Aihe: Line 6 delay modeler. 1 | |
---|---|
![]() 19.01.2005 07:28:19 | |
Yleistä keskustelua ajattelin tästä pelistä aloittaa. Eli onkos ketään joka omistaa ja käyttää? Vikoja? Hyviä puolia? Tahtoisin kysyä paria asiaa: Voiko tuon loop samplerin signaalin jakaa sillä tavalla että luupattava juttu tulee toisesta vahvarista ja real-time signaali päävahvarista? Onkos kukaan käyttäny livenä tätä luuppihommaa? Mull on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net | |
![]() 19.01.2005 09:35:51 | |
Eli onkos ketään joka omistaa ja käyttää? Minä. Vikoja? Eipä tuo ole muistaakseni temppuillut. Pari vuotta sitten oli jotain pientä (en muista tarkasti), mutta sekin korjautui itsekseen (eli johtui ilmeisesti sähköstä). Miinuksen annan siitä, ettei tuossa ole yhtään reverb&delay-soundia. Hyviä puolia? Erittäin monipuolinen ja helppokäyttöinenkin. EX-1 Expression Pedalin kun vielä kytkee kiinni niin saa erittäin hienoja soundeja aikaiseksi. Voiko tuon loop samplerin signaalin jakaa sillä tavalla että luupattava juttu tulee toisesta vahvarista ja real-time signaali päävahvarista? En ole yhtään varma, mutta luulen, ettei voi. En ole tuohon luuppisampleriin tutustunut juurikaan, joten en lähde varmaksi sanomaan. Onkos kukaan käyttäny livenä tätä luuppihommaa? Luuppia en, mutta muuten tuo on keikoilla ollut mukana ja hyvin toiminut. Ainut syy, miksen tuota enää pidä keikka-/treenisetupissa on, että pedaaleja on niin paljon jo laudassa enkä delayta niin hirveästi käytä, joten tämä sai sitten luovuttaa tilaa. | |
![]() 19.01.2005 09:37:01 | |
Mulla on ollu tuo lattiamalli jo markka-ajoista asti ja käytössä se on vieläkin. Eli positiiviset ensin: jos (ja kun) se menis rikki nyt niin ostasin varmasti uuden. Muutamia negatiivisia puolia on kuitenkin mulla tullu vastaan : - se hajos muutama vuosi sitten ja laitoin sen odottamaan huoltoa kaappiin. Kahden muuton jälkeen ku vihdoin oisin vienyt sen huoltoon avasin sen takalevyn uteliaisuuttani ja sen jälkeen se oli taas toimintakunnossa joten go figure. Loopperi tosin kiukuttelee välillä vieläkin joten siitä joutuu ottamaan joskus piuhan kertaalleen pois ennenku se toimii kunnolla. - ilmeisesti AD/DA-konvertoinnista johtuen sitä ei voi käyttää ennen säröllä olevaa vahvistinta tai pedaalia (alkaa kuullostaa digisäröltä) mutta sama ominaisuus on varmaan kaikissa digitaalidelayssa. Ja ainakin kolmen vahvistimen looppiin olen sitä kokeillut eikä ole yhteenkään vielä toiminut. Eli ei välttämättä toimi keikka/treenivolilla jos vahvistin alkaa mennä särölle. - koska se ei ole kuitenkaan ensisijaisesti loopperi niin siinä ei ole undo-toimintoa eli kun soittelee päällekkäisiä juttuja niin mogat jää sinne taustalle. - mun mielestä se syö pikkasen signaalia eli soundiin tulee vähän sitä huopa-vahvistimen-päällä-efektiä. Mutta noista huolimatta se on aivan loistava peli sekä soittokaverina että myös kriittisenä pikapalautteen antajana joten nuo miinuspuolet jää kuitenkin suhteellisen pieniksi. Signaalin jakaminen ei varmaan suoralta kädeltä toimi kahden vahvistimen välillä vaikka siinä onkin stereoulostulo. Minä oon käyttäny siinä välissä a/b boksia. Tosin silloin toinen vahvistin jää kokonaan ilman kaikua. | |
![]() 19.01.2005 10:51:14 | |
Saako tuon exspressiopedaalin avulla feidattua luupin takaalalle järkevän kuulosesti? Tarkoitan siis sitä että jos vedän yksin ja kasaan paloista päällekkäin taustan jonka päälle soitan ja alla pyörii joku kerrosluuppi niin saanko pedaalilla feidattua "mix" nappulan hiljaselle jotta voin suoraan alkaa tekemään uutta juttua esim. eri sointupohjan päälle? (tulikohan vaikeaselkosta :) ) Mull on rytmi veressä, ja housut jalassa!
![]() 19.01.2005 10:53:45 | |
Saako tuon exspressiopedaalin avulla feidattua luupin takaalalle järkevän kuulosesti? Tarkoitan siis sitä että jos vedän yksin ja kasaan paloista päällekkäin taustan jonka päälle soitan ja alla pyörii joku kerrosluuppi niin saanko pedaalilla feidattua "mix" nappulan hiljaselle jotta voin suoraan alkaa tekemään uutta juttua esim. eri sointupohjan päälle? (tulikohan vaikeaselkosta :) ) Ps: Dumb voisitko ehkä kertoa hiuka myös tuosta sinun modulation modeleristasi. Mull on rytmi veressä, ja housut jalassa!
![]() 19.01.2005 11:46:24 | |
Aika hyvin on jo tiivistetty ton laitteen ominaisuudet, mutta siittä loopperista vielä: Mixiä voi käsittääkseni säätää loop modessa myös pedaalilla. Mä pärjään ilman pedaalia kuitenkin ihan hyvin. Keikoilla oon jonkun verran tota loopperia käyttäny pienissä pätkissä. En ole toista vastaavaa laitetta vielä löytänyt joka luuppaisi 28 sekunnin kiertoja, niinkuin tämä tekee. Digi on silti aina valitettavasti digi. Jos paljon harrastaa viiveitä, niin suosittelen Line6:sen kaveriksi space echoa tai replexiä. Siitä se soppa syntyy. mielenkiintosta rompetta myytävänä!! tsekkaa pois. | |
![]() 19.01.2005 12:25:58 | |
En ole toista vastaavaa laitetta vielä löytänyt joka luuppaisi 28 sekunnin kiertoja Bossin RC-20:ssä on ilmeisesti 5½ minuuttia (total) ja Akain Headrush E2:ssa on 35 sekuntia. Line6:n räkkimallissa taitaa olla 60 sekuntia mutta sitä ei enää valmisteta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)