Aihe: Mitä ei kannata ostaa
1 2 3 4 5 6 7
the-Antero
12.04.2013 07:15:13

Aika jännä että Isp humisi? Meiän treeniksellä on yhella jannulla tuo ja se ei pidä mitään ääntä. Oisko humina sitten kuitenkin johtunu esim. Valmistusvirheestä?
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
nakedzen
12.04.2013 07:22:34
the-Antero: Aika jännä että Isp humisi? Meiän treeniksellä on yhella jannulla tuo ja se ei pidä mitään ääntä. Oisko humina sitten kuitenkin johtunu esim. Valmistusvirheestä?

Sekin voi olla että oli totaalinen maanantaikappale.
Alex K
13.04.2013 00:34:53
Morleyn Classic Wahi. Pari kuukautta ja nitisee, natisee, paukkuu ja rätisee.
Groke
13.04.2013 18:10:56
mpekkanen: Mun mielestä mitään sellaista ei kannata ostaa jolla ei tee mitään. Joku flanger on esim. hyvä esimerkki purkista jolla ei ole,minulle,mitään käyttöä.

Itselle turha on tietenkin turha, vaikka kuinka olisi joku "pakollinen" perusefekti kyseessä. Flanger tosin taitaa olla monia muita perusefektejä useammin huonosti toteutettu(?).
Eli tuottaa ärsyttävää woooosh-ujellusta tms. outoilua, vaikka kuinka ruuvaisi. Toki flanger kunnollakin toteutettuna saattaa tuntua sen verran oudolta efektiltä, ettei luontevaa käyttökohdetta löydy.

Esim. MXR:n Flanger kuitenkin kuulostaa varsin mukavalta, ainakin sopivan niukasti annosteltuna. Vaikkapa Unchained:ssa. Jossa se on, mikäli oikein olen ymmärtänyt, päällä vain noin sekunnin kerrallaan. Esim. 0:15 alkaen, paksuinta kieltä eli Db:aa dempattaessa: http://www.youtube.com/watch?v=xx86CxKYtg0

Tässä eräs näkemys hyvistä flanger-esimerkeistä: http://www.sourceaudio.net/blog/pos … lange-effect-recordings-of-all-time
yonyx
13.04.2013 20:15:19
Behkun ultra flanger on kyllä ainakin flangerina ihan paska. Kyllähän sillä outoja ääniä saa aikaseksi mut ei kyllä flangerina toimi.
Lucifer Our Lord - LOL
Keke Urlaub
13.04.2013 20:21:51

Groke: Itselle turha on tietenkin turha, vaikka kuinka olisi joku "pakollinen" perusefekti kyseessä. Flanger tosin taitaa olla monia muita perusefektejä useammin huonosti toteutettu(?).
Eli tuottaa ärsyttävää woooosh-ujellusta tms. outoilua, vaikka kuinka ruuvaisi. Toki flanger kunnollakin toteutettuna saattaa tuntua sen verran oudolta efektiltä, ettei luontevaa käyttökohdetta löydy.

Esim. MXR:n Flanger kuitenkin kuulostaa varsin mukavalta, ainakin sopivan niukasti annosteltuna. Vaikkapa Unchained:ssa. Jossa se on, mikäli oikein olen ymmärtänyt, päällä vain noin sekunnin kerrallaan. Esim. 0:15 alkaen, paksuinta kieltä eli Db:aa dempattaessa: http://www.youtube.com/watch?v=xx86CxKYtg0

Tässä eräs näkemys hyvistä flanger-esimerkeistä: http://www.sourceaudio.net/blog/pos … lange-effect-recordings-of-all-time

Electric Mistress ei ole turha. Ainakin Gilmourin tai Summersin laudassa.
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
Hynkel
13.04.2013 22:19:06
Flangeria pitää tosiaan osata käyttää, mutta onhan se aika raaka värkki jos joka paikkaan tunkee. Parhaimmillaan aivan ässä, ja onkin ehdottomasti lempimuljuttimeni. Mutta juohan joku lonkeroakin, joten ymmärrän hyvin ettei flanger kaikille uppoa.
C'é solo un Capitano.
Groke
13.04.2013 22:39:42 (muokattu 13.04.2013 22:41:00)
yonyx: Behkun ultra flanger on kyllä ainakin flangerina ihan paska.

Behringer tosin maksaa jotain luokkaa parikymppiä, BOSS:n flanger reilun satasen ja MXR M-117 on jo lähempänä paria saturaista. Ja sen sisarmalli EVH-raidoituksella ja "Unchained-napillla" siitä vielä kympin tai pari kalliimpi.

Toisaalta, parikymppiä surkeasta soundista taitaa kyllä olla öpaut parikymppiä liikaa. ;-)
Illu
13.04.2013 23:09:42
Groke:

Toisaalta, parikymppiä surkeasta soundista taitaa kyllä olla öpaut parikymppiä liikaa. ;-)

Hinta ja laatu korreloivat.
Terry Pantheras
13.04.2013 23:38:31
Flanger efektiloopissa/särön jälkeen on ihampaska, mutta vahvistimen/särön edessä ihqu!

TJEU: Tool.
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
vilpor79
14.04.2013 08:04:27 (muokattu 14.04.2013 08:27:23)
Oikeestaan ainoa oikeasti huono pedaalikokemus mikä mulla on on Mooerin Reecho. Oikeestaa kaikille muille niistä sadoista polkimista mitä mulla on ollut on jokin käyttötarkoitus löytynyt. En mä nyt lähde tuota poljinta suoralta kädeltä paskaksi haukkumaan, mutta ainakaan omassa laudassa yhdessä muiden kamojen kanssa se ei toiminut lainkaan. Voi olla että jos tuo ois ollut ainoa pedaali ketjussa ja vahvistin jotain muuta niin olisi toiminutkin. Ainakin youtube-klippien perusteella ihan kiva pedaali olisi pitänyt olla mutta tosiaan kuten sanottu ei ainakaan mun juttu.

Toinen poljin jonka kanssa mulla oli aavistus ongelmia oli T-Rexin Reptile 2. Tossa tapauksessa en ole ihan varma oliko vika käyttäjässä vai polkimessa mutta ainakin mulla kyseinen laitos piti sitä tap tempo nakutusta vaikka pedaali oli bypassilla! Eli ainoa tapa saada tuo pysymään hiljaisena oli kiertää Time nollaan aina kun se oli bypassilla? Ei hirveän käytännöllistä. Tai sitten tosiaan vika käyttäjässä tai virtalähteessä tai jossain muussa, sinänsä kyllä tosi hyväsaundinen dilsa ei siinä mitään.

Onhan sitten tietty esim. Danelectron Hash browns melkonen signaalisyöppö, mutta ton hintasesta nyt ei olisi paljon muuta osannut odottaakaan, että sitä mä en nyt ihan laske tähän mukaan.

Sitten taas MXR:n Dynacomppien kanssa mulla on käynyt ilmeisesti vaan huono tuuri. Syystä tai toisesta olen onnistunut niitä saamaan 3 kappaletta rikki. Edelleen olisi mun suosikki kompura, mutta vaihdoin n. vuosi sitten CS-3:een kun ei enää viittinyt korjailla
Stone
26.01.2019 13:39:18 (muokattu 26.01.2019 13:42:16)

Satu ja Tuija: Electro Harmonix Screaming Bird treble booster. Hirvittävä purkki, jopa hintaisekseen. 38,- € Karttakaa kuin ruttoa, kuulostaa paskalta wahilta joka on jäänyt treble asentoon.

Vanha ketju eli vedetään "mustalaatikko" taas kerran auki...

Vai on se noinkin huono, voi helvata ;)

Tuli vaan mieleen, kun noitahan liikkuu aina toreilla pariinkymppiin, että onko tuolla screaming birdilla mitään yhtäläisyyttä esim. dallas rangemaster treble boosteriin? Rangemasteria olen ajatellut kokeiltavaksi voxin eteen ensisijaisesti (nyt siinä ibanez ts9 -->mxr micro amp=kyllä leikkaa muuten), joten liekö tuo screming bird vähän turhake sitten? Olen soundillisesti enempi kallellaan sinne 60's/70's vaihteeseen kuin tämänpäivän sliipattuihin soundeihin, mutta kullakin tottakai makunsa ja se kunnioitettavaa.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Vainottu
26.01.2019 18:01:01 (muokattu 26.01.2019 18:02:28)
nakedzen: Pitkään mietin että mikä on täysin turh vehje mitä on tullut käytettyä eikä millään tullut mitään mieleen. Mutta keksinpä; noise gate.

ISP Decimator, varsinkin hypensä takia, on paskin vehje mitä olen omistanut. Laite tuotti niin kovaäänisen huminan päällä ollessaan että setti oli hiljaisempi ilman sitä.

Kytkin oli myös todella huonolaatuinen (haurasta muovia), se kun hajosi korjauskelvottomaksi kevyellä treenikäytöllä lyhyessä ajassa. Vielä kun oli jenkeistä tilattu vehje niin eihän sillä mitään takuuta ollut.

Muutenkin huomannut että järkevillä asetuksilla, kunnon piuhoilla ja mikeillä ei humise eikä kierrä vaikka kuinka yrittää, niin on jäänyt se noise gaten tarve pois.

Tää kyllä kieltämättä kuulostaa erikoiselta. Oman kokemuksen mukaan Decimator 2 on yksi tärkeimpiä pedaaleja kylätaloja kiertäessä heti virittimen jälkeen. :D

Varsinkin yksikelaisilla mikeillä ja pienelläkin säröllä vanhojen tönöjen sähköt aiheuttaa välillä hurinoita niin ISP on hoitanut ne kunnialla. Myös örrimöykky-hommissa oon tykännyt Decimatorista kun sillä gate toimii luonnollisesti, eikä leikkaa yhtäkkiä tai pätki saundia.

Mutta eipä sillä, toisen herkku on toisen kakki. :D

EDIT: Näköjään oli vanhaa läppää. Mutta menköön...
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Master Of The Universe
26.01.2019 21:15:14
Stone: Vanha ketju eli vedetään "mustalaatikko" taas kerran auki...

Tuli vaan mieleen, kun noitahan liikkuu aina toreilla pariinkymppiin, että onko tuolla screaming birdilla mitään yhtäläisyyttä esim. dallas rangemaster treble boosteriin? Rangemasteria olen ajatellut kokeiltavaksi voxin eteen ensisijaisesti (nyt siinä ibanez ts9 -->mxr micro amp=kyllä leikkaa muuten), joten liekö tuo screming bird vähän turhake sitten? Olen soundillisesti enempi kallellaan sinne 60's/70's vaihteeseen kuin tämänpäivän sliipattuihin soundeihin, mutta kullakin tottakai makunsa ja se kunnioitettavaa.

Täällä Satu ja Tuija. Aika hauska lukea joku antiikkinen lainaus sattumalta.
Älä hukkaa aikaas tuohon matolaatikkoon. Edelleen paskin pedaali mitä oon ostanu, ainakin silloisilla kamoilla.
Osta multa Lovepedal BBB13. On hyvä jos treble booster kiinnostaa.
Mul on ollu siitä versioita about 6 kpl.
En oo laiskana muistanu laittaa torille kun muuttohommat päällä ja kaikkee sellasta.
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
Laulava Kylätohtori
26.01.2019 22:41:48 (muokattu 26.01.2019 22:45:20)
Stone: Vanha ketju eli vedetään "mustalaatikko" taas kerran auki...

Luulisin, että ne erot tulee niistä trankuista. Kytkennässä ei montaa komponenttia kai ole. Ilmeisesti hyvät trankut maksaa vähän enemmän ja sovitus vaatii taitoa, mikä selittää osaltaan korkeampaa hintaa. Ainakin fuzzeissa taitaa olla näin - ge:n osalta siis ainakin.

Itsellä Jaskan versio eli Texas Ranger. Ommuuten hyvä, perkele sentään. Sitä, kun tuuttaa marshallish vahvariin, niin itku meinaa tulla.. :D

Jos noin enemmänkin kamaa ostaa ja myy ja rahatilanne antaa myöden, niin osta vaan heti kunnollinen. Tubescreamereita saa puoli-ilmaiseksi hyviä, mutta nämä trankkuvehkeet on ilmeisesti herkempiä. Joku spedurakentelija voi toki nyt tyrmätä meikäläisen kuvitelmat suoriltaan.

Noin muuten soundi on teeässään verrattuna niin eri maailmasta, että treble booster kyllä puolustaa paikkaansa, vaikkei mikään kultakorva olisikaan.

Ja vinkiksi, että kannattaa myös miettiä sitä taajuuden säätöä. Itsellä kolmiasentoinen kytkin, mistä pidän enemmän kuin potikasta, koska aika ei mene säätämiseen ja Jaska on pistänyt arvot kohdalleen jo pajalla, niin minun ei tarvitse asialla päätäni vaivata. Itse käytän aktiivisesti treble ja middle asetuksia, mutta kuka nyt mitäkin tarvitsee.

E. Ja vaikka "pistä vähän lisää"-mnetklassikon heitinkin, niin toki ymmärrän omakohtaisesta kokemuksesta, ettei se aina ole mahdollista.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
27.01.2019 00:28:30
Laulava Kylätohtori: Itsellä Jaskan versio eli Texas Ranger. Ommuuten hyvä, perkele sentään. Sitä, kun tuuttaa marshallish vahvariin, niin itku meinaa tulla.. :D

(...)

Noin muuten soundi on teeässään verrattuna niin eri maailmasta, että treble booster kyllä puolustaa paikkaansa, vaikkei mikään kultakorva olisikaan.

Näiden kommenttien jälkeen on pakko kaivaa laatikosta oma Rangemasterin kytkentään pohjautuva germanium-boosteri PAFX GE Blaster ja kokeilla, miten se eri vahvistimieni kanssa oikein toimikaan. Aikoinaan hankin sen Voxini seuraksi, mutta jossain vaiheessa pudotin laudasta pois, kun tila loppui kesken.
Stone
27.01.2019 09:07:57

Laulava Kylätohtori: Luulisin, että ne erot tulee niistä trankuista. Kytkennässä ei montaa komponenttia kai ole. Ilmeisesti hyvät trankut maksaa vähän enemmän ja sovitus vaatii taitoa, mikä selittää osaltaan korkeampaa hintaa. Ainakin fuzzeissa taitaa olla näin - ge:n osalta siis ainakin.

Itsellä Jaskan versio eli Texas Ranger. Ommuuten hyvä, perkele sentään. Sitä, kun tuuttaa marshallish vahvariin, niin itku meinaa tulla.. :D

Jos noin enemmänkin kamaa ostaa ja myy ja rahatilanne antaa myöden, niin osta vaan heti kunnollinen. Tubescreamereita saa puoli-ilmaiseksi hyviä, mutta nämä trankkuvehkeet on ilmeisesti herkempiä. Joku spedurakentelija voi toki nyt tyrmätä meikäläisen kuvitelmat suoriltaan.

Ja vinkiksi, että kannattaa myös miettiä sitä taajuuden säätöä. Itsellä kolmiasentoinen kytkin, mistä pidän enemmän kuin potikasta, koska aika ei mene säätämiseen ja Jaska on pistänyt arvot kohdalleen jo pajalla, niin minun ei tarvitse asialla päätäni vaivata. Itse käytän aktiivisesti treble ja middle asetuksia, mutta kuka nyt mitäkin tarvitsee.

E. Ja vaikka "pistä vähän lisää"-mnetklassikon heitinkin, niin toki ymmärrän omakohtaisesta kokemuksesta, ettei se aina ole mahdollista.

Olen kyllä kuullut täällä kitarakama palstalla paljon hyvää tuosta Texas Ranger boosterista. Yritin kurkkailla Jaska's musicgarage sivustolle, mutta hinnastoa en löytänyt, joka kiinostaa jostain syystä myöskin ;)

Parille muulle pedaalinikkarille olen laittanut viestiä mahd. dallas rangemaster kloonin rakentamisesta ja onhan tuo "köh köh" ostoilmokin vielä tuolla aktiiviisena. No tutkaillaan vaihtoehtoja. Vox ac30/Matchless dc30 kloonin eteenhän sitä ajattelin.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Kefiiri
27.01.2019 09:08:12
Tuollaisen trebleboosterin suosio perustui ennen vanhaan kai siihen, että mastervolumetonta vahvaria boostattiin sen avulla särölle. Se mikä ekana säröytyi (ja samalla leikkautui kohtuullisemmaksi) oli tietenkin se korostunut treble. Koko taajuuskaista ei mennyt puuroksi mutta sointiin saatiin särmää.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
27.01.2019 09:09:39
"mitä ei kannata ostaa?"

Tulee mieleen, että tässä maailman ajassa ei kannata ostaa uutta.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Jukka Häikiö
27.01.2019 10:41:58

Eksoottisemmat, ehkä täällä hieman tuntemattomat, arvokkaat, normi F/G-merkeistä poikkeavat kepit. Monasti hinta/laatusuhde on huiman hyvä, mutta jälleenmyynti saattaa vaatia aikaa. Nyt on parista tuollaisesta vähän paremmasta amerikan kepistä kerättty tuo kokemus. Aika pöljää sinänsä, edelleen täällä mennään brändi edellä ja ollaan valmiita maksamaan ylihintaa, sekä tyydytään huonompiin vehkeisiin pelkästään merkin vuoksi.
Mutmut, taas mentiin vaihtojen kautta homma maaliin, aikaa ja vaivaahan tuo toki kysyy.
Ei sillä etteikö em. vehkeitä kannattaisi ostaa, mutta kannattaa varautua pitkään myyntiaikaan, vaihtoihin, tai sitten nopsaan persnettokauppaan.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)