Les Paul 18.02.2005 16:11:30 | |
---|
Eli pystyykö avo mikin peittämään.. Itselläni on avo mikit ja haluaisin peittää ne sellaisella hopeisella "suojalla". Thomanilla ainakin on myynnissä sellaisia, mutta käyvätkö ne avo mikkiin..? Vai pitääkö olla valmiiksi umpimikit..? |
Necromuru 18.02.2005 16:16:14 | |
---|
En tiedä, mutta pääni sanoo että ei varmaan pystyisi kun eikös avo ja umpimikeissä ole navat erilailla? Lalli oli suomen ensimmäisiä hevimiehiä. |
Gypsy 18.02.2005 16:48:24 | |
---|
kyllä pystyy, kunhan kattoo että ottaa oikeenlaiset kuoret. |
Fortune 18.02.2005 17:17:21 | |
---|
kyllä pystyy, kunhan kattoo että ottaa oikeenlaiset kuoret. Ja onhan tuosta sitä legendaa, että kiertoherkkyys saattaa kasvaa, mutta kokeilemallahan sen näkee. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Kuuntele Demoa! |
la m quina 18.02.2005 17:26:04 | |
---|
kyllä pystyy, kunhan kattoo että ottaa oikeenlaiset kuoret. Oikeanlaiset ovat minkälaiset? |
Jouni Antero 18.02.2005 17:34:57 (muokattu 18.02.2005 17:35:29) | |
---|
Ainakin pitää selvittää onko ko mikki Fender vai Gibson mallinen leveydeltään - muitakin ongelmia saattaa olla. Edit: Typo |
inflames 18.02.2005 17:44:04 | |
---|
Oikeanlaiset ovat minkälaiset? Niin minähän en juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä, enkä paljon muustakaan, mutta sen verran voin sanoa, että eikös niissä ne reiät pitäisi osua kohdalleen(?) Ja sitten saa kai myös reiättömiä kuoria joihin voi sitten porailla reikiä mihin huvittaa. 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell |
Gypsy 18.02.2005 20:21:53 | |
---|
Oikeanlaiset ovat minkälaiset? Semmoset missä napapalojen reijät on oikeissa kohdissa ja muutenkin mitat on semmoset, että se käy sun mikin päälle. Thomann ei kyllä sivuillaan sano kuoriensa mitoista mitään. |
Les Paul 18.02.2005 23:18:55 | |
---|
ok..kiitos näistä tiedoista..täytyypä varmaan käydä musaliikkeesatä kysäsemässä.. |
rokkari renttu 21.02.2005 11:46:16 | |
---|
Entäs tuollaset EMG-HZ/81 tyyppiset muovikuoret? Saako niitä ostettua mistään? Tuleeko niitten kanssa ongelmia jos heittää vaan mikin päälle? Reikiähän niissä siis ei ole... rok rok |
fox 21.02.2005 12:37:24 | |
---|
Entäs tuollaset EMG-HZ/81 tyyppiset muovikuoret? Saako niitä ostettua mistään? Tuleeko niitten kanssa ongelmia jos heittää vaan mikin päälle? Reikiähän niissä siis ei ole... Mitä ongelmia? Ei muuta kuin sitten jää vähemmälle napapalojen "hienosäätö".. ja toiseksi muovikuoret toimii vaan mekaanisena suojana, jää tuo metallikuorien Faradayn häkki- häiriösuojavaikutus pois. Muovikuorien saatavuudesta ei ole käsitystä mulla, eipä juuri näkynyt ole sellaisia. Vielä sen verran noista metallikuorista, japanilaisen mikin kuoret eivät sovi jenkkiin ja päinvastoin, lisäksi japsimikeissä on ohuemmasta aineesta ne kuoret, joten saattavat olla värähtelylle herkemmät. |
Kossu 21.02.2005 12:54:17 | |
---|
Mikä muuten on paras keino laittaa kuoret takaisin. Olen itse laittanut pariin keppiin kuoret takaisin ja kolvannut metallikuoret mikin runkoon. Mutta se on hieman kielikeskellä suuta hommaa, koska lämpötilantäytyy olla melkokorkea ennenkuin tina sulaa riittävästi. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
fox 21.02.2005 14:46:19 | |
---|
Mikä muuten on paras keino laittaa kuoret takaisin. Olen itse laittanut pariin keppiin kuoret takaisin ja kolvannut metallikuoret mikin runkoon. Mutta se on hieman kielikeskellä suuta hommaa, koska lämpötilantäytyy olla melkokorkea ennenkuin tina sulaa riittävästi. Niinpä, mutta tuo on se ehkä järkevin keino..Kyllähän niitä liimaillaankin, itse aina juottelen. Sopivan tehokas kolvi ja "varma käsi".. 60-wattisella asemalla onnistuu oikein hyvin, ei siihen mitään "läkkisepän" kolvia tarvitse eikä oikeen saakaan käyttää. |