Aihe: Päättömät hinnanalennuspyynnöt
1 2 3 4 5 6 7 8
PIM
02.11.2006 07:28:43
Mutta jos tavara vaihtaa omistajaa ylihintaan, niin kyseessä on melkein aina tietämättömän/aloittelijan kusetusta.

Mutta jos noin käy, niin silloin kyllä saa ostaja syyttää vain itseään. Koskaan kaupankäynnin historiassa ei ostajalla ole ollut tälläisiä keinoja selvittää tavaran reaalihintaa kuin nykypäivän internetmaailmassa ja jos ostaja ei niitä viitsi tai ymmärrä käyttää niin turha siitä on myyjää syyttää. Oppirahat on kuitenkin aina jollain tapaa maksettava.
Perza
02.11.2006 08:41:41
Mutta jos noin käy, niin silloin kyllä saa ostaja syyttää vain itseään. Koskaan kaupankäynnin historiassa ei ostajalla ole ollut tälläisiä keinoja selvittää tavaran reaalihintaa kuin nykypäivän internetmaailmassa ja jos ostaja ei niitä viitsi tai ymmärrä käyttää niin turha siitä on myyjää syyttää. Oppirahat on kuitenkin aina jollain tapaa maksettava.

Näinpä- Ihmetyttää vaan ne ihmiset jotka ei ostajan ominaisuudessa yritäkkään saada tuotteen hintaa selville. Esim. Huuto.netissä oli joku multiloota myynnissä ja siinä aikani katteltuani huomasin, että korkein huuto oli jo ylittänyt uuden hinnan. Pistin siinä sitte viestiä ostajalle, että huomasitko, että saisit uuden halvemmalla, no jamppa tokas, että enpä tullu ajatelleeksi. Eli kyllä jotku tekee tuo kusettamisen aika helpoksi, ku eivät viitsi vaivaa nähdä.
Turhaa
HeavyMachinery
02.11.2006 09:04:00

Tuo kuulosti ihan normaalilta kaupankäynniltä. Neuvotteluvaraa yleensä pitäisi tuotteen hinnassa olla ellei toisin mainita.

Miksi sitä pitäisi olla ? , ja miksi siitä pitäisi mainita jos sitä on ?

Mua ainakin vituttaa kun aletaan heti tinkaamaan että" toi sun hintas on kyllä ihan liian korkea" , entäs sitten ei tarvii vaivautua jos hinta ei mielytä.

Toki jokin kiva pieni vastaan tulo on vaan positiivista, monesti olen luvannut hoitaa rahdin kun on kysytty että pystyiskö tulemaan vähän vastaan.

Pää pointtini on se että jos ostajan asenne on negatiivinen niin ei se ole myyjälle mukavaa. Eri tavaroissa on eri arvot ei se puolet uuden hinnasta toimi kuin perus silsaa myydessä, kun siirrytään arvokkaisiin vahvareihin, kitaroihin ja harvinaisiin speduihin on tilanne toinen.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Pluto
02.11.2006 09:20:37
Mä en käsitä sitä että täällä haukutaan ihmisiä urpoiksi ja typeriksi vain koska tekevät ostotarjouksen, olkoon se sitten vaikka miten alhainen tahansa. Typerää siitä on loukkaantua tai ottaa itseensä. Jos ei ole valmis luopumaan tavarasta tarjottuun hintaan, sen voi ilmoittaa myös täysin asiallisesti. Ihme kitinää taas kerran.
Dillon, you son of a bitch!
Eemil
02.11.2006 09:36:08
Mä en käsitä sitä että täällä haukutaan ihmisiä urpoiksi ja typeriksi vain koska tekevät ostotarjouksen, olkoon se sitten vaikka miten alhainen tahansa. Typerää siitä on loukkaantua tai ottaa itseensä. Jos ei ole valmis luopumaan tavarasta tarjottuun hintaan, sen voi ilmoittaa myös täysin asiallisesti. Ihme kitinää taas kerran.

Nimenomaan näin. Dynamiittia vaan tälle ketjulle mun puolesta.

Jos ei tiedä niin ei tiedä, aloittelija todennäköisemmin ei tiedä. Tai nuori. Oli sen tiedon hankkiminen kuinka helppoa tahansa. Jotkut eivät edes tiedä mikä google on tai thomann.
Katsotaan sitten joskus sitä minua kiihottavaa katetria kun ollaan kahden kesken... -Vilhelmus K100#2
Welc
02.11.2006 11:58:39
Taannoin olin silkkaa tyhmyyttäni, yms., myymässä CAA 3+ SE etuastetta. Siitä joku tyyppi tarjosi 1000€. No eipä todellakaan tullut kauppoja. Onhan noita vastaavia tapauksia ollut vaikka kuinka paljon.

Mä taisinkin tuosta silloin kysellä. Ihan mielenkiinnosta, tuliko kyselyitä paljon?

Olen jo ehtinyt pikaviestit siivota tuon jälkeen, mutta muistaakseni toimit sen verran epäkohteliaasti, että vaikenit jutun kuoliaaksi jättämällä vastaamatta viestiin. Eipä tuo tässä tapauksessa harmittanut, kun olit ilmoituksessasi muutenkin kertonut tavaroiden tulevan myyntiin vain mahdollisesti, mutta yleisemmin - pikaviestit/mailit on kuitenkin ilmaisia, lähetelkää niitä mieluummin enemmän kuin liian vähän.
Hanok
02.11.2006 12:08:24
Minusta tavaran myyminen on varsin yksinkertaista. Laitan ilmoitukseen sellaisen myyntihinnan joka itseäni miellyttää. Yleensä siitä on varaa vielä vähän tinkiä. Jos kukaan ei kiinnostu tuotteesta tuolla hinnalla, pistän viikon tai parin päästä ilmoituksen vähän halvemmalla.

Mitä ostotarjouksiin tulee, niitä on tasan kahdenlaisia: sellaisia joilla olen valmis luopumaan tavarasta ja sellaisia joilla en ole. Voin esittää vastatarjouksia tai ostajaehdokas voi esittää uuden hinnan. Kaupat tehdään jos sopuun päästään. Kohtuuttomat tarjoukset on hyvin helppo ohittaa kiittämällä tarjouksesta ja ilmoittamalla ettei kauppoja siihen hintaan tule.

Minulla on kyllä tapana suosia sellaista kaupankäyntiä joissa myyjä esittää heti alkuun jonkin järjellisen hinnan tuotteesta. Kauppahinta on sitten yleensä tuo hinta tai vähän alhaisempi riippuen. Huutokaupat tai tarjoa-tyyppiset ilmoitukset jätän yleensä väliin.
joukov
02.11.2006 12:22:48
Miksi sitä pitäisi olla ? , ja miksi siitä pitäisi mainita jos sitä on ?

Mua ainakin vituttaa kun aletaan heti tinkaamaan että" toi sun hintas on kyllä ihan liian korkea" , entäs sitten ei tarvii vaivautua jos hinta ei mielytä.

Toki jokin kiva pieni vastaan tulo on vaan positiivista, monesti olen luvannut hoitaa rahdin kun on kysytty että pystyiskö tulemaan vähän vastaan.

Pää pointtini on se että jos ostajan asenne on negatiivinen niin ei se ole myyjälle mukavaa. Eri tavaroissa on eri arvot ei se puolet uuden hinnasta toimi kuin perus silsaa myydessä, kun siirrytään arvokkaisiin vahvareihin, kitaroihin ja harvinaisiin speduihin on tilanne toinen.

Ei pidä mainita jos on vaan silloin jos ei ole eli mikäli hinta on tiukka niin silloin tietää, että hinnasta on turha neuvotella ja se on kaikille selvä. Juuri tuo mainitsemasi pieni vastaantulo on yleensä riittävä, että molemmat ovat tyytyväisiä. Renkaanpotkijat erottaa noista kommenteista nopeasti ja olen samaa mieltä pääpointistasi ja tavaran arvosta.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
gator
02.11.2006 12:28:44
Kuulostaa enemmänki täällä pätemisen tarpeelta nuo päättömistä hintatarjouksista valittamiset. Itsekkin olen niitä saanut mutta eipä nuo sen suuremmin ole haitanneet. Välillä enemmänkin huvittuneena olen niitä lueskellut mutta silti aina kyselyihin/tarjouksiin vastannut.
Hyvä ketju kuiteski. Lähinnä huvittaa nuo loukatut poloiset. Hehee.
kivi
02.11.2006 12:32:05 (muokattu 02.11.2006 13:20:36)
No niin, hp oli siis 140e ja olisin luopunut 130e mokomasta. Itse asassa myin sen lopulta 120 egellä.

Ja vielä sen verran provoan, että onpa kumma kun kukaan ei myy esim. Gibsonin lespa standardeja tonnin pintaan, tai Fenderin stratoja 300 egellä. Kukapa se kamoistaan oikeasti puoli-ilmaiseksi luopuu?

No kyllä noi sun hintapyynnöt on naurettavia, eikä ne paremmiksi muutu vaikka joku tuommoisia maksaisikin.

Vähän aikaa sitten mulle tarjottiin hyvää Gibson LP Goldtopia 1350 eurolla. Mielestäni hinta oli sopiva, mutten ostanut kun en tarvinnut, ja tuohon hintaan noita saa kumminkin koko ajan. Yksilö oli kyllä poikkeuksellisen hyvä, ja aika montaa olen soittanut.

Reality check ketjun aloittajalle: etsi halvin ovh, ja laske siitä 60%; siinä hinta jonka voit odottaa käytetystä tavarasta saavasi. Mikin vaihdot ja muut customoinnit laskevat aina tuotteen arvoa, vaikka olisivat maksaneet mitä ekstraa.

Thomannilla voi muuten myöskin tinkiä, jos soittaa puhelimella sen sähköpostin tai tilauskaavakkeen sijaan.

PS. Vastaavasti ostajan on myös oltava valmis ostamaan jos kerran alkaa tinkiä. Turhaan tinkiminen tai tinkimisen jälkeen miettiminen on sopimatonta. Tinkiessä pitää muistaa myös, että kauppaa käydään tavarasta "as is" eli siinä kunnossa kuin se on.

Huvittavimpia kokemiani "tyhmä ostaja" -juttuja oli kun vieraillessani valokuvausliikkeessä siellä oli myynnissä "Kaitafilmiprojektori, ei testattu, 20 euroa". Hyvä peli, oikea hinta. No, paikalle tulee asiakas, joka ilmoittaa ettei osta projektoria ennen kuin se on testattu. Mikäpä auttaa, myyjä laittaa töpselin seinään, kääntää katkaisijaa, proikka toimii moitteettomasti, ja myyjä kirjoittaa uuden lapun: "Kaitafilmiprojektori, testattu, 150 euroa."

Myyjä toimi oikein. Halvan hinnan peruste oli epävarmuus, se ettei tiennyt saako helmeä vai sutta ja sekundaa. Kun epävarmuutta ei enää ollut, voitiin huoletta myydä helmeä.

Entä se asiakas? Poistui suuttuneena. Minua nauratti.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kimurantti1
02.11.2006 13:55:19 (muokattu 02.11.2006 13:57:50)
Pää pointtini on se että jos ostajan asenne on negatiivinen niin ei se ole myyjälle mukavaa.

Mikä tämä negatiivinen asenne sun mielestä on? Sekö, että ostaja yrittää saada tavaran halvemmalla kuin myyjän pyynti on? Mä kutsun sitä ennemmin terveen järjen käytöksi.

Eri asia on toki, jos ostaja alkaa käydä töykeäksi, mutta muuten asiallisesti esitetty tinkaus on mun mielestä täysin ok. Myyjä ei tietenkään ole mielissään, kun ostajaehdokas ei välttämättä olekaan valmis maksamaan haluttua hintaa, mutta so what? Niin ne käytettyjen markkinat pelaa, on aina pelanneet.

Mulle itselleni on aivan se ja sama, vaikka joku tarjoaisikin aivan naurettavaa hintaa myymästäni tavarasta. Sitten vain ilmoitan, että ei tule kauppoja.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
jarmo vh
02.11.2006 14:09:06 (muokattu 02.11.2006 15:49:20)
Ketjuhan tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan...
Hyvä niin, asiallinen keskustelu ja kommentointi asoista on aina paikallaan!
En avannut ketjua valittamisen tarpeesta, vaan mielenkiinnosta asiaa ja syntyvää väittelyä kohtaan. Mielipiteitähän on aina lähes yhtä monta kuin sanojaakin. Tässäkään asiassa ei yhtä totuutta tai prosenttilukua ikinä löydy.

Kun myyjä ja ostaja pystyvät esittämään asiansa ja toiveensa asiallisesti, niin kaikki sujuu yleensä hyvin. Yritän itse pysyä asialinjalla, en ala vittuilemaan tarjouksia esittäneille, vaikka ne eivät toiveitani vastaisikaan.
Ja jos hintapyyntöni ovat jatkossa kohtuuttomia (jos vielä jotain myyn), niin toivon että otatte reilusti yhteyttä suoraan minuun. Samoin jos tarjoan tavarasta jotain naurettavaa. Uskonpa, että samaa toivovat kaikki, jotka jotain myyvät tai ostavat. Asiallisesta kommentoinnista suuttuu vain harva. Itse en suutu asiattomastakaan jauhamisesta.

Yleisesti toivoisin sitä, että kun oman mielipiteensä ilmaisee, niin se tulisi myöskin perustella. Sillä vältyttäisiin monasti turhalta kinastelulta, jota nettikeskusteluissa usein ilmenee. Nimimerkkien takana kun on niin helppo huudella.

Jatkakaa...
"I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus
Murgo
02.11.2006 15:04:37

Mikä tämä negatiivinen asenne sun mielestä on? Sekö, että ostaja yrittää saada tavaran halvemmalla kuin myyjän pyynti on? Mä kutsun sitä ennemmin terveen järjen käytöksi.

Mitä täällä olen pari vermettä myynyt niin asenne on ollut asiallinen, mutta autojen kanssa on ollut muutama aika törkeä tapaus, esim eräs kärry markka-aikana, pyyntini oli 2000 mk. joka oli siihen aikaan ko. vehkeestä keskimääräinen pyyntihinta, tuli parikin soittoa tyyliin "Mä tuun huomenna hakemaan sen,saat 500, ei sulle kukaan siitä p*skasta enempää maksa." ja yksi, jolle kävin näyttämässä joka sitten puolen tunnin ajan itki kun kahden tonnin kosla ei olutkaan uudenveroinen("vanteissakin on ruostetta, se maksaa ainakin 300 kun maalautan ne,eikä sulla ole huoltokirjaakaan") ja sitten tarjosi jotain 700 Löytyi lopulta asiallinenkin ostaja, hinnaksi tuli muistaakseni sitten 1800. Nykyään tuntuu olevan noita koettajia, juurikin kun tarjous on helppo tehdä s-postilla, niin tarjotaan kaikesta myytävästä puolta hintaa, jos joku vaikka olisi niin epätoivoisessa rahapulassa että myisi, tai ei tietäisi todellista arvoa.
Värkkäily on nastaa!
losli
02.11.2006 15:46:27 (muokattu 02.11.2006 15:47:02)
Tuo 0,6:en hintakerroin (0,6 x halvimman uuden hinta) käytetylle on esiintynyt täällä aika ajoin. Veikkaanpa kuitenkin että tuollaisen tarjouksen jättäminen melko uudesta soittimesta ei taida aina riittää. Toisaalta jollain toisella saattaa olla myynnissä vanhahkokin soitin melkein uutta vastaavassa kunnossa. Vaikea tilanne.
Räbbänä
02.11.2006 16:34:42
Tuo 0,6:en hintakerroin (0,6 x halvimman uuden hinta) käytetylle on esiintynyt täällä aika ajoin. Veikkaanpa kuitenkin että tuollaisen tarjouksen jättäminen melko uudesta soittimesta ei taida aina riittää. Toisaalta jollain toisella saattaa olla myynnissä vanhahkokin soitin melkein uutta vastaavassa kunnossa. Vaikea tilanne.

Eikös se yhessä vaiheessa ollut jotain tompan hinta x0.7?
"Hattu pois päästä!"
Jmvk
02.11.2006 16:56:10
Oli kerran Jacksonin RR-59, 500€ maksoin siitä hiukan huonokuntoisena. Käytin liikkeessä laitattamassa sen priimakuntoon ja soittelin sillä ½ vuotta. Hintapyynniksi ois voinu laittaa hyvinkin yli 500€ (kovalaukku vielä mukana) niin laitoin sen 500€ pyynniksi ja joku tarjos siitä laukkuneen 250€. Eipä kyllä lähteny.
vihreen nortin lopetus on valmistettu
tarzan
02.11.2006 17:27:42
itse laitoin torille jackson kellyn kaulan.

ensimmäinen tarjous: saat 15€
vastasin kieltävästi ja sama jamppa laittaa sitten: et sä tosta enempää saa. kaverikin osti jenkki fenkun kaulan 35€

pyysin ystävällisesti kertomaan mistä saisin noin halpoja JENKKI Fenderin kauloja, niin voisin ostaa 20kpl varastoon. :)

Nyt kaula näyttää menevän moninkertaisella hinnalla oikein hyvin kaupaksi...
Helvetin hyvä paimen
Härski
02.11.2006 17:29:49
Eikös se yhessä vaiheessa ollut jotain tompan hinta x0.7?

No se riippuu, kuka sitä hintaa määrittää. Joku veteraani, joka saa jo työnsä puolesta paljon erilaisia tarjouksia, pystyy laskemaan tolla 60 prosentilla, koska hää tietää, että menee viikko tai kaks, niin vastaava peli tulee tarjolle uusiksi. Eivätkä ne niistä maksa kuitenkaan enempää, vaikka olis kuinka hyviä vempeleitä.

Mun mielestä toi 70 prossaa t-kauppiaan hinnasta on ihan hyvä hinta käytetylle kamalle. Riippuu tietysti myös artikkelista.
Jesus_Plastica
02.11.2006 17:58:24
Oli kerran Jacksonin RR-59, 500€ maksoin siitä hiukan huonokuntoisena. Käytin liikkeessä laitattamassa sen priimakuntoon ja soittelin sillä ½ vuotta. Hintapyynniksi ois voinu laittaa hyvinkin yli 500€ (kovalaukku vielä mukana) niin laitoin sen 500€ pyynniksi ja joku tarjos siitä laukkuneen 250€. Eipä kyllä lähteny.

Hmm ei se sitä hintaa kyllä ainakaan nosta jos se puoli vuotta sitten on kunnostettu, 400 olis varmaan aika lähellä mitä tosta vois pyytää.
Sir Härö
02.11.2006 18:07:03 (muokattu 02.11.2006 18:12:36)
Reality check ketjun aloittajalle: etsi halvin ovh, ja laske siitä 60%; siinä hinta jonka voit odottaa käytetystä tavarasta saavasi. Mikin vaihdot ja muut customoinnit laskevat aina tuotteen arvoa, vaikka olisivat maksaneet mitä ekstraa.

Tuo kustomointijuttu mua ihmetyttää. Kitara X, helmikunnossa, tallaan vaihdettu parempi mikki, alkup. tuhnumikin saa mukaan jos tahtoo.

-Vitut mä maksa ku tos on toi mikki vaihdettu.

Kuitenkin taidat tarkoittaa noissa kalliimmissa vehkeissä noita kustomointien arvon alentavaa vaikutusta?

Esim. Jos vaihdetaan satkun harlibenettoniin satkun mikit, niin onko kitaran arvo silloin 50€? (50€ = ovh - 60% - mikit 10%)

Ja siis harlibenetton menettää keräilyarvonsa?
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)