:26
lukeman: Tuossa on aika hyvä esimerkki Tonelabin toimivuudesta. Kyllä tuota edelleenkin voi suositella.

http://www.youtube.com/watch?v=BB6MYetigqA&feature=related

Samaa mieltä. Ostin tuon heti kun ilmestyi markkinoille ja on ollut kokoajan käytössä.Vahvaa tekoa ja käyttö ei vaadi akateemista loppututkintoa.Mietin tuossa jo varakappaleen ostoa ennenkuin häviävät markkinoilta kokonaan, in case jotain tapahtuu nykyiselle.
Harvoja lajissaan mikä ei kuulosta digitaaliselle.
c72367
23.11.2010 14:45:00
Izer: Kaivelen tästä vanhan ketjun, ettei tarvitse uutta väsätä. Tuommoinen muutaman pedaalin lauta on tullut rakenneltua, mutta käytän efektejä varsin vähän, joten ajattelinkin että voisi korvata nuo jollain multiefektillä.

Periaatteessa tarvitsen siitä vain näitä perus reverb, delay, chorus, kompura -osaston + joku phaser, flanger ja harmonizer olisivat kivoja. Wahi on erikseen, joten sitä en välttämättä tarvitse. En myöskään tarvitse mitään vahvistinmallinnuksia enkä säröjä, kun ne löytyvät noista Mesoista ihan nätisti. Lisäksi olisi kiva, jos laitteessa olisi useampi nappula siten, että yksittäiset efektit saisi laitettua niiden taakse. Minun ei tarvitse varsinaisesti rakennella mitään monimutkaisia soundikokonaisuuksia vaan enemmän "soolon ajaksi delay päälle" -tyylisiä juttuja.

Mä ostin Boss ME-70 vähän tuohon tarkoitukseen. Simppeli käyttää ja neljästä polkimesta saa tarvittavaa vaihtelua. Vahvistinmallinnuksia käytän itse, mutta ne voi tarvittaessa ohittaa tai käyttää sitä osaa eq:na. Vehjehän on rakennettu yhtä robustiksi kuin panssarivaunu, joten ei varmaan ihan pientä roudaustakaan säiky. toinen vaihtoehto voisi olla tietty tuo line 6 M9 tai M13 jos haluaa enemmän vaihtoehtoja. Omaan tarpeeseeni tuo Boss on ollut varsin hyvä. Looperia on tullut käytettyä myös yksikseen jammailuun.
tiukkaa komppausta ja satunnaista sooloilua
Confidentum
23.11.2010 17:32:56 (muokattu 23.11.2010 17:38:24)
Izer: Kaivelen tästä vanhan ketjun, ettei tarvitse uutta väsätä. Tuommoinen muutaman pedaalin lauta on tullut rakenneltua, mutta käytän efektejä varsin vähän, joten ajattelinkin että voisi korvata nuo jollain multiefektillä.

Olisiko se sitten tuo Nova System? Youtube-demojen perusteella näytti näpsäkältä. Osaatteko sanoa myydäänkö noita jossain Helsingin keskustassa, jotta pääsisi testailemaan.

Edit vielä sen verran, että hintakatto olisi tuossa Novan tienoilla.

Itselläni vähän samanlaiset tarpeet kuin sinullakin (...siis tarpeet ja tarpeet) ja mulla ainakin toimii peruspalikat eli kunnon overdrive + delay + delay eli Satriani-tyylisesti lyhyt ja pitkä mod delay (sooloihin molemmat päälle). Melko snadi pedalboard se on, mutta hyvän vahvarin kanssa ei paljon muuta tartte. Tuleehan sitä hintaa kyllä tolleenkin, kun panostaa kunnon speduihin , mutta simppeli kattaus se on ja soundit ja soittotatsi kyllä omistamiini multsareihin verrattuna mycket bättre. Chorukset ja Flangerit on jääny jossain vaiheessa pois, kun niiden kanssa homma oli semmosta häröilyä. Selkeesti less is more oisi ehdotukseni.
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
oamkbonor
24.11.2010 06:49:23
Entäs Avidin Eleven Rack? Ominaisuuksien puolesta itseä kiinnostava laite tuo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)