Aihe: Tokai kitarat
1 2 3 4 5 6 7 814 15 16 17 18
calluna
04.04.2018 09:11:00
jhamarila: Omassa toksussa oli sama vi..eikun ominaisuus, tuolta hain uudet:

http://www.millbrook.fi/tuotteet.php?k=17575&tuoteryhma_id=515

Metalkallo: Jaa, sullakin? Onko tuo oikeasti ominaisuus tai jotain vai miksi nuo on tuollein? >:)

Kiitos linkistä, mutta en löytänyt tuolta kuitenkaan pelkkää stop baria noilla ruuveilla, pelkkiä talloja, kun se stop bar on se minkä ruuvit pitäis löytää.

Alustava GAS Japanin Tokai LP:tä kohtaan rauhoittuu kyllä tällaisen myötä.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Gary the pine
04.04.2018 09:49:10
Metalkallo: Tokai Love Rock Les Paul LS-85Q tuli taloon. Made in Japan.

Tuossa vaan tuo tallan stop barin ruuvit on tuollein vinoon laitettu, kuulemma ovat tuollein olleet jo kun hän sai kitaran eikä niitä saa suoristettua. Itse aukot missä nuo on ovat kuitenkin suorassa. Entisen omistajan mukaan tuo ei pitäisi haitata mitenkään ja näin varmasti onkin. Ainoa juttu on, että kieliä ei pysty tuossa asennossa laittamaan normaaliin tapaan jos haluaisi (stop barin alta) vaan joutuu aina laittamaan tuollein wrap over eli yläkautta, mikä nyt ei välttämättä ole huono juttu koska yläkautta laitettuna ei tule sitä terävää kulmaa kieleen jolloin kielet kestää kait pidempään.

Kuva https://muusikoiden.net/dyn/users/157024.jpg

Pitäis varmaan hommaa uudet ruuvit tuohon jotta sais suoraksi, jos nyt edes tarvis koska voi olla että käytän tuota wrap over systeemiä.

Saako noita stop bar ruuveja hommattua erikseen?

Miksi noiden potikoiden alla on tuollaiset metalliset klipsit alla/sivussa jotka sieltä pilkistää? En ole koskaan missään muussa kitarassa ennen nähnyt.

Muuten kitara on ihan hyvän näköinen ja tuntuinen. Nyt kielet on 12- setti, mutta itse soitan 9- setillä joten ne tuohon tulee. Mikit tällä hetkellä Jazz/JB setti, mutta laitan aika varmasti Gibson 57 Classic mikit. En siksi että tuosta tulisi Gibson (en välitä merkeistä) vaan koska tykkään niistä mikeistä.

Niin tuohan ei ole LS-Q, koska se Q meinaa Quilt-toppia ja aikas viulunkannelta näyttää tuo.

Stoppari aika hurjassa kulmassa, multa olis jäänyt ostamatta jos ei parempaan pysty kuin että "tää nyt on aina ollu tälleen".

Sit ne "metalliset klipsut", ne on viisarit, kellossakin semmoset löytyy, tai ainakin meidän vanhempien pierujen kelloista on löytynyt, kärjestä ohuet ja osoittavat numeroita, mahottoman kätevät :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
04.04.2018 10:26:51
Gary the pine: Niin tuohan ei ole LS-Q, koska se Q meinaa Quilt-toppia ja aikas viulunkannelta näyttää tuo.

Stoppari aika hurjassa kulmassa, multa olis jäänyt ostamatta jos ei parempaan pysty kuin että "tää nyt on aina ollu tälleen".

Sit ne "metalliset klipsut", ne on viisarit, kellossakin semmoset löytyy, tai ainakin meidän vanhempien pierujen kelloista on löytynyt, kärjestä ohuet ja osoittavat numeroita, mahottoman kätevät :-)

Jaa, Q tarkoittaa sitä. Ok, kiitti. Onkohan tuo sitten LS-85 kuitenkin? Miten sen sais selville? Jaappanissa tehty kuiteskin kun lavan takana lukee.

Sittenhän nuo viisarit on hyvä juttu, en tajunnutkaan tuota. :)

Kävin ihan myyjän luona paikan päällä hypistelemässä ja tuli tehtyä vaihtokauppa kitaroiden kesken päikseen. Arvelin kuitenkin et ne ruuvit/stop barin voi kyllä vaihtaa jos haluaa et ei paha juttu olis. Näyttäis et joku olis tahallaan vääntänyt nuo tuollein. Muuten vaikuttaa hyvältä kitaralta.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Jykä
04.04.2018 11:53:43
Toi stop barin tolppien taipuminen noissa ~2007-2009 välillä tehdyissä japseissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Uudet kiinni ja rokkenroll.
Metalkallo
04.04.2018 12:04:17
Jykä: Toi stop barin tolppien taipuminen noissa ~2007-2009 välillä tehdyissä japseissa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Uudet kiinni ja rokkenroll.

Ahaa. No nyt tuli ainakin vuosimallia esiin. Kiitos. :)

Näyttäis tuo toimivan noin taipuisenakin, mutta uudet tulee silti luultavasti kyllä hankittua.
Gary the pine
04.04.2018 13:07:13
Metalkallo: Ahaa. No nyt tuli ainakin vuosimallia esiin. Kiitos. :)

Näyttäis tuo toimivan noin taipuisenakin, mutta uudet tulee silti luultavasti kyllä hankittua.

Onhan toi hyvä vaihtaa kunnolliseen.

Japsien sarjanumeroista saa aika hyvin purettua sitä vuosimallia, tuoreemmissa tuotoksissa kaksi ensimmäistä kertoo vuoden ja tokai-registrystä sitten loput dekoodaus-jutut.
Stone
04.04.2018 14:49:24 (muokattu 04.04.2018 14:55:15)

Metalkallo: Jaa, Q tarkoittaa sitä. Ok, kiitti. Onkohan tuo sitten LS-85 kuitenkin? Miten sen sais selville? Jaappanissa tehty kuiteskin kun lavan takana lukee.

Sittenhän nuo viisarit on hyvä juttu, en tajunnutkaan tuota. :)

Kävin ihan myyjän luona paikan päällä hypistelemässä ja tuli tehtyä vaihtokauppa kitaroiden kesken päikseen. Arvelin kuitenkin et ne ruuvit/stop barin voi kyllä vaihtaa jos haluaa et ei paha juttu olis. Näyttäis et joku olis tahallaan vääntänyt nuo tuollein. Muuten vaikuttaa hyvältä kitaralta.

Mulla on tällainen LS-85 malli (vm. 2008) eli saanetko mitään irti, kun vertaat omaan soittimeesi? Siis jos pähkäilet , että mikä malli itselläsi...

https://muusikoiden.net/dyn/users/156904.jpg
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
blues guitar
04.04.2018 15:43:32

Metalkallo: Jaa, sullakin? Onko tuo oikeasti ominaisuus tai jotain vai miksi nuo on tuollein? >:)

Kiitos linkistä, mutta en löytänyt tuolta kuitenkaan pelkkää stop baria noilla ruuveilla, pelkkiä talloja, kun se stop bar on se minkä ruuvit pitäis löytää.

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … odi=HK-TV-STC&tuoteryhma_id=511
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
tuskiz
04.04.2018 16:42:54
Ja sitten jos lähdetään uusimaan ruuveja niin ne vaihetaan kunnon teutoniseen teräkseen eikä samanlaisiin murometallisiin: https://www.faberguitar.com/TPST-MN … ilpiece-studs-Inch-nickel-gloss-pai
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Metalkallo
04.04.2018 22:22:50 (muokattu 08.04.2018 11:30:03)
Gary the pine: Onhan toi hyvä vaihtaa kunnolliseen.

Japsien sarjanumeroista saa aika hyvin purettua sitä vuosimallia, tuoreemmissa tuotoksissa kaksi ensimmäistä kertoo vuoden ja tokai-registrystä sitten loput dekoodaus-jutut.

Mun sarjanumero on 0920151 eli varmaan sitten 2009 vuodelta. Olisko tuo 20 sitten monesko päivä ja 1 kuukausi eli tammikuu. 51 olisi sitten varmaan viikko?

Stone: Mulla on tällainen LS-85 malli (vm. 2008) eli saanetko mitään irti, kun vertaat omaan soittimeesi? Siis jos pähkäilet , että mikä malli itselläsi...

https://muusikoiden.net/dyn/users/156904.jpg

Sun väritys on flamed top, mulla se väritys on nimeltään violin. Muuten kyllä näyttää kovin samanlaiselta.

tuskiz: Ja sitten jos lähdetään uusimaan ruuveja niin ne vaihetaan kunnon teutoniseen teräkseen eikä samanlaisiin murometallisiin: https://www.faberguitar.com/TPST-MN ilpiece-studs-Inch-nickel-gloss-pai

Kiitän, myös blues guitaria. Täytyy hommaa nuo kunnolliset niin ei vääntyile enää. :)

EDIT: Pistinpä melkein heti tilaukseen tuolta saksa sivustolta.

Mun kitara taitaa olla tää, mutta matte violin värityksellä: https://www.kitarapaja.com/tokai-ls85-oulu

Tuolla lukee nauhoista -medium jumbo- mikä on hyvä jos munkin lespassa on kun tykästyin niihin stratossa.
Gary the pine
05.04.2018 08:41:29 (muokattu 05.04.2018 08:42:26)
Metalkallo: Mun sarjanumero on 0920151 eli varmaan sitten 2009 vuodelta. Olisko tuo 20 sitten monesko päivä ja 1 kuukausi eli tammikuu. 51 olisi sitten varmaan viikko?

Sun väritys on violin, mulla se väritys on nimeltään matte violin. Muuten kyllä näyttää kovin samanlaiselta.

Kiitän, myös blues guitaria. Täytyy hommaa nuo kunnolliset niin ei vääntyile enää. :)

EDIT: Pistinpä melkein heti tilaukseen tuolta saksa sivustolta.

Mun kitara taitaa olla tää, mutta matte violin värityksellä: https://www.kitarapaja.com/tokai-ls85-oulu

Tuolla lukee nauhoista -medium jumbo- mikä on hyvä jos munkin lespassa on kun tykästyin niihin stratossa.

Ei niitä päivän taikka viikon tarkkuudella taida saada auki, ei mene niinkuin esim G-pajalla.

2009 check.

Toi Stonen kepukka on kuvan perusteella cherryburst flametop, violin-finish on ilman loimua, eli ns. plaintop.
kojones
05.04.2018 08:54:29
Metalkallo: Mun sarjanumero on 0920151 eli varmaan sitten 2009 vuodelta. Olisko tuo 20 sitten monesko päivä ja 1 kuukausi eli tammikuu. 51 olisi sitten varmaan viikko?

51. viikko on perinteisesti ollut tammikuussa, joten voi hyvinkin olla.
Metalkallo
05.04.2018 10:26:20
kojones: 51. viikko on perinteisesti ollut tammikuussa, joten voi hyvinkin olla.

Niin minä nuo numerot käsitän.

Eli tähän asti on selvillä, et tuo on 2009 Tokai Love Rock LS-85, ja kait violin/plaintop. Eipä taida muuta tuosta enää saada selville?
Metalkallo
06.04.2018 20:12:03
Onko tuo LS-85 laadultaan kuin Gibson Les Paul Standard tai lähelle? Lueskellut vaan Tokai Les Pauleista netistä ja jotain tuollaista tullut vastaan kun noita Tokain Japani malleja verrattu Gibsoneihin.
LaMotta
06.04.2018 20:13:03

Metalkallo: Onko tuo LS-85 laadultaan kuin Gibson Les Paul Standard tai lähelle?

Tällainen kysymys on nukkuvan leijonan tökkimistä kepillä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
blues guitar
06.04.2018 21:03:40 (muokattu 06.04.2018 21:07:53)

Metalkallo: Onko tuo LS-85 laadultaan kuin Gibson Les Paul Standard tai lähelle? Lueskellut vaan Tokai Les Pauleista netistä ja jotain tuollaista tullut vastaan kun noita Tokain Japani malleja verrattu Gibsoneihin.

Stop bar ruuveja lukuunottamatta. Myös mikkejä ovat monet vaihtaneet noihin. Ihan laadukas soitin mun mielestä, ei häpeä G-soittimia.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Metalkallo
06.04.2018 21:54:25
blues guitar: Stop bar ruuveja lukuunottamatta. Myös mikkejä ovat monet vaihtaneet noihin. Ihan laadukas soitin mun mielestä, ei häpeä G-soittimia.

Ok.

Juu, mikit varmasti monet vaihtaneet, mutta jos noissa on ne Mk2 mikit vakioina niin ne ei kait ole aivan persiistä? Itsekin kyllä olisin anyway vaihtanut omat 57 classicit tilalle (ja niin teen/tein) jos olis ollut Mk2:t. Nyt tuossa mun on Jazz/JB setti kun sen sain, ne menee SG:n.
blues guitar
06.04.2018 22:10:31

Metalkallo: Ok.

Juu, mikit varmasti monet vaihtaneet, mutta jos noissa on ne Mk2 mikit vakioina niin ne ei kait ole aivan persiistä? Itsekin kyllä olisin anyway vaihtanut omat 57 classicit tilalle (ja niin teen/tein) jos olis ollut Mk2:t. Nyt tuossa mun on Jazz/JB setti kun sen sain, ne menee SG:n.

Mulla on tällaiset P-90 kloonit.
https://www.dropbox.com/s/5ajjht11j … hoto%206.4.2018%2021.58.20.jpg?dl=0
tuskiz
06.04.2018 23:49:05

Nykyaikasissa perusjapseissa on MK2S-mikit, jotka on semmoset peruspierut, n. 8k kaula ja 14k vartalo. Premiumeista löytyy sitten "oikeat" MK2:t, mutta eipä tainneet nekään olla ihan "kulta-aikojen" verosia, perus PAF-kloonit.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Stone
06.04.2018 23:50:13

Itse meinasin nimenomaan hommata tuon Jazz/JB setin omaan LS-85 lessuun. Tuota suosittelivat varauksettomasti Musamaaimasta alkuperäisten tilalle.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)