Aihe: Fender Custom Shop kitarat
1 2 3 4 5 6 7 810 11 12 13 14
MadMatt
06.10.2012 09:30:54

blaekie: Mutta, sinähän jopa soitat niitä, eikö vain ? , et osta niitä vain omistamisen vuoksi, toisin kuin jossain näitä vain kerätään ja vaikka ostaisitkin, kenelleppäs se kuuluu ..

Juu, eiköhän nämä soittamiseen liene tehty.

Kyllähän näitä stratoja on mukava olla useampi. Aina voi napata parhaissa kielissä olevan käyttöön. Harvemmin tulee useampaa kitaraa samaan aikaan huolettua. Itselleni on myös tärkeää että toisesta stratosta voi hakea uutta freesiä isnpiraatiota kun jokin alkaa tökkiä soittamisessa.
PIM
06.10.2012 12:52:39
2randpo: Jos soittaa pääasiallisesti stratolla, vähintään kolme spekseiltään erilaista on ihan kiva omistaa.

Silloin ku soittaa pääasiassa telellä niin kolme erilaista stratoakin on hyvä omistaa. Ja sit ku taas vaihteeksi soittaa pääasiassa stratolla niin kolme erilaista teleä on hyvä olla olemassa. Plus tietty ne kaikki muut siltä varalta ettei stratolla tai telellä soittelu just sinä päivänä satu kiinnostaan.
Imper
06.10.2012 15:30:15

Paskapuhetta tollaset GASin loppumiset! Teillä on vaan honeymoon menossa! Arki ja tylsistyminen koettaa ennemmin tai myöhemmin ja sillon on taas "keeperit" ihan rahaan vaihtuvaa tavaraa :)
Everyone is a per-son
slapvete
06.10.2012 15:30:40
PIM: Plus tietty ne kaikki muut siltä varalta ettei stratolla tai telellä soittelu just sinä päivänä satu kiinnostaan.

Tässä on järki mukana. Kannatan! Kolme Lessua, kolme Jazzmasteria, kolme Jaguaria, kolme ES335:a. Ja akkarit päälle! Ja styget. Kolme Marskia, kolme Fenkkua, kolme Voxia, kolme Hiwattia... alkaa kuulostaa Jucciz:en kamalistaukselta.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
AngieRainbow
06.10.2012 19:29:00 (muokattu 06.10.2012 19:29:27)
slapvete: Tässä on järki mukana. Kannatan! Kolme Lessua, kolme Jazzmasteria, kolme Jaguaria, kolme ES335:a. Ja akkarit päälle! Ja styget. Kolme Marskia, kolme Fenkkua, kolme Voxia, kolme Hiwattia... alkaa kuulostaa Jucciz:en kamalistaukselta.

Paitsi, että Marsuja on puolet liian vähän. Mä istahdin Jucciczen treenikämpällä sen Marsujen viereen, niin olihan niitä siinä muutama. http://muusikoiden.net/dyn/users/102673.jpg
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
hallu
06.10.2012 19:58:50
Tässä kun tuli puhetta GAS:in lopettavista kamoista, niin aloin miettiä oman gasini alkamista. Siis itsellänihän kamarunkkaus on mennyt tosi kummallisesti päälaelleen. _80 luvun alkupuolella ostin kunnollisen sähkökitaran joka oli amerikan fenderi. Se on mulla vieläkin eikä se ole miksikään huonontunut. Vuonna -95 osti Gibson LesPaulin ja -90 luvun alkupuolella ostin Yamahan akustisen. Niillä mentiin ja ne on mulla vieläkin. Vuonna 2009 tapahtui joku helvetin ostokärpäsen puraisu ja olen ostanut neljä kitaraa sen jälkeen eikä yksikään ole tuonut varsinaista lisäarvoa siihen mitä mulla jo oli. Pari fenderiä ostin ja ne on ihan kivoja ja oli mukavaa ostaa ne, mutta ei ne sen kummempia ole kuin tuo mun vanha fenderikään. Toisin sanoen mulla oli jo valmiiksi niin hyvät vehkeet että aivan turhaan olen mitään ostellut pelkästään ostamisen ilosta. Kitaroiden ostaminen on vienyt vain huomiota pois soittamisesta ja tuonut alkuhuuman jälkeen tyhjän ja syyllisen olon.

Enpä tied', tämä ketju vaan jotenkin herätti minut huomaamaan että omissa kamahankinnoissani ei ole ollut paljoakaan mitään järkeä. Ne parhaat kamat on kuitenkin sieltä parinkymmenen vuoden takaa. Uusista kamoista hyödyllisimmät on tuo whitefinger kompura ja Koxhin keinokuorma ja etuvahvistin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
AngieRainbow
06.10.2012 20:05:41 (muokattu 06.10.2012 20:06:01)
hallu: Tässä kun tuli puhetta GAS:in lopettavista kamoista, niin aloin miettiä oman gasini alkamista. Siis itsellänihän kamarunkkaus on mennyt tosi kummallisesti päälaelleen. _80 luvun alkupuolella ostin kunnollisen sähkökitaran joka oli amerikan fenderi. Se on mulla vieläkin eikä se ole miksikään huonontunut. Vuonna -95 osti Gibson LesPaulin ja -90 luvun alkupuolella ostin Yamahan akustisen. Niillä mentiin ja ne on mulla vieläkin. Vuonna 2009 tapahtui joku helvetin ostokärpäsen puraisu ja olen ostanut neljä kitaraa sen jälkeen eikä yksikään ole tuonut varsinaista lisäarvoa siihen mitä mulla jo oli. Pari fenderiä ostin ja ne on ihan kivoja ja oli mukavaa ostaa ne, mutta ei ne sen kummempia ole kuin tuo mun vanha fenderikään. Toisin sanoen mulla oli jo valmiiksi niin hyvät vehkeet että aivan turhaan olen mitään ostellut pelkästään ostamisen ilosta. Kitaroiden ostaminen on vienyt vain huomiota pois soittamisesta ja tuonut alkuhuuman jälkeen tyhjän ja syyllisen olon.

Enpä tied', tämä ketju vaan jotenkin herätti minut huomaamaan että omissa kamahankinnoissani ei ole ollut paljoakaan mitään järkeä. Ne parhaat kamat on kuitenkin sieltä parinkymmenen vuoden takaa. Uusista kamoista hyödyllisimmät on tuo whitefinger kompura ja Koxhin keinokuorma ja etuvahvistin.

Tämä ketjuhan on jo lähtenyt lapasesta, mutta mitäpä siitä. Voihan sitä hölistä muustakin. Mulla tuli tosta Hallun jutusta mieleen, että voihan ne rahansa käyttää paljon huonomminkin. Onhan se omaisuus tallessa niissä laatukitaroissa siinä missä pankkitililläkin.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lancelot
06.10.2012 20:11:57
klobasa
06.10.2012 21:37:02
Lancelot: Siitä Angie, ei muuta ku huuteleen! http://www.ebay.de/itm/2003-Fender- … pt=Gitarren&hash=item20cbc6c88a

Mielestäni melko huono relicöinti tossa... Rungon reunoilla ja siellä täällä isoja kolhuja jne. mutta liian vähän kulumaa paikoissa joissa sitä oikeasti tod. näk. olisi eniten. Esim. vyönsolki-ihottumaa ei käytännössä ole. Lapa on aivan liian siistissä kunnossa tupakan tekemää pakojälkeä lukuunottamatta. Muoviosat aivan liian siistejä ja valkoisia.

Näyttää kitaralta mikä ei ole ajan myötä kovassa soitossa kulunut ja patinoitunut, vaan enemmänkin kitaralta millä ei ole paljoa soitettu, mutta huonosti käsitelty.
2randpo
06.10.2012 21:48:07

pmu: Mielestäni melko huono relicöinti tossa... Rungon reunoilla ja siellä täällä isoja kolhuja jne. mutta liian vähän kulumaa paikoissa joissa sitä oikeasti tod. näk. olisi eniten. Esim. vyönsolki-ihottumaa ei käytännössä ole. Lapa on aivan liian siistissä kunnossa tupakan tekemää pakojälkeä lukuunottamatta. Muoviosat aivan liian siistejä ja valkoisia.

Näyttää kitaralta mikä ei ole ajan myötä kovassa soitossa kulunut ja patinoitunut, vaan enemmänkin kitaralta millä ei ole paljoa soitettu, mutta huonosti käsitelty.

Niin. Mutta toisaalta eiväthän kitarat soittamalla kovinkaan helposti kulu. Esim. Rory Gallagherin (tiedän sen hiki-legendan) ja SRV:n ne tunnetuimmat stratot tuskin ihan soittamalla menivät niin ruvelle kuin mitä lopulta olivat.

Kaulathan noissa relic-stratoissa on aina vähemmän runneltuja.
AngieRainbow
06.10.2012 22:13:39
Lancelot: Siitä Angie, ei muuta ku huuteleen! http://www.ebay.de/itm/2003-Fender- … pt=Gitarren&hash=item20cbc6c88a

Strato löytyi jo, mutta palaan asiaan tarkemmin ensi viikolla jahka homma on ensin selvä, jos myyjä tuleekin viikonlopun aikana katuma päälle :)

Aiheesta lisää tuonempana.
slapvete
06.10.2012 22:19:52
hallu: Kitaroiden ostaminen on vienyt vain huomiota pois soittamisesta ja tuonut alkuhuuman jälkeen tyhjän ja syyllisen olon.

Buyer's remorse on ihan parasta!

No, soittamiseen pitäisi keskittyä, se on totta. Mutta ostomorkkis ei aina ole oikeutettu. Hommattuani EJ-stratoni oli kieltämättä hieman morkkis (ei ollut "tarpeellinen" hankinta), mutta näin jälkeenpäin ajatellen todella hyvä, että tuli hommattua. Yhteiselo on ollut kovinkin mutkatonta ja miellyttävää. Eli ei se keppien kierrätys aina väärin ole. Pitää vain tietää, mitä haluaa ja miksi.

Enmmän keskimäärin harmittaa, että joitain kamoja on tullut myytyä. Vielä enemmän harmittaisi, jos olisi laittanut rahansa kiinni Nokiaan ja Elqoteciin.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
AngieRainbow
06.10.2012 22:23:56
slapvete: Enmmän keskimäärin harmittaa, että joitain kamoja on tullut myytyä. Vielä enemmän harmittaisi, jos olisi laittanut rahansa kiinni Nokiaan ja Elqoteciin.

Tai 50 000 euron autoon, jonka arvo olisi nyt 5000.
Jucciz
06.10.2012 22:26:54
AngieRainbow: Strato löytyi jo, mutta palaan asiaan tarkemmin ensi viikolla jahka homma on ensin selvä, jos myyjä tuleekin viikonlopun aikana katuma päälle :)

Aiheesta lisää tuonempana.

Jaha, jaha, taas eletään jänniä aikoja.

Se on miitingin paikka piakkoin. :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kunnallisjäte
07.10.2012 09:41:42

Onkos tästä tiedossa lisäspeksejä? Hinta on ainakin sieltä matalammasta päästä. Vähän ehkä kuumottais.

svilo: Vähän erikoisempi ;)

Fender Custom Shop 1961 Stratocaster CC LTD Rosewood Neck Oil Finish

http://www.kitarapaja.com/pics/fen60oil1_576x768.JPG

/sv
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
svilo
07.10.2012 10:53:24
Kunnallisjäte: Onkos tästä tiedossa lisäspeksejä? Hinta on ainakin sieltä matalammasta päästä. Vähän ehkä kuumottais.

Ysipuol radius, orkkis tallamikki tallessa, 6105 nauhat, soi hyvin....

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" - Knowledgeable people rarely hang out with idiots -
AngieRainbow
10.10.2012 12:51:09
Saatiin mullekin strato taloon. Nyt vaan kovaa treeniä.

Kitara on Fender Custom Shop '60 Relic Startocaster. Väri on Seminole Red ja kitara on valmistettu vuonna 2007.

Suuri kiitos jäsenelle MadMatt, joka ystävällisesti luopui tästä kitarasta kohtuullista korvausta vastaan.

https://www.dropbox.com/sh/wwu53wme … Q_iAI9b#f:60%20relic%20Seminole.JPG
Andy J.
10.10.2012 13:08:11
AngieRainbow: Saatiin mullekin strato taloon. Nyt vaan kovaa treeniä.

Kitara on Fender Custom Shop '60 Relic Startocaster. Väri on Seminole Red ja kitara on valmistettu vuonna 2007.

Suuri kiitos jäsenelle MadMatt, joka ystävällisesti luopui tästä kitarasta kohtuullista korvausta vastaan.

https://www.dropbox.com/sh/wwu53wme … Q_iAI9b#f:60%20relic%20Seminole.JPG

Onnea uudelle kitaralle! Ei sulla sitten kauaakaan mennyt sopivan löytymiseen: GAS is strong with this one... ;)
Kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnallisjäte,
slapvete
10.10.2012 13:35:56
Hieno! Ja toivottavasti ennen kaikkea soiva!
jniska
10.10.2012 14:00:03
AngieRainbow: Saatiin mullekin strato taloon. Nyt vaan kovaa treeniä.

Onnea!
Seuraavaan GAS:ssin asti ;-)
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)