Aihe: Kysymyksiä FBV:stä ja FBV shortboardista.
1
Lego
26.01.2005 19:34:29
Noniin. Lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus hankkia Xt pro ja sille kaveriksi jompikumpi noista steppilaudoista. Kannattaako panostaa hieman lisää että ottaa suoraan tuon isomman eli FBV:n . Eli onko siinä jotain ominaisuuksia enemmän tuon Xt:n ohjaamiseen? Yksi kaasupoljin enemmän löytyy ynnä muutama nappula enemmän.

Semmosta vielä että onko nuo molemmat laudat muovia tai jotain sen sukuista? Ainakaan linen omilla sivuilla ei ollut mainintaa materiaalista.
P = U * I
Kapane
26.01.2005 21:32:00

Periaatteessa noissa laudoissa on samat ominaisuudet, mutta tuossa isossa ne on heti käsillä. Ainakin näin minä ymmärsin, kun kysyin asiaa joskus. Itse ottaisin sen pienemmän, koska sitä on mukavampi roudata ja jos sitä volume pedaalia ja wahia yhtä aikaa joskus tarvisin saa sen kiinni extranakin.

ja metallia nuo taitavat olla
Lego
26.01.2005 21:48:56
Periaatteessa noissa laudoissa on samat ominaisuudet, mutta tuossa isossa ne on heti käsillä. Ainakin näin minä ymmärsin, kun kysyin asiaa joskus. Itse ottaisin sen pienemmän, koska sitä on mukavampi roudata ja jos sitä volume pedaalia ja wahia yhtä aikaa joskus tarvisin saa sen kiinni extranakin.

ja metallia nuo taitavat olla

Kiitoksia pikaisesta vastauksesta.

Meinaankin varmaan tuon shortboardin hommata, ihan vain kompaktin kokonsa vuoksi eikä siinä sitten ilmeisesti paljoa menetä. Vaikka kotikäyttöön/nauhoitteluun useimmiten tuleekin ja luultavasti bändikämpällekin.

Tuosta että onko se metallia vai muovia olisi kiva saada faktatietoa. Ei sen nyt välttämättä tarvitse metallia olla mutta kestävämpihän se sitten olisi.
P = U * I
YaketyYak
27.01.2005 00:07:07
Kyllä tuo materiaali on lähempänä metallia kuin muovia, kestää kolhuja kyllä.
FBV on lähinnä Vettaa varten ja Shortboard PODeille.
toki FBV:ssä on kaksi pedaalia, Shortboardiinkin voit kyllä lisätä Expression Pedaalin jos on tarvis.
Lego
27.01.2005 11:20:37
Kyllä tuo materiaali on lähempänä metallia kuin muovia, kestää kolhuja kyllä.
FBV on lähinnä Vettaa varten ja Shortboard PODeille.
toki FBV:ssä on kaksi pedaalia, Shortboardiinkin voit kyllä lisätä Expression Pedaalin jos on tarvis.

Selvä ja kiitos. Eiköhän se tuo shortboard ole joka sille XT:lle sitten kaveriksi tulee.
P = U * I
Mrezzye
27.01.2005 11:30:12

Kyllä isompi on parempi, jos käyttää enempi efektejä (tarvetta tap tempolle) ja käyttää useampaa eri soundia. Viritystilaankin siirtyminen käy kätevämmin.

Mitä Line6 -spedujen laatuun tulee, niin ulospäin ne näyttää paremmilta kuin ovatkaan. Kytkimet nääs eivät olekaan niin hyvät kuin päälle päin näyttää. Voipi olla, että kovassa käytössä eivät kovin montaa vuotta kestä.

Itse luovuin mallintavasta jo ajat sitten ja tilalle laitoin muutaman stompparin. Tulos: Soundi parani ja säätämiseen ei mene niin perhanasti aikaa. Ja BOSSithan kestää isältä pojalle. K.I.S.S. -> Keep it simple stupid!
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Lego
27.01.2005 11:43:38
Kyllä isompi on parempi, jos käyttää enempi efektejä (tarvetta tap tempolle) ja käyttää useampaa eri soundia. Viritystilaankin siirtyminen käy kätevämmin.

Tarkoituksena on nimenomaan käyttää montaa hyvää soundia (mielipiteet siitä mitä tykkää soitella kun tuppaa vaihtumaan lähes päivittäin) eli varmaan kaikki model packitkin tulee hommattua jossain vaiheessa.

Mitä Line6 -spedujen laatuun tulee, niin ulospäin ne näyttää paremmilta kuin ovatkaan. Kytkimet nääs eivät olekaan niin hyvät kuin päälle päin näyttää. Voipi olla, että kovassa käytössä eivät kovin montaa vuotta kestä.

Hmm, mulla on itse rakentamassani säröspedussa samanlainen kytkin kuin tuossa on nuo kaikki nappulat ja kyllähän tuon päällä saa pomppia kovastikin eikä mitään hajoamisen merkkejä ole näkyvissäkään.

Itse luovuin mallintavasta jo ajat sitten ja tilalle laitoin muutaman stompparin. Tulos: Soundi parani ja säätämiseen ei mene niin perhanasti aikaa. Ja BOSSithan kestää isältä pojalle. K.I.S.S. -> Keep it simple stupid!

Niin no, kuten aikaisemmin mainitsin niin tarvitsen monta hyvää soundia kompaktisti. Vrt jos ostais jokun ubercoolin vahvistimen josta saisi hyvät ja monipuoliset säröt ja sitten efektit erikseen. Aijai jotta veisi tilaa ja rahaa ihan perkeleesti (ei sillä etteikö nuo line6:n vermeet maksaisi myöskin).

Ja mitä säätämiseen tulee niin ei kai siinä kun kerran säätää soundit kohdalleen ja sitten steppailee laudalla ni'mmaan perkeleesti:)
P = U * I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)