Aihe: Little Lanilei 1/4w combo!
1
Hannu H.
13.04.2005 22:33:55

http://www.custom-sounds.com/epages … 962741d94dcd01067d+EN/products/1254

Onkos kellään kokemusta? Löytyykö noita ihan hyllystä custom soundsista? (ei vissiin, kun tuossa lukee "coming soon")
Vois olla jännä värkki kotisoitteluun! Vaan mimmonen mahtaa olla soundi? Onko hintansa väärtti?
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
MattiAuer
13.04.2005 22:42:06

Nimim. LaXu toteaa täällä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=84858 Lanileista seuraavaa:

Minun mielestäni se on jo liian hiljainen (kaikki potikat täysillä) ja aika huono soundiltaan. Vähän paremmalta kuulosta 1x12 kaapin läpi. Mieluummin ottaisin vaikka jonkun mallintavan transistoripelin.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
LaXu
13.04.2005 22:50:01
Jep. Käytännössä vahvarin kontrolleilla ei tuntunut tekevän juuri mitään. Z-Vexin Nano vahvistin voisi olla parempi, mutta tällä hetkellä mielestäni parhaat soundit kotisoitteluun saa joko putkivahvistimesta, jossa on Power Scaling tai sitten mallintavasta.
MattiAuer
13.04.2005 23:09:07 (muokattu 13.04.2005 23:10:40)

No, jos nyt aletaan puhumaan laajemmin kotisoittoon soveltuvista peleistä: mulla on nyt kotona vertailussa ENGL E530, Laney GH100TI putkinuppi power scalingilla ja Pod 2.0.

Kotisoittelussa puhtaisiin ja hevandereihin minua eniten on miellyttänyt E530 oman 1,5W trankkupäätteensä kautta ja rokkiruttusäröihin Laney. Myös Pod 2 Laneyn päätteen kautta tuutattuna tekee joitakin mukavahkoja kotiruttusaundeja. Marshall VS-sarjan 4x12-kaapin läpi soittelen.

Meinasin tuota Zvexiä, mutta kun tykkään hevistä kuitenkin niin paljon, että se olisi vähän turhan suppea. E530 tuntuu ajavan asiansa aika monipuolisesti ja käytettynä verraten suopeaan hintaankin. Sitten taas tuo Laney modattuna hoitaa minusta Zvexin tontin komeasti, ei maksanut käytettyänä kauheasti enempää ja se on tarvittaessa kuitenkin putkinuppi 100W asti.

Niin että joku tuommonen etuvahvistin pienellä päätteellä (joka niissä kai monessa on?) tai tosiaan power scaling-nuppi vois olla harkitsemisen arvoinen, ellei väkiste halua juuri pienikoista yhden saundin ja volumen nuppia. Jossa sellaisessakin on varmasti etunsa.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Pnctocn
14.04.2005 21:04:16
No, jos nyt aletaan puhumaan laajemmin kotisoittoon soveltuvista peleistä: mulla on nyt kotona vertailussa ENGL E530, Laney GH100TI putkinuppi power scalingilla ja Pod 2.0.

Suosittelen myös podia stereoiden kautta (stereoefektit kaupanpäälle).
bluewille
16.04.2005 00:20:23
No se on siinä ja siinä (hinta/laatusuhde). Veikeä peli nimenomaan makuuhuoneeseen ja hiljaiseen soittoon. Itse löysin siitä aika hyvät soundit vähän vaihtamalla putkia (hain puhdasta enempi, kuin särötystä). Jos vain voi, niin kannattaa kokeilla enste, sopiiko juuri omaan käyttöön ja omille soittimille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)