Köfi 20.12.2004 18:13:35 | |
---|
Terve kaikille! Mulla kävi niinkin veemäisesti että hajos Music Manin John Petrucci- kitarasta mikin vaihdin vipu. Ei mene ollenkaan talla-asentoon ja keskiasentoon juuri ja juuri.. Olisko kellään tietoa mitä kautta uutta kytkintä kannattaa lähteä metsästämään, ja olisiko vaihtaminen syytä jättää ammattilaisen harteille? Jos olisi, niin osaisko kukaan suositella Tampereelta tai lähiympäristöstä hyvää kaveria? Kiitos, ja mukavaa joulun odotusta!! |
toxic 20.12.2004 18:20:50 | |
---|
Olisko kellään tietoa mitä kautta uutta kytkintä kannattaa lähteä metsästämään, ja olisiko vaihtaminen syytä jättää ammattilaisen harteille? Eikös niitä kytkimiä myydä ihan musaliikkeissä? ei sen kytkimen vaihto vissiin vaikeeta oo, mut sinuna veisin sen jollekin professionalinilinalille. |
JuniperThree 20.12.2004 18:24:02 | |
---|
Eikös niitä kytkimiä myydä ihan musaliikkeissä? ei sen kytkimen vaihto vissiin vaikeeta oo, mut sinuna veisin sen jollekin professionalinilinalille. Minä kerran vahingossa hajotin oman kytkimeni ku tein remppaa... Meni sieltä sellanen jousi paskaks... No, nokkelana poikana mä leikkasin plektrasta(sopivan joustavaa, silti jäykkää) sellasen suikaleen jousen sijalle, toimii ku avaruusasema mir! |
Kimmo72 20.12.2004 18:24:23 | |
---|
Ensin ottaisin kyllä itte auki sen kytkin osaston ja kattoisin että mitä kivaa siellä on. Eihän se nyt tollee pitäis jumittuu?? Kyllähän niitä joo myydään musaliikkeissä. Ja kolvailemisen jättäisin ammattimiehelle. Tuskin paljoa kustantaa tommosen kolvauttaminen. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
LaXu 20.12.2004 18:32:28 | |
---|
Taitaa tossa Petrucci-mallissa olla vähän monimutkaisempi kytkin, eikös siinä keskiasennossa ole jotain puolitushässäköitä? |
Köfi 20.12.2004 18:33:57 | |
---|
Kiitos vastauksista! Joku jousiongelma tuntuu joo mahdolliselta. Yritin kyllä availla sitä mutta ei se onnistunu ainakan ilman että sen olis juottanu irti piirilevystä. Toivottavasti löytyy ihan musaliikkeestä uus. Aattelin vaan että se on käsittääkseni aika erityislaatuinen kytkin jota välttämättä ei oo varastossa. |
Köfi 20.12.2004 18:35:21 | |
---|
Juu se keskiasento valitsee molemmista humbukkereista toisen kelan. |
fox 20.12.2004 20:14:18 | |
---|
Juu se keskiasento valitsee molemmista humbukkereista toisen kelan. Joka taas tekee ongelman sen vaihdon kannalta.. Käy Soitinkeskuksessa kysymässä, onko niillä Ibanez JEMissä käytettyä 4-napaista 5-asentoista kytkintä. Voi olla että ei, ja Levytukku sanoo, että tilaamalla saa, ja maksaa kiiltäviä kiviä... ja sitten jos ei vielä ole edes vaihtokelpoinen se, niin sitte on voi voi... Mutta, käväse Soitinkeskuksessa...jos ei oo apuja niin heitä mua pika-viestillä.. |
Eemil 20.12.2004 20:30:09 (muokattu 20.12.2004 22:28:22) | |
---|
Levytukussa noita on ollut. Mä olen pari ostanut mokomia. Ei oo halpa kytkin muuten, olikohan jotain 35€. Edit: Äh, siis musicman...Siitä en tiedä mikä kytkin on eli unohtakaa. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 |
LaXu 20.12.2004 21:04:41 | |
---|
Joka taas tekee ongelman sen vaihdon kannalta.. Käy Soitinkeskuksessa kysymässä, onko niillä Ibanez JEMissä käytettyä 4-napaista 5-asentoista kytkintä. Voi olla että ei, ja Levytukku sanoo, että tilaamalla saa, ja maksaa kiiltäviä kiviä... ja sitten jos ei vielä ole edes vaihtokelpoinen se, niin sitte on voi voi... Mutta, käväse Soitinkeskuksessa...jos ei oo apuja niin heitä mua pika-viestillä.. Muuten hyvä, mutta taitaapi olla sellainen Gibson-tyylinen kolmiasentoinen kytkin noissa Petrucci-kepukoissa. Voi olla hankala saada varaosana. Minä suosittelisin, että otat yhteyttä kitaran myyneeseen liikkeeseen tai lähettelet mailia Music Manille. |
Kimmo72 20.12.2004 21:07:05 | |
---|
Muuten hyvä, mutta taitaapi olla sellainen Gibson-tyylinen kolmiasentoinen kytkin noissa Petrucci-kepukoissa. Näin juuri. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Köfi 20.12.2004 22:04:16 | |
---|
Juu kinkkistähän tää sitte loppu viimeks taitaa olla.. Pitää vissiin mailailla Music Manille jossei muu auta.. Perkele kun olis keikkakin uutena vuotena!!!! No, ei auta itku. |
MKK 21.12.2004 06:14:13 | |
---|
Musareihin irto-osien tilaaminen on hivenen "vaikeampaa" kuin "perinteisimpiin" merkkeihin verrattuna. Kaikki osat mitä tilaat joudut antamaan soittimesi sarjanumerot, jotka he sitten tarkastavat, että onkos tälläistä kepukkaa olemassakaan ja milloin viimeksi tälle sarjanumerolle on tilattu ja mitä? Taitaa Ernie Ball pitää huolta siitä, ettei heidän varaosillaan tehdä omia kopiota. Eihän tämä mikään asiaa vaikeuttava seikka ole, vaan hidastava vaikutus tällä on.... nimimerkillä, kerran musarin pleksin tilannut... Kadonneen soundin jäljillä.... kyllä se vielä löytyy! |
-Q- 21.12.2004 10:47:38 | |
---|
Eikait tämä mikään ongelma pitäisi olla. Elektroniikkatarvikeliikkeet on kytkimitä pullollaan, eikä niistä mikään maksa yli kymppiä. Kyllä viimeinen paikka etsiä olisi kitaranvalmistaja/musakauppa, joka varmasti myy sen n.1500% katteella. Kukin tietysti tyylillään. Jos se on tosiaan tuo Gibson-mallinen, eikä hinnalla ole niin väliä, niin mars musamaailmaan. Siitä varaosakarusellista tiskin päässä löytyy hyvin todennäköisesti. |
Köfi 22.12.2004 10:09:48 | |
---|
Mä sitten tilasin DLX:stä sellasen kytkimen. Joutuu tilaan suoraan Music Manilta ja tosiaan joutu antaan sarjanumeron kans sinne Musarille... Maksaa kaikkineen 25€, jota en pidä pahana hintana ottaen huomioon että saa "oikean" kytkimen, eikä tarvi laittaa jotain halpaa kopioo. ( Paitsi se "oikeahan" kytkin tässä just hajos:)) Toimitusajasta tosin ei osattu sanoo mitään, mutta tulee sitte ku tulee. Soittelen Ibanezia sen aikaa. Kiitos kaikille neuvoista! JA HYVÄÄ JOULUA!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Jucciz 22.12.2004 12:42:49 | |
---|
Hyvää joulua. Plussaa otsikosta. |
Kassu 22.12.2004 13:51:06 | |
---|
Levytukussa noita on ollut. Mä olen pari ostanut mokomia. Ei oo halpa kytkin muuten, olikohan jotain 35€. Edit: Äh, siis musicman...Siitä en tiedä mikä kytkin on eli unohtakaa. 35 EUROA yksi kytkin? Voi helvetti. |