Mrezzye 06.11.2007 09:23:54 (muokattu 06.11.2007 09:24:44) | |
---|
Ensimmäisen sähkökitarani, turkoosin Charvel Fusion Deluxen voisin ostaa takaisin, jos vain löytäisin sen vielä jostain. Omistin sen 90-luvun alkuvuosina ja möin sen muistaakseni jonnekin Kuopioon... Tällä on sitä tunnearvoa, muilla sarjavalmisteisilla ei ole ollut. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Tumppi38 06.11.2007 09:28:42 | |
---|
Ensimmäisen sähkökitarani, turkoosin Charvel Fusion Deluxen voisin ostaa takaisin, jos vain löytäisin sen vielä jostain. Omistin sen 90-luvun alkuvuosina ja möin sen muistaakseni jonnekin Kuopioon... Tällä on sitä tunnearvoa, muilla sarjavalmisteisilla ei ole ollut. Aika samoilla linjoilla ollaan, itse ostin pitkällä pätkällä joskus 80-luvulla Charvel 6 kitaran ja se lojuu nurkissa vieläkin. Paljon on muita kitaroita käynyt kylässä mutta aina toi on jäänyt. Jotenkin sitä jää jumiin johonkin tuntumaan.. "Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt"
- "Eivät kaikki, joilla on kitara, ole kitaristeja" |
Invader 06.11.2007 10:57:39 | |
---|
En liekitä, enkä provosoi, mutta itse en vaan tajua, että miten joku Ibanezin RG sarjalainen voi olla kitara, josta ei voi luopua. Toinen äidistä, toinen tyttärestä ... Miksei? Samaan hengenvetoon voisi miettiä miksi joku pitää LP Standardista kiinni viimeiseen asti, niitä kun pyörii käytettyjen markkinoilla pilvin pimein, aina saa toisen tilalle ostettua. Tai sitten ei.. |
Point 06.11.2007 15:06:44 | |
---|
kyllähän se on tuo ibanez sa-160qm on. ei se mun unelmakitarani todellakaan ole, mutta ihan hyvän tuntunen kuitenkin. harmi kun sillon joskus vuosia takaperin menin myymään tuon squierin. se olis ollu kiva säästää kun ensimmäiseni oli.. mutta ibanezia en päästä karkuun. se on sentään mun toiseksi vankin kepakko. ja ltd:stä sen verran että se on kyllä kaunein kitara mitä oon nähny. aattelin että vaihdan siihen joskus orkkisfloikan ja mikit(emg 81). sitäkään ei olis tarkotus vaihtaa |
jniska 06.11.2007 15:11:43 | |
---|
Ibanez RG 570 90 luvulta. Jostain syystä se vaan tuntuu aina parhaalta käteen. PS: yhtään kitaraa ei pitäis myydä pois, nehän voi laittaa koristeeksi takkahuoneeseen. "Soittimissa on raha paremmin tallessa kuin pankissa" Laiha Lissu oli paras |
Artist 06.11.2007 15:21:22 (muokattu 06.11.2007 15:22:58) | |
---|
PS: yhtään kitaraa ei pitäis myydä pois, nehän voi laittaa koristeeksi takkahuoneeseen. "Soittimissa on raha paremmin tallessa kuin pankissa" Kaikilla ei ole takkahuonetta, tai ylipäänsä isoa kämppää. Käyttökitaroista tulee myös ylläpitokustannuksia kielien, nauhojen yms. muodossa. Läheskään kaikkien kitaroiden arvo ei myöskään nouse vuosien myötä (vaikka joitain hintapyyntöjä katsoessaan tuleekin havainneeksi, että joillekin pelkkä soittimen ikä on hintapyyntöä nostava tekijä), kun taas pankissa raha kasvaa korkoa. PS. jos en itse kitaralle keksi muuta käyttöä kuin koristeena toimiminen, niin se saa suosiolla jatkaa matkaa jollekin, joka käyttää sitä soittamiseen. "Yeah, Funhouse boy will steal your heart away" |
Mandarax 06.11.2007 16:15:22 | |
---|
En liekitä, enkä provosoi, mutta itse en vaan tajua, että miten joku Ibanezin RG sarjalainen voi olla kitara, josta ei voi luopua. Toinen äidistä, toinen tyttärestä ... Tunnearvohan siihenkin varmasti vaikuttaa - oli sitten Anttilan Williamssi tai se Iban ÄrGee. Omaa RG:tä en aio myydä vaikkei se varmasti juuri muista poikkea. Sellaiset 16 vuotta on mukana seurannut, enkä näe mitään syytä sitä vaihtaakaan. Jos tarvitsee vaihtelua, niin ostaa sitten uuden - jos on rahoitusongelmia, niin säästää sitten vähän kauemmin. Eihän kitaroita voi olla koskaan liikaa! Eihän..? Ensin housut, sitten kengät. |
Jungleman 06.11.2007 16:50:24 | |
---|
Olen yrittänyt miettiä, omistanko kitaraa josta en voisi missään olosuhteissa luopua. Lopullinen vastaukseni on ilmeisestikin: "En". Tuo avatarini Jazzmaster on aika lähellä korvaamatonta. Kaikki muut kitarat menisivät pakkotilanteessa lihoiksi ensin, ja jos tuosta luovun, tarkoittaisi se sitä että muusikonurani olisi lopussa. Ehkä. Voisin mahdollisesti luopua siitä jos löytäisin tilalle paremman - käteensopivamman, parempisoundisen, nätimmän - samanlaisen. Kenties. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Billsner 06.11.2007 17:33:01 | |
---|
En mistään nykyisistäni paitsi pakon edessä (akuutti rahantarve). Bassoni voisin vaihtaa johonkin parempaan jossain vaiheessa. Wrapped in plastic |
Meisseli 06.11.2007 18:12:43 | |
---|
En mistään, ellei ole sementtikengät jalkoihin tulossa, no okei ehkä tuosta squierista www.strangefruit-band.net
www.groovinghighallstars.com
www.ketolajawitikainen.com
Syksyistä meininkiä. |
Pasi 95 06.11.2007 22:05:29 | |
---|
En luopuisi mistään kitarasta, vahvarista, enkä Xoticin efektistä... "Old Time Rock `n` Roll" --> ja keikkaa pukkaa! |
Iron Horse 06.11.2007 23:38:56 | |
---|
Tuosta Tokain ritsasta en taida luopua, kuitenkin ensimmäinen oma sähkis, ja sen verran hyvä peli. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. - D'Addario
No Seymour, no tone. Know Semour, know tone |
Kitaravirtuaali 06.11.2007 23:40:28 (muokattu 06.11.2007 23:42:47) | |
---|
Washburnia en ikinä hukkaa, koitan päinvastoin sille etsiä sisaruksia. Vähän harvinaisempi kapistus ja todella mukava soittaa, ihan hyvin soikin vielä. Epiluuriin olen kanssa kehittänyt syvän suhteen viimeisen puolen vuoden aikana, jolloin siitä on oikeastaan tullut enemmän se ykköskitara. Tekee tiukkaa luopua, jos joskus tulisi sellainen tilanne eteen. Tuskin tulee. Korkeintaan vaihdos viininpunaiseen Gibsonin custom-Lespaan tulisi kysymykseen, mutta tuosta tuskin juuri mitään saisi vaihdossa, joten jäänee pyörimään nurkkiin rokkilapioksi. Tältä pohjalta. |
McNulty 07.11.2007 00:29:56 | |
---|
Miulla tulee AINA olemaan talossa väh. yksi LP ja yksi Strato-mallinen (oli se sitten perinteinen Fenkku tai jokin vanhan liiton Superstrat)... näistä kahdesta perusasiasta en neuvottele enkä tingi. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Tee 07.11.2007 04:02:35 | |
---|
En aio luopua ikinä yhdestäkään kitarastani. Kolme tähän mennessä tullut hommattua, kahta niistä lähinnä tulee soiteltua vaan se kolmas kun oli se ensimmäinen :-) Muutenkin koitan pitää politiikkana nykyään sen että kamoja ei myydä uusien tilalta, joka ainoa kerta tähän mennessä on harmittanut kun jotain on mennyt myymään, näin jälkikäteen siis. It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
|
jussimus 07.11.2007 13:08:19 (muokattu 07.11.2007 13:09:54) | |
---|
Muutenkin koitan pitää politiikkana nykyään sen että kamoja ei myydä uusien tilalta Mikäs siinä jos paalua piisaa...mulla ei oo oikein koskaan ollu mahollisuutta noudattaa tollasta politiikkaa :( Kitaroita, vahvareita ja speduja on tullu ja menny enemmän kuin laki sallii :) |
saturnzreturn 07.11.2007 13:19:00 (muokattu 07.11.2007 13:19:18) | |
---|
Fender Am.Std. -95 syy: paras strato mitä olen soittanut painavempi ja paksumpi body -> miellyttävämpi soundi Epiphone Les Paul -96 syy: isältä saatu joululahja ltd. edition sininen sparkle, ei montaa suomessa pientä remppaahan tää vaatis (mikit vaihtoon, virittimet), loistopeli muuten. kyllä tykkään noista muista voin luopua koska vaan, kunhan löytyy rahaa ja parempi tilalle my wallet's fat and so is my head |
ÄsJii 07.11.2007 20:53:55 | |
---|
Mun rämälämä Kattelus. |
Morri 07.11.2007 21:45:28 | |
---|
Kyllä se on tuo vuoden 97 KH-2, on vain minulle niin sopiva keppi, muuta saavat tarvittaessa mennä. |
MarkoA 08.11.2007 00:09:53 | |
---|
Eli esitelkää soittimenne, josta ette ikinä tule luopumaan. Olitte sitte rektumianne myöten veloissa, heviä vaihtamassa jazziin tai muuta vastaavaa!! Mun 15v kesätyörahoilla ostamani Tokai Love Rock. Kaula on paskana, kun katkes ja huonosti korjattu. Mutta silti se on noista se "rakkain". Siis tunnearvona. Todellisuudessa tuon Nighthawkin menetys häiritsisi soittoani eniten. Se kitara vaan on niin mahdottoman hyvä! Kohta tuleekin 2 vuotta siitä kun sen hankin ja päivääkään en ole katunut! May Your Will Be Done Dear Lord |