Metal Mafia 01.09.2007 00:05:57 | |
---|
Sellaiset nauhat jotka ei oikeasti kuluisi lainkaa. (ruostumatonta terästä) - Vois toimia. |
J-PPP 01.09.2007 02:07:09 | |
---|
|
Joees 01.09.2007 02:15:03 | |
---|
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
bfoc 01.09.2007 15:14:48 | |
---|
Irroitettavan moduloitavan elketroniikkapaketin/paketteja (niinku siirrettävä kovalevy), johon voisi vaihdella mikkejä ja ominaisuuksia (puolitukset jne) pikaliittimillä. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
fox 01.09.2007 20:22:34 | |
---|
Irroitettavan moduloitavan elketroniikkapaketin/paketteja (niinku siirrettävä kovalevy), johon voisi vaihdella mikkejä ja ominaisuuksia (puolitukset jne) pikaliittimillä. Höö, tuommonenhan on jo olemassa.. ;) |
Joees 01.09.2007 20:45:05 | |
---|
Dan Armstrong/Ampeg pleksiritsassahan on vaihdettava mikki myöskin. Tosin ei taida ihan liikaa olla erilaisia mikkejä olemassa siihen. Tai kai tuo Armstrongin poika niitä tekee pyynnöstä vaikka minkälaisia. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
fox 01.09.2007 20:51:40 | |
---|
Dan Armstrong/Ampeg pleksiritsassahan on vaihdettava mikki myöskin. Tosin ei taida ihan liikaa olla erilaisia mikkejä olemassa siihen. Tai kai tuo Armstrongin poika niitä tekee pyynnöstä vaikka minkälaisia. Samoten oli olemassa brittilässä 70-luvulla Shergold Modulator -sähkis johon sai elektroniikkapaketit vaihdettua, siin oli kaikenlaista vaiheenkääntöä, ja taispa olla yhessä modulissa jonkin moinen preamppikin. Mikkejähän saa tuohon minunkin PTG:hen vaihdettua "lennossa", jos on niitä "pohjia".. |
FensonGibder 01.09.2007 22:03:30 | |
---|
Kokonaan uuden kitaran kehittäminen on aika kova haaste. Mitäs jos keskityt pienempään osa-alueeseen, esim. kehittäisit uuden mikin tai helpon magneetinsäätömahdollisuuden. Tai sitten uudentyyppisen volapotikkasäätömekanismin? Esim. volasäätö toteutettuna liukukytkimellä. Mielestäni ruuvattava potikka on hidas/epätarkka säätää kesken biisin (omaa kömpelyyttäni ja harjoituksen puutetta tietenkin tämä). Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Chaanim 01.09.2007 22:06:30 | |
---|
Enpä jaksanut lukea koko ketjua, joten tätä on saatettu jo ehdottaa, mutta itse olen usein toivonut midiohjattavaa mikkikytkintä :) |
bfoc 03.09.2007 00:56:02 | |
---|
Höö, tuommonenhan on jo olemassa.. ;) Juu mutta ei mun kitarassa... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
fox 03.09.2007 01:07:00 | |
---|
Juu mutta ei mun kitarassa... Ai-van, kysymyshän oli tosiaan "Mitä haluat kitaraltasi".. Eli siis jos tarkkaan noudatamme tuota otsikkoa.. No, siinä tapauksessa sulla onkin melkoinen modaustarve... ;) Mutta hyvänä puolena vois pitää sitä, että pystyy ns. puhtaalta pöydältä aloittamaan! |
Joees 03.09.2007 02:37:13 | |
---|
Sellanen kitara olisi jees, joka istualtaan soittaessa olisi täysin tasapainossa mutta seisoaltaan soittaessa aavistuksen enemmän lankkupainoinen. Pyöristetyt reunat ovat aina plussaa, samaten viisteet käsivarrelle. Kevytkin olisi bueno, mikä ei liene ongelma siinä suhteessa että kitara saisi olla jollain tapaa sisältä ontto. Kaulan pitäisi olla sellanen että se täyttää kämmenen sopivasti. Se ei saisi olla nihkeä. Sillä pitäisi onnistua satulan takaa bendaaminen helposti ja "nopeesti". Olisi hienoa jos sen soundi syttyisi silleen telemäisesti, mutta soisi kuitenkin kauan. Volapotikka saisi olla kohtuullisen lähellä, niin että sellanen steel-tyylinen meininki olisi jotakuinkin iisisti apinoitavissa. Tonen pitäisi myös toimia hyvin, sillee sopivan telemäisesti. Mikit ehkä olis buenot jos niissä olis aavistus P90-räkäisyyttä ja humbucker-meininkiä. Ja ehkä joku varitone-tyylinen hässäkkä olisi kovin sopiva siihen. Mikkikytkimen paikasta ei oo niin tarkkaa, kunhan on sellasessa että sitä pystyy nopeesti vaihtelemaan. LP, Strato, Tele-tyyliset siis passaa mainiosti. Sen pitää kestää jos sen yli ajetaan tankilla. Myöskään ei haittaa jos se kestää joko dementoituneen tai pikkulapsen käsittelyn. Ainii, jakin pitäs olla jossain muualla kuin tuolla lankun sivussa, tai siis siellä missä se on LP ja tele-mallisissa ritsoissa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
bfoc 03.09.2007 09:27:33 | |
---|
Ai-van, kysymyshän oli tosiaan "Mitä haluat kitaraltasi".. Eli siis jos tarkkaan noudatamme tuota otsikkoa.. No, siinä tapauksessa sulla onkin melkoinen modaustarve... ;) Mutta hyvänä puolena vois pitää sitä, että pystyy ns. puhtaalta pöydältä aloittamaan! Onhan noita raatoja modattavaksi, mut eipä taida innostus riittää. En kyllä edes tiennyt että joku oli moisia kehitellyt. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa