Aihe: Fender Pro Junior: Volyymi -ongelma(?)
1
komero
22.02.2005 10:40:48
Ostin käytettynä tuollaisen pro juniorin ja tuntuu olevan kumma ominaisuus siinä. Volyymi nollilla ääntä kuuluu, saundi on sellainen "särö", tai ennemminkin särinä. Kun sitä volyymiä sitten nostaa hieman, niin tulee puhdasta ja aivan oikein. Onkohan tuo ominaisuus vai vika?

Eipä tuosta liene haittaa ole (paitsi ehkä putkia lämmittäessä?), mutta kiinnostaa tietää miksi näin on / onko muissa pro jr:ssa tällaista ominaisuutta.
- Klaus Komero -
Lennu
22.02.2005 11:11:00

Enpä tiedä onko laitteen vika, vaan pikemminkin sen volumenupikan. Ne kun on kuluvia osia, niin ajan mittaan nolliin väännettäessä se kontaktikieli, joka kulkee siellä potikassa sitä kehää pitkin (teknikot ampuu varmaan termeistä) löystyy ja menee "yli" nollakohdan.
"Pipari on kaunista, kun sitä jaetaan rakkaudella.", -Fortune.
dfloreno
22.02.2005 14:37:39 (muokattu 22.02.2005 14:38:27)

Jep, potikkaongelmalta kuulostaa. Noissa on ollut aika heikkojakin esityksiä potikoissa (olen itse joutunut kummatkin vaihtamaan aikanaan). Kandee vaihtaa, ennen kun menee kokonaan.
...
touhis
23.02.2005 10:41:21
Miten sujuvaa tuo potikoiden vaihtaminen on, nehän on piirilevyssä kiinni? Mitkä lienevät potikoiden speksit? Kiinnostaa sikäli, että omasta katkesi potikan muovinen(!) varsi...
Zzz...
dazed
23.02.2005 10:44:02
Mitäs pidät kyseisestä vahvistimesta ja mikä mahtaa olla käypä hinta käytetystä?

Mitä itse maksoit?
I`m not a great player, but I can make it howl.
komero
23.02.2005 12:31:50
Mitäs pidät kyseisestä vahvistimesta ja mikä mahtaa olla käypä hinta käytetystä?

Mitä itse maksoit?

En oo vielä kunnolla edes testaillu, tai siis hyvässä tilassa. Mutta eikähän huomenna olla viimeistään vähän viisaampia. Tykkään kyllä sen perusteella mitä vähän oon soitellu. Mulla on ennestään Blues Junior, sen ostin uutena. Tuosta Pro Juniorista maksoin 300e käytettynä. Kai se ihan kohtuullinen hinta on. Tarkoitus olis käyttää noita rinnan ja stereona. Eli tarkoitus olisi kait ostaa Bossin CH-1 signaalisplitteriksi ja stereokuvaa tekemään. Siitä kyselin täällä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=15&t=85580&o=0&co=30
- Klaus Komero -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)