![]() 29.12.2005 17:28:52 | |
---|---|
Vähän offtopic mutta uusimmassa Riffi-lehdessä on Musamaailman mainos juuri ZW-mallista. Siinä on mainoksen mukaan mm. "mahonki runko, vaahtera kansi, mahonki kaula, liimaliitos rakenne sekä jumbo nauhat. " Toivottavasti ne myy kitaroita paremmin kuin kirjoittavat :) Haha, tuosta näkee miten viksua porukkaa siellä on. | |
![]() 29.12.2005 18:57:49 | |
Vähän offtopic mutta uusimmassa Riffi-lehdessä on Musamaailman mainos juuri ZW-mallista. Siinä on mainoksen mukaan mm. "mahonki runko, vaahtera kansi, mahonki kaula, liimaliitos rakenne, jumbo nauhat, kaula rauta irti, kaula kupera, nauhoissa ongelmia, talla mikki löysällä, G-kielen ura liian syvä, sekä hassun hauska yhdys sana rakenne. Toivottavasti ne myy kitaroita paremmin kuin kirjoittavat :) Mielestäni kyllä "hieman" mättää jos tuon hintaisissa kitaroissa on tuollaisia vikoja. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! | |
![]() 29.12.2005 19:04:19 | |
Mielestäni kyllä "hieman" mättää jos tuon hintaisissa kitaroissa on tuollaisia vikoja. No joo. Mut tää on yksittäistapaus. Toista se on Gibsoneissa. Järjestäen rutkuja ;) I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower | |
![]() 29.12.2005 19:07:11 | |
Todella mielenkiintoista nähdä, miten Musamaailma suhtautuu toiseen tapaukseen näin lyhyen ajan sisällä, etenkin nyt kun takuuasia selvitetään yritysten välillä. Jos Ben D sai uuden kitaran, niin en näe mitään syytä miksi eivät sullekin sellaista antaisi. Älä sitten vain tyydy mihinkää korjattuun rakkineeseen. edit. Miten kauan se kitara on muuten ollut sulla? Kitara on ollut n. 3 viikkoa...onneksi noissa on 6 kuukauden takuu. Kyllä tosiaan tuolla hinnalla oletan saavani täysin priima- kunnossa olevan kitaran, luki lavassa sitten mitä tahansa. | |
![]() 29.12.2005 19:34:09 | |
No joo. Mut tää on yksittäistapaus. Toista se on Gibsoneissa. Järjestäen rutkuja ;) Ai niin:O(.... nyyh.... Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! | |
![]() 29.12.2005 20:55:16 | |
Voehan pasca....mulla onkin sitten käytännössä sama homma tuossa LC-80 S ZW- mallissa kuin Ben D:llä. =( Menin hakemaan säädettävänä olevaa kepukkaa ja tuomio: kaularauta niin löysällä, että hyvä kun ei helissyt. Noh, kiikutin kitaran takaisin Tammer- Pianoon ja lähettävät tuon edelleen Musamaailmaan. Tein kyllä selväksi, että uusi kitara tilalle, koska mitään korjauksia en hyväksy. Kyllä tuolla hinnalla pitää saada virheetön soittopeli. Ettei vaan olis samaa maanantai- erää ollut noi kitarat....? no voi vidna,ja minä oon ostamassa seuraavaks just kyseisen LC-80s ZW mallin... pitänee kait katella jotai muita torrakoita.. =( | |
![]() 29.12.2005 22:44:56 (muokattu 29.12.2005 22:46:33) | |
Mä en jaksa nyt enään kitistä, koska satula meni vaihtoon jokatapauksessa ja mikkihommakin oli helppo fiksata. Mutta....älkää antako Musamaailman kitarateknikon koskea kitaroihinne. Ei ainakaan meikäläiselle jäänyt hyvä kuva heidän "perussäädöistään": - Kitara epävireessä - Hienovire perseellään - G-kielen ura satulassa liian syvä - Tallamikki heilui - Kaula suora, ei releaffia Ihan hyvin säädetty....noh..pääasia, että kitaran kaula on kondiksessa. Kitara itsessään on ehkä paras soittamani King V:n ohella. | |
![]() 30.12.2005 08:42:41 | |
Mun mielestä Oeschin mielipide asiasta on suhteellisen puolueeton. Kun kysyin häneltä, mitä kitaralle kannattaa tehdä, hän vastasi suoraan; "Uusi kitara tilalle". Että silleen. Toivottavasti onnistuu näin. Jos maksaa uudesta kitarasta uuden kitaran hintaa ei kuulu saada käytettyä pitkällä viiveellä. Se ei ole kuluttajan vika jos firma on lyönyt kätensä paskaan. Uusi kitara sinulle ja jos meinaavat jatkossa myydä tuota Tokaita lämpökäsiteltynä alentavat hintaa ja informoivat tulevia asiakkaita asiasta. Kauppiaan ja maahantuojan välisiä asioita ovat valmistusviat ja jos kauppias on itse ryssinyt kitaran kaupassa on se kauppiaan vastuulla. ...varmasti kunnollisena hyvä keppi. (suosin aina suomalaista mahdollisuuksien mukaan, mutta alkaa T-kaupan takuu vaikuttamaan jopa paremmalta?) "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" | |
![]() 30.12.2005 09:33:48 | |
Toivottavasti onnistuu näin. Jos maksaa uudesta kitarasta uuden kitaran hintaa ei kuulu saada käytettyä pitkällä viiveellä. Se ei ole kuluttajan vika jos firma on lyönyt kätensä paskaan. Uusi kitara sinulle ja jos meinaavat jatkossa myydä tuota Tokaita lämpökäsiteltynä alentavat hintaa ja informoivat tulevia asiakkaita asiasta. Kauppiaan ja maahantuojan välisiä asioita ovat valmistusviat ja jos kauppias on itse ryssinyt kitaran kaupassa on se kauppiaan vastuulla. ...varmasti kunnollisena hyvä keppi. (suosin aina suomalaista mahdollisuuksien mukaan, mutta alkaa T-kaupan takuu vaikuttamaan jopa paremmalta?) Kuten aikaisemmasta käy ilmi niin sain uuden kitaran ja vanha lähti takaisin Tokain tehtaalle. | |
![]() 30.12.2005 09:48:02 (muokattu 30.12.2005 09:48:46) | |
Kuten aikaisemmasta käy ilmi niin sain uuden kitaran ja vanha lähti takaisin Tokain tehtaalle. hyvähyvä, vedin kanssaihmisen hernettä nenään niin kovasti etten raivossani kahlannut kirjoituksia tarpeeksi tarkkaan (ilmeisesti lainkaan) läpi. Onnittelut kelpo kepukasta. EDIT:suosin siis jatkossakin suomalaista "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" | |
![]() 30.12.2005 10:18:48 | |
hyvähyvä, vedin kanssaihmisen hernettä nenään niin kovasti etten raivossani kahlannut kirjoituksia tarpeeksi tarkkaan (ilmeisesti lainkaan) läpi. Onnittelut kelpo kepukasta. EDIT:suosin siis jatkossakin suomalaista Kepukka on enemmän kun kelpo, mutta nyt yön yli nukuttuani mua vituttaa suuresti Musamaailman kitarateknikon säädöt. Aivan päin persettä. Ihan sama kun olis ottanut kitaran suoraan tehdaslinjalta. Virekkin aivan perseellään. | |
![]() 30.12.2005 10:59:34 | |
Kepukka on enemmän kun kelpo, mutta nyt yön yli nukuttuani mua vituttaa suuresti Musamaailman kitarateknikon säädöt. Aivan päin persettä. Ihan sama kun olis ottanut kitaran suoraan tehdaslinjalta. Virekkin aivan perseellään. Veikkaan että Musamaailman säädöt kuntoon ennen myyntiä tarkoittaa sitä, että katsotaan että kitaran kuljettaneessa pahvilaatikossa ei ole kovin pahoja kolhuja. Sen jälkeen kitara myyntiin hyllylle. | |
![]() 30.12.2005 12:10:16 | |
- Kitara epävireessä - Hienovire perseellään - G-kielen ura satulassa liian syvä - Tallamikki heilui - Kaula suora, ei releaffia 1. Kitara epävireessä? mitä tää nyt tarkottaa? Missä tarkistit vireen? 2. Hienovireeseen vaikuttaa jopa se että onko kitara säädettäessä sylissä soittoasennossa tai sitten työpisteessä makaamassa. Eri soittajilla on eri tatsi joka ilmenee varsinkin jumbonauhoilla. 3. Joo varmaan japanin poika viilannut liian syväksi. Sattuuhan sitä. 4. Miten mikki heilui? kehys liian löysällä? Vai heiluiko se mikki korkeudensäätöruuveissaan? 5. Sama kun kohta 2. Henkilökohtaiset mieltymykset ja kielten koko/merkki on mahdottomia ennustaa. Juuri tälläisten juttujen takia säädän kitarat aina itse. | |
![]() 30.12.2005 12:21:59 (muokattu 30.12.2005 12:28:37) | |
Kepukka on enemmän kun kelpo, mutta nyt yön yli nukuttuani mua vituttaa suuresti Musamaailman kitarateknikon säädöt. Aivan päin persettä. Ihan sama kun olis ottanut kitaran suoraan tehdaslinjalta. Virekkin aivan perseellään. No tehdaslinjalta tulevassa yli 1000€ kitarassa ei tollasia vikoja oo, eikä tule sallia. Mun mielestä tehdaslinjalta tuleva keppi on sellasessa kunnossa että siihen tehdään vajaan tunnin säädöt sekä kokeilut ja kieltenvaihto. Sen jälkeen stadionille keikalle. Niin ja muistakaa ottaa pakkaukset pois! Rock!! :-) Ketuttaa tollaset jutut. Musavehkeet ei tänä päivänä muutenkaan mitään halpoja oo. Moni säästää pitkään tollaseen vehkeeseen ja sitten kun saa paskaa...nniiin :( "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." | |
![]() 30.12.2005 12:55:07 (muokattu 30.12.2005 13:08:57) | |
1. Kitara epävireessä? mitä tää nyt tarkottaa? Missä tarkistit vireen? 2. Hienovireeseen vaikuttaa jopa se että onko kitara säädettäessä sylissä soittoasennossa tai sitten työpisteessä makaamassa. Eri soittajilla on eri tatsi joka ilmenee varsinkin jumbonauhoilla. 3. Joo varmaan japanin poika viilannut liian syväksi. Sattuuhan sitä. 4. Miten mikki heilui? kehys liian löysällä? Vai heiluiko se mikki korkeudensäätöruuveissaan? 5. Sama kun kohta 2. Henkilökohtaiset mieltymykset ja kielten koko/merkki on mahdottomia ennustaa. Juuri tälläisten juttujen takia säädän kitarat aina itse. Musamaailma halus välttämättä tehdä itse kitaraan säädöt eli Eb-vire sekä 10-52 kielisatsi. 1. Tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että kitara ei ole vireessä; piti olla Eb vire..ei ollut Eb eikä mikään muukaan mun tuntemani vire. Mitä se tähän liittyy missä tarkastin? Miten? a) Korvalla b) Korgin Digital Tunerilla 2. Ei voi paljoa hienovireestä puhua jos vire on muutenkin päin perseaukkoo 3. Kitaraan vaihdettiin siis 10-52 kielisatsi joten kysymys kuuluu onko viilattu tehtaalla vai Suomessa? Sitä ei tarina kerro... 4. Joka paikasta 5. Joopajoo Muuten pointsit Musamaailmalle erityisen ripeästä toiminnasta uuden kitaran hankkimisen suhteen. | |
![]() 30.12.2005 13:12:49 | |
1. Tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että kitara ei ole vireessä; piti olla Eb vire..ei ollut Eb eikä mikään muukaan mun tuntemani vire. Mitä se tähän liittyy missä tarkastin? Miten? a) Korvalla b) Korgin Digital Tunerilla Mun pointti oli siinä että testasitko kitaran kaupassa kun hait sen? Vai menitkö himaan ja kattelit virettä sen jälkeen vasta? On varmaan sulle ihan tuttua että lämpötilan vaihtelut saavat aikaan vireen muutoksia. 2. Ei voi paljoa hienovireestä puhua jos vire on muutenkin päin perseaukkoo No miten hienovire sen jälkeen kun olit virittänyt sen kepin? 3. Kitaraan vaihdettiin siis 10-52 kielisatsi joten kysymys kuuluu onko viilattu tehtaalla vai Suomessa? Sitä ei tarina kerro... Jos ei oo sun mielestä hyvä niin vie sitten vielä kerran satulan vaihtoon. 4. Joka paikasta Laiska ruuvaaja ollu joo. Onneks ei mitään vakavampaa. 5. Joopajoo Muutitko jo kaularautaa oman maun mukaan? | |
![]() 30.12.2005 13:26:49 (muokattu 30.12.2005 13:27:43) | |
Vissiin Musamaailmassa on useampi noita kitaroiden säätäjiä (tai sitten se säätäjä on vaihtunut tms.), oma Koreatokai oli aikoinaan ainakin erittäin hyvin säädetty kaikin puolin. Ja jotenkin kyllä tuntuisi että tuolla on tullut huono erä noita, tai sitten tuo malli on kenties jotenkin alttiimpi tuollaiselle, kun on tuo hiottu kaula? Mitään tietoa ei mulla kylläkään ole. Viimeksi kun Musamaailmassa kävin ja paria Loverockia testasin, tuntui kyllä että säädöt oli vähän mitä sattuu (kielet turhan korkealla, kaulassa liian vähän reliefiä, kaulamikki ruuvattu liian alas yms). Mutta kummaa tosiaan että Japsitokaissa on tuollaista, omassa paljon vähemmän maksaneessa Koreatokaissa ainakin toimi kaikki niinkuin pitääkin. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani | |
![]() 30.12.2005 13:31:31 (muokattu 30.12.2005 13:33:35) | |
Mun pointti oli siinä että testasitko kitaran kaupassa kun hait sen? Vai menitkö himaan ja kattelit virettä sen jälkeen vasta? On varmaan sulle ihan tuttua että lämpötilan vaihtelut saavat aikaan vireen muutoksia. Pikasesti testasin liikkeessä joo, mutta mulla oli hirvee kiire takasin duuniin. Kyllä mä siellä Musamaailmassa jo huomasin, että ei ole kitara ihan vireessä. Jos ei oo sun mielestä hyvä niin vie sitten vielä kerran satulan vaihtoon. Se on nyt satulanvaihdossa, mutta siihen vaihdetaan Earvanan satula. Ei tosin Musamaailmassa. Laiska ruuvaaja ollu joo. Onneks ei mitään vakavampaa. Juu kyllä siinä vähän ihmeteltiin, että mikä hemmetin kolina kuuluu..ja hirvee kaikuefekti akustisena G-kieleltä. Nousi jo kylmä hiki pintaan, mutta onneks ei vakavampaa kun tallamikki. | |
![]() 30.12.2005 13:33:01 | |
Yleensä tehtaalla kai pistetään ysisetti keppeihin kiinni, kyllä ne varmaan on ne sentään vaihtanut. Ja virehän voi muuttua lämpötilan mukaan ja muuta, en siitä kauheasti kantaisi huolta. Hienovire taas sitten pitäisi saada kyllä kaupan päälle säädettynä. So you did but did nothing. Sama meni mänät. | |
![]() 30.12.2005 13:33:20 | |
By the way, nyt kun tässä keskustellaan kitaran säätämisestä, niin kertokaapa kuinka paljon tuollaisessa lessu-tyylisessä kitarassa voi tuolla kaularaudan säädöllä vaikuttaa tuohon kaulan reliefiin? Eli paljonko uskotte että kaula nousee seiskanauhalta ylös millimetreissä kun kiristää järkevät maksimit, tietenkin niin että ei lastut lennä? Mulle kun on täysin auki voiko tuolla säätämisellä vaikuttaa yhden millimetrin vaiko useita? On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)