Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 5 6 7 834 35 36 37 38
H.Corruption
15.01.2007 23:12:40
Mä en tiedä....olisko se ollu about vuoden vanha...ei hajuakaan mitä Ran sanoi, koska en edes tiedä, kenen kitara on.

Huh! Piti ihan tarkistaa omat Ranit. Ovat OK. Tässä vielä odotellaan viestiä Ranilta orkkis floikan tiimoilta.
H.Corruption
19.02.2007 10:32:41
Kyselin pari viikkoa sitten mulle luvatun OFR:n perään ja sain kuulla niiden odottavan noutoa tullista ja lähettävät sitten tremolon mulle pikimmiten. 11.2 sain viestin että tremolo lähtee seuraavana päivänä. Torstaina oli paketti saapunut postiin ja homma on enää tremolon asennusta vaille.

Vanhoista tapauksista poiketen, tällä kertaa kaikki tapahtui luvattua aikaisemmin. Olin varautunut joutuvani odottamaan tremoloa huhtikuuhun asti. Hyvä näin.
Henkkiz
19.02.2007 18:36:25
Kuulinpas tässä juttua suomalaisesta Ran kitarasta, jossa kaula kiero kun korkkiruuvi ja luukosatula viturallaan....lähdössä kuulemma takasin sinne mistä tulikin.

Mistäs tällaista kuulit, jos saa kysyä.
Ben_D
19.02.2007 18:47:48 (muokattu 19.02.2007 18:49:24)

Mistäs tällaista kuulit, jos saa kysyä.

Mitä merkitystä sillä on? Onko teikäläisen kitara kun noin kyselet? Ihmettelen vaan, miten omistaja ei ole huomannut kaulan kieroutta....
http://www.fiercemetal.org
HeavyMachinery
19.02.2007 20:43:05

Termi NON-RECESSED tarkoittaa nimenomaan sitä, että floikka on kannen yläpuolella, eikä sille ole jyrsitty koloa, paitsi sen kokoinen, jonka sustain blocki vaatii. Toi on täyttä paskaa että non-recessed floikan actionia ei saisi säädettyä - tämän takia tehdään kaulakulma. Jos asiakas nimenomaan sanoo, että tallan pitää olla non-recessed, sitä ylimääräistä koloa EI SAA OLLA. Kaulakulman suuruudella valitaan se, että lepääkö talla kantta vasten, vai kelluuko se niin korkealla, että sillä voi venyttää hyvin myös taaksepäin.

Edit: Non-recessed vai recessed, sehän on myös melko merkittävä ulkonäkökysymys.

Mutta jos asiakas olisi on halunnut tilata kitaran jossa EI OLE sitä JYRSINTÄÄ olisi se pitänyt mainita EI sitä mikä on sen ominaisuus. ELi Valmistaja on tässä oikeassa koska on toimittamassa Non-recessed ominaisuudella olevaa kitaraa....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
olli8
19.02.2007 21:46:19 (muokattu 19.02.2007 21:48:26)
Mutta jos asiakas olisi on halunnut tilata kitaran jossa EI OLE sitä JYRSINTÄÄ olisi se pitänyt mainita EI sitä mikä on sen ominaisuus. ELi Valmistaja on tässä oikeassa koska on toimittamassa Non-recessed ominaisuudella olevaa kitaraa....

Non-recessed vaan valitettavasti tarkoittaa juuri sitä että mitään jyrsintää ei tule.
H.Corruption
20.02.2007 08:45:17

Muistaakseni tällä ei ole mitään tekemistä Ran kitaroiden kanssa. Nariskaa siellä REK-palstalla.
H.Corruption
31.03.2007 11:01:53
Ilmeisesti ne muutamat Ranit, joita Suomessa on ovat toimineet hyvin. Ainakaan ei pahempia kommentteja ole tullut sitten alkunarinoiden.

Mun molemmat Ranit ovat toimineet kaikin puolin todella hyvin ja soundaavat hyviltä. Mulla on kummassakin EMG:t, mutta onko jollain joitain muita mikkejä tai kokeillu mikkien vaihtoa?

Benille pitäis tulla oma Ran ihan kohtapuoliin ja varmaan kommentoi sitä sitten myöhemmin.
Ben_D
31.03.2007 12:26:18

Benille pitäis tulla oma Ran ihan kohtapuoliin ja varmaan kommentoi sitä sitten myöhemmin.

Niin tulee juu...valmis varmaan ens vkolla tai viimeistään pääsiäisen jälkeen...tällä viikolla oli menossa "buffing"...mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.
http://www.myspace.com/fiercemetal
P2
31.03.2007 12:35:04
Maalipinnan kiillotustahan se.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Ben_D
31.03.2007 13:40:28

Maalipinnan kiillotustahan se.

Just....kaipa se sitten alkaa oleen suht kuosissa.
ps3t
31.03.2007 14:15:24

Oma Ran on nyt kolmatta viikkoa huollossa satulan ja ylipitkien nauhojen takia. Muutaman päivän sitä ehdin himassa soittelemaan enne huoltoon vientiä.
Akustisessa soinnissa ei meikäläisen säröllä raiskatut korvat erota mitään hyvää tai huonoa. Siinähän se soi :) Hyvin joka puolelta kaulaa niinkuin kuuluukin.

Vahvistimen läpi saundi on se tuttu ja turvallinen mikä se emg aktiiveliia on. En päässyt vertailemaan saundia japsi emg-Jacksonin kanssa. Tuskin itse saundissa mitään eroja ole, mutta aivan selvästi Rani reagoi esim. plektrakäden asntoon/paikkaan herkemmin kuin muut omat kitarat. Ja mattapintainen kaula oli selvästi hyvä valinta. Tahmeudesta ei ole tietoakaan.
Niin ja pinch-harmonioita en saanut tällä ktaralla kuulumaan paksummiltä kieleltä melkein ollenkaan, mutta se sitten lienee totuttelykysymys. (saattaa myös johtua kielisetitstä, joka on eri, kuin se mitä olen aina ennen käyttänyt)

Kitara meni tosiaan huoltoon 4pv:n jälkeen saapumisesta ja on siellä edelleen, niin ei tässä mitään sen kummempaa syväluotaus analyysiä osaa tehdä.
Teknisyys on perseestä.
aptoriar
31.03.2007 14:25:24
Oma Ran on nyt kolmatta viikkoa huollossa satulan ja ylipitkien nauhojen takia. Muutaman päivän sitä ehdin himassa soittelemaan enne huoltoon vientiä.

Tämä on suoraan oma tilanne tällä hetkellä. Kaulakulmaakin piti kuulemma säätää.

Hauskaa on se, että Rani Dimebuckerilla kuulostaa melkein täysin samalta kun Jaskan SL3:nen TB-4:lla. Tällä hetkellä ei kyllä oikeen mitään muuta kerrottavaa, ehkä myöhemmin kun pääsee soittamaan kitaralla niinkuin sen oli tarkoitus olla.
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Invader
09.04.2007 15:27:22
Tämä on suoraan oma tilanne tällä hetkellä. Kaulakulmaakin piti kuulemma säätää.

Oma Ranisi lienee tuolla omassa kuvassasi? Näyttää liima/läpikaulaiselta. Miten sitä kaulakulmaa tässä tapauksessa oikein säädettiin? :D

Enivei, Dariuszilta tuli tälläinen viesti:

Hello,
the guitar require last coat of clear finish yet...I plan ship it mid next week.

Best regards
Dariusz Kuczynski

Johan oli aikakin. Pidetään nyt peukkuja ettei tule lisää viivästyksiä.
Tai sitten ei..
Jake.e
09.04.2007 15:47:17
Mulla menee vielä puutöissä 4-5 viikkoa Dariuszksen mukaan. Sitten vielä lakat yms... kylläpä tätä riittää.
Jerk.
aptoriar
09.04.2007 15:53:35
Oma Ranisi lienee tuolla omassa kuvassasi? Näyttää liima/läpikaulaiselta. Miten sitä kaulakulmaa tässä tapauksessa oikein säädettiin? :D

Hups.

Muistan näköjään termin väärin. Jotain sille piti silti tehdä :). Pitäisi olla valmis tällä viikolla, kysyn sitten mitä se oli.

Toivottavasti sinulla ei ole ongelmia nauhojen kanssa niin kuin meillä muilla.
ps3t
10.04.2007 17:36:16

Hups.

Muistan näköjään termin väärin. Jotain sille piti silti tehdä :). Pitäisi olla valmis tällä viikolla, kysyn sitten mitä se oli.

Olisikohan vain ollut ihan perinteinen kaularaudan säätö kyseessä?

Kohta tulee 1kk täyteen siitä kun kiikutin oman Ranin säädettäväksi. Täytyy kohta soitella perään.
Teknisyys on perseestä.
Jake.e
10.04.2007 17:39:40
Ilmeisesti Helsingissä asutte?

Noitten huoltoaikojen perusteella mietin vain.
Jerk.
aptoriar
10.04.2007 18:47:25
Olisikohan vain ollut ihan perinteinen kaularaudan säätö kyseessä?

Kohta tulee 1kk täyteen siitä kun kiikutin oman Ranin säädettäväksi. Täytyy kohta soitella perään.

Ei se se ollut. Jotain kaulan kanssa kumminkin. Kenelles veit, jos saan kysyä?

Itse kiikutin Tolsalle, kuulemma tällä viikolla vihdoin valmis.
Ben_D
16.04.2007 23:12:09

Mun Ran KV replika näyttää ainakin kuvista täsmälleen sille, mille pitääkin...kuola valuu.

http://www.fiercemetal.org/images/Ran/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)