Aihe: No GAS
1 2 3 4 5 6 7
ministeri
10.02.2007 11:25:21
joopa joo. just kun kuvittelin että nyt riittää ja vielä on tele proggis vähän vaiheessa niin mieli alkaa suunnittelemaan kahden nykyisen kitaran vierelle vielä yhtä: SG, yksi suosikkimalleistani pikku kössistä asti...mieluiten tietty Gibson standard malli...specialkin välttäisi...pitää vissiin alkaa säästämään pitkällä tähtäimellä.
hilipatihippan
Twinkle
10.02.2007 14:40:34
Vastaan nyt vähän myöhässä:

Mielenkiintoista!!!? Kun kommenttisi oli taannoin Gibsonista, että "Eipä tuo arvokitara mikään elämää suurempi ole soittimena katsoen, arvonsa se ehkä säilyttää paremmin. Itse vaihtaisin sen kyllä vaikka kolmeen kopioon. Ei se tuo mikään autuaaksitekevä vekotin ole."

Kuten sanottua, ei se mikään autuaaksi tekevä ollutkaan: Jos et ihan ymmärtänyt, niin tuo viesti tarkoitti että olin kyseistä soitinta myymässä. Ja ei, se ei tosiaan tehnyt autuaaksi eikä se edes arvoaan säilyttänyt, sain sen lopulta kaupaksi mutta siitä on tullut prosenteissa enemmän takkiin kuin yhdestäkään muusta tappiolla myymästäni soittimesta.

Vaihdoin sen käytännössä sitten kolmeen halvempaan ja vieläpä samantasoiseen soittimeen. Eikä kaduta mikään muu kuin se, että vahvarin menin tyhmyyksissäni vaihtamaan tuohon pahan onnen lespaan. Rahallisesti turpaan tuli monta sataa euroa ja pikkaisen ehkä vitutti. Ei tosiaan kannata hetkeäkään uskoa että uudet Gibsonit olisi sen enempää sijoitus kuin mikään muukaan toinen kitara, minulla ei käynyt niin ainakaan.
losli
11.02.2007 01:05:08 (muokattu 11.02.2007 01:05:41)
Moni maailman luokan stara vetää yhdellä tai kahdella kitaramallilla läpi koko uransa ja elämänsä. Tosin samaa mallia saattaa sitten olla varastossa 100 kpl. Ei taida gas vaivata heitä. Pitää jossain vaiheessa päättää mitä haluu sano.
saastara
11.02.2007 01:11:49
Moni maailman luokan stara vetää yhdellä tai kahdella kitaramallilla läpi koko uransa ja elämänsä. Tosin samaa mallia saattaa sitten olla varastossa 100 kpl. Ei taida gas vaivata heitä. Pitää jossain vaiheessa päättää mitä haluu sano.

Moni maailmanluokan stara on myös siinä tilanteessa, että heidän ei tarvitse kuin napsauttaa sormiaan ja kaikki valmistajat alkavat tunkea kitaroitaan kasakaupalla hänen kouriinsa. Ilmankos jotakin mallia kerääntyykin.. :D

Mutta tottahan se on, että vaikka kuinka kräässää kerää, usein ne omat luottotyökalut sieltä valikoituvat ajan kanssa.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Joees
11.02.2007 01:31:57
Mutta tottahan se on, että vaikka kuinka kräässää kerää, usein ne omat luottotyökalut sieltä valikoituvat ajan kanssa.

Mulla on yksi sellanen luottotyökalu, millä mä voin tehdä mitä vaan. Se ei tarkota sitä että mä sillä välttämättä aina himassa eniten soittaisin. Nyt on ollut LP vaihde päällä ja olen mun LP:llä soitellutkin pääasiassa. Luottotyökalulla oon soitellut kyllä päivittäin siltikin. Mulla on nyt sellaset kitarat millä mä pärjään. Pärjäisin vaikka mulla olisi edes yksi noista neljästä.

Se on vaan paha kun tykkää niin monenlaisista kitaroista :-) Vaikka ei varsinaisesti kaasuttaisikaan mitään niin silti uudet kitarat ovat aina tervetulleita kotiin. On mulla paljon sellasia mitä mä haluan, ja joskus tulen ne hankkimaankin. Mutta en mä niitä kauheesti kaasuta tällä hetkellä.
Paitsi edelleen tuo matampin minimat.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Jmvk
11.02.2007 01:34:04
Todennäköisesti GAS tulee pysymään minun päässä pitkään.

No nykyistä Ibanez RG:tä en tuskin myy koskaan pois mutta kyllähän sen rinnalle niitä lisäkeppejä tulee. Ja kun lisäkeppeihin kyllästyy niin ne pitää vaihtaa.

Tietysti kyllä se raja tulee vielä joku päivä vastaan..
Eikä siinä vielä kaikki! Jos tilaat heti....
Slayeri
11.02.2007 01:37:34
itte olen tyytyväinen olennaiseen eli, Jackson RR3 Kitara, ja Fender 100w Vahvistin, tulossa on vielä pari pedaalia mutta muuten olen tyytyväinen. Keskityn soittamiseen enkä kamojen osteluun.
Hohhoijaa
11.02.2007 11:26:16
Gasittelee hitosti yksi sun toinen vempele. Uusi sähkökitara ainakin, joku Strato tai johdannainen. Jos tietyssä hintaluokassa löytyy ylivoimainen kotivahvari niin sitten lähtee nykyinen pihalle. Ostaisi nyt joku tuon Ibanezin pois, hyvä ja käytännöllinen vehje mutta itse haen toisenlaista pakkausta.

Yritän minimoida GASia siten, että ensin kerään vaivalla kasan rahaa ja sitten vasta alan testailla kamoja. Tuo entistä paremman fiiliksen kun jotain kitaraa rämpyttäessä voi ajatella, että tämä voi kohta olla minun.
tyhjä
03.03.2007 11:25:30 (muokattu 03.03.2007 11:37:39)

Just joo, tässä sitä ollaan taas. 72 stratoa odotetaan. Hävettää suorastaan.
Pakko vaan saada. Paskendalinvalkoisena ja se iso lapa. Ehkä sitten minusta tulee jo soittaja
eikä tällainen kitaranostelija. hah.

Ja noista mikeistä. Niitä on pakko ostaa ja vaihdella. Ihan kuin silä korjataan se tosiasia, ettei
saakeli taidot riitä. Vuosi sitten ostin YJM-mikit. Ja ei hurise mutta päässä taitaa hurista.

Uutuudenviehätys on se taikasana tässäkin asiassa.

(Onko tää nyt sama kuin naisten suhteen...vanha reppu ei enää jaksa säväyttää...)

edit: korjataan nyt ettei ihan seitsemääkymmentä kahta stratoa vaan '72 strato.
There can be only one. And that is GAS.
"Voitte hiljentää vauhtia, kapteeni. Olemme kohta perillä."
tyhjä
03.03.2007 11:35:34

Jackson-GAS on mennyt jo ohi, mutta silti kiinnostaa koota vanha Jacksonritsa kaapista soittokuntoon.
94 body + epiphone explorer kaula (suuripiirtein 91) ja dimarzio Air Norton + Evoluition mikit.

Siellä se makaa, hakattuna, survottuna, heitettynä, hyljättynä. Hyvät mikit, paska ritsa talla solmussa.

Ehkä paras kitara mitä olen omistanut, kun huomasin, että epin kaula menee heittämällä vanhaan jaskaan.

Mutta nyt: Fenderiä lisää.
"Voitte hiljentää vauhtia, kapteeni. Olemme kohta perillä."
Tympee Huttunen
03.03.2007 11:44:42 (muokattu 03.03.2007 14:59:53)
Kun viimeksi kannoin kitaran kotiin (Aria Pro2 ZZ Custom) sain kotona sovinnon lupaamalle avovaimolle 300e, jos ostan tämän vuoden puolella vielä yhdenkin kitaran.

Ihan syystäkin on pakko tehdä ostovimmalle jotain. Puolen vuoden tai vuoden aikana kotiin on tullut:
Fender Highway Stratocaster,
Ibanez Artist AR-100,
Aria Pro2 ZZ Custom,
Jack & Dannyn JD-2100-basso,
Merkitön Presari-kopio (Thomann-setti),
Harley Benton Blueskitara,
Yamana APX-4A-elektroakustinen.

Kaikki muut ostin, paitsi Fender ja tuo Thomann-basso tulivat vaihtokaupoissa.

Näiden lisäksi on kotiin kannettu Hughes&Kettnerin Tube 50 combo, Fenderin 2x12" lisäkaappi, Rolandin Cuben vahvistinosa, PodXT, Roden konkkamikki plus pedaaleita yms.

Aikamoinen lista näin jälkikäteen ajateltuna, mutta eipä noihin nyt niin hirveästi rahaa ole mennyt. Äkkiseltään laskettuna vain noin 2400e!

editointia...laskin väärin
Lesko
03.03.2007 11:44:44 (muokattu 03.03.2007 11:44:50)
Minä olen omaan Les Pauliini niin tyytyväinen, että en vaihtasi sitä näillä näkymin edes Iso-G:n tuotoksiin, voi silti olla, että se hankinta tulee eteen joskus, mutta tätä en vaihda, en, en, en, se on niin maan helevetin hyvä ja oma ja juuri oikeanlainen tällaisenaan, hieman paranneltuna ja hoivattuna! Vahvistin puolesta en voi sanoa samaa, mutta minkäs teet =)
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
MadMatt
03.03.2007 11:47:14 (muokattu 03.03.2007 14:44:29)

Juuri nyt ei pitäisi kaasutella pahemmin.
Ej strato ja super reverb vahvistin ovat olleet tämän vuoden hankintoja ja jos nämä eivät riitä niin mikä sitten.
Yllätän kuitenkin itseni edelleen selailemasta Kitarakauppojen ja valmistajien sivuja sillä silmällä :-I
Arcane
03.03.2007 14:41:33
Kitaran suhteen ei ole GASia. Nykyisellä Schecterillä pärjätään varsin mainiosti. Vahvistin on sitten eri asia...
Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37
Hiku
03.03.2007 15:14:47
Joku toinen keppi olisi kova sana tuon lespan rinnalle. Kenties jokin strato-johdannainen, kuten vaikka Yamaha Pasifica 812. Ja wahinkin voisi hankkia. Jote onneksi kohtalaisen halvalla selvitään.

Mulla vaan tuppaa olemaan se ongelma, että kamaunelmat vaihtuu melkein päivittäin, nyt haluan stratoa, huomenna ehkä jotain seiskaa..Ärsyttää moinen.
That`s not talking, that´s mumbling!
Thule
03.03.2007 15:19:49
Mulla vaan tuppaa olemaan se ongelma, että kamaunelmat vaihtuu melkein päivittäin, nyt haluan stratoa, huomenna ehkä jotain seiskaa..Ärsyttää moinen.

Samaa havaittavissa.

Tämän takia en aiokaan tilata customia, vaikka sitä on tässä vakavemmin jo suunniteltu. Hmh, moista kitaraa ei tosin muuten kovin helpolla saa. Mahonkinen Strato-body loimuvaahterakannella, vaahterakaula (läpi rungon) eebenotelaudalla ja Nightswan-tyylisillä inlayllä, "LP-skaala", kiinteä talla, pelkkä tallamikki...

Joo. Täytyy keskittyä taas itse soittamiseen ;)
Räbbänä
05.03.2007 00:11:08
No tällä hetkellä "vain" Wahi, Digidelay ja joku putkipeli. Kaipaan sitä joissain putkipeleissä tavattavaa lämmintä cleania ja mureahkoa säröä.
"KET TAUN!"
Marquiesce
05.03.2007 01:26:06
Kaasutus on ainakin vähentynyt huomattavasti, ostin tuossa vihdoin ja viimein 2203:n ja tän viikon aikana pitäs tulla kotia asti... Pitäs vielä kaappi hommata jostain että kunnolla pääsee tykittään.
Dunga
05.03.2007 08:34:45
Olen vihdoinkin löytänyt harmonian kitaroideni kanssa (viper & tele). Tänä vuonna hommaan vielä Pod XT:n ja se on sitten melkeinpä siinä. Ehkä hihnat vielä molempiin ja kieliä, mutta budjetti yritetään pitää siinä 350e paikkeila.
Ridin´ with the Horst.
kojones
05.03.2007 08:37:17 (muokattu 05.03.2007 08:38:03)
Kovin on vähiin kaasut käyny. En tartte mitään, koska kaikki on jo hyvää. Halvalla.

Mutta olishan se SG mukava, mutta täytynee tehdä sekin itse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)