Jucciz 31.05.2006 05:14:17 | |
---|
Pari kertaa koitin Elixirejä, mut ei ne toiminu mulla. Liian liukas tuntuma, oli kuin ihan eri soitin olisi ollut kourassa. Dean Markleyt ja DR:t on täällä pelanneet. D'Addariot ja GHS:t eivät oikein ole vakuuttaneet, paskiintuvat liian nopiasti. |
Exhausted 31.05.2006 07:21:11 | |
---|
Paikallisessa kitarakaupassa ei ollut Elixirin 10-52 - settiä, joten tyydyin normaaliin 11-settiin, joka taas ei sovi ollenkaan bändin käyttämään drop-d vireeseen. Muuten kielten saundi ja tuntuma kyllä miellytti. Voisin kyllä vielä kokeilla tuota light/heavy-settiä jos jostain löytyisi. |
ankkiz 06.01.2007 21:00:22 | |
---|
Hienoa, löysin vihdoin topiikin kielistä. Tulin tänne kysymään että osaatteko saksaa? - Tai ehkä en. Oikea kysymys: Kertokaapas kokeneempina, että mitkäs sähkökitaran kielet ovat kevyimpiä soittaa? En siis hae paksuutta vaan merkkiä. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
-Cale 06.01.2007 22:17:20 | |
---|
Fenderin kieliä on tullut käytettyä paljon, kun joskus ei ole ollut oikein muuta saatavilla. Eivät kuitenkaan ole järin hyviä, ainakaan ne mitä mulla oli. Nyt on Ernie Ballit (joku slinky) satsi ja ne ovat ajaneet asiansa varsin hyvin, hintaansa nähden. Juuri ostin Staggin kielet Lespaan mutta on jotenkin liian raskas soittaa ainakin itelle, vaikka setti ei ole kuin 10-52(?). Pari pakettia Dean Markleytä odottaa tuossa hyllyssä, vaihdan kunhan on aikaa. Toivottavasti ovat yhtä hyvät kuin hintansa. |
Bald Anus 06.01.2007 22:21:24 | |
---|
Käytin ennen D'addario 10-46 -settiä, tykkäsin. Joskus kokeilin Elixirin kymppisettiä, kyllähän ne liukui, mutta se "kestää 3-5 kertaa pitempään" oli täyttä paskaa, tuplahinta kielistä, jotka ovat huiput sen pari viikkoa. Jatkoin siis D'addariolla, kunnes päätin kokeilla ysisettiä, rakastuin Ernie Ballin Super Slinkyihin. "Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Bald Anus 06.01.2007 22:23:05 | |
---|
Fenderin kieliä on tullut käytettyä paljon Ostin kesällä Fenderin G-irtokielen, meni kolmen kuukauden käytön jälkeen poikki ja meni paskaiseksi parissa päivässä suunnilleen :( Minulla kyllä tykkää G mennä aina lähes viikossa likaiseksi, mutta kuitenkin. Toiset tykkää Fenderin kielistä, toiset ei, en valita, kerroin oman kokemukseni! "Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
kojones 06.01.2007 22:25:21 | |
---|
Joskus kokeilin Elixirin kymppisettiä, kyllähän ne liukui, mutta se "kestää 3-5 kertaa pitempään" oli täyttä paskaa, tuplahinta kielistä, jotka ovat huiput sen pari viikkoa Mie en oo vaihtanu vielä kertaakaan, mutta eipä noi vielä kuukautta enempää oo kiinni ollukkaan. Edellisessä kepissä oli vielä kahden kuukauden jälkeen hyvät, mitä ny vähän plektrasta ottaneet osumaa. Ehkä lähtee näpeistä eri aineita. Toimittaakos kitarapaja Elixirejä postitse edullisesti? Auki vasta maanantaina ;) |
Defactor 06.01.2007 22:26:14 | |
---|
Meillä on myös kitaroissa kiinni Elixirit. Ne ovat kestäviä ja mukavan "liukkaita", eivätkä mene nopeasti pilalle. Olemme käyttäneet Elixirejä jo muutaman vuoden, eikä niistä ole mitään pahaa sanottavaa. Ovat ehkä hieman kalliimpia, mutta laadun mielestäni huomaa soitettavuudessa. Suosittelen kaikille. Hehe, tuli vain viestin tyylistä mieleen Joben ex-allekirjoitus: "Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli" [V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa" |
-Cale 06.01.2007 22:26:18 | |
---|
Ostin kesällä Fenderin G-irtokielen, meni kolmen kuukauden käytön jälkeen poikki ja meni paskaiseksi parissa päivässä suunnilleen :( Minulla kyllä tykkää G mennä aina lähes viikossa likaiseksi, mutta kuitenkin. Toiset tykkää Fenderin kielistä, toiset ei, en valita, kerroin oman kokemukseni! Itseasiassa kerroit juuri munkin kokemukseni, tosin ei ne mulla poikki oo menny muuta kuin ihan soitto"uran" alussa. Ne kyllä menettää saundinsa tosi nopeesti, tai ainakin kerää paskaa ja sitä mukaa... |
Artist 06.01.2007 22:33:29 | |
---|
Itse käytän elixirejä. Taisin joskus elo-syyskuussa ostaa setin ja vieläkin se on kiinni. :) Tosin, puoliakustiseen olisi uusi setti haussa (siinä on nyt daddariot), onko kellään kokemusta Custom Soundsin myymistä Pyramid Gold Flatwoundeista? Mainospuheet ovat lupaavia... "Cos the back of the class is where I'm from" |
mailbag 06.01.2007 23:01:34 | |
---|
ei kukaan tarvis avaamatonta elixirin 10-46 settiä, vaikka 11€, sisältää postit. |
Kirk_Hammett 06.01.2007 23:33:03 | |
---|
tällä hetkellä minula on GHS:ssät kitarassa ja täytyy sanoa että en pidä niistä yhtään. ne eivät pidä kunnolla virettä ja niiden kanssa pinch harmonicit ovat vaikeampia soittaa ja muutenkin niiden saundi ei ole yhtä hyvä kuin muissa kieliseteissä You know it's sad but true... |
Dr. Muff 06.01.2007 23:44:26 | |
---|
Pari kertaa koitin Elixirejä, mut ei ne toiminu mulla. Liian liukas tuntuma, oli kuin ihan eri soitin olisi ollut kourassa. Dean Markleyt ja DR:t on täällä pelanneet. D'Addariot ja GHS:t eivät oikein ole vakuuttaneet, paskiintuvat liian nopiasti. Kuin myös. Elixirit olivat epämiellyttävän tuntuiset ja tonekin oli kuollut. GHSiä on tullut käytettyä, halpoja kun ovat, mutta soundi on tukossa parien treenien (soittoa ehkä 6h) jälkeen. DR:n tite-fitit kestivät muistaakseni melko hyvin mutta kalliita. Ne hintavahkot pyramidit ovat ehkä parhaita kieliä mitä olen käyttänyt. Ei vaan viitsi maksella niin paljoa kun boomerseja saa reilulla 3eurolla. |
Arabian Lauri 07.01.2007 12:47:12 | |
---|
...sitten ostamassa Custom Soundsista Snake Oil kieliä, joita oli kovasti mualiman foorumeilla kehuttu. Pari "vintage" ja yksi "rock" (kirkkaampi) setti, kaikki kokoa 10-46. "Rockeja" en ole vielä kokeillut, mutta "vintaget" pistin kahteen kitaraan. Tuohon kökköön DR:n kielisettiin verrattuna ero oli huima. Ala-E ei surissut (mitään säätöjä en ollut tehnyt, koska tiesin, että aiemmillakaan kielillä särinää ei ollut noilla asetuksilla) ja kaikin puolin kielten soundi oli miellyttävä, tasainen ja sopivan kirkas - ei ollut sellaista metallista klangia jota joissain kielissä tapaa jos ei muuten niin uutena ainakin. Toinen positiivinen juttu oli, että kieliä ei tarvinnut venytellä kovin paljoa ennen kuin pysyivät vireessä. Kestävyydestä ei tässä vaiheessa voi sanoa vielä mitään, mutta se ei ole mulla ollut ennenkään ongelma, kun ei satu sormet ja kämmenet juurikaan hikoamaan ja kierrätän useampaa kitaraa jolloin kulutus jakaantuu tasaisemmin. D'Addarioita olen käyttänyt ongelmitta, mutta tästä lähin taidan noita Snake Oileja ostaa, varsinkin kun Custom Sounds muuttaa tuonne Helsingin keskustaan jolloin kieliä on helppo käydä hakemassakin. Mä kiinnostuin myös noista Snake Oileista! Olivatko paljon kalliimipia kuin perus Erniet tai D´addariot? Eikös nuo Snake Oilit ole ihan kunnolla nikkeliä, eivätkä vain nikkelöityjä? Eli ovat piirun verran pehmeämpiä, eivät syö nauhoja ja soivat komiammin... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Manicci 07.01.2007 12:53:30 | |
---|
Itselle vakiintunut soittohommien alusta lähtien 10-46 setti; merkkeinä ollut monia. Jokatapauksessa oli se merkki mikä vaan, se on yhet kunnon reenit tai keikka ni on kielet kyllä jo ihan kuolleet :D How blue can you get? |
buju 07.01.2007 13:08:00 | |
---|
Minäkään en pitänyt elixirien liukkaudesta. Eikä soundikaan oikein miellyttänyt. Snake oil:t tuntuu ja soundaa hyvälle, laakista parani soitettavuus ja soundi. Optima kieliä pitäis seuraavaksi kokeilla, kehuja olen kuullut. Vaikkakin Snake oil:ja on paha lyödä laudalta. Minä suosittelen kokeilemaan. Damn right, I´ve got the blues |
Exhausted 07.01.2007 17:00:25 | |
---|
Tuossa viimeksi taisin kirjoittaa toukokussa että tarkoitus on kokeilla Elixirin 10-52 - settiä ja sellaiset nyt on molemmissa kitaroissa ollut muutaman kuukauden, ja hyvässä saundissa ovat pysyneet. Cleanilla sellainen raikas uusien kielien tuntu saundi vieläkin, ja vire pysyy hienosti. |
ankkiz 07.01.2007 19:50:49 (muokattu 07.01.2007 19:51:09) | |
---|
Oikea kysymys: Kertokaapas kokeneempina, että mitkäs sähkökitaran kielet ovat kevyimpiä soittaa? En siis hae paksuutta vaan merkkiä. Eikö kukaan osaa sanoa, vai ovatko kaikki todella samanlaisia? (paitsi elixirit, joita jotkut sanoi jäykemmiksi) Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
Ze Kink 07.01.2007 20:38:59 (muokattu 07.01.2007 20:40:05) | |
---|
Tuossa viimeksi taisin kirjoittaa toukokussa että tarkoitus on kokeilla Elixirin 10-52 - settiä ja sellaiset nyt on molemmissa kitaroissa ollut muutaman kuukauden, ja hyvässä saundissa ovat pysyneet. Cleanilla sellainen raikas uusien kielien tuntu saundi vieläkin, ja vire pysyy hienosti. Itsekin siirryin nyt Stratossa 10-52 -settiin, Carvinissa on nyt Dr:n mustat "extrakestävät" olleet pari viikkoa. Hauska juttu noissa extrakestävissä oli se, että onnistuin saamaan molemmat E-kielet poikki jo virittäessä. Varsin mainio juttu Sperzelin lukkovirittimien kanssa, kun ei oikein saa lisää kieltä virittimestä. Tatsi noissa DR:n kielissä on "normaalimpi" kuin Elixireissä, mutta minusta Elixirien tatsi on ihan mukava, joten eipä DR:t siinäkään voita. Eikö kukaan osaa sanoa, vai ovatko kaikki todella samanlaisia? (paitsi elixirit, joita jotkut sanoi jäykemmiksi) Itse en ole kyllä huomannut merkkien välillä mitään eroa, tietty joku 9-setti on aina 10-settiä kevyempi. |
Jungleman 07.01.2007 23:57:41 | |
---|
Tosin, puoliakustiseen olisi uusi setti haussa (siinä on nyt daddariot), onko kellään kokemusta Custom Soundsin myymistä Pyramid Gold Flatwoundeista? Mainospuheet ovat lupaavia... On noilla soitettu, parin vuoden ajan olen käyttänyt oikeastaan pelkästään Pyramid Gold 11-settiä Jazzmasterissa. Välillä olen toki testannut muitakin (flättejä), nuo jakavat ykkössijan Thomastik-Infeldien kanssa. Roundwoundit kestävät minun käytössäni noin kahdet bänditreenit tai yhden keikan ennen kuin soundi on mennyttä. Enimmäkseen olen käyttänyt DR Pure Blueseja, miltei kaikki muut kokeilemani kielet menevät huonoiksi vielä vauhdikkaammin... Pyramidit soundaavat hyviltä vielä viikkojenkin jälkeen, pitävät vireen eivätkä kulu yhtä nopeasti. Pisin vaihtoväli on muistaakseni ollut n. 3 kuukautta. Suosittelen. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |