Aihe: Vox Cambridge 30 Rewerb mykistyy ??
1
Sipe Lius
08.01.2005 10:27:09
Vahvistin hiljenee, kun se on ollut päälle pari-kolme tuntia. Vaikka volume on kympillä, ei vahvistimesta kuulu juuri normaalia 1-2 asentoa kovempaa melua. Eilen illalla mykistyi sitten täysin ja nyt taas aamulla toimii normaalisti, kokeilin n. 10 min.
Missähän vika? Putki ?
Play, Don´t Sing !
Fide
08.01.2005 10:57:47

Hanskma kirjoitti vastaavasta pelistä näin:
Jep.. Eli oon ollu kyllä minäkin erittäin tyytyväinen useamman vuoden ajan voxin soundiin (etenkin puhtaaseen), mutta sitten päivänä muanna menin huvikseni harmony-centraliin katsomaan mitä muut ovat tästä vahvarista mieltä, ja siellä oli käynnissä kauhea itku ja hammasten kiristys tän soundin huononemisen takia. (Linkki tähän väliin kiinostuneille: www.harmony-central.com/Guitar ... mbridge_30_Twin_Reverb-01.htm)

Enpä ollut itse pitkään aikaan pitänyt vahvaria päällä paria tuntia putkeen, kun yleensä soittelen noin tunnin -> pidän vartin tauon -> totean että soitanpa vielä toisen tunnin jne. Enkä yleensä niin pitkillä keikoillakaan ole soittanut, että hirveästi yli tuntia ois mennyt.

Tuolta harmony-centralistahan löytyi myös modausohje millä ongelman pitäisi korjaantua, mutta tiedustelujeni mukaan näitä nimenomaisia osia ei suomesta juurikaan saa, eli pitäisi tilata jenkeistä. Lisäksi kun itselläni ei kolvi kädessä pysy, kysyin useammasta soitinliikkeestä/korjaamosta, mutta vastaus aina: "Sori, mut me ei noita vahvistinkustomointeja tehä ollenkaan."

Eli todennäköisesti kyseessä on vehkeen ylikuumeneminen ja muutaman liian pienen komponentin yhteistekijä.

Hommaan auttaa tuolta linkkin takaa pienellä selaamisella löytyvä modaus tai ehkä hätätilassa jo laatikon taakse yläkulmaan tehdyt ylimääräiset jäähdytyskolot.

Jos pärjäät englannilla, niin lue tuo Harmony-centralin juttu ja hae Googlella aiheesta lisätietoa. Mulla on vastaava peli, mutta vain yhdellä kaiuttimella, ja siinä tuota ongelmaa ei ainakaan toistaiseksi ole esiintynyt... voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että kahden kaiuttimen käyttäminen rasittaa vermettä sen verta enemmän, että ongelmat alkavat? Viisaammat vastatkoon tähän teoriaan.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)