Aihe: Big muff-keskustelua..
1 2 3 4 5 6
erikiva
31.07.2007 09:06:04
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_nano_muff_overdrive.htm

minkäköhän sortin kapistus tämä yllämainittu pikku pirpana mahtaa olla? mutu-fiiliksiä tai omakohtaisia kokemuksia kellään? hintansa puolesta nyt ainakin meikäläistä kiihottaa, mutta tiedä sitten tuon monipuolisuudesta..
How could I care?
duc
31.07.2007 09:25:52

minkäköhän sortin kapistus tämä yllämainittu pikku pirpana mahtaa olla? mutu-fiiliksiä tai omakohtaisia kokemuksia kellään? hintansa puolesta nyt ainakin meikäläistä kiihottaa, mutta tiedä sitten tuon monipuolisuudesta..

Little Big Muffiakin saa 55 euron hintaan joissain paikoissa, ei tuo hintaero niin huima ole...
erikiva
31.07.2007 09:28:35
ei toki, mutta ihan mielenkiinnosta tollasta yhden soundin peliä kattelin. tiedä sitten kuinka autenttinen kopio siitä alkuperäisestä.
How could I care?
VJP
01.08.2007 01:23:11 (muokattu 01.08.2007 01:26:27)

Minuakin kiinnostaisi tietää enemmän tuosta pikkumuffista. Minulta löytyy jo venäjän musta muff, joten onko tuo kovin samanlainen venäjämuffin kanssa? Jos kyseessä on yhtään perinteisempi ja dynaamisempi fuzz kuin nykyinen muffini, niin se menee varmasti ostoslistalle.
Andy J.
01.08.2007 09:39:30
No mulla on sekä alkupään venäläinen musta hirviö, että uus Little Big Muff. Dynaaminen ei ehkä ole se sana, millä Big Muffia missään versiossaan tulee kuvailla, aika pörinäähän niistä aina tulee, eikä todellakaan puhdistu volapotikalla kovinkaan nätisti minkään Fuzz Facen tyyppisesti.

Tämä mun venäläinen ja LBM on aika eri kuuloisia, mutta toisaalta kaikki nää venäjän muffit, joita mulla on ollut mahdollisuus testailla, on olleet myöskin erilaisia (omani lisäksi kaksi vanhempaa vihreää, ja yksi tuoreempi, matalammassa boksissa oleva musta).
Mun mustan venäläisen soundia kuvailisin aika pehmeäksi, karkeajakoiseksi soraksi, kun taas LBMstä tulee selkeästi hienojakoisempi, osittain terävämpi, mutta myös enemmän mid-scoopattu soundi. Volumeboostia LBMstä löytyy enemmän, mutta sen mid-scoopin takia sen erottuvuus on bändisoitossa venäläistä heikompi.

Perinteistä, klassista Big Muff-soundia hakevalle LBM on mitä ilmeisimmin oikea valinta.
htm
01.08.2007 09:43:28

Tuo nano muff on pedaalimallin versio 60-luvun muff fuzzista, joka oli semmonen suoraan vahvarin inputtiin kiinnitettävä palikka. Noitahan löytyy 2 kpl peräkkäin double muff -pedaalista. Youtubesta löytyy klippejä double muffista, jossa soitellaan aluksi vain yksi päällä. Siitä saa aika hyvän kuvan.
esim http://www.youtube.com/watch?v=Tyv9E1AB4KA
Ei kovin hinnakas tuokaan...

Soundi on aika lailla erilainen kuin big muffissa, enemmän semmoinen tuhnuinen overdrive kuin fuzz. Rakensin tuommoisen uudemman version kloonin ("Duff Buzz"), ja siitä tuli samantien mun pääsärö (ainakin siksi aikaa, kun seuraava pöristin valmistuu...). Eli oiva valinta, ainakin hintaansa nähden. Tosin en tuon Nanon kytkimestä osaa sanoa, onko tbp tai muuta hifiä... Säätövaraa tietty vois olla enemmän, esim gain potikka olis jees. Saman hoitaa _periaatteessa_ kitaran volapotikalla.

Palatakseni vielä Big Muff -keskusteluun, kokeilin boostata russia-muffiani rangemasterilla... aijai kun teki hyvää. Tuhnuinen soundi kirkastui lähes distortion-tyyliseksi säröksi ja selkeytti soundia todella.
dbeatmod
26.01.2008 18:43:14

No niin, tämmönen homma tuli vastaan kun hankin Sovtek-version jenkkimuffin jatkeeksi. Kun nämä laittaa järjestykseen Sovtek->USA niin ei mitään ongelmia toiminnan kanssa. Mutta, kun järjestys muuttuukin päinvastaiseksi (USA->Sovtek), niin ryssä ei suostukaan toimimaan ainakaan normaalisti (ledi ei syty, vahvistin särisee sata200 ja kytkintä painettaessa särinä katoaa/tulee takaisin).
"Mitä helvettiä, en ymmärrä logiikkaa."
erty
26.01.2008 19:33:46
löytypähän bossin sd-1:llekkin käyttö, meinaan little big muffin jälkeen eikä eteen. tulee kyllä mahtavan paksua saundia. edessäkin toimii kyllä mahtavasti, eihän tuo muffi yksinään niin hirveän kummonen ole.
Mr_Odo
26.01.2008 21:01:24
Minulla on tuolainen jenkki muffi mukavat laulavat leadit sustainilla höystettynä lähtee, pieni huono puoli on matalalta soittettaessa puuroutuu. 70's saundi ;)

työkalut: lessukka - vox wah v847 - joku wanha 70luvun aria chorus - muffi - vox da15
Kivijalka
27.01.2008 00:59:28
Tökätääs tämä tännekin ellei ole jo:

http://www.duncanamps.com/tsc/

Eli siis tonestacklaskuri joka näyttää kuinka muhvin papuja vaihtelemalla voi vaikuttaa sen saundiin. Itse tuota apuna käyttäen tasoittelin jenkkimallista middlejä ja mielestäni saundi parani. Ehkäpä tuosta on jollekulle jotain hyötyä.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)