Aihe: Tallan vaikutus soundiin?
1
ämpyilijä
24.03.2005 20:41:35

Mulla on Amfisoundin strato, jossa on ihan normaali (merkkiä en muista, oliskohan ollu Gotoh) tallasysteemi. Yks tutuntuttu kokeili mun kitaraa ja totesi että "kylläpä on hyvin soiva peli, mutta tämä talla syö soundia".

Tää minun talla on kuulemma tehty kevytmetallista, eikä siksi soi niin hyvin kuin vintage-mallin tallat, joihin on käytetty enemmän rautaa.

En oo aikaisemmin ajatellut, että eri (standardi)tallojen soinnissa olisi radikaaleja eroja. Kai sitten on, vai onko..?
fox
24.03.2005 20:53:39

Tää minun talla on kuulemma tehty kevytmetallista, eikä siksi soi niin hyvin kuin vintage-mallin tallat, joihin on käytetty enemmän rautaa.

En oo aikaisemmin ajatellut, että eri (standardi)tallojen soinnissa olisi radikaaleja eroja. Kai sitten on, vai onko..?

Sustainia joskus haettiin mm. ylikoon inertia-blokeilla (se tallan alla oleva metallimötikkä, jossa joustet on kiinni) joita tehtiin mm. messingistä. Teräsblokkeja on noissa "vintage"-mallin talloissa. Kyllä niitä blokkeja saa ihan irtotavaranakin, ovat kolmella uppokantaruuvilla siinä tallalevyssä kiinni. Nuo tuppaa olemaan yleensä jotain kevytmetalliseosta, tai jopa vaan sellasesta paksummasta teräspellistä taitettuja, jollaiset kyllä kannattaa vaihtaa, soundi paranee kyl.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)