Aihe: Mikä virtalähde pystyy tarjoamaan 9V-18V?
1
MikeS
28.04.2005 18:42:54
Moro. Olen tässä harkinnut 'oikean' virtalähteen ostoa pedaalilautaani. Olen käyttänyt jo pidemmän aikaa itse tehtyä virtalähdettä, jolla olen mainiosti saanut virrat kerrallaan noin 7 pedaaliin. Mutta nyt tuli tilanne, että 9V puskeva oma virtalähteeni ei riitäkään!

Ostin nimittäinoverdrive-pedaalin (Okko Diablo), joka valmistajan mukaan kuulostaa hyvinkin erilaiselta isommilla jännitteillä kuin 9V. Noh, ostin Bebekistä kokeilumielessä 6 eurolla virtalähteen, josta sai 12V, ja pedaali tosiaan kuulosti paljon paremmalta näin - lisää headroomia, tiukemman alaäänet. Mutta tuollaisen erillisen mötikän käyttäminen ei pitkässä jouksussa innosta..

Eli siis: onko millään valmistajalla virtalähdettä, jossa olisi (ainakin) yksi ulostulo, josta saisi enemmän kuin 9V jännitettä? Lisäksi pitäisi löytyä 6-8 tavallista 9V -pistoketta. AUTTAKEE!

MIKKO
Jucciz
28.04.2005 18:55:06 (muokattu 28.04.2005 19:12:47)
Suosittelen erittäin lämpimästi Mascot-muuntajia. Tuossa omassani on portaattomasti säädettävä jännite 5-24V ja virtaa kokonaiset 2 ampeeria, eli isokin pedaalilauta on ihan helppo ruokkia sillä tarvittaessa. Laite on jämäkkä ja se tarjoaa reguloinnin ansioista "luotettava ja hyvää sähköä" laitteelle kuin laitteelle.

Mikäli tärppäsi, tsekkaa mikä malli olisi sopivin näistä ja ota yhteys lähimpään elektroniikkamyyjään:
http://www.mascot.no/uk/nyeprodukter.asp?mod=4

Itselläni on malli 8937.

...niin ja tuossahan on siis vain yksi ulostulo. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
hannlain
29.04.2005 08:34:25
Eli siis: onko millään valmistajalla virtalähdettä, jossa olisi (ainakin) yksi ulostulo, josta saisi enemmän kuin 9V jännitettä? Lisäksi pitäisi löytyä 6-8 tavallista 9V -pistoketta.

Cioksin Double Jackista saa 5x9V + 2x12V. Ei ihan mee speksiin, mutta lähelle. Lisäksi tuohon saa jonkun adapterin, jolla voi ottaa 9V lähdöstä 18V. Oishan sitten toi Voodoo Labin Pedalpower, mutta on kyllä aika tyyris. Molempia saapi Custom Shopista (http://www.custom-sounds.com).
hannlain
29.04.2005 09:23:23 (muokattu 29.04.2005 09:53:35)
Jatketaanpa vielä: Mikäs on käytännön ero Cioksin (vaikka Big John-mallin) ja Mascotin (esim. tuon em. 8937-mallin) kanssa? Cioksissa olisi jokaiselle pelaalille oma lähtö ja kaikki lähdöt eristettyjä, kun Mascotista joutuisi jakamaan yhdestä lähdöstä kaikille pelaaleille. Mascotista taas piisaa virtaa 2A, kun Cioksista sais 600mA max. Toi mun Holy Grail ryystää 225mA virtaa, joten valtaosa Cioksin kapasiteetista menisikin HG:iin. Mascot olisi pari kymppiä halvempi, joten tällä hetkellä se olis ehkä parempi ostos. Kommenttia?

edit: typo mascotin mallinumerossa
Niskamies
29.04.2005 09:37:06
Mistäs mascotteja saa, ja kuinka paljon ne kustatavat?
Meitsi on meshissä.
Jamminen
29.04.2005 09:46:21
Jatketaanpa vielä: Mikäs on käytännön ero Cioksin (vaikka Big John-mallin) ja Mascotin (esim. tuon em. 8913-mallin) kanssa? Cioksissa olisi jokaiselle pelaalille oma lähtö ja kaikki lähdöt eristettyjä, kun Mascotista joutuisi jakamaan yhdestä lähdöstä kaikille pelaaleille.

Cioksin lähdöt eivät ole eristettyjä. On se silti varmasti hyvä ja hiljainen.
Maybe nothing matters anyway...
hannlain
29.04.2005 10:00:17
Mistäs mascotteja saa, ja kuinka paljon ne kustatavat?
Ainakin Yleiselektroniikasta näyttäisi saavan: http://www.yeoy.fi Tuolle mainitulle 8937-mallille hintaa näyttäisi olevan 69€.

Cioksin lähdöt eivät ole eristettyjä. On se silti varmasti hyvä ja hiljainen.
Taisi jäädä Pedalpowerin speksien luvun jälkeen päähän, että nuo Cioksin lähdötkin olisivat eristettyjä. No, eivät vissiin sitten olekaan, kun siitä ei ole mitään mainintaa Cioksin sivuilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)