Aihe: Sovtek MIG 100H kenkkuilee
1
justus5
12.05.2005 19:29:28
Shalom,

Viikko sitten tuli ostettua talouteen otsikon mukainen härpäke joka nyt sitten rupesi vihoittelemaan - kitaran kun kytkee high-inputtiin niin ääni vaeltaa/häviää/pysyy poissa tai sitten hyvällä tuurilla toimii ok. Itse soundissa ei sinänsä mitään kuultavaa häiriötä ole. Low-inputissa kaikki toimii ok.

Elieli, mitään vahvistinten syvemmästä sielunelämästä tietämättä voisiko moinen johtua pelkästään tuosta jakista? Nehän tuossa ovat mallia muoviset ja näyttäisi että ainakin tuota high-jakkia on joskus sörkitty. Vai pitäisikö syyllistä etsiä putkien puolelta? Eri kitaraa ja piuhaa olen jo kokeillut.

Mitenkäs tuollaista laitetta sitten uskaltaa itse availla ja esim. vaihtaa tuota jakkia? Täällä(kin) on varoiteltu miljoonien volttien salamista, jotka iskevät onnetonta vahvistintunaria vaikka laite ei olisikaan ollut seinässä viimeiseen viiteen vuoteen.
Remember to rebel against authorities, kids!
Mrezzye
12.05.2005 19:41:25

Pakko sanoa heti alkuun, että onnea loistavasta vahvistinvalinnasta! Itse olen useamman vuoden "lentänyt" MIGillä rock´n´roll -taivaalla ja pidän sitä edelleen yhtenä parhaista vahvistimista, joihin olen koskaan törmännyt. Oma Sovtekini ei ole koskaan oikutellut, vaan toiminut treeneistä ja keikoista toiseen kuin se kuuluisa junan vessa.

En osaa tuohon korjaushommaan sen kummempaa sanoa, kuin että juuri se jakki ja putket varmaan 1:nä kannattaa tarkistaa. Putkia voit kevyesti koputella vaikka kynällä, kun vahvistin on päällä ja jos jostain niistä pauketta kuuluu, niin vikaa on. Jakin saa varmaan itse vaihdettua, jos se on viallinen. Eikä maksa paljoo!

Kysypä vielä siltä myyjältä, notta onko hän kenties ollut tietoinen ongelmasta, eli onko ilmennyt jo aiemmin.
Jea, rait! Vhat evö...
justus5
12.05.2005 19:54:45
Pakko sanoa heti alkuun, että onnea loistavasta vahvistinvalinnasta!

Tacktack .. joo, hyvältä vaikutti omakin tähän asti ;)

Kysypä vielä siltä myyjältä, notta onko hän kenties ollut tietoinen ongelmasta, eli onko ilmennyt jo aiemmin.

Kysyinkin, mutta ei ole kuulemma ko. ongelmaan törmännyt. Itseasiassa pienen Googletuksen jälkeen löytyi nyysseistä threadi (http://groups.google.fi/groups?hl=f … 90941.21c228d6%40posting.google.com) jossa joku valittelee exact samaa ongelmaa. Jakkia siinäkin epäillään syylliseksi..
Remember to rebel against authorities, kids!
tuluppa
13.05.2005 09:13:34

Minulla piuhan vetäminen jcm800:n high inputista aiheutti melkoisia hallitsemattomia avaruusääniä. Jakki vaihtoon, sen jälkeen on toiminut. Eli kaippa tuollainen epäkuntoinen jakki voi aiheuttaa monenlaisiakin oireita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)