Aihe: Schecter
1 2
inot88
12.06.2005 19:51:23
Millaset mikit tossa Schecterin Omen-7:ssa on? Siis lähinnä hyvät vai huonot. Ja mitä olette mieltä kannattaako ostaa omen-7 vai säästää vielä vähän rahaa ja ostaa vaikka elite tai blackjack? Ja tietysti voitte ihan yleisesti laittaa hyviä/huonoja puolia kyseisistä kitaroista jos kokemuksia löytyy..
Santtu_123
12.06.2005 21:22:00

Moikka,
taitaa olla Duncan design:it, eli joku halpis valmistaja tehnyt. Ei välttämättä ihan kuraa, muttei parhaatkaan. Omen-7 on muuten hyvän tuntunen kitara muuten, hyvä soittotatsi, kielet nuolee kaulaa jne. Ja ainahan voi myöhemmin sijoittaa uusiin mikkeihin jos alkää entiset pänniä. Tosin onhan C-7 sitten jo aika erilainen kitara, kaulan jointti muistuttaa neck-thru:ta, Duncanin mikit, jne.
inot88
12.06.2005 21:27:18
Juuh mut sit ku ostais uudet mikit ni hinta menee jo melkeen samaksi ku ostais blackjackin tai eliten:P Myykö suomes mikää muu kauppa ku soundata?
-K-
12.06.2005 22:49:26
Juuh mut sit ku ostais uudet mikit ni hinta menee jo melkeen samaksi ku ostais blackjackin tai eliten:P Myykö suomes mikää muu kauppa ku soundata?

Joo blackjackissa on aidot duncanit ja liimakaula, jos vertaa omeniin. Elitessä on loimukansi ja samat duncan designedit kuin omenissa, mutta toki liimakaula, joka ei paljon kökköihin mikkeihin auta.
Ei suotta elämys.
magnetman 004
12.06.2005 23:48:07

Sanokaas musiikin ylioppilaalle, miten tuo Schecter taipuu suussa; skekter, tsekter, sketster... sekter... retschek?
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
Niskamies
13.06.2005 00:10:12
Sanokaas musiikin ylioppilaalle, miten tuo Schecter taipuu suussa; skekter, tsekter, sketster... sekter... retschek?

Mä ainakin sanon sen että "shekter".
Virallisesti semi-pro!
McNulty
13.06.2005 01:04:13

jep, tätä samaa minäkin käytän.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
rosberg
13.06.2005 09:20:01

juuri näin se lausutaan.
keep on truckin!
inot88
13.06.2005 11:19:46
Elikkäs blackjack taitaa olla mun vaihtoehto sit.. Onks liima ja pultti liitoksisilla kauloilla soinnillisia eroja? ja minkälaisia?
madu
13.06.2005 12:11:51 (muokattu 13.06.2005 12:14:26)
Elikkäs blackjack taitaa olla mun vaihtoehto sit.. Onks liima ja pultti liitoksisilla kauloilla soinnillisia eroja? ja minkälaisia?

Liimakaulaisessa on lähtökohtaisesti parempi sustain kuin pulttikaulaisessa. Ja löytyyhän esim. C1 classicista Neck-Thru eli kaula menee rungon läpi. Neck-Thru:ssa sustaini vasta onkin kohdallaan.

Blackjack -sarja on kyllä aivan loistava. 006 BJ:n tyytyväisenä omistajana en voi kuin suositella. Ainoa miinus on tonepotentiometrin laatu mutta ne vaihdatin samantien laadukkaampiin.

C1 Hellraiseria tässä odottelen innolla...
I'm afraid that I was very, very drunk
McNulty
13.06.2005 12:37:02 (muokattu 13.06.2005 12:37:29)
Liimakaulaisessa on lähtökohtaisesti parempi sustain kuin pulttikaulaisessa. Ja löytyyhän esim. C1 classicista Neck-Thru eli kaula menee rungon läpi. Neck-Thru:ssa sustaini vasta onkin kohdallaan.

Ei ole ihan noin yksiselitteistä tuo homma, mutta jotenkin tuohon suuntaan kylläkin. Kaulapuut vaikuttavat myöskin, ja usein bolt-on tyyppisissä vehkeissä kaulamateriaalina on vaahtera kun set-neck ja neckthru tyyppisissä on kovin usein mahonkia. Näistä johtuen setneck ja neckthru kokoonpanoissa on mielestäni bolt-onia tummempi saundi. Toki on olemassa esim. Leppä body ja vaahterakaula läpi rungon tai vaikkapa vaahterakaula ja sitten mahonki-siivet tms.

Tuosta sustainista sen verran että itselläni tuo Charvel Model 4 (leppä-body + vaahtera pulttikaula) ei häpeä ollenkaan sustainissa omaa Gibson LP Standardia saatika Charvel Model 6:sta, joka on siis Model nelonen neckthru-rakenteella ja 24-nauhaisella otelaudalla. Eli ei kannata valita tuota kaularakennetta pelkästään sen sustainin oletetun paremmuuden takia. Moni tykkää neckthru kaulasta esim. helpon ylänauhoilta soitettavuuden takia. Mutta ei se voi olla niin vaikeaa bolt-onilla :) Ks. Vai, Satriani, Ynkkä jne jne... :)

Blackjack -sarja on kyllä aivan loistava. 006 BJ:n tyytyväisenä omistajana en voi kuin suositella. Ainoa miinus on tonepotentiometrin laatu mutta ne vaihdatin samantien laadukkaampiin.

C1 Hellraiseria tässä odottelen innolla...

Itse ostaisin C-1 FR:n heti kun sitä saisi muillakin väreillä, kuin pelkästään mustana.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
atimoc
13.06.2005 12:46:07

Minkälainen lienee Omenin kaulaliitos? Jos se on hyvin tehty eikä haittaa soittoa (esim. contoured tai Iban all-access), ei mun mielestä pulttikaula ole este tai edes hidaste. Terveisin nimimerkki "ei ole havainnut surkeaa sustainia edes saunaklapeissa" :)
"Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi
-K-
13.06.2005 14:01:42
Minkälainen lienee Omenin kaulaliitos? Jos se on hyvin tehty eikä haittaa soittoa (esim. contoured tai Iban all-access), ei mun mielestä pulttikaula ole este tai edes hidaste. Terveisin nimimerkki "ei ole havainnut surkeaa sustainia edes saunaklapeissa" :)

Se on aika mötikkä. Eli itse en tykännyt. Tuli mieleen maailman huonoin 7kielisen kaulaliitos ala jackson DX-7. Onhan siinä vähän viistossa se levy mutta ei se kyllä käteen hirveän mukava ollut. Toki jos vain komppaa niin eipä haittane. Tuossa hintaluokassa iban rg7321 olis aika selvä voittaja.
Ei suotta elämys.
McNulty
13.06.2005 14:07:08
Se on aika mötikkä. Eli itse en tykännyt. Tuli mieleen maailman huonoin 7kielisen kaulaliitos ala jackson DX-7. Onhan siinä vähän viistossa se levy mutta ei se kyllä käteen hirveän mukava ollut. Toki jos vain komppaa niin eipä haittane. Tuossa hintaluokassa iban rg7321 olis aika selvä voittaja.

niin, jos hakee 7-kielistä... eikös Omenista kuitenkin ole 6-kielinenkin versio?
-K-
13.06.2005 14:11:32
niin, jos hakee 7-kielistä... eikös Omenista kuitenkin ole 6-kielinenkin versio?

Niin no tämä on nyt taas karannut 6kielisiin tämä keskustelu ? ..Ja kyllä on 6kielinen versio omenista olemassa.
Ei suotta elämys.
McNulty
13.06.2005 14:13:01
Niin no tämä on nyt taas karannut 6kielisiin tämä keskustelu ? ..Ja kyllä on 6kielinen versio omenista olemassa.

ei kun ihan selvyydeksi vain... tosin. jos rg7321 päksii omen7:n niin kyllä rg321 pistelee omen6:sta pataan :)
-K-
13.06.2005 14:26:32
ei kun ihan selvyydeksi vain... tosin. jos rg7321 päksii omen7:n niin kyllä rg321 pistelee omen6:sta pataan :)

Näin on, mikeissä tuo schecteri kyllä voittaa, mutta tuolla hintaerotuksella nyt saa vaikka kentiltä m213k (29e)&distortion(55e) yhdistelmän aivan varmasti.
Ei suotta elämys.
madu
13.06.2005 15:19:29
Ei ole ihan noin yksiselitteistä tuo homma, mutta jotenkin tuohon suuntaan kylläkin. Kaulapuut vaikuttavat myöskin, ja usein bolt-on tyyppisissä vehkeissä kaulamateriaalina on vaahtera kun set-neck ja neckthru tyyppisissä on kovin usein mahonkia. Näistä johtuen setneck ja neckthru kokoonpanoissa on mielestäni bolt-onia tummempi saundi. Toki on olemassa esim. Leppä body ja vaahterakaula läpi rungon tai vaikkapa vaahterakaula ja sitten mahonki-siivet tms.

Näinhän se on, asia ei ole ihan noin yksinkertainen kuten tossa karkeasti yleistin. Mä olen jotenkin aina karsastanut pulttikaulaisia kitaroita ja eipä niitä ole hirveästi itsellekkään kertynyt. Ehkä mulla on ollut aina vain huonoja bolt-oneja.

Tuossa blackjackissä ehkä kulminoituu tuo hyvä sustaini materiaaleihin, liimakaulaan ja thru body tallaan. Lisäksi laadukkaat mikit lisäävät vaikutelmaa vahvarin läpi soitettuna. Selkeästi parempi sustaini on kuin Les Paulissani mikä on hyvä saavutus suhteellisen edulliselta kepiltä.
I'm afraid that I was very, very drunk
inot88
13.06.2005 16:13:05
Kyllä se Blackjack on mun hintakaan ei silleen oo paha... 750e sen saa...
Niskamies
13.06.2005 16:24:14
Kyllä se Blackjack on mun hintakaan ei silleen oo paha... 750e sen saa...

Hyvä kitara ja hyvä valinta!
Virallisesti semi-pro!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)