Aihe: Vinkkejä clean-soundin parantamiseen
1 2 3 4 5 6
J.Hollström
13.09.2009 20:28:18
bonecrusher: Onko DG joskus soittanut EMG:n humbuckereilla?

Ai se oli humpparihommoo. Siitä ei ole kyllä tietoo
duc
13.09.2009 20:28:54
Steve Lukather soittaa myös selvästi heviä uusimmalla soololevyllään.
kimurantti1
13.09.2009 23:34:00
Onhan noita muitakin aktiivielektroniikan käyttäjiä, kuten esim. Mark Knopfler ja Eric Clapton. Eli onhan se nyt pakko olla niin, että aktiivimikeillä voi soittaa ainoastaan heviä.
jessej
01.10.2009 04:55:22 (muokattu 01.10.2009 04:55:56)
Roland JC-120 on monen mielestä maailman paras clean vahvari. Lukeudun itse niihin jotka pitää kyseistä myllyä erittäin kelpona työhevosena hommaan kuin hommaan.

Sitä voi tietysti yrittää kuunnellta youtubesta ja kaikenmoisista ääniklipeistä, mutta vasta kun pääsee samaan huoneeseen vahvarin kanssa niin ymmärtää miksi siitä pidetään niin paljon ja miksi sitä on myyty yli 25v muuttamatta reseptiä.
- Jesse -
Marzi
01.10.2009 05:18:34 (muokattu 01.10.2009 05:19:44)

jessej: Roland JC-120 on monen mielestä maailman paras clean vahvari. Lukeudun itse niihin jotka pitää kyseistä myllyä erittäin kelpona työhevosena hommaan kuin hommaan.

Komppaan. Nappulat ojoon ja chorus päälle ja se on siinä. :) (tai pois ja paaljon reverbiä jos tarttee vetää Wicked Game orkkisversiona. :D)

Ei oo paljon tarvinnut muuta puhtaille sen jälkeen kun tollasen löysin. Paras ultracleani soundi mitä rahalla saa.

E: taitaa olla muuten ainoa trankkuvehje, joka on mallinnettu lähes jokaiseen mallintavaan styrkkariin.
Liikaa on tarpeeksi. Tarpeeksi on liian vähän.
jessej
01.10.2009 05:35:33
Ja David Gilmour EMG aiheeseen haluan lisätä että David Gilmourin Punaisessa Stratossa on
"EMG-SA pickups with EXG mid-cut/expander and SPC mid booster". Esim Live Aid 1985 näkyy, voi youtubettaa jos löytyisi.

Henkilökohtaisesti pidän EMG aktiivimikkejä erittäin sieluttomina ja tylsinä.

Veikaan että David Gilmour on laitattanut 80-luvun hulluina vuosina ne yhteen kitaraan koska on saanut ne ilmaiseksi ja halunut kokeilla miten paljon häiriöitä aktiivimikit poistaa livetilaneteessa kun on 1.2 miljoonaa wattia valoja ja ties mitä moottoreita ja releitä niskan takana pörinää tuottamassa. Ehkä kyseinen keppi otetaan esiin ongelmatilanteissa? Veikkaan viimeisenä hyvää soundia.

Tiesittekö muuten että langattomat systeemit ovat erittäin mainio tapa poistaa kaikki maadoitusongelmat. :)
- Jesse -
PJS
01.10.2009 08:43:13

juki68: Jos haluaa opiskella mitä kaikkea on käytetty niin tässä on sivusto siihen:

http://www.gilmourish.com/

Jep. Lukemani haastiksen mukaan nuo olivat käytössä ei niinkään saundin, vaan häiriöttömyyden takia. Sen aikaiset passiivisinglecoilit eivät vissiin olleet ihan yhtä hyvin suojattuja kuin nykyiset ja tämä yhdistettynä Daven Pulse -aikakauden todella massiiviseen pedaalikattaukseen ja lavavalojen aiheuttamaan häiriöön aiheutti kuulemma aika voimakasta hurinaa.

Sittemmin Dave siirtynyt takaisin passiiveihin. Tällä hetkellä taitaa olla mustassa stratossa SD:n signature stratoa varten tekemät signature mikit.
Peace!
PJS
01.10.2009 08:51:30

mark knopflerkaan ei mun mielestä nykyään enää soita aktiiveilla. Varsinkaan kun se on tainnut jättää sen 80's-90's stadionrock-casterinsa (olisko ollu joku penta-suhr) käyttöä vähemmälle ja soittelee ainakin videoitten perusteella enempi kaikkien traditionaalisempien keppien kans.
Peace!
Jucciz
01.10.2009 12:15:50
PJS: mark knopflerkaan ei mun mielestä nykyään enää soita aktiiveilla. Varsinkaan kun se on tainnut jättää sen 80's-90's stadionrock-casterinsa (olisko ollu joku penta-suhr) käyttöä vähemmälle ja soittelee ainakin videoitten perusteella enempi kaikkien traditionaalisempien keppien kans.

Takas juurille ja hyvä niin.
PJS
01.10.2009 12:54:54

Jucciz: Takas juurille ja hyvä niin.

Jees. No ei se pahalta sen penta suhrinkaan kanssa kuulostanu. Samaa soittoa kummistkin. Enempi sen ajan Straitsissa vaivas se semmonen stadion-rock meininki.

Nykyäänhän soittelee muutenkin aika lailla traditionaalisempaa musaa ja kosolti enempi akustisilla kitaroilla vaan. Mikä on mun mielestä ihann hyvä.
Peace!
Väsykäsi
01.10.2009 13:13:47
PJS: Jees. No ei se pahalta sen penta suhrinkaan kanssa kuulostanu. Samaa soittoa kummistkin.

Eikös se mennyki niin että "Saundi on soittajan sormissa"?
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
McNulty
01.10.2009 13:26:24
Väsykäsi95: Eikös se mennyki niin että "Saundi on soittajan sormissa"?

Vai "kuulijan korvissa"?
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
PJS
01.10.2009 14:39:30

Väsykäsi95: Eikös se mennyki niin että "Saundi on soittajan sormissa"?

no ei se ehkä pelkästään oo sitä. Kyl mä sanoisin, et se saundi itsessään on yhdistelmä soittoa+vermeitä. Mut kyllä kaikki tommoset suht tunnistettavat jäbät onnistuu silti aina kuulostamaan itseltään vaikka saundit vaihteliskin. Mainitut DG ja MK:kin ovat uransa aikana soittaneet aika monenkirjavilla saundeilla suht cleanista perinne-saundista sinne stadionrock aikakauden ääriprosessoituihin juttuihin asti, mut silti se soitto kuulostaa aina soittajaltaan.
Peace!
kimurantti1
01.10.2009 15:49:30
Jucciz: Takas juurille ja hyvä niin.

Oliko sen soundissa sun mielestäsi jotain perustavalla tavalla pielessä EMG-aikana? Musta ainakaan ei.
Jucciz
01.10.2009 16:07:01 (muokattu 01.10.2009 16:11:05)
kimurantti1: Oliko sen soundissa sun mielestäsi jotain perustavalla tavalla pielessä EMG-aikana? Musta ainakaan ei.

Ei mulla kauheen vahvaa mielipidettä asiaan oo, mutta kuten tuossa ylläkin mainittiin, EMG:iden käytön pääsyynä ei todellakaan ollut Knopflerilla soundiseikat, joten varmaan mies olisi käyttänyt koko ajan jotain muuta, jos keikkaolosuhdeiden häiriöt olisivat pysyneet paremmin kurissa. Ainahan Knopfler on osannut soittaa ja kuulostaa itseltään, vaikka soundit ois ollu "Anttilan halvin pakettikitara trankkumarsun läpi" -osastoa.
ReBeat
01.10.2009 16:45:53

Jucciz: Ei mulla kauheen vahvaa mielipidettä asiaan oo, mutta kuten tuossa ylläkin mainittiin, EMG:iden käytön pääsyynä ei todellakaan ollut Knopflerilla soundiseikat

Pedaalikattauksen ja valojen yhteydessä puhuttiin Gilmourista. Selitys ontuu :)
kimurantti1
01.10.2009 21:31:56
Tjaah, maku muuttuu noilla staroillakin. En mä usko että esim. Gilmour ja Knopfler, jotka molemmat kuitenkin on tunnetusti olleet aika tarkkoja soundistaan, olisi niitä EMG:itä käyttäneet jos ne olisi kuulostaneet niiden mielestä ihan paskoilta. Ei sillä, en mäkään ole mikään erityinen aktiivimikkien fani, mutta kyllä niillekin on musta paikkansa.
PJS
02.10.2009 11:04:54

ReBeat: Pedaalikattauksen ja valojen yhteydessä puhuttiin Gilmourista. Selitys ontuu :)

Motiivi todennäköisesti molemmilla melko sama. Sekä Pink Floyd, että Dire Straits keskittyivät kitaristiensa "EMG kaudella" megalomaanisiin stadionrock kiertueisiin. Eli en näe miksei Mark Knopfler olisi ollut samoilla linjoilla DG:n kanssa tässä, vaikkei ikinä olekaan pedaaleilla samalla tavalla pelannutkaan.
Peace!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)