Juzo95 20.03.2011 10:38:36 | |
---|
On tässä kyllä mahtava cleani. Säröpuoli jääkin vähän vajaaksi. Eli mikä olisi hyvä pedaali jotta saisi kunnon hard rock säröt? |
Freewheeler 20.03.2011 11:04:38 | |
---|
Juzo95: On tässä kyllä mahtava cleani. Säröpuoli jääkin vähän vajaaksi. Eli mikä olisi hyvä pedaali jotta saisi kunnon hard rock säröt? Kyllä Hazesta saa kunnon ärjysoundinkin, kun painaa leadkanavan boostin päälle ja säätelee tonenamikoita. Jos ei riitä siihen käy hyvin esim. Bad Monkey. Aika kauan muuten kestää, että laitteen soundi "irtoaa", oisko kaiuttimen sisäänajovaihe tavallista pidempi. Nyt on niin maukas laulu vermeessä että! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Juzo95 20.03.2011 11:22:00 | |
---|
Freewheeler: Kyllä Hazesta saa kunnon ärjysoundinkin, kun painaa leadkanavan boostin päälle ja säätelee tonenamikoita. Jos ei riitä siihen käy hyvin esim. Bad Monkey. Aika kauan muuten kestää, että laitteen soundi "irtoaa", oisko kaiuttimen sisäänajovaihe tavallista pidempi. Nyt on niin maukas laulu vermeessä että! Viime kesällä tän hankin. En ole kyllä luukuttanut... Pitäisköhän hankkia keinokuorma? |
Freewheeler 20.03.2011 12:01:20 | |
---|
Juzo95: Viime kesällä tän hankin. En ole kyllä luukuttanut... Pitäisköhän hankkia keinokuorma? Kyllä putkivahvistinta pitää välillä luukuttaa! Ei se muuten voi soundatakaan hyvältä, jos sitä nami-päätepukisäröä ei tule... Kaiutinelementtikin tarvitsee sitä edestakaspumppausta kovalla volyymillä, jotta se alkaa soida niinkuin sen pitää. Joten nupit kaakkoon aina välillä :-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Juzo95 11.05.2011 18:19:53 | |
---|
Kyllä tämä vielä vähän boostia tarttee OD-kanavalle. Vahvarin oma boost saa tän kuulostaan vähän tunkkaiselta. Jos tota OD-kanavaa lähtis boostaan jollain spedulla niin se olis varmaankin overdrive eikä distortion? Boss SD-1? Ja luukutettu on. Nyt ei vaan hetkeen kun korvatulpista on pula... |
Estranged 11.05.2011 18:21:36 | |
---|
Juzo95: Kyllä tämä vielä vähän boostia tarttee OD-kanavalle. Vahvarin oma boost saa tän kuulostaan vähän tunkkaiselta. Jos tota OD-kanavaa lähtis boostaan jollain spedulla niin se olis varmaankin overdrive eikä distortion? Boss SD-1? Ja luukutettu on. Nyt ei vaan hetkeen kun korvatulpista on pula... OD boostihommiin juu. Tubescreamerit ja niiden johdannaiset toimii. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional |
Freewheeler 11.05.2011 18:48:48 | |
---|
Käyttäkää Hazen bright-kytkintä! Se toimii myös drive-kanavalla ja saa humpparikitaratkin laulamaan sähäkämmin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Juzo95 11.05.2011 19:23:58 | |
---|
Freewheeler: Käyttäkää Hazen bright-kytkintä! Se toimii myös drive-kanavalla ja saa humpparikitaratkin laulamaan sähäkämmin. Olin jo ihan unohtanut tuon bright- kytkimen. Vahvari lämpämässä niin koitan sitä kytkintä ja kattoo mitä tulloo. |
Juzo95 11.05.2011 19:39:24 | |
---|
Kiitos Freewheelerille muistin virkistyksestä. Nytollaan lähellä sitä "sweet spottia". |
Freewheeler 12.05.2011 23:39:24 | |
---|
Juzo95: Kiitos Freewheelerille muistin virkistyksestä. Nytollaan lähellä sitä "sweet spottia". Ole hyvä vaan :-) Ja kokeiles vielä laittaa kaiku ja efektit nolliin silleen napsauksen kera. Soundi paranee, koska nuo tarpeettomat hörpäkkeet katoavat signaalitieltä ja Haze on siten raaka putkipeli. Ero on todella selkeä. On se kyllä hyvä tuo :-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Freewheeler 08.06.2011 23:43:48 | |
---|
Voisko joku Haze-combon omistaja kertoa miten päin johdot ovat elementissä? Oisko sininen = + ja ruskea = -? Kaiutinpiuha irtosi laitetta avatessa... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Jucciz 09.06.2011 01:15:57 (muokattu 09.06.2011 01:16:30) | |
---|
Freewheeler: Voisko joku Haze-combon omistaja kertoa miten päin johdot ovat elementissä? Oisko sininen = + ja ruskea = -? Kaiutinpiuha irtosi laitetta avatessa... Jos käytät vain yhtä kaiutinta, ei ole mitään väliä, kummin päin ne kytket. Molemmin päin toimii ja voit olla varma, ettet huomaa soundissa mitään eroa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Juzo95 09.06.2011 09:29:45 | |
---|
Freewheeler: Voisko joku Haze-combon omistaja kertoa miten päin johdot ovat elementissä? Oisko sininen = + ja ruskea = -? Kaiutinpiuha irtosi laitetta avatessa... Mitäs teit ? Uutta ämyriä vai modia jne... |
Freewheeler 09.06.2011 12:05:30 | |
---|
Juzo95: Mitäs teit ? Uutta ämyriä vai modia jne... Uudet pääteputket. JJ:t laitoin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Freewheeler 09.06.2011 12:06:29 | |
---|
Jucciz: Jos käytät vain yhtä kaiutinta, ei ole mitään väliä, kummin päin ne kytket. Molemmin päin toimii ja voit olla varma, ettet huomaa soundissa mitään eroa. Kyllä mielelläni laittaisin elementin pumppaamaan ilmaa sen imemisen sijaan. Eli oikein päin mielummin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Numb 09.06.2011 12:21:07 | |
---|
Freewheeler: Kyllä mielelläni laittaisin elementin pumppaamaan ilmaa sen imemisen sijaan. Eli oikein päin mielummin. Kaiutinelementissä kartio heilahtelee edestakaisin, ei se ime tai pumppaa. Ei ole väliä miten päin yhden elementin piuhat vedät. Jos on kaksi tai useampia elementtejä, kaikkien pitää olla kytketty samalla tavalla, mutta muuten plussilla ja miinuksilla ei ole väliä. Voithan tietysti kokeilla piuhoja molemmin päin, että tuleeko sitä eroa. |
Antti1 09.06.2011 14:14:50 | |
---|
Numb: Voithan tietysti kokeilla piuhoja molemmin päin, että tuleeko sitä eroa. No yksi ero tossa kyllä on ja se on ensimmäisen liikkeen suunta. Teoriassa oikein kytketty kaiutin aloittaa liikkeensä aina eteenpäin, mutta yhdellä elementillä sillä ei tosiaan ole mitään merkitystä. Mä kytkisin silti elementin mieluiten kerralla "oikein", jos olis oma vehje. |
Freewheeler 09.06.2011 16:06:45 | |
---|
Antti1: No yksi ero tossa kyllä on ja se on ensimmäisen liikkeen suunta. Teoriassa oikein kytketty kaiutin aloittaa liikkeensä aina eteenpäin, mutta yhdellä elementillä sillä ei tosiaan ole mitään merkitystä. Mä kytkisin silti elementin mieluiten kerralla "oikein", jos olis oma vehje. Niinpä, voisko joku ystävällisesti ruuvata Hazen takalevyn irti ja zekata piuhojen paikat. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Juzo95 10.06.2011 10:21:07 | |
---|
Freewheeler: Niinpä, voisko joku ystävällisesti ruuvata Hazen takalevyn irti ja zekata piuhojen paikat. Avattu: Kaiuttimessa ruskea on + ja sininen on -. |
Freewheeler 10.06.2011 10:28:56 | |
---|
Juzo95: Avattu: Kaiuttimessa ruskea on + ja sininen on -. ERITTÄIN paljon kiitoksia!!! Olisin veikannut toisinpäin :-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |