Aihe: Valvetronix vs. tech 21
1 2
inot88
08.05.2005 11:23:19
Kumpaa suosittelisitte Tech 21 tm60 vai Vox ad60vt?
Fide
08.05.2005 21:07:20

voisit saada vastauksiakin, jos määrittelisti vähän käyttötarkoitusta... eli soiton tyylilaji ja omaksi iloksi vaiko keikaten jne...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
inot88
08.05.2005 23:09:18
kotisoittoon tulis.. näistä kyselen ku oon haulla ettiny näistä ja kehuttu on kovasti... parashan ois jos sais ite testata mut sellasta mahollisuutta ei valitettavasti ole niin siks kyselen..:)
superfly
08.05.2005 23:15:16
Valvetronixia voin suositella kotisoittoonkin nimenomaan sen monipuolisuuden vuoksi. Efektejäkin löytyy. Trademark on myös loistava peli, joskaan siitä ei noin laajaa soundipalettia saa esiin. Toisaalta, itse käytän Valvetronixissa oikeastaan vain yhtä vahvistinmallia, jotta pysyy homma läjässä keikoilla ja treeneissä. Molemmat toimii sitten mainiosti bändinkin kanssa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
inot88
09.05.2005 16:29:48
Onko nää vahvarit miten luotettavia toiminnaltaa?
inot88
09.05.2005 20:07:20
No mites nää vahvistimet pelittää 7-kielisen kanssa? ku sellasen hommaan ni pitäs soveltuu myös sille...
meitu
10.01.2006 14:03:53

Löysin tällaisen vanhan ketjun niin aatelin nostaa sen ylös jos jollakin olisi tähän jotain sanottavaa. Itsekin olen jompaa kumpaa ajatellut hankkivani, mutta täytyy testailla ensin.

Soitan bluesista perusrokin kautta mättöheviin, joten joku mallintava taitaa olla parhaiten käyttötarkoitustani vastaava vekotin, vai?
Ne jotka soittaa ne tietää
slowfinger
10.01.2006 14:14:35
Itselläni on tuo Vox ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Osto tilanteessa oli minullakin nuo kaksi vaihtoehtoa ja päädyin testailun jälkeen Vox:iin. Vox soundaa paremmin kuin tuo tech 21, tai ainakin minun korvaani, ja tarjoaahan se myös niitä ominaisuuksia. Hyvät soundit tuosta saa jos ei nyt pumppu metallia soita, koska sellaista nu-metal särö sirinää siitä ei saa irti. Kauppaan testaamaan niin löytyy varmasti mieluinen.
-septimisti-
10.01.2006 14:20:54
Semmoisen kysymyksen voisi heittää, että onko noissa voxeissa isoakin eroa soundillisesti kotivolyymeillä, jos vertaa vaikka 15, 30 ja 60 wattisia versioita?
meitu
10.01.2006 14:26:58

Semmoisen kysymyksen voisi heittää, että onko noissa voxeissa isoakin eroa soundillisesti kotivolyymeillä, jos vertaa vaikka 15, 30 ja 60 wattisia versioita?

Elementit on erit, joten kai siinä jotain eroa on. Tosin isompiwattisissakin pystyy säätämään laitteen toimimaan pienemmillä wateilla, esim. 60W:n saa 15W:ksi.
superfly
10.01.2006 14:31:47
Itselläni on tuo Vox ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Osto tilanteessa oli minullakin nuo kaksi vaihtoehtoa ja päädyin testailun jälkeen Vox:iin. Vox soundaa paremmin kuin tuo tech 21, tai ainakin minun korvaani, ja tarjoaahan se myös niitä ominaisuuksia. Hyvät soundit tuosta saa jos ei nyt pumppu metallia soita, koska sellaista nu-metal särö sirinää siitä ei saa irti. Kauppaan testaamaan niin löytyy varmasti mieluinen.

Täysin samoista syistä ostin tuon 60-wattisen Voxin.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Aki
10.01.2006 16:55:50

Täysin samoista syistä ostin tuon 60-wattisen Voxin.

Minä myös, AD60VTX. Joskin, eilisen äänitystestin perusteella olen sitä mieltä että AD50VT:ssä on reilusti parempi elementti.

Ei ole huono vaihtoehto toi Musamaailmassa halvennuksessa oleva Replitone, ~470€.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
meitu
10.01.2006 17:02:03

Minä myös, AD60VTX. Joskin, eilisen äänitystestin perusteella olen sitä mieltä että AD50VT:ssä on reilusti parempi elementti.

Missä asioissa AD50VT sitten on huonompi kuin tuo AD60VTX? Efektit on vissiin monipuolisemmat tuossa kuuskymppisessä mutta onko mallinnukset samat? Ja metakkaa viiskymppisestä lähtee ilmeisesti vähemmän.

Onko siis järkeä suunnitella ostavasta tuo AD60VT(X) vai AD50VT kun kerran hintaa ainakin on melkein 500€ välissä?
Aki
10.01.2006 17:40:57

Missä asioissa AD50VT sitten on huonompi kuin tuo AD60VTX?

AD60: 32 muistipaikkaa, nippu pedaalimallinnuksia.
AD50: 2 muistipaikkaa, ei pedaalimallinnuksia, parempi kaiutinelementti.

Nähdäkseni se muistipaikkojen määrä on ainut hyvä syy satsata 60:seen.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
P-Nut
10.01.2006 18:48:03 (muokattu 10.01.2006 18:49:26)

AD60: 32 muistipaikkaa, nippu pedaalimallinnuksia.
AD50: 2 muistipaikkaa, ei pedaalimallinnuksia, parempi kaiutinelementti.

Nähdäkseni se muistipaikkojen määrä on ainut hyvä syy satsata 60:seen.

Näiden lisäksi on tärkeätä huomata tuo, että VTX malleissa on suljettu combon takaosa toisin kuin VT-malleissa.

Itse olen AD120VT mallin onnellinen omistaja ja en voi kun suositella. Putkivahvistimista itselläni ei hirveästi ole kokemusta, joten mielipiteeseeni ei ehkä kannata sokeasti uskoa, koska itselläni ei ns. ole tietoa paremmasta :) Mutta soundimaailma on Valvetronixeista mielestäni todella laaja ja sinänsä todella toimiva.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
meitu
10.01.2006 18:51:39

Näiden lisäksi on tärkeätä huomata tuo, että VTX malleissa on suljettu combon takaosa toisin kuin VT-malleissa.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten se takaosan sulkeminen vaikuttaa soundiin? Resonoiko eri tavalla kuin auki oleva koppa, vai?
Quu
10.01.2006 18:58:33 (muokattu 10.01.2006 18:59:23)

Suljetussa vahvistimessa on enempi bassoa, avoimessa sitten vähemmän ja puoliavoimen nimi kertoo tässä vaiheessa kaiken oleellisen... Jotenkin näin se meni.
Vahvistimen takana kun on paljon bassovoittoisempi soundi kuin edessä (tämän huomaa hyvin kun on avoin/puoliavoin rakenne).
Kyllähän se varmaan resonoi eri tavalla kun se takaosan bassoääni jää haahuilemaan sinne koppaan ;)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
P-Nut
10.01.2006 18:59:14

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten se takaosan sulkeminen vaikuttaa soundiin? Resonoiko eri tavalla kuin auki oleva koppa, vai?

Äh en tuohon tajunnut lisätä sitäkin seikkaa, että VTX-malleissa on eri elementit kuin VT-malleissa. VT-malleissa on Custom-voiced Celestion mikä ei hirveästi kerro mitään. VTX-malleissa elementtinä toimii Celestion NeoDog driver.

Tuosta suljetusta takaosasta saa kertoa tarkemmin ne, joilla siitä on kokemusta, mutta ainakin luettujen juttujen perusteella se antaa vähän tukevamman soundin tai jotain :)
meitu
10.01.2006 21:05:51

Äh en tuohon tajunnut lisätä sitäkin seikkaa, että VTX-malleissa on eri elementit kuin VT-malleissa. VT-malleissa on Custom-voiced Celestion mikä ei hirveästi kerro mitään. VTX-malleissa elementtinä toimii Celestion NeoDog driver.

Tuosta suljetusta takaosasta saa kertoa tarkemmin ne, joilla siitä on kokemusta, mutta ainakin luettujen juttujen perusteella se antaa vähän tukevamman soundin tai jotain :)

Nuo VTX-elementit on kuulemma vähän paremmat raskaan musiikin soittoon, mutta pelittävätkö nuo "tavalliset" hevissä?

Basistihan ne bassot hoitaa, mitä sitä kitaralla möyryyttämään :D
P-Nut
10.01.2006 21:51:34

Nuo VTX-elementit on kuulemma vähän paremmat raskaan musiikin soittoon, mutta pelittävätkö nuo "tavalliset" hevissä?

Basistihan ne bassot hoitaa, mitä sitä kitaralla möyryyttämään :D

Juu niinhän tuota on sanottu, että tuolla VTX:llä lähtee tuon hevipuolen soundit ehkä paremmin kuin perus VT-mallilla. Itse olen kuitenkin Les Paulilla saanut kohtuu raskaatkin säröt VT-mallista heittämällä vahvarimallinnuksen gainin täysille + pedaaliefektistä Tube OD, joka myös täysille :P tällöin alkaa kyllä tulemaan jo hurinaa ja kiertämistä, mutta särö on ainakin paksu ja iso. Jos tuokaan ei riitä niin voihan tuohon noita purkkeja ostaa vielä erikseen lisää niin luulisi lähtevän sopivasti säröä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)