Les Paul 13.03.2005 00:00:27 | |
---|
Eli..olen ostamassa Sg mallista kitaraa, mutta merkki ei ole vielä selvillä..Jos te voisitte laittaa plussia ja miinuksia Tokai SG-43 ja Epiphone G-400.. Muitakin merkkejä saa toki ehdotella, mutta hintalappu mielellään alle 500€ |
elbowski 13.03.2005 00:06:46 | |
---|
No en voi neuvoa, voin vain kirjoittaa omia kokemuksiani G-400: Kahta eri yksilöä olen kokeillut. Toista musiikkikaupassa ja toista kaverilla. Mikit olivat mitä olivat, eli aika tehdaskamaa. Pidin kitaran tatsista mutten ehkä tarpeeksi kaikin puolin ihan hyvä kitara. Ainoa mikä häiritsee on kitaran käsittämättömän kauhean ruma lapa. SG-43: Yhtä tällaista olen kokeillut kerran Musamaailmassa. Mikkien soundi miellytti mutta ikävästi ne tahtoi kiertää. Pidin kitaran tatsista todella paljon, tuntui kuin valtava energia olisi iskeytynyt minuun kun otin kitaran käteeni. Ei voi muuta sanoa kuin että ranGGa kepakko on. Mutta, kuten sanoin en voi neuvoa kuin näin: Kokeile, mikä tuntuu parhaimmalta. Listen to Black Sabbath or DIE!!
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25 |
Keke Urlaub 13.03.2005 09:10:09 | |
---|
|
Les Paul 13.03.2005 11:18:16 | |
---|
joo..mullakin on tossa epiphonen ostossa vaan se yksi este..se uskomattoman ruma lapa.. :( kävin Lahden keskusmusiikissa ihan vaan hakemassa plekuja ja näin tuon tokain sgn ja vielä sellainen kiiltävä musta.. :D siinä oli gibsonin lapa ja muutenkin todella siisti ja hyväntuntuinen käteen (tosin akustisesti).. hinta oli "vähän" yli neljäsataa € eli saman hintainen kuin epin vastaava.. kyllä tämä poika varmaan löytää tollaisen tokain sg-43-mallin mustana kohta kädestään.. |
Hohhoijaa 13.03.2005 14:31:22 | |
---|
kävin Lahden keskusmusiikissa ihan vaan hakemassa plekuja ja näin tuon tokain sgn ja vielä sellainen kiiltävä musta.. :D siinä oli gibsonin lapa ja muutenkin todella siisti ja hyväntuntuinen käteen (tosin akustisesti).. hinta oli "vähän" yli neljäsataa € eli saman hintainen kuin epin vastaava.. kyllä tämä poika varmaan löytää tollaisen tokain sg-43-mallin mustana kohta kädestään.. Nyt alko kiinnostaa. Paljon se hinta oli tarkalleen? Parempi olla yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
JartZA 13.03.2005 15:05:43 | |
---|
SG-43: Yhtä tällaista olen kokeillut kerran Musamaailmassa. Mikkien soundi miellytti mutta ikävästi ne tahtoi kiertää. Pidin kitaran tatsista todella paljon, tuntui kuin valtava energia olisi iskeytynyt minuun kun otin kitaran käteeni. Ei voi muuta sanoa kuin että ranGGa kepakko on. SG-43:sen puulaatu vähän arveluttaa, ilmeisesti jotain natoa, mutta jos kerran soundit ja tatsi on kohdallaan niin mikäs siinä. Tääl on karu meininki. |
juici 13.03.2005 15:09:23 | |
---|
Tokain SG-43:ssa oli vallan hyvä tatsi. Mikit on mitä on ja kokeillessani kitaran säädöt olivat aika vituillaan. Olin jo aikeissa ostaa kyseisen kepakon, mutta sitten naapuriliikkeestä löytyi vanha Yamahan SG-200 ja se lähti laukkuineen mukaan. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
J.RA 13.03.2005 15:10:48 | |
---|
Itse olen onnellinen tokain sg:n omistaja. Ei ole paljon valittamista; hyvin on ainakin itselläni toiminut ja sopinut. Nyt on tosin menossa mikit vaihtoon. Mutta kokeile ihmeessä itse että kumpi paremmin sopiaa! - Se mikä ei tapa vituttaa- |
Pluto 13.03.2005 17:02:57 | |
---|
Etsi hyvä yksilö. Se on tuossa hintaluokassa avain onneen. Dillon, you son of a bitch! |
Hohhoijaa 13.03.2005 17:05:31 | |
---|
Itse olen onnellinen tokain sg:n omistaja. Mikä malli? Härmä, kirves ja perkeles! |
J.RA 13.03.2005 18:22:47 | |
---|
Itse olen onnellinen tokain sg:n omistaja. sg-48l - Se mikä ei tapa vituttaa- |
Les Paul 13.03.2005 18:49:12 | |
---|
Nyt alko kiinnostaa. Paljon se hinta oli tarkalleen? hinta oli pulttikaulasella sg-35 392€ ja liimakaulasella sg-43 452€. |
Hohhoijaa 13.03.2005 19:16:01 (muokattu 13.03.2005 19:16:12) | |
---|
Edit: Eipä tässä juuri mitään. Härmä, kirves ja perkeles! |
Lancelot 14.03.2005 03:04:32 | |
---|
kaverilla on tommonen goth sg ja on aikas hyvä peli soittaa ja erittäin tyylikäs myös |
luolamies 14.03.2005 09:22:53 | |
---|
tokai, totta helvetissä |
Ekku01 12.04.2005 22:44:25 | |
---|
Jokos ketjun aloittanut on hankkinut SG:nsä? Itse kun olen tismalleen samassa tilanteessa juuri nyt. Huomenna olisi tarkoitus mennä etsiskelemään sopivaa lankkua. |
Ekku01 12.04.2005 22:56:30 | |
---|
Näyttää olevan PAF-vintage MK4 mikit tuossa Tokaissa. Kalliimmissa JapsiTokaissa on MK3:t. Osaako joku sanoa niiden erosta jotain? |
McNulty 12.04.2005 23:01:48 | |
---|
Epiphone G-400: Hyvää siinä oli soittotatsi, viimeistely ja puutyöt. Lisenssillä varustettu skeba joka saa kantaa SG-nimeä. Yksi tärkeä seikka oli myös tuo hinta... (495e into-luthmanin listahinta, 311e thomannilla) Tokai SG70: Myöskin hyvä viimeistely ja puutyöt tehty asiallisesti. Soittotuntuma oli vähän huonompi kuin Epissä mutta se varmaankin johtui säädöistä. Tokaissa on myös hienompi lapa kuin Epiphonessa ja Tokai on "made in Japan". Aika kallis verrattuna lähes "samantasoiseen" Epiphoneen... (784e musamaailmassa) ~:~ Kummassakin kitarassa on mielestäni aika huonot mikit. Kyllä niillä nyt soittelee mutta tuon Tokain hinnalla saisi Epiphonen ja päälle vielä kunnon mikit (esim. Duncan, Marzio, EMG tms...) ja jäisi vielä rahaa vaikka laukkuun ja parempaan tuneomatic-tallaan. Jos tässä pikasesti laskeskelis: Kitara: 311e + 20e toim. Mikit: n. 200e Laukku: n. 80e TOM talla: n. 30-50e (pitäis saada joku Gotohin TOM) Edelleen halvempi kuin tuo musamaailman Tokai, ja voisin väittää että tuossa on kitaraa pitkäksi aikaa! Noh, tämä nyt tällainen heitto vaan tähän väliin. Tsemiä metsästykseen ja toivottavasti uusi perheenjäsen löytää kodin :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Ekku01 12.04.2005 23:19:37 | |
---|
Paitsi että alkuperäinen kyselijä oli hankkimassa Tokain SG-43:sta, eli sitä korealaista halvempaa mallia. Niin minäkin. Budjetti vaan ei riitä Japsivehkeeseen (SG-70). |
McNulty 12.04.2005 23:25:51 | |
---|
Paitsi että alkuperäinen kyselijä oli hankkimassa Tokain SG-43:sta, eli sitä korealaista halvempaa mallia. Niin minäkin. Budjetti vaan ei riitä Japsivehkeeseen (SG-70). Ok, siinä tapauksessa kyllä ottaisin Epiphonen. SG43 ei oikein vakuuttanut millään tavalla. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |