Aihe: Korg AX1500G
1
Osmo
09.12.2004 19:36:46
Tuommoinen olisi nyt hankinnan alla. Hintaa käytettynä joku 120eeora, eli mitä mieltä laitteen jo omistavat ovat olleet kyseisestä tuotteesta? Kannattaako ostaa tämä, vai pistää toinen mokoma päälle, ja ostaa Bossin GT-5:nen? Opiskelija kun olen, niin rahaa ei kuitenkaan liiaksi ole..

Saako siis hyvälaatuisia efektejä niin reenikämppäkäytössä, kuin kotonakin soitellessa. Lähinnä hyviä cleaneja ja kaikuja yms. hakemassa. Satunnaisesti säröä.
Pixies.
Ze Kink
09.12.2004 20:50:06 (muokattu 09.12.2004 20:50:29)
Ihan hyvä laite, varsinkin jos noin halvalla lähtee. Itse olen omistanut. Wahi on kuitenkin aika paska ja jotkut efektit ihan turhia.

E: Ja mielummin korgi kuin tuo bossi, munsta.
Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3 ÖÖÖ
trent
10.12.2004 13:32:56
Jostain syystä en tykkää bossin multiefektien säröistä... kallistuisin korgin puoleen, varsinkin tuohon hintaan.
Fide
10.12.2004 14:49:58 (muokattu 10.12.2004 14:50:49)

Pari vuotta on yhteistä taivalta tuon Korgin kanssa nyt takana. Mutta seuraavat kommentit ovat sitten todella ylikriittisiä =) Soittelen laidasta laitaan, vaikka pääpaino on rautalanka, blues ja country -tyyppisessä soitannassa. Raskasta rockia tarvitaan silloin tällöin. Ei heviä. Tästä näkökulmasta siis:

Kaiut on ok, tremolo menettelee, vaikka parempikin se voisi olla.

Kaappimallennukset ja säröt ovat todella hyvät, jos soittelee ilman ulkoista vahvistinta kuulokkeiden kautta. Todella nautittavaa. Mutta vahvarin kanssa yhdessä Korgi syö jonkin verran dynamiikkaa ja äänenvoimakkuutta... Olen hyvin vakavasti harkinnut true bybass -polkimeen sijoittamista...

Wah sen pedaalin kautta on todellakin aika kurja, mutta autowah ominaisuus varsinkin Filtron, on ainakin minulla ollut varsin käyttökelpoinen... pointti on siinä, ettei sitä efektiä pistä kuin MAUSTEEKSI ääneen...

Säröt on minun mielestäni esim Boss ME-50:ssä jykevämmät mutta kyllä Korgistakin kohtuulliset saa ulos, kun jaksaa veivata EQ:n särösäätöjen kanssa riittävän kauan.

kompura oli ME-50:ssä parempi, eli niin varmaan sitten gt-5:ssakin

GT-5:tä en ole testannut, eli en osaa verrata sen enempää.

Yleisesti kuitenkin Korgista saa paljon irti, kunhan jaksaa istua tovin aloillaan ja viilata soundeja. Valmiisiin soundeihin en ole ollut kovinkaan tyytyväinen.

Vox:n pedaltone on testaamatta, mutta GT-6:seen en vaihtaisi... menee ihan liiaksi nappulaviidakon puolelle tuossa GT-6:ssa

ME-50 houkutteli yksinkertaisuudellaan, mutta ei se sitten testattuna kuitenkaan hintaansa haukkunut... Tyydyn siis Korgiin, ja haen säröt tarvittaessa suoraan putkivahvarista ;-)
Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+
Antroid
10.12.2004 15:23:57
Munsta ihan hyvät kaiku/tilamallinnokset, sekä kaappimallinnokset. Säröpuoli ehkä aavistuksen tuhnu ja wah aika onneton. Lisäksi toi on dynamiikkan vihollinen. Jos tuon kytkee kitaran ja vahvistimen väliin, sustainajasta tippuu heti sekuntteja poies vaikka se olisi bypassissä. Korg ikään kuin väkisin vaimentaa signaalin, vai voiko tuota jotenkin säätää?
Näinpä en sitä enää käytäkään kuin suoraan linjaan tapahtuvassa äänityksessä, sekä marsun trankun kanssa.
toyopet
10.12.2004 15:33:02
Siinä on sellainen nr eli noise reduction, jota voi säätää. En nyt ulkoa muista kun itsellä on halvempi ja vanhempi AX100 mutta toiminnot on periaatteessa samat (siis olen myös testannut ja toisten puolesta soundeja rakentanut myös 1500:seen).

NR vie kyllä huonoista kytkennöistä ja mikeistä johtuvat hurinat pois mutta samalla lyhentää sointia. Perusasetuksena se saattaa olla kaikissa, en katsonut. Tosin kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi olla bypass osastolla ollenkaan päällä.
???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)