Aihe: Fender Stratot, made in USA/Mexico erot? 1 | |
---|---|
![]() 01.04.2005 11:10:53 | |
moi, mitkä ovat ne todelliset erot stratoissa, jotka on tehty Usassa tai Mexicossa? -puun laatu, oksattomuus ym? -työn jälki, viimeistely? -hardware, virittimet, tallat ym metalliosat? -muuta? Haluan tietää kaiken ihan tarkalleen ja oikein, eli jos et tiedä, älä vastaa. Kiitos tiedoista etukäteen. | |
![]() 01.04.2005 11:23:54 (muokattu 01.04.2005 11:28:01) | |
Haluan tietää kaiken ihan tarkalleen ja oikein, eli jos et tiedä, älä vastaa. Kiitos tiedoista etukäteen. http://www.fendereurope.com/fenderf … betweenaMexicanStratandaUSStrat.asp Toisena päivänä peräkkäin postaan saman linkin vastatakseni samaan kysymykseen... Kovat ovat vaatimukset nimimerkillä muita kohtaan, muttei itse vaivaudu edes hakua käyttämään. DIT: http://www.fendereurope.com/fenderf … intageSeries-Whatsthedifference.asp | |
![]() 01.04.2005 11:27:25 | |
moi, mitkä ovat ne todelliset erot stratoissa, jotka on tehty Usassa tai Mexicossa? -puun laatu, oksattomuus ym? -työn jälki, viimeistely? -hardware, virittimet, tallat ym metalliosat? -muuta? Haluan tietää kaiken ihan tarkalleen ja oikein, eli jos et tiedä, älä vastaa. Kiitos tiedoista etukäteen. Vähän tämmönen Meaning Of Life-tyyppinen kysymys. Fenderilla on kuitenkin aika paljon eri versioita stratosta (american series, vintage, traditiona, HW1, california series, deluxe, standard, classic, re-issuet jne) et tyhjentävästi noita aika työläs erotella. Eroa on tosiaan metalliosissa (esim. virittimet, talla), puissa (joskus mehikot oli jotain poppelia, jenkit saarnia tai leppää ja kaiken lisäksi vielä siinä monestako osasta body on), mikit (mehikon stanuissa keraamiset muissa perus alnicoa, samariumcobolttia..), viimeistely jne. Kyl eroja on ihan paperillakin. Tuumasta toiseen. | |
![]() 01.04.2005 11:34:22 | |
Toisena päivänä peräkkäin postaan saman linkin vastatakseni samaan kysymykseen... Juu ja vaikka haku ei aina toimisikaan niin ei ole edes kova homma käydä parit ekat foorumin sivut läpi ihan manuaalisesti. Kovat ovat vaatimukset nimimerkillä muita kohtaan, muttei itse vaivaudu edes hakua käyttämään. On mennyt tämän Intterwebin myötä homma ihan mahdottomaksi... mie poljin aikanaan fillarilla 7km/suunta musaliikkeen sedältä kysymään miten soitetaan hammer-on ja pull-off :) Nykyään ei ole enää mitään tyyliä ja kunnioitusta kun tänne tullaan vaatimuslistan kanssa vaan huuteleen :) USA Fenkussa ja Mexico Fenkussa on paljonkin eroa... Hinta nyt ensimmäisenä. Amerikkalaisissa taitaapi myös olla (osassa ainakin) tuo 2-post talla, eli ei tule enää 6:lla ruuvilla kiinni. Laadussa on sen verran eroa että sen huomaa kun ottaa soittimen lapaseensa. Saundissa myös... paras tapa päästä jyvälle tuosta "laadusta" joka on niin suhteellinen käsite, on mennä liikkeeseen testailemaan. Itse kirjoitin laitearvioihin arvostelun SRV Stratosta. Kannattaa käydä lukasemassa jos stratot kiinnostavat. Henkilökohtaisesti olen järjestäin tykännyt USA Stratojen kauloista enemmän kuin mehikoista... en tiedä miksi mutta näin on. Akustisessa soinnissakin on ollut eroja ja kuppini kallistuu siinäkin USA-malliin (ja sama pätee mikkeihinkin vaikka singlecoileja en itse juuri käytäkään) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 01.04.2005 12:39:35 | |
Mexico Standardin ja American Standardin/Americanin erot, ole hyvä: http://allthingsguitar.com/mimvsmia/strattable.htm Meksiko/Usa -reissueissa suurimmat erot ovat tallan blokissa (jenkissä terästä) ja viimeistelyssä (jenkeissä nitrolakka). mikitkään eivät ole samat, mutta ainakin minua meksikomallien vintagemikit miellyttävät. Eri malleja on niin perhanasti ettei mitään yleispätevää Meksiko/USA(/Japani)-vertailua edes voi tehdä. Joka valmistusmaassa on tehty sekä hyviä että huonoja kitaroita. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 01.04.2005 13:10:24 | |
Späm! Juu ja vaikka haku ei aina toimisikaan niin ei ole edes kova homma käydä parit ekat foorumin sivut läpi ihan manuaalisesti. En olisi tuosta hakukoneesta sanonut, jos kysymys olisi postattu klo 12-18 välisenä aikana. On mennyt tämän Intterwebin myötä homma ihan mahdottomaksi... mie poljin aikanaan fillarilla 7km/suunta musaliikkeen sedältä kysymään miten soitetaan hammer-on ja pull-off :) Nykyään ei ole enää mitään tyyliä ja kunnioitusta kun tänne tullaan vaatimuslistan kanssa vaan huuteleen :) Ja oli vielä 40 astetta pakkasta tai ainakin satoi? Olisit hiihtänyt tuon matkan, niin olisi herunut enemmän respektiä... jos olisi ollut kesä, niin vielä enempi. Kun kuuntelee noita vanhusten kertomia vanhojen hyvien aikojen juttua, niin he ovat yleensä hiihtäneet joka paikkaan hirveässä pakkasessa tai muuten huonossa säässä. Sudet ovat juosseet perässä koko matkan, joka useimmiten on ollut kymmeniä kilometrejä. Kyllä on ollut kovaa. Kyllä nykyään on helppoa. Mutta onhan tuo aika paradoksaalista, että vaaditaan muita noudattamaan palstan sääntöjä (turhia postauksia), muttei itse noudateta niitä (tarkisteta aiempia keskusteluja)... Jos jotain positiivista tästä pitää hakea, niin otsikkosta sitä löytyy. Tuon pitäisi löytyä m.netin raajarikolla hakukoneella suhteellisen helposti. Mitä tulee itse aiheeseen, niin siitä mulla ei ole mitään sanottavaa. | |
![]() 01.04.2005 13:21:33 (muokattu 01.04.2005 15:43:14) | |
moi, mitkä ovat ne todelliset erot stratoissa, jotka on tehty Usassa tai Mexicossa? -puun laatu, oksattomuus ym? -työn jälki, viimeistely? -hardware, virittimet, tallat ym metalliosat? -muuta? Haluan tietää kaiken ihan tarkalleen ja oikein, eli jos et tiedä, älä vastaa. Kiitos tiedoista etukäteen. No voi käpälä mitkä vaatimukset! Jos haluat tietää kaiken, ota yhteys Fenderin tehtaisiin, ja käy kylässä. Kai jopa mahdollista, sillä netissä on näkynyt erinäisiä kuvagallerioita Meksikon ja USAn tehtaista. Mielestäni soitin on soitin, ja Fender on massateollisuutta. Eli kaikki kitarat ovat hyviä, juuri mikään ei ole aivan poikkeuksellisen hyvä. Mutta tämä on tietysti minun mielipiteeni, ja kaikkia Fender-kitaroita en ole soittanut. Eikä ole tarkoituskaan. -puun laatu, oksattomuus ym? Ei pienintäkään hajua (en osaa taputella kuten kitararakentajat), bookmatching tosin on aikas hyvää sekä MIM että MIA kitaroissa. USA-malleissa vähemmistä paloista tehtyjä runkoja (1-osaiset ovat todella harvinaisia, eikä yksiosaisuus ole välttämättä edes haluttavaa), mutta meksikon malleissakin . Kauloista en osaa sanoa. Oksaongelmia en ole huomannut, mutta joissain yksiosaisissa vaahterakauloissa voi olla kestävyysongelmia pidemmän päälle (näin olen kuullut erään MIM 50s mallin kanssa olleen. Siis puu ei ilmeisesti ole tarpeeksi hyvää laatua, tai tarpeeksi kuivattua. Mutta ei ne amerikan mallitkaan liene sen parempia?). Monissa meksikon halvoissa ruusupuu on liian vaaleaa, mutta onko se laatuongelma laisinkaan? -työn jälki, viimeistely? Hyvä. En osaa mutta sanoa. Virheitä löytyy. Mutta sellaista se elämä on. Mielestäni meksikon mallit ovat viimeistelyltään hyviä. Kuten ovat usein Squieritkin. -hardware, virittimet, tallat ym metalliosat? USA-malleissa Gotohin virittimet ja paremmat tallat (teräsblokki jne). Meksikon malleissa halvemmat osat (Ping-merkkisiä, kiinalaisia kait. Jimmie Vaughan malli on ainoa poikkeus). Nämä tiedot selviää Fenderin sivuilta. -muuta? No ei muuta. Sori kun vastasin vaikken kaikkea tiedä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. | |
![]() 01.04.2005 14:12:34 | |
no... en jaksa enempää kommentoida kuin, että kiitos kaikille ystävällisistä vastauksista ja anteeksi, että olen olemassa. Hyvää viikonloppua kaikille. | |
![]() 01.04.2005 15:43:52 | |
no... en jaksa enempää kommentoida kuin, että kiitos kaikille ystävällisistä vastauksista ja anteeksi, että olen olemassa. Hyvää viikonloppua kaikille. Kuin myös.... Oliskohan terassit jo auki? :D Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. | |
![]() 03.04.2005 14:14:56 | |
Aprillia saatana. Eihän niissä välttämättä huomaa mitään eroa, jos sokkotestiä tekee. "Kyllä stratocaster on kitaroiden les paul". | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)