Tumocs 05.08.2005 17:40:48 (muokattu 05.08.2005 21:53:51) | |
---|
Olisi tässä tarkoituksena ostaa PODII tilalle pari pedaalia. Ei oikein miellytä nimittäin tuo podin käyttö. Mietin tässä jo settiä, mutta kun ei ole ennen tullut asioitua hirveästi pedaalien kanssa, niin on pitänyt kuunnella suosituksia yms. Tiedä siis oikein, että onko miun valikoima kovinkaan hyvässä hinta/laatu suhteessa. Kuiteskin. Ajattelin hankkia seuraavanlaista settiä: Elektro Harmonix -Big muff (venäjä versio. paljon nätimpi.) -Holy Grail -Stereo PolyChorus -Small Stone(venäjä versio tästäkin) -Electric Mistress -Pulsar Marshall -Blues Breaker 2 DOD -FX84 MilkBox Dunlop -Cry Baby Useampaa säröä on, kun en ole aivan sata varma mistä tykkään eniten. Ja eihän useamman käyttö ole kiellettyä.. Yhteensä hintaa noille tulisi n. 900€. Alun perin budjetti oli pari tonnia, mutta ei sitä nyt kuitenkaan rahaa loputtomiin ole. Että jos haluatte ehdottaa jotain mukavaa jonkun tilalle/lisäksi, niin elekkee mittään hirmu kallista suositelko. Mie haluaisin nyt pitää tuon hinnan tonnin alapuolella. Oraalitollo |
LaXu 05.08.2005 17:49:16 | |
---|
Ja vahvistin oli? |
Tumocs 05.08.2005 17:55:52 | |
---|
aa, tosiaan. Omistan Fenderin HotRod Deluxen Oraalitollo |
Fortune 05.08.2005 21:24:30 | |
---|
Et sitten delayta tarvitse? Se on ainakin minulla se efekti, jonka ostaisin nollatilanteessa ensimmäisenä. Kaikkia muita ilman pärjää, mutta delayta ilman ei ;) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Tumocs 05.08.2005 21:52:03 | |
---|
Ka eikös tuossa polychoruksessa ole mukana delay? ainakin miun mielestä on. Voishan sitä erillistäkin vielä harkita, mutta tuo nyt riittää alkuun. Oraalitollo |
Kapane 05.08.2005 21:56:26 | |
---|
Elektro Harmonix - herkkiä rikkumaan, mutta hyvä soundi -Big muff (venäjä versio. paljon nätimpi.) -herkin, ihan ok soundi. on parempiakin säröjä -Holy Grail Tosi hyvä reverb, mutta kappaleiden välinen laatu vaihtelee hirveästi -Stereo PolyChorus huonompi musta kuin small clone. tämä tunkee liikaa pintaan. -Small Stone Hyvä phaser, mutta testaa myös phase 90 -Electric Mistress tarvitsetko todella flangeriä näin paljon? lähelle pääsee choruksella ja phaserillä -Pulsar Hyvin kehuttu tremolo. en ole testannut In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Tumocs 05.08.2005 22:12:15 | |
---|
Elektro Harmonix - herkkiä rikkumaan, mutta hyvä soundi -Big muff (venäjä versio. paljon nätimpi.) -herkin, ihan ok soundi. on parempiakin säröjä -Holy Grail Tosi hyvä reverb, mutta kappaleiden välinen laatu vaihtelee hirveästi -Stereo PolyChorus huonompi musta kuin small clone. tämä tunkee liikaa pintaan. -Small Stone Hyvä phaser, mutta testaa myös phase 90 -Electric Mistress tarvitsetko todella flangeriä näin paljon? lähelle pääsee choruksella ja phaserillä -Pulsar Hyvin kehuttu tremolo. en ole testannut Voip olla että pysyn tuossa small stonessa. mutta mitäkä olisi ihmiset mieltä, jos tuon electric mistressin vaihtaisi vaikka digitechin TurboFlangeen. Säästöäkin tulisi seihtemisen kymppiä. Oraalitollo |
Dr. Muff 05.08.2005 22:13:01 | |
---|
-Big muff (venäjä versio. paljon nätimpi.) -herkin, ihan ok soundi. on parempiakin säröjä On tavallaan parempia säröjä, mutta Big Muff-soundiin Big Muff on paras. Delaytä ja Univibe-tyylistä muljutusta tai El Mistress kaveriksi niin mulle yksi mieluisimmista liidisoundeista. -Holy Grail Miksi jousikaikukopsu kun Hot Rodissa on jousikaiku itsessään? -Electric Mistress tarvitsetko todella flangeriä näin paljon? lähelle pääsee choruksella ja phaserillä Ostaisin jos olisi ylimääräistä rahaa. Svidun hyvän kuuloisia klippejä esim gilmourish.com :issa. Testaa toki muitakin waheja kuin Dunlop Cry Baby. Tuumasta toiseen. |
Tumocs 05.08.2005 22:20:23 | |
---|
lattos kun sen saa pois päältä ja takaisin vaikka kesken piisin. Siinä se idis. Kerro joku kokeilemisen arvoinen wah. Nyt on takana vain line6 wahia vuoden päivät. Ajattelin dunloppia kun tuota on tainnut muutamat kehaistakkin. Oraalitollo |
Dr. Muff 05.08.2005 22:36:15 (muokattu 05.08.2005 22:36:45) | |
---|
lattos kun sen saa pois päältä ja takaisin vaikka kesken piisin. Siinä se idis. Ok. Itse en mitenkään säännöllisesti edes käytä reverbiä. Highgainit se vaan sotkee ja puhtaille sitä ei erikseen jaksa steppailla. Himassa tiätty eri juttu, ihan kiva hakea puhtaille hieman syvyyttä. Kerro joku kokeilemisen arvoinen wah. Nyt on takana vain line6 wahia vuoden päivät. Ajattelin dunloppia kun tuota on tainnut muutamat kehaistakkin. Dunlop on semmonen perus. Ihan hyvä jos tykkää juuri siitä soundista tai ei halua hifistellä. Katso laitearvioista kirjoittamani juttu Real McCoy Custom-wahista. Munsta se on paras näistä nykytuotantovehkeistä. Halvin Teese taitaa olla jonkun verran alle 200€, halpoja ovat ne, sanon minä. Muita kokeilemisen arvoisia on Budda ja Vox. Tuumasta toiseen. |
Fortune 05.08.2005 22:38:22 | |
---|
lattos kun sen saa pois päältä ja takaisin vaikka kesken piisin. Siinä se idis. Kerro joku kokeilemisen arvoinen wah. Nyt on takana vain line6 wahia vuoden päivät. Ajattelin dunloppia kun tuota on tainnut muutamat kehaistakkin. Snarling Dogsin wahit kannattaa tarkistaa, samoin George Dennisin. Positiivisia kokemuksia on. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Niskamies 05.08.2005 22:38:48 | |
---|
Dunlop 535Q on hyvän hintalaatusuhteen omaava peruswah, jossa on säädettävääkin. Virallisesti semi-pro! |
Dr. Muff 05.08.2005 22:48:36 (muokattu 05.08.2005 22:50:06) | |
---|
Dunlop 535Q on hyvän hintalaatusuhteen omaava peruswah, jossa on säädettävääkin. Mulla oli joskus Dunlopin 535 joka on hieman eri vehje mutta maailman foorumeilla olen lukenut kehuttavan jopa tota Q-versiota paremmaksi. Tiedä häntä mutta siinä oli vähän sitä ongelmaa että vaikka aluetta voipi säätää ei siinä ollut kuin se korkein alue käyttökelpoinen, pienellä varauksella se toinenkin. Rupesi alapää menemään särölle ja muussiksi sekä laite rupesi honottamaan kamalalla tavalla. Sekin voi olla jonkun mieleen mutta ihan näin kuriositeettinä. Pari vuotta taisin olla siihen ihan tyytyväinen että ei se ihan paska ollut. Tuumasta toiseen. |
Niskamies 05.08.2005 22:53:09 | |
---|
Mulla oli joskus Dunlopin 535 joka on hieman eri vehje mutta maailman foorumeilla olen lukenut kehuttavan jopa tota Q-versiota paremmaksi. Tiedä häntä mutta siinä oli vähän sitä ongelmaa että vaikka aluetta voipi säätää ei siinä ollut kuin se korkein alue käyttökelpoinen, pienellä varauksella se toinenkin. Rupesi alapää menemään särölle ja muussiksi sekä laite rupesi honottamaan kamalalla tavalla. Sekin voi olla jonkun mieleen mutta ihan näin kuriositeettinä. Pari vuotta taisin olla siihen ihan tyytyväinen että ei se ihan paska ollut. Mulla on toi kyseinen 535Q. Olen omistanut myös mister crybabyn ja morley bad horsien. Toi on mun mielestä paras noista. Kun en kitarakamoissa paha hifistelijä ole, niin toi toimii mun käytössä vallan loistavasti. Perus wahwah-saundi. Virallisesti semi-pro! |
Dr. Muff 05.08.2005 23:00:58 | |
---|
Mulla on toi kyseinen 535Q. Olen omistanut myös mister crybabyn ja morley bad horsien. Toi on mun mielestä paras noista. Kun en kitarakamoissa paha hifistelijä ole, niin toi toimii mun käytössä vallan loistavasti. Perus wahwah-saundi. Makuasioitahan nämä ovat. Ostaa sen minkä hinta on itselle sopiva ja ennenkaikkea kuulostaa omaan korvaan parhaalta sekä sopii muuhun kalustoon. Kaikki on hyvää, jos tykkää. :) Tuumasta toiseen. |
Olli S. 07.08.2005 10:00:17 | |
---|
Tulee vaan väkisin mieleen, että onko järkeä laittaa pedaaleihin rahaa, mikä on noin 120% vahvistimen hinnasta? Oletko ajatellut vaihtoehtoa, että sijoitat tuon rahan vahvistimeen, missä on pedaalilla kytkettövö jousikaiku ja hyvä puhdas ja särö? Lisäksi monissa on poiskytkettävä looppi, joten saisit ihmeelliset pulputukset PODista ja hommaisit sitten vaikka erillisen delayn ja wahin, jos POD kuulostaa muoviselta. Itse ainakaan en tykkää erillispurkeista yhtään, vaan pysyn mielummin piuha-vahvistin-meiningissä. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Pluto 07.08.2005 10:20:54 | |
---|
Saanko kysyä sen verran, että oletko kokeillut näitä kaikkia mainitsemiasi pedaaleja jo valmiiksi? Dillon, you son of a bitch! |
Jucciz 07.08.2005 15:56:14 (muokattu 07.08.2005 15:57:59) | |
---|
Mitä parempi vahvistin, sitä vähemmän pedaaleille on käyttöä. Tietty jos joidenkin pedaalien soundi on vaan niin eksoottinen ja tarpeellinen, että se on pakko saada niin minkäs teet. Jotenkin kyllä ihmetyttää "chorus, phaser ja flanger". Yhdessä hyvässä phaserissa on jo ihan tarpeeksi. :) Jos pitäisi mennä kolmella erillispedaalilla, valintani olisivat tremolo, delay ja monipuolinen särö/boost (eli tarvittaessa myös hyvä EQ hoitaisi homman). Jos taas tremolo löytyisi vahvistimesta suoraan, ottaisin sen tilalle phaserin tai wahin. |
McNulty 07.08.2005 16:08:31 (muokattu 07.08.2005 16:10:05) | |
---|
Jotenkin kyllä ihmetyttää "chorus, phaser ja flanger". Yhdessä hyvässä phaserissa on jo ihan tarpeeksi. :) Olen jokseenkin samaa mieltä... hyvällä phaserilla saa choruksenomaista hempeää ja heleää helinää. Ääriasennossa hyvä phaser kykenee aika ufoihin saundeihinkin. Itselleni tuo flanger on aika turha kapistus... Chorukselle ja Phaserille miulla on enempi käyttöä. Jos pitäisi mennä kolmella erillispedaalilla, valintani olisivat tremolo, delay ja monipuolinen särö/boost (eli tarvittaessa myös hyvä EQ hoitaisi homman). Jos taas tremolo löytyisi vahvistimesta suoraan, ottaisin sen tilalle phaserin tai wahin. Miulla on kyllä tarvis jo kolmelle erilaiselle säröttimelle :) Toki ei niiden kaikkien tarvi samaan aikaan olla laudassa kiinni mutta TS-tyyppinen OD on pakollinen, rankempi Distortion ja noiden kahden lisäksi vielä Fuzz jolla retrotella. Minun ehdotukseni onkin, että tuohon efektilistaan lisäät KOMPURAN ja NOISEGATEN! edit: kerpele... olihan siellä tuo Milk Box, en aluksi hiffannut. Itse en tuosta kompurasta kauheasti perustanut... Bossin CS-3 on toiminut hyvin kyllä. PS. Tuossa Visual Sound Route66:ssa olis säristin ja kompura samassa paketissa... jos sellainen kiehtoopi. Wah + Kompura + Säristin + Chorus + Phaser + Delay + Reverb + Noisegate (8 pedals... all you need!) :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Exhausted 07.08.2005 16:08:56 | |
---|
Poly Chorusta ja E. Mistressiä ei molempia kannata hommata. Poly Chorus on nimittäin nimestään huolimatta enemmän flangeri kuin chorus. PC:n chorusmoodissa on aina päällä lyhyt delay jota ei saa pois. Ja se delay on niin lyhyt ettei sitä varsinaisena delayna voi käyttää. Jos EH:n choruksen haluat niin Small Clone ehdottomasti. Muutenkin kyllä tuntuu hassulta että listaat pedaaleja joita selvästikään et ole kokeillut. Onhan niitä leluja kiva hankkia, mutta tarvitseeko niitä aina? Lisäksi, jos keikkailet, niin on rasittavaa roudata pedalboardia ympäriinsä |