Puoskari 24.02.2005 11:47:12 | |
---|
kokemuksia etenkin wanhoista (70-luvun) EKOn akustisista. ja hintahaarukka ois mukava tietää. have you tasted the secret force of tubes ? |
midprice 25.02.2005 11:27:14 (muokattu 25.02.2005 11:27:51) | |
---|
Mulla on yksi Ekon teräskielinen akustinen (tyyppiä en muista) luultavasti vuodelta 68. Kaula pultattu koppaan kuten sähkökitarassa (moista ratkaisua en ole missään muualla nähnyt). Ilmeisesti ollut aikoinaan joku postimyyntikitara. Ei mikään hyvä, mutta ei nyt ihan roskaakaan. Leirinuotiovehkeitä on se. E: hinnasta ei aavistustakaan, kun sain tuon ilmaiseksi. |
SoulMan 25.02.2005 12:13:01 (muokattu 25.02.2005 12:24:38) | |
---|
Mulla on yksi Ekon teräskielinen akustinen (tyyppiä en muista) luultavasti vuodelta 68. Kaula pultattu koppaan kuten sähkökitarassa (moista ratkaisua en ole missään muualla nähnyt) Mulla oli joskus 70-luvun EKO Studio L pulttikaula akustinen. Se on hyvä aloittelijan peli, kaula on kohtalaisen ohut, lähes sähkökitaramainen. Pulttikaula on siitä hyvä että voit "säätää" kaulan kulmaa, niin ei tarvitse tallaa viilata matalaksi, jos on kielet korkealla. EDIT> Arvot ei ole korkealla; taitaa olla suomessa Eko-keräilijät vähissä. Pulttikaulat ei varmasti ole arvopelejä. En ole nähnyt missään Ekon vanhoja akustisia yli 150€ myynissä. Eko Ranger malli oli kai parempi, mutta ei nekään paljon yli 200€ hinnoissa pyöri. Eko teki myös jotain hienostelumalleja joissa oli jotain upotuksia. Jotkut keräilee niitä, mutta lähinnä kai eteläeuroopassa päin. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
PL 25.02.2005 12:35:42 | |
---|
Ranger 6 taisi maksaa joskus 70-80-lukujen vaihteessa 600mk:n hujakoilla. Pulttikaula ja nollanauha, soundi ei mikään ihmeellinen ole pitäisi kait kokeilla paksumpia kieliä. |
Spez 25.02.2005 13:01:53 (muokattu 25.02.2005 13:03:30) | |
---|
Täällä pyörii nurkissa tuollainen pulttikaulainen. Iästä ei varsinaisesti tietoa ole (mistä olisi mahdollista selvittää?), mutta kaipa se sieltä 60-luvun lopusta on peräisin. "A lot of people use the tremolo bar when their brain or their heart quits thinking about the music." - Jake E. Lee. Jason Becker määrää. |
fox 25.02.2005 13:30:38 | |
---|
Ranger 6 taisi maksaa joskus 70-80-lukujen vaihteessa 600mk:n hujakoilla. Pulttikaula ja nollanauha, soundi ei mikään ihmeellinen ole pitäisi kait kokeilla paksumpia kieliä. Mulla on ollu 3 Rangeria ja Navajo.. Tuossa 70- luvun puolivälissä oli likempänä tonnia Ranger12 E eli Electro. Ekohan teki oikein todella hyviä (ja hinnakkaitakin) sähkiksiä, ja sitte niitä helmiäispleksillä päällystettyjä keskihintasia, sekä ihan entry-level halpiksia Italiassa, mutta soitinbisnekselle haitallinen halpatuonti söi virman markkinoilta, ja hommaa auttoi kun silloinen pääjohtaja ajo jollain urheiluautolla ittensä hengiltä 68-69 tai niillä main. Vähän aikaa onnistui firma vielä sinnittelemään mutta sitte tuli loppu. Voxin kitaroista (Teardrop, Organ) osa tehtiin Ekon tehtailla.. Tuommonen Rangeri on jotain 300 euron luokkaa Euroopan iibeissä ollu.. Vähän leveäkaulainen on tuo Ranger 12 mutta mukana on tämä viimeisin kulkenu vuodesta -76.. Se Navajo oli hieno, mutta sitä kohtasi vakava onnettomuus..:( |
Leper Messiah 25.02.2005 13:44:29 | |
---|
mulla on isukin vanha 12-kielinen elektroakustinen, muuten hyvä mutta eihän siinä vire erityisen hyvin pysy (tosin korjautuksen jälkeen voisi olla tilanne eri) No matter how beautiful a girl is, she still shits |
midprice 25.02.2005 14:27:48 (muokattu 25.02.2005 14:31:35) | |
---|
Täällä pyörii nurkissa tuollainen pulttikaulainen. Iästä ei varsinaisesti tietoa ole (mistä olisi mahdollista selvittää?), mutta kaipa se sieltä 60-luvun lopusta on peräisin. Mulla on se 68 painettu lakkaan lavan päähän, siitä heitin arvauksella, että vois olla vuosiluku, tai sitten ei. Kaula on mun ekossa laminoitu kahdesta eri puusta, eli kaulan läpi menee kaksi viilua vaaleampaa puuta. Ja virittimet on kuin nylon-kielisessä, eli viritintapit sojottaa taaksepäin eikä sivulle. EDIT: Niin ja tosiaan nollanauhalla on tuon kaula. |
SoulMan 25.02.2005 15:03:37 | |
---|
Mulla on se 68 painettu lakkaan lavan päähän, siitä heitin arvauksella, että vois olla vuosiluku, tai sitten ei. Kaula on mun ekossa laminoitu kahdesta eri puusta, eli kaulan läpi menee kaksi viilua vaaleampaa puuta. Ja virittimet on kuin nylon-kielisessä, eli viritintapit sojottaa taaksepäin eikä sivulle. Tuolta voit etsiä sen mallin nimen, niin voit sitten etsiä tietoa paremmin: http://www.fetishguitars.com/index/eko_index.html Muutenkin nuo ovat maailman parhaa vintage-kitara sivut: http://www.fetishguitars.com/Olen viettänyt tuolla päiviä ihmetellen komeita kitaroita, nam nam NAM! Minds are like parachutes.
midprice 25.02.2005 15:35:31 | |
---|
|
SoulMan 25.02.2005 15:44:54 (muokattu 25.02.2005 15:58:17) | |
---|
Minds are like parachutes.
PL 25.02.2005 17:07:55 | |
---|
Se Navajo oli hieno, mutta sitä kohtasi vakava onnettomuus..:( Kävikö samanlailla kuin eräälle akustiselle jonka laukussa luki suurella: Handle with loving care !!! Se kuoli kun jäi parista metristä pudonneen rumpumonitorin (n. 40kg) alle. |
midprice 25.02.2005 21:15:08 | |
---|
Eli sun mallin nimikö on "Eko acustiche, catalogo"? heh Jeh, suomeksi "katalookin kansikuva" hoho |