Aihe: Kallein kitara jolla olet soittanut.
1 2 3 4 5 6
sus
02.02.2006 12:07:12
Mitä helevettiä? (hymiö)

asetin kitaran takaisin paikalleen mielestäni hyvin, kävelin muutaman metrin ja kuulin helvetillisen rysäyksen takaa. kitara oli tippunut ja pudottanut vielä toisen kalliin kitaran päälleen :) myyjä vei kaikki lompakosta löytyneet rahani korvaukseksi.
bluus
momo
02.02.2006 12:29:43
asetin kitaran takaisin paikalleen mielestäni hyvin, kävelin muutaman metrin ja kuulin helvetillisen rysäyksen takaa. kitara oli tippunut ja pudottanut vielä toisen kalliin kitaran päälleen :) myyjä vei kaikki lompakosta löytyneet rahani korvaukseksi.

Hmm, tätä on tullut joskus pohdittua, mutta ymmärtääkseni asiakkaalla ei ole korvausvelvollisuutta jos on vain toiminut "oikein". Hämärä käsite tietysti, mutta jos tyyliin kompastuu kengännauhoihinsa ja kaataa samalla arvovahvistimen lattialle, ei ole velvollinen korvaamaan liikkeelle kyseistä tavaraa. Saman pitäisi kai toimia jos mämmikourana pudottaa posliiniastian lattialle jossain tavaratalossa. Ja edellämainitussa tapauksessa nimenomaan asetit kitaran "kunnolla" telineeseen, tietysti tilanne saattaa olla eri jos vieressä oli kyltti "Testaa ainoastaan myyjän luvalla/valvonnassa" tms. etkä noudattanut tätä. Valistakaa joku jos tiedätte paremmin!

Tietenkään edellä kuvatun tapahtuman jälkeen k.o. liikeeseen ei olisi enää asiaa, mutta itse olisin ainakin sillä hetkellä kieltäytynyt maksamasta mitään. (tosin jos kyseessä olisi pieni liike, tulisi kieltämättä vähän huono omatunto myyjän/omistajan puolesta)
"Raha on vain vaihdon väline"
Artist
02.02.2006 13:04:12

Itse aina pyydän myyjää laittamaan kitaran takaisin telineeseen. Eipähän tarvitse huolehtia mahdollisesta korvausvastuusta.
"I don't know, he's always wearing shades"
Manicci
02.02.2006 21:31:16
Jotakin 2490€ akustista räpläsin tänään musiikkiliikkeessä ihan vain mielenkiinnosta.

Lisäksi 3000€ teleä ja 1200€ loppuun soitettua stratoa (kuntoon nähden sikahinta)

Kai sitä on jotain mega hintasiakin tullu soiteltua mut ei nyt tule mieleen...
Rock'n'Roll nousee
Skebaristi
02.02.2006 21:53:55

Entisen kitaraopen Gibson 335, hinta about 5000€. Oli muuten hyvä peli.
Wahi
02.02.2006 22:02:26
Gibsonin Faded Les Paul.
Shine on You crazy Diamond!
Rypsolisti
02.02.2006 23:10:15
Fenderin Custom Shopin joku 50- 60-lukujen Stratocaster. Hintaa oli joku 3500-4000 euroa, F-musiikissa kokeilin. Ihan kivan tuntunen.
PekkaM
03.02.2006 07:33:56

Kai kaupoilla jotkut vakuutukset on, jos arvosoittimiakin?
sus
13.02.2006 21:36:52
Hmm, tätä on tullut joskus pohdittua, mutta ymmärtääkseni asiakkaalla ei ole korvausvelvollisuutta jos on vain toiminut "oikein". Hämärä käsite tietysti, mutta jos tyyliin kompastuu kengännauhoihinsa ja kaataa samalla arvovahvistimen lattialle, ei ole velvollinen korvaamaan liikkeelle kyseistä tavaraa. Saman pitäisi kai toimia jos mämmikourana pudottaa posliiniastian lattialle jossain tavaratalossa. Ja edellämainitussa tapauksessa nimenomaan asetit kitaran "kunnolla" telineeseen, tietysti tilanne saattaa olla eri jos vieressä oli kyltti "Testaa ainoastaan myyjän luvalla/valvonnassa" tms. etkä noudattanut tätä. Valistakaa joku jos tiedätte paremmin!

Tietenkään edellä kuvatun tapahtuman jälkeen k.o. liikeeseen ei olisi enää asiaa, mutta itse olisin ainakin sillä hetkellä kieltäytynyt maksamasta mitään. (tosin jos kyseessä olisi pieni liike, tulisi kieltämättä vähän huono omatunto myyjän/omistajan puolesta)

Kyseessä oli tosi iso liike (helsinkiläinen joku mahottoman laaja, tuleeko kellään mieleen?), jossa oli aika kusipää myyjä, naureskeli vielä perkele kun lähin tulikivenkatkuisena talsimaan pois. kieltämättä tilanteesta livistäminen kävi mielessä mutta, en tiedä.
tuo on verbaalista kultaa
sus
13.02.2006 21:37:08
Kai kaupoilla jotkut vakuutukset on, jos arvosoittimiakin?

Ei tullut mieleen, olisi pitänyt pistää kaveri ahtaalle.
tuo on verbaalista kultaa
Axeplayer
13.02.2006 22:27:03 (muokattu 13.02.2006 22:28:40)
Kaiken maailman signaturet. Kysyin joskus tuolta seinäjoen top soundista että onko siellä koskaan ollut myynnissä sellasta kakskaulaista kitaraa. Kuulemma oli, sanoivat sen maksaaneen 4000-5000e. Onko kukaan muuten koskaan kokeillut soittaa sellaista kakskaulaista?
Huumorilla vaan ja uutta paskaa housuun.
Kossu
14.02.2006 13:10:46 (muokattu 14.02.2006 13:14:57)
Kyseessä oli tosi iso liike (helsinkiläinen joku mahottoman laaja, tuleeko kellään mieleen?), jossa oli aika kusipää myyjä, naureskeli vielä perkele kun lähin tulikivenkatkuisena talsimaan pois. kieltämättä tilanteesta livistäminen kävi mielessä mutta, en tiedä.

Jaa huomasitko löikö myyjä rahat kassaan - vai pistikö omaan taskuunsa - epäilen jälkimmäistä.

Huttusen pulju sai minulta kerran roppakaupalla lisäpinnoja yhdellä kertaa. Minulla on aina ollut kitaroiden lisäksi koiria ja olin käväisin kerran lauantai kävelyllä Huttusen ohi ja näin ikkunassa -83 mallisen kermanvärisen SG Customin Ei muuta kun kokeilemaan ja pieni mutta tukevarakenteinen käyttövalio Stafordshiren Bullterrieri narttuni kiini hihnasta Marsun nuppiin (kyllä - minä olen idiootti) . SG oli mainio ja tyypitteyäni sen laitoin kepin telineeseen ja menin tiskille ostamaan pikkutarvikkeita ja eikös Staffi pirulainen tullut perääni tiskille. Ei siinä Marsu paljoa painanut kaatoi vielä kaapinkin ja sen mukana SG:n sekä toisessa telineessä olleen Firebird V:n. Minä tarjoilin jo papereita tiskille vakuutustani varten, mutta Huttunen sanoi vain että ei niille varmaan mitään käynyt ja jos kävi niin korjataan ja että kyllä heilläkin on vakuutus, niin että kiitos vaan ja onpa komea koira... huh huh. SG:llä on vielä se ikävä taipumus että kaula menee poikki jos kitara kaatuu - mutta ei tällä kertaa.

Laajat kotivakuutukset korvaavat ko. vahingot - laaja vakuutus on ainakin meidän koirat-lapsi-kitarat-perheessämme täysin välttämätön.

Kallein kitara myynnissä ollut kitara jota olen kokeillut on Manchesterilaisessa musiikkiliikkeessä ollut -59 Gibson ES 335 TDN Dot Neck, mutta sen hinta oli : Please Ask Offer, Mutta ilmeisesti melko hintava.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)