Aihe: Classic 30:sen putket
1
Bulk
28.06.2005 10:29:46
Eli Peaveyn classic 30 tarvitsee uudet putket. Minkälaisia suosittelette ja mistä kannattaa hommata?
Jucciz
28.06.2005 10:34:20
Vaikkapa JJ:t. Vaikkapa Uraltonelta.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
McNulty
28.06.2005 10:37:32
Eli Peaveyn classic 30 tarvitsee uudet putket. Minkälaisia suosittelette ja mistä kannattaa hommata?

Millaista musaa soitat?
Itse olen kokenut nuo edellä mainitut JJ:t ihan hyviksi... tosin tällä hetkellä taitaa olla omassa c30:ssä JJ:n pääteputket ja Svetlanan etusputket. Svetlanaa myy ainakin Custom Sounds. Minulla tulee c30:stä lähinnä pelkkiä cleaneja ulos, joskus bluesrosoa mutta eipä juuri pientä overdriveä kummallisempaa.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Bulk
28.06.2005 14:11:47
Millaista musaa soitat?
Itse olen kokenut nuo edellä mainitut JJ:t ihan hyviksi... tosin tällä hetkellä taitaa olla omassa c30:ssä JJ:n pääteputket ja Svetlanan etusputket. Svetlanaa myy ainakin Custom Sounds. Minulla tulee c30:stä lähinnä pelkkiä cleaneja ulos, joskus bluesrosoa mutta eipä juuri pientä overdriveä kummallisempaa.

Ite en soita kitaraa, mutta kitaristin puolesta kyselen. Eppuja, perus rokkia ja poppia soitellaan. Ei mitään raskaampaa.
amp
29.06.2005 11:42:03
Oon kans miettiny tota putkien vaihtoa. Mulla on vielä ne alkuperäset. Onnistuiskohan toi putkien vaihto ihan omin päin, vai tulisiko samalla tehdä jotain säätämistä, biasointia tai vastaavaa? Eli kuinka monimutkainen homma tuo putkien vaihto on? Maksaako vaivan?
tommiot
29.06.2005 11:45:19
Oon kans miettiny tota putkien vaihtoa. Mulla on vielä ne alkuperäset. Onnistuiskohan toi putkien vaihto ihan omin päin, vai tulisiko samalla tehdä jotain säätämistä, biasointia tai vastaavaa? Eli kuinka monimutkainen homma tuo putkien vaihto on? Maksaako vaivan?

Etuasteputket voi heittää suoraan uudet tilalle ilman mitään säätämistä, mutta päättäriputkien vaihto tarvitsee aina biasoinnin, ei siihenkään tarvitse kuin yleismittarin, mutta ei varmaan kannata lähteä tekemään jos ei ole joku kokeneempi vieressä neuvomassa.
Pastilli?
superfly
29.06.2005 11:48:28
Etuasteputket voi heittää suoraan uudet tilalle ilman mitään säätämistä, mutta päättäriputkien vaihto tarvitsee aina biasoinnin, ei siihenkään tarvitse kuin yleismittarin, mutta ei varmaan kannata lähteä tekemään jos ei ole joku kokeneempi vieressä neuvomassa.

Classicisssa ei ole biasin säätömahdollisuutta lainkaan. Joten ei onnistu itse. Esim. Wahvarikellarissa Tampereella voi teettää tuohon modauksen, jotta säätö onnistuu.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
tommiot
29.06.2005 11:51:04
Classicisssa ei ole biasin säätömahdollisuutta lainkaan. Joten ei onnistu itse. Esim. Wahvarikellarissa Tampereella voi teettää tuohon modauksen, jotta säätö onnistuu.

Ai niinhän se tuossa olikin. Säätääkö se itsestään biasit jotenkin? Vai onko ne aina päin vittua :)
Pastilli?
superfly
29.06.2005 12:03:38
Ai niinhän se tuossa olikin. Säätääkö se itsestään biasit jotenkin? Vai onko ne aina päin vittua :)

Päin vittua ne tuntuu aina olevan :) Valmistaja sanoo että biasin säätöä ei tarvitse tehdä, mutta tästä on aika moni toista mieltä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Carpenter
29.06.2005 12:16:14
Kertokaapa tyhmälle mitä tuo "biasin" säätö tarkoittaa ja miten se vaikuttaa?
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Jucciz
29.06.2005 12:32:19 (muokattu 29.06.2005 12:33:34)
Kertokaapa tyhmälle mitä tuo "biasin" säätö tarkoittaa ja miten se vaikuttaa?

http://www.uraltone.com/bias.html

Eli lyhyesti: säädetään pääteputkien käyttöjännite sopivaksi, jotta niistä saadaan paras soundi, mutta ei kuitenkaan polteta niitä loppuun liian kovalla jännitteellä liian äkkiä... noiden kahden asian välisen parhaan mahdollisen balanssin löytämisestä on kyse.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Dr. Muff
29.06.2005 14:12:27
Valmistaja sanoo että biasin säätöä ei tarvitse tehdä, mutta tästä on aika moni toista mieltä.

Valmistajat haluavat että koneisiin ostetaan heidän valitsemiaan putkia joilla bias asettuu noin suurinpiirtein kohdilleen. Tämä on ainakin Mesa/Boogien politiikka. Tässäkin on puolensa. Mutta siis pointti on se että jos haluaa optimin soundin ja keston suhteen ei näitä asioita voi jättää huomioimatta vaikka valmistaja sanoisikin että säätöä ei tarvitse tehdä.
Tuumasta toiseen.
oulukyllosa
29.06.2005 15:06:57

http://www.uraltone.com/bias.html

Eli lyhyesti: säädetään pääteputkien käyttöjännite sopivaksi, jotta niistä saadaan paras soundi, mutta ei kuitenkaan polteta niitä loppuun liian kovalla jännitteellä liian äkkiä... noiden kahden asian välisen parhaan mahdollisen balanssin löytämisestä on kyse.

Eli summa summarum:Kun Classicia ei pysty biasoimaan, niin ainut konsti toimia oikein pääteputkia vaihdettaessa on valita alkuperäistä putkityyppiä (EL84) vastaava SOVITETTU nelikko.Näinkö on?

Itsellä on Deltabluesissa (sama ku classicit paitsi 15# kaiuutimella ja tremololla) nyt JJ:n pääteputket ja yllättävän äkkiä ne nuokin putket alkoi helisemään,se on just näköjään se juttu mitä Peaveystä näkee täällä valitettavan.

Itse vahvistimen soundiin olen oikeinkin tyytyväinen ollu (kaiuttimeksi vaihdettu Jensenin Vintage Alnico), mutta putken sirinä vähän sotkee nautintoa
-play some skynyrd, man!-
superfly
29.06.2005 15:10:35

Itse vahvistimen soundiin olen oikeinkin tyytyväinen ollu (kaiuttimeksi vaihdettu Jensenin Vintage Alnico), mutta putken sirinä vähän sotkee nautintoa

Loppui sirinä kun tein näin ja nostin Classicin metrin päähän elementeistä :)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=95344&o=0&co=0
J.Hollström
29.06.2005 15:25:00
Loppui sirinä kun tein näin ja nostin Classicin metrin päähän elementeistä :)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=95344&o=0&co=0

Olikos sulla kuvia valmiista paketista? Tossa edellisessä taisi olla vain melkein valmista kamaa...
Jucciz
29.06.2005 19:06:11
Peavey - syntynyt modattavaksi

http://jucciz.com/kuvia/g3/deuce/
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Mikko Kankaanpää
30.06.2005 09:10:00

Eli summa summarum:Kun Classicia ei pysty biasoimaan, niin ainut konsti toimia oikein pääteputkia vaihdettaessa on valita alkuperäistä putkityyppiä (EL84) vastaava SOVITETTU nelikko.Näinkö on?

Ei ole. En vaihtaisi näihin Sovtekkeja takaisin koska alkavat kyllä helisemään todella nopeasti. JJ:t kin voi alkaa, johtuen hieman yksilöstä ja käytöstä, mutta yleensä ongelmia ei ole. EH:n kanssa ei ole niinikään ollut näitä ongelmia.

Paras tapa on laittaa esim. jj:t ja säätää/säädättää bias tai sitten jos on köyhä/rohkea/piittaamaton niin laitaa vaan ne JJ:t ilman biasointia. Kyllä ne yleensä jonkun aikaa siellä kestää eikä luultavasti mitään hajoa ja soundaakin joltakin.-)

Bias trimmeri on kohtuu helppo asentaa koska sen saa biaksen säätö vastuksen vanhoihin reikiin suoraan. Olisivatpa tehtaalla asentaneet tuon niin ei tarvitsisi purkaa koko vahvistinta parin juotoksen takia.

Mikko
http://www.uraltone.com
päänahka
30.06.2005 11:11:14 (muokattu 30.06.2005 11:19:11)

Sovitettu pitää olla vaikka trimmeri löytyisikin, jos ei ole joka putkelle omaa trimmeriä.

Tarkkaan ottaen jännite pysyy jotakuinkin samana, mutta putken läpi kulkevaa virtaa säädetään hilan jännitteellä.

Aihe on minulle suhteellisen uusi, mutta tämän verran luulen ymmärtäneeni.
Soolot on perseestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)