Aihe: ebay ja jenkeistä lähettäminen
1 2 3
freesurf
02.12.2004 12:40:58
Jos ostaa ebayn kautta jenkeistä kitaran niin kuinka paljon tulli maksaa?? tuleeko muita maksuja kuin lähettäminen ja tulli?
JuSu
02.12.2004 12:54:12
Jos ostaa ebayn kautta jenkeistä kitaran niin kuinka paljon tulli maksaa?? tuleeko muita maksuja kuin lähettäminen ja tulli?

Tulee. Tulli on (muistaakseni) 3,7% kitaran + rahdin hinnan päälle, ja sen summan päälle vielä 22% ALVia.

JuSu
Minä olen myyrä.
askomiko
02.12.2004 12:54:24 (muokattu 02.12.2004 13:12:12)
Tulli on 3.5%, ja se maksetaan koko siihenastisesta hinnasta. Sen päälle tulee 22% ALV.

Edit: hidas. :/ Löysin tullin sivuilta tavaroiden CN-koodit, mutta en niiden tulliprosentteja. :( Kitaran koodi on siis 9207 90 10. Tullaus on mielenkiintoista.
TexasFlood
02.12.2004 12:54:25 (muokattu 02.12.2004 12:55:08)
Edit: muutaman sekunnin liian hidas
Mrezzye
02.12.2004 12:55:00

Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
fox
02.12.2004 12:57:03

Nonii, oletetaan että ostat vaikka 1100 euron kitaran, postikulut ym. on toki sun maksettava, tulee noin sata euroo vakuutuksineen, 1200 euroa.. tullin kautta tulee, lasketaan tuosta 1200 eurosta arvonlisävero joka on maksettava ennenkuin saat kitaran ulos tullista, lisäksi tullimaksu..jos hoidat tullauksen itse. Jos taas annat tullimuodollisuudet jonkun muun tahon, esim. Postihuolinnan tehtäväksi, niin nekin ottaa siitä osansa.. Nyt en noita tarkkoja tulli- ja huolintamaksuja muista, kun en oo aikoihin tarvinnut, mutta tämmöiset summat siihen ainakin tulee.. eli tuo postimaksu, 22% ALV koko summasta, (sis. lähetyskulut), tullimaksu ja mahdolliset huolintakulut..
Tomtom
02.12.2004 13:02:18
Mun tilaamat kitarat on tullu yleensä GLS huolintaliikkeen kautta. Tullaus ym. kulut + kuljetus Turusta kotiovelle noin 25€. Saahan sen tietty itsekin tullata, mutta hermoja ja aikaa säästää aika paljon tuolla 25escudolla.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Aardfather
06.12.2004 09:21:09
Hiljattain tilasin yhden pedaalin Japanista eBayn kautta ja soittivat sitten pedaalin saavuttua maahan ja kyselivät että tullataanko ja toimitetaan paikallispostiin (ei siis edes kotiovelle!) ja olisi tullut maksamaan suunnilleen 45€! Juu varmaan maksan sellaisen lisäsumman pedaalista joka maksoi 129 dollaria + postikulut 19 dollaria saadakseni sen valmiiksi tullattuna ja oikein lähipostiin!

Olis nyt edes ollu joku 20€ ja tuotu sentään kotiovelle asti niin olisin EHKÄ voinut harkita asiaa. Tuskin kyllä sittenkään olisin palvelua tosin käyttänyt. Silläkin rahalla saa jo vaikka mitä.

- Aardfather
Niskamies
06.12.2004 10:54:19
Osaattekos veikata että paljonko tulisi lähetyskuluja noin viidelle paketille bassonkieliä jenkeistä suomeen? Kun sieltä pari nyt tilasin tuttujen mukana, ja niitä ei saa suomesta jos satunkin diggaamaan niistä.
Meitsi on meshissä.
Daunt
06.12.2004 11:56:55
Pitääkö paikkansa, että lähettifirmojen (DHL, UPS jne.) paketit menevät tullin ohi? Ei kai sentään ALV:lta voi välttyä?
Dauntless -Death/Thrash Metal-
apuri
06.12.2004 12:18:11
Pitääkö paikkansa, että lähettifirmojen (DHL, UPS jne.) paketit menevät tullin ohi? Ei kai sentään ALV:lta voi välttyä?

Ei pidä paikkaansa. Tullin kautta menee.
Kimmo72
06.12.2004 13:08:21
Jos ja kun mulla asuu tuttu ameriikassa ja sanoisin sille että käyppä ostamassa mulle tommonen ja hän lähettäisi kitaran suoraan mulle, niin tuleeks tässä nää kaikki samat tullijutut? Kyllä kai sitte vissiin..?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Niskamies
06.12.2004 14:29:32
Jos ja kun mulla asuu tuttu ameriikassa ja sanoisin sille että käyppä ostamassa mulle tommonen ja hän lähettäisi kitaran suoraan mulle, niin tuleeks tässä nää kaikki samat tullijutut? Kyllä kai sitte vissiin..?

Kyllä tulee.
Meitsi on meshissä.
BenGlenton
06.12.2004 14:42:03

Paketit eivät fyysisesti käy tullissa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, mutta isoilla firmoilla on omat huolitsijat, ja tulli- ja ALV-laskua tulee sitten perästä.

Ainahan voi yrittää huijata lähettäjän maksamaan nuo tullikulut, lähetysehto DDP ;)
http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI!
sihvoh
06.12.2004 14:47:29
Ihmettelen hieman, että miksi tuota tullausta niin kauheasti pelätään. Ainakin Helsingissä homma toimii todella helposti.

1) Saan tullista ilmoituksen, jossa kerrotaan tavaran saapuneen

2) Otan kuitin (Paypal rahansiirtokuitti, tms...) mukaan.

3) Hyvällä tuurilla tulli naputtelee tiedot ilman mitään koneelle, yhden kerran jouduin kirjoittamaan kitaran merkin ja oman osoitteen kaavakkeeseen.

4) Maksan tullin, verot ja saan lähteä kotiin

Yksityisasiakkaiden puolella tullaus on helppoa ja yrityksen tapauksessa on sitten oltava muodollisempi.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Kimmo72
06.12.2004 14:51:20
Ihmettelen hieman, että miksi tuota tullausta niin kauheasti pelätään. Ainakin Helsingissä homma toimii todella helposti.

No tuskin sitä sen takia pelätäänkään, että siinä olis jotain vaikeuksia, vaan sen kun ei huvittais maksaa mitään tulleja.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
sihvoh
06.12.2004 15:00:11
Tulee. Tulli on (muistaakseni) 3,7% kitaran + rahdin hinnan päälle, ja sen summan päälle vielä 22% ALVia.

Tuo tullin määrä on hieman epäselvä, koska kerran olen maksanut 3,7% ja sen jälkeen tarkistin määrän TARIC-palvelusta, jossa se on 3,2%. Ilmeisesti tulli lätkäisee aina 3,7% jos ei itse sitä kyseenalaista. Toki tuo on aika pieni ero, mutta kuitenkin.

TARIC-sivusto:

http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/fi/tarhome.htm

TARIC-kuvaus hakuun hakusanaksi "soittimet" ja siitä sitten selaten eteenpäin...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
sihvoh
06.12.2004 15:01:12
No tuskin sitä sen takia pelätäänkään, että siinä olis jotain vaikeuksia, vaan sen kun ei huvittais maksaa mitään tulleja.

No silloin pitää tilata EU-alueelta, jolloin saa tulli- ja verovapaasti :-)
fox
06.12.2004 15:05:10

Yksityisasiakkaiden puolella tullaus on helppoa ja yrityksen tapauksessa on sitten oltava muodollisempi.

Juu,ei mullakaan koskaan ole mitään isompia häsmäköitä ollu.. Jopa pari kertaa on käyny sillä tavalla, että tullimiehen setä on halunnu kurkistaa paketin sisään, ja sitte todennu, että "Näähän on käytettyjä!" (viimeks tuli yksityishenkilöltä mm. 3 humbukkeria ? vähän muuta sälää) ja sitte on halunnu tietää, että minkäslaista hintaa eli vaihtokamaa on Jenkkeihin menny, sitten on plarannu taksaluetteloa ja todennu, että joskohan näistä jonkun 15 euroa käsittelymaksua.. :)
Olli S.
07.12.2004 16:42:53

Eihän kaiken järjen mukaan silloin mene tulleja tai veroja, jos jenkkiläinen tuttuni ostaa minulle kitaran eBaystä ja lähettää sen lahjana minulle? Rahojen siirto minulta ystävälleni tapahtuisi esim. ennen kaupan tekoa jotain muita reittejä.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)