Twinkle 30.01.2007 17:27:56 | |
---|
mut joo, elkää saastuttako tätä threadia enää. Pykään illasta tuohon uuden tätä aihetta koskien. |
Lancelot 30.01.2007 17:30:33 (muokattu 30.01.2007 17:31:52) | |
---|
jaahas, no täytyy kattella. Elixiriä olis vaan niin helpompi tilata kun niitä on kuitenkin suht vähän erilaisia jos vertaa muihin merkkeihin. Tiedän ja onhan se helpompi pyytää tarjous tietystä kielisatsista. Mut jos tuntuu mahdolliselta ni vois noita Dr:ä koittaa samaan syssyyn..Niillekin varmaan löytyy ottajia. Mutta en tässä rupea mitään määräilemään:) Olen joka tapauksessa mukana tilauksessa.. mut joo, elkää saastuttako tätä threadia enää. Pykään illasta tuohon uuden tätä aihetta koskien. Sori, kerkesin jo.. |
Jmvk 30.01.2007 17:52:47 (muokattu 30.01.2007 17:55:07) | |
---|
Hooh, millonkahan minä viimeks oon vaihtanu kielet. Ostin ibaneezin, öö, viime kesänäköhän. Heti ostin DR:n kielet ja ennoo sen jälkeen vaihtanu. Tuntuu kyllä että tatsi ois jo hävinny hiljalleen. Suositelkaas minulle D-virreeseen settiä. DR:n kielet. Minäku en muista minkä kokoiset nuo on ja että minkälaiset kannattaa ostaa -,- Edit. Joku 10-50, 11-48 tai joku semmonen setti tossa ennestään on. Ehkä vois vähän jämäkämpiäkin katella. vihreen nortin lopetus on valmistettu |
Werde 30.01.2007 17:54:02 | |
---|
Mut jos tuntuu mahdolliselta ni vois noita Dr:ä koittaa samaan syssyyn..Niillekin varmaan löytyy ottajia. Ei niitä kannata ottaa jos on Elixiriä tarjolla, olemukseltaan hyvin samanlaiset kielet joskin kestävät viidesosan käyttöä siitä mitä Elixirit. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
rainmaker 30.01.2007 21:07:00 | |
---|
Ei niitä kannata ottaa jos on Elixiriä tarjolla, olemukseltaan hyvin samanlaiset kielet joskin kestävät viidesosan käyttöä siitä mitä Elixirit. En voisi enempää kompata tätä. Itselläni Elixirit kestää soittokuntoisina n. 5 kuukautta, riippuen siitä kuinka paljon soittaa. Jouduin ostamaan jonkun aikaa sitten DR:t yhteen keppiin, koska elixirejä ei ollut saatavilla, parissa viikossa ihan tukossa koko kielet. Vaikka nuo Elixirit onkin vähän kalliimpia, mutta kyllä ne kestää niin paljon pitempään, kuin normikielet, että edes mitään kilpailua ei synny. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Jakari 30.01.2007 22:43:39 | |
---|
DR Black beautyistä on itellä huono kokemus. Se musta väri lähti plekun kohdalta nopsaan kävelemään ja tuntui omalla soittotyylillä räsähtelevän tosi herkästi poikki ne. Mistäs hesassa saa Elixirejä? |
Don Make 30.01.2007 22:59:21 (muokattu 30.01.2007 23:00:05) | |
---|
Sellasta vaan kysyisin, että venyykö noi kielet paljonkin ikääntyessään, sillä ostin tossa uuden kielisatsin ja tuntuu siltä että mitä enemmän niillä soittaa niin sitä kevyemmältä niiitä tuntuu painaa. E: Elixirejä löytyy Musafasulta. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
Buffa D 30.01.2007 23:01:55 | |
---|
Suositelkaas sopivaa kielisettiä C droppiin ja 7 kielisen A# droppiin. persemoi. |
Härski 30.01.2007 23:04:46 | |
---|
Pitäisköhän lähteä tohon tilaukseen mesiin parilla elixir-setillä, kun kaikki niitä tuntuu hehkuttavan... tällä hetkellä Dean Markleyn Blue Steelit kiinni kepeissä, paitsi akkarissa. |
Twinkle 31.01.2007 10:15:42 | |
---|
jooh, tässä kun oli puhetta että niitä elixirejä voisi sieltä rapakon takaa napsia, niin näyttäisi siltä että valmistaja on kieltänyt moisen homman tyystin. Menee vaikeaksi, mutta jatkamme selvittämistä. |
atha 01.02.2007 00:29:38 | |
---|
jooh, tässä kun oli puhetta että niitä elixirejä voisi sieltä rapakon takaa napsia, niin näyttäisi siltä että valmistaja on kieltänyt moisen homman tyystin. Näin se taitaa olla, sillä Elderlyllä jättivät kyselemättä nuo elixirit tilauksesta pois ja lähettivät pelkästään capon ja pari tusinaa plektroja. Onneksi sentään ton capon tilasin, ettei heidän tarvinnut pelkkiä plektroja $7 posteilla lähetellä :) |
Humanoid 01.02.2007 09:33:52 | |
---|
Suositelkaas sopivaa kielisettiä C droppiin ja 7 kielisen A# droppiin. Dropped-C:hen Skulssin Drop C -setti (vaikka täällä niitä haukutaankin muka elottomina, toimivat ihan ok minulle) ja seiskakieliseen taitaa riittää ihan normaali 10-setti mutta paksuimmaksi joku 0.64. Luulisi pärjäävän moisilla. Sami / Ääniportti |
Twinkle 01.02.2007 11:17:54 | |
---|
Näin se taitaa olla, sillä Elderlyllä jättivät kyselemättä nuo elixirit tilauksesta pois ja lähettivät pelkästään capon ja pari tusinaa plektroja. Onneksi sentään ton capon tilasin, ettei heidän tarvinnut pelkkiä plektroja $7 posteilla lähetellä :) luultavasti ei niinkään, mutta ite pyysin tarjouksen noin 200 setistä niin näkevät varmaan että olisi jälleenmyynti kyseessä. |
Stalkah 01.02.2007 12:00:24 | |
---|
Uskaltaisin väittää että 3-4kk aktiivinen soittelu (ja pelkästään se että kielet ovat kiinni kitarassa) venyttävät kieliä sen verran että vireisyyden kanssa tulee ongelmia. Kieli ei pidä virettään, intonaatiota ei saa kohdilleen jne. Kieli myös kuluu nauhojen kohdalta, pikkauksen alta jne. Vaikka ne eivät katkeakaan, niin niissä voi silti olla "vikaa". no tätä vireen pysyvyyttä kielet on kyllä ruvennu menettämään nyt vasta parin viime viikon aikana, eikä kitara itse tykkää tuosta lämpötilan vaihtelusta pätkääkään, vire poukkoilee minne sattuu, välillä aamulla kitara on ihan epävireessä ja pienen soittotuokion jälkeen se on taas ylävireessä. Tähän en sano mitään muuta kuin että: ÖÖÖÖÖ, HÄH? Eli kyllä jokainen kaulaliitos on hyvä, kunhan se on tehty hyvin. Omassa pulttikaulaisessa Charvel Model Nelkussa on enempi sustainia kuin siinä neckthru-rakenteisessa LTD M-200FM skebassa. Samoin myin neckthru-rakenteisen Charvel Model 6:n pois kun sen soundi oli tukkoisempi ja "lyhyempi" mitä Model 4:ssä. Sustainin määrä ja laatu ei riipu kaulaliitoksesta. kuka sanoi että kitarani kaulaliitos on A-luokkaa? Todennäköisesti hieno temppu jolla voidaan nostaa setin hintaa :) hehee, näin on! Masturbate est Humanum- Damnd'oh! |
Ze Kink 01.02.2007 13:02:14 (muokattu 01.02.2007 13:04:41) | |
---|
Kyllä nuo Elixirit taitaa tosiaan vähän jäykempiä olla, vaihdoin DR:n kymppisetistä Elixirin kymppisettiin, ja tallan kulma nousi hieman. E: Voisin tulla mukaan tilaukseen myös, jos se nyt jostain syystä sattuisi onnistumaan. |
Jmvk 03.02.2007 20:15:12 (muokattu 03.02.2007 20:16:06) | |
---|
Ostinpa tuossa pari päivää sitten DR:n kielet settiä EH-11 (11,14,18,28,38,50) ja laitoin jo kitaraan kiinni, yleensä pidän kitaraa D-vireessä ja aikomuksena oli tietysti jatkaa samalla linjalla mut päätinkin heittää sen kitaran E-vireeseen tuolla setillä. Voin sanoa että huhhuh, on kunnon tatsi nyt tuossa! Tykkään kyllä. Vähän nuo kyllä jämäkät tosiaan on, mut tuleepahan sormille vähän treenausta. *hymiö* Edit. Korjasin. vihreen nortin lopetus on valmistettu |
ministeri 03.02.2007 21:32:35 | |
---|
Hitto. Nyt loppui mun ja DR kielien jonkin aikaa jatkunut hyvä suhde. Ekan kerran sattui sellainen satsi jossa yksi kieli ei mennyt vireeseen...Olen noista kuullut mutta eka kerta et mulle sattu. Otti aivoon moinen. Piti jättää vanha D kieli siihen muuten uusien kielien sekaan...Pitäydyn tästä lähtien Dean markleyssä vaikka ei mielestäni soi ihan yhtä hyvin ja menettää sointinsa nopeammin. Kai niitä Elixirejäkin pitää joskus kokeilla... hilipati hippan |
tilujätkä 12.02.2007 20:49:14 | |
---|
Kysytään nyt täälä kun en jelppikerhosta vastausta saanut että saako tollasia "optima gold" kieliä tilattua mistään inhimillisillä postimaksuilla? (esim joku 5e postimaksut kun tilaa 2 pakettia kieliä tjsp.) Tai saako noita tampereelta? |
battery 12.02.2007 20:52:30 | |
---|
saiten katalogissa ei postit tainnu kovin suuria maksaaa, itse tilasin satasella niin sai ilman posteja koko paketin. You cant always get what ya want, youll get what you need like.. |
tilujätkä 12.02.2007 20:56:03 | |
---|
saiten katalogissa ei postit tainnu kovin suuria maksaaa, itse tilasin satasella niin sai ilman posteja koko paketin. Juu sieltä katsoin niin olisi postimaksuja tullut 9e mutta sekin on liikaa ihan periaatteestakin jo. Sillä saisi kivijalkakaupasta vielä kolmannen kielipaketin kun ne maksavat ~8e/kpl. Jos ei muu auta niin kai sieltä pitää vain tilata. Pöh. |