Aihe: SD Balckout vai EMG-81
1 2 3 4 5 6 7
TTV
21.02.2010 02:04:39
Juicy: Ei se noiden aktiivien kanssa niin tarkkaa olekaan, kunhan on irti kielistä dempatessa niin hyvä.

Sait luuri plussan tyhjentävästä kommentistasi :-) Sama pätee myös passiivimikkeihin, saundi ei ole kovin hyvä jos kieli on kiinni napapalassa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Yazka
21.02.2010 17:33:38
Onkos kellään muuten kokemuksia miten SD blackoutsit sopii ENGL screamerin kanssa yksiin?
On ollut puhetta että Screamer on tosi herkkä kitara- ja mikkivalinnan suhteen-nyt voi kyllä itsekin sen vahvistaa.

Kun meinaan lehmusrunkoinen RG Dimarzio super distortionilla toimii nyt ruuvailujen(=eq:n avulla) jälkeen hienosti Screamerin kanssa tuli mieleen että onko aktiivimikit oikea ratkaisu laisinkaan tämän systeemin kanssa.

Kaappi on Framus 2x12 V30 elementeillä ja "ongelma"kitara ESP LTD MHB 401 jossa nyt tallassa kaulamikki EMG 85.Kovin on kolkkoa soundi jos vertaa RGhen.Etuasteessa V1 ja V2 Telefunken by Juzzic,V3 ENGL orkkis ja V4 Siemens ECC81.Säätönupit on muistaakseni kaikki n.klo 12. kohdalla.
"En missään nimessä halua kuulua yhteisöön joka huolisi minut jäsenekseen"
pekurides
21.02.2010 19:53:00

Yazka: Onkos kellään muuten kokemuksia miten SD blackoutsit sopii ENGL screamerin kanssa yksiin?
On ollut puhetta että Screamer on tosi herkkä kitara- ja mikkivalinnan suhteen-nyt voi kyllä itsekin sen vahvistaa.

Kun meinaan lehmusrunkoinen RG Dimarzio super distortionilla toimii nyt ruuvailujen(=eq:n avulla) jälkeen hienosti Screamerin kanssa tuli mieleen että onko aktiivimikit oikea ratkaisu laisinkaan tämän systeemin kanssa.

Kaappi on Framus 2x12 V30 elementeillä ja "ongelma"kitara ESP LTD MHB 401 jossa nyt tallassa kaulamikki EMG 85.Kovin on kolkkoa soundi jos vertaa RGhen.Etuasteessa V1 ja V2 Telefunken by Juzzic,V3 ENGL orkkis ja V4 Siemens ECC81.Säätönupit on muistaakseni kaikki n.klo 12. kohdalla.

Mitä niistä mikeistä sitten pitäisi saada irti?

Super distortioniin verrattuna blackoutsi on aivan yhtä kolkko kuin EMG85, ehkä jopa vielä kylmempi.

se ero minkä kuulet niin on juuri se aktiivien ja passiivien ero ja siksi aktiiveilla ei sitä kliiniä tai rouheata pörinää haetakkaan.... ainakaan yleensä.

erottelukyky/selkeys alavireissä sekä tiukkuus isolla gainilla on niitä aktiivien hyviä puolia, ei lämpö ja rouheus.
They see me rollin, they hatin.
Yazka
21.02.2010 20:42:28
pekurides: Mitä niistä mikeistä sitten pitäisi saada irti?
Tota..ööh.Olen aika huono näissä termeissä mutta olisikohan se mitä haen
juurikin erottelevuus,lämpö,orgaanisuus,jos nyt oikein ymmärrän mitä ko.termi tässä yhteydessä tarkoittaa.

Super distortioniin verrattuna blackoutsi on aivan yhtä kolkko kuin EMG85, ehkä jopa vielä kylmempi.
Olenkohan sitten ihan väärillä jäljillä kun meinasin ottaa koesoittoon AHB1:sen?Mutta turhan isolleen menee jos pitäis koko mikkisetti ja potikat jne. vaihtaa passiiveihin.Mulla on kyllä mahis virittää kiinni väliaikaisesti SDn hyvä humbuckeri +piuhat jne.tuohon kiinni, sillähän se pitäis selvitä mihin suuntaan lähdetään ruuvaamaan.Mut asiantuntevat kommentit ja neuvot aina tervetulleita..

erottelukyky/selkeys alavireissä sekä tiukkuus isolla gainilla on niitä aktiivien hyviä puolia, ei lämpö ja rouheus.
Kai sen erotteleva ja selkeä soundi on mahdollista laadukkailla passiivimikeilläkin?
Spike
21.02.2010 21:07:55
Blackout varmasti toimii, mutta yläpäässä voi tulla tungosta screamerin kanssa, molemmissa on sitä paljon.
pekurides
22.02.2010 00:16:26

Yazka: Tota..ööh.Olen aika huono näissä termeissä mutta olisikohan se mitä haen
juurikin erottelevuus,lämpö,orgaanisuus,jos nyt oikein ymmärrän mitä ko.termi tässä yhteydessä tarkoittaa.

Kai sen erotteleva ja selkeä soundi on mahdollista laadukkailla passiivimikeilläkin?

Tuo lämpö ja orgaanisuus ovatten niitä ominaisuuksia mitä passiiveihin ensin liitetään, aktiiveja monesti kuvaillaan steriileiksi ja muovisiksi saundiltaan.

Kyllä passiiveillakin erottelevaa saundia saa helpostikin, tosin tässä piilee myös sellainen sudenkuoppa että sitä lämpöä yleensä haetaan alnico magneeetilla ja niissä taas hiukan pyöreämpi botne ja taas keraamisilla on tiukempi botne ja agressiivisempi tatsi mutta samalla ovat hiukan kylmemmän kuuloisia.

Nää on jatkuvaa kompromissien tekemistä ja sitten vielä mielikin muuttuu välillä ja myös vaffaritkin kuulostavat toisten mikkien kanssa kivammilta..... ei se auta kun vain testailla ja testailla.

Itse pidin ahb-2 tallassa paljon enemmän kuin ahb-1, näissä erona myös se alnico vs. keraminen magneetti ja läskimpisaundinen ahb-2 oli suosikkini ohkaisemman ja kylmemmän ahb-1 sijaan.

Passiiveista suosin nykyään enää vain BKP tai Lundgrenia vaikkka kalliimpia ovatkin ei ne duncanit enää jaksa innostaa samalla tavalla.
Yazka
22.02.2010 21:20:24 (muokattu 22.02.2010 21:33:09)
Itse pidin ahb-2 tallassa paljon enemmän kuin ahb-1, näissä erona myös se alnico vs. keraminen magneetti ja läskimpisaundinen ahb-2 oli suosikkini ohkaisemman ja kylmemmän ahb-1 sijaan.

Kiitoksia hyvistä kommenteista!Jos nyt olen oikein tulkinnut mun kannattaa ottaa mieluummin kokeiluun näistä kahdesta AHB-2.Eikös tämäkin käy suoraan EMGn tilalle ilman kolvin kärytystä?
johnny-boy
22.02.2010 21:40:06
Yazka: Kiitoksia hyvistä kommenteista!Jos nyt olen oikein tulkinnut mun kannattaa ottaa mieluummin kokeiluun näistä kahdesta AHB-2.Eikös tämäkin käy suoraan EMGn tilalle ilman kolvin kärytystä?

Jos sulla on pikaliittiimet? kepissä hollilla ni luulis käyvän heittämällä
And you wanted to be my latex salesman?
Yazka
22.02.2010 22:12:58
johnny-boy: Jos sulla on pikaliittiimet? kepissä hollilla ni luulis käyvän heittämällä

Kyllä on,säästetty vaan ärsyttävästi johdon mitassa- voishan tuossa olla sitä johtoa sillain reilusti ettei tarvi pelätä että tärvelee ne mikin pinnit vaihdon yhteydessä.Ehkä tämä on vain mun henk.koht.ongelma.
jussi1976
25.06.2010 21:07:35 (muokattu 25.06.2010 21:10:57)
Tsekkasin koko ketjun läpi ei löytynyt etsittyä: Onkos teillä kuvailtavaa, miten Blackouts Metal toimii puhtailla? Vai toimiiko ollenkaan? Onko mikään passiivi edes lähellä Blackouts Metalin outputteja ja saundeja?

Olis tossa yksi villinpuoleinen "rojekti" johon pitäis löytyä tappomikki... mites toi 18v - modi? Miten straton bodyä pitää - jos pitää - muokata, että ne patterit sopii sinne, eikös niitä mene sinne silloin 2? Sori, mä en tiedä näistä, kun en ole aktiiveja tässä mittakaavassa ennen käyttänyt.

Kiitän.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Juicy
25.06.2010 21:13:38

Olis tossa yksi villinpuoleinen "rojekti" johon pitäis löytyä tappomikki... mites toi 18v - modi? Miten tota straton bodyä pitää - jos pitää - muokata, että ne patterit sopii sinne?

Kiitän.

Ainakin EMGeillä 18v-modi antaa vähän enemmän headroomia kliineille, ja tekee niistä *hieman* orgaanisemman kuuloiset. Ja eiköhän straton pleksin alle passaa paristo(t)kin, ellei ole supertiukka elektroniikkapotero.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
jussi1976
25.06.2010 21:30:13 (muokattu 25.06.2010 21:36:46)
No kun on! Muutama kyssäri:

1/ Voiko 3 singlecoilin väliset puut työstää pois saundin muuttumatta (Sinnehän menee kuitenkin sit ne 2 BM:ää, so...)

2/ Saako BM:t pultattua pleksin läpi suoraan runkoon ja vaikuttaako saundiin? Edes mahdollisesti? Passiivin pulttaaminen yleensä antaa potkua jonkun verran, entäs nää? (Ei ole tosiaan kokeiltu koskaan aktiivien käyttäytymistä tässä suhteessa, passiivin toimii kyllä jotenkuten eritavoin.)

3/ Miten te vertaisitte BM:n saundia toisiin, vaikkapa passiivimikkeihin?
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
pekurides
25.06.2010 22:04:58 (muokattu 25.06.2010 22:06:24)

jussi1976: Tsekkasin koko ketjun läpi ei löytynyt etsittyä: Onkos teillä kuvailtavaa, miten Blackouts Metal toimii puhtailla? Vai toimiiko ollenkaan? Onko mikään passiivi edes lähellä Blackouts Metalin outputteja ja saundeja?

Kiitän.

kokemuksesta sanottava ettei tuo BO toimi yhtään kliineissä, vetää ruttuun heti eikä kuulosta ollenkaan hyvältä, vähän kuin olisi särkijä jäänyt päälle.

Oikeestaan mikään passiivi ei ole yhtään samanlainen... tuo on lievästi sanottuna extreme käämi, tiukkuus aivan käsittämätön ja saundi jotain ihan muuta kuin perinteisissä mikeissä totuttu.

Sitä outputtia ei pysty suoraan vertaamaan mihinkään mutta aivan järjetön jokatapauksessa:=)

Nopeaan metalliin.

ps. blackouts ahb-1 kaulamalli kyllä saundasi kliineillä yllättävän hyvältä kaula-asennossa siis, piäksi EMG:t selvästi.
TTV
25.06.2010 22:05:36
Juicy: Ainakin EMGeillä 18v-modi antaa vähän enemmän headroomia kliineille, ja tekee niistä *hieman* orgaanisemman kuuloiset. Ja eiköhän straton pleksin alle passaa paristo(t)kin, ellei ole supertiukka elektroniikkapotero.

Ja orgaanisemmaksi homma voi muuttua koittamalla uusia X-sarjan mikkejä. Toi 18V modaus voipi olla tappavan toimiva esim 81-X:n kanssa.
jussi1976
25.06.2010 22:43:15
No älkää nyt sekoittako mun päätä enempää?
Ihan kuin tässä ennenkokemattomassa setupissa ei olisi tarpeeksi haasteita? Pitäis siis löytää strato-bodyyn miel. kertalaakista mahd. tappava aktiivimikkisetti. Kaula - ja tallamikeistä en niin tässä porusta, kunhan löytyisi tosi hi-gain setti, joka saundaa myös puhtailla mahd. hyvältä. Ei tätä kehtaa ilman käsistään päästää kun missio on annettu.
Karhukoira74
26.06.2010 09:19:48

Itellä on Ibanezin RGR08LTD missä on SD:n Blackout tallamikkinä (pelkästään) ja paras keppi soundiltaan mitä mulla on. Omaan korvaan kliinit kelpaa, kun ei stratohelinää nyt niin tarvitsekaan. Ite olen tykästyny tuohon mikkiin kyllä niin, että vaihan toiseenkin keppiini Blackoutit...hyllyssä odottaa setti Seveniä ;) Parit EMG-kepit omanneena (lähtivät kiertoon parin soittokerran jälkeen kumpainenkin) huomattavasti paremmat kuin EMG:t. Ja tämähän on vain miun ehdottoman puolueellinen mielipiteeni =)
-So many assholes, so few bullets-
Shiguguri
26.06.2010 17:15:09
AHB-2 tallamikkinä omassa RG321 ja soundi jyrää kovaa säröillä, cleanit on rutussa. Tuonhan voi jumperilla puolittaa ilmeisesti, en ole kokeillut sitä, cleanit muuttuisi puhtaammaksi? voisi myös toteuttaa kytkimellä tuon puolittamisen.
TTV
26.06.2010 18:23:59
Shiguguri: AHB-2 tallamikkinä omassa RG321 ja soundi jyrää kovaa säröillä, cleanit on rutussa. Tuonhan voi jumperilla puolittaa ilmeisesti, en ole kokeillut sitä, cleanit muuttuisi puhtaammaksi? voisi myös toteuttaa kytkimellä tuon puolittamisen.

Kyseessä ei ole varsinainen puolitus kuten mikkien tapauksessa yleensä puhutaan, se jumpperi muuttaa vain sen esivahvistimen vahvistusta. Käämitys pysyy muuttumattomana.
Johann Onn
27.06.2010 02:29:15 (muokattu 27.06.2010 02:29:43)
Karhukoira74: Ibanezin RGR08LTD - kliinit kelpaa

Testasin omalla ja sormilla + suht pehmeesti soitettuna, ne on näköjään ihan ok. Tai todella ohkaisella plekulla + todella kevyellä tatsilla, -||-. Vähänkin liikaa voimaa ja menee (liiankin) helposti, sinne "ihan rutussa" suuntaan.
Ziggy Bubba
27.06.2010 04:16:24

jussi1976: 1/ Voiko 3 singlecoilin väliset puut työstää pois saundin muuttumatta (Sinnehän menee kuitenkin sit ne 2 BM:ää, so...)

Meinaatko että se välissä oleva puu tekee mikkien soundieron? Kyllä se on se mikin sijainti suhteessa kieleen kun eron tekee...
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)