Aihe: Orange CR15 vs. Roland Cube 15/Micro Cube
1 2
Cujo
12.11.2004 16:53:22
Olen hankkimassa pikku vahvistinta ja haulla löytyy tarinaa kaikista noista, mutta kun en oikein osaa pistää noita järjestykseen. Makuasioita kaiketi? Mutta jos joku olisi vertaillut noita ja osaisi sanoa jotain järkevää, niin kiitos. Tai tietenkin jos joku tietää jonkun paremman samanhintaisen. Ehkäpä olisi parasta käydä itse kokeilemassa mutta kun "paikallisen" musiikkiliikkeen valikoima ei päätä huimaa.

Orange houkuttaa ainakin värinsä puolesta, Cube 15 ei taida sisältää mitään efektejä ( onko Orangessakaan?), Micro Cubessa parasta pattereiden käyttö.. Hinta aika samaa luokkaa. Plussia & miinuksia..?

Kiitos!

p.s. Samalla voisin kysyä tietääkö joku mistä löytäisi sellaisen kierteisen piuhan kitaraan. Niin kuin vanhoissa puhelimissa.. Thomannilla on vaikka minkä väristä ja makuista piuhaa, mutta tuollaista ei silmiin sattunut.
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Nazareth
12.11.2004 17:46:16
Rolandin Cube15:aa ja Micro Cubea on täällä kehuttu, tuosta Orangesta en osaa sanoa...
Kas vain, sanoi kasvain ja kasvoi vain/Ei maksa vaivaa saaha maksavaivaa.
Hohhoijaa
12.11.2004 18:47:32
Cube 15 ei taida sisältää mitään efektejä

Oletko varma? Käsittääkseni siinä on joitain efektejä. En tarkemmin tiedä.
Ze Kink
12.11.2004 19:58:36
Cuben ottaisin, itse mieluiten Micro Cuben, koska isompi putkistyrkkari mulla on jo. Ja onhan tossa Cube 15:ssa efektejä mun mielestä. Mutta tosiaan, jos meinaa jossain muuallakin kuin kotona soittaa, niin Cube 15 varmaan vie voiton. Nuo Orangen Crushit on ihan hyviä, mutta kyllä Cube ne pieksee helposti.

Tuollaisia puhelinpiuhoja ei lähinnä siksi näy koska ne ovat niin häiriöherkkiä (ne on niin pitkiä, paljon suurempi häiriöriski). Onhan ne makeita mutta itse pitäytyisin ihan tavallisissa. Ja nuo on muuten aika epäkäytännöllisiä kanssa nuo kiemurapiuhat, munsta.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
overtake
12.11.2004 21:23:54
Cube 15 sisältää 4 erilaista säröä, overdrivesta metal stackkiin, ei sen kummempia efektejä.
It's such a fine line between stupid, and clever.
gator
12.11.2004 22:09:41
Mä ottasin Micro cuben. Mainio pikkuvaffari hintaluokassaan.
Hohhoijaa
13.11.2004 11:17:06
Mä ottasin Micro cuben. Mainio pikkuvaffari hintaluokassaan.

Juu, itsekin olen tuota hommaamassa.
Quu
13.11.2004 11:36:07

Mites Voxin Pathfinder 15?
Tai 10?
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Heavymies
13.11.2004 11:58:50
Mun muistaakseni tässä microcubessa on sellaisia efektejä ja muita mitä cube15 ei ole. Microcube on siis monipuolisempi, pinempi ja edullisempi kuin cube15. Täydellinen vahvistin kotiin.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
trih
13.11.2004 16:05:15
Miulla on microcube ja täytyy sanoa että paras kotikäyttövahvari mitä olen ikuna omistanu, 2 wattia on enemmän kuin tarpeeksi kotikäyttöön kerrostalossa. Soitan ns raskaammalla soundilla mieluiten ja tuosta löytyy oiva mallinnus mesan rectifieristä, paras mallintavan "soittotatsi" mitä olen kokeillut tämä rolandin cosm. Ja joskus haluaa pimputtaa muutaman hetken choruksen, flangerin, phaserin tai tremolon kanssa, lisäten joko reverbiä tai delayta niin hoituu helposti potikkaa viäntämällä. Jazz Choruskin kuulostaa hyvältä välillä, hupaisaa että roland mallintaa omia vahvareitaan...
"Everybody knows that the dice are loaded"
Super-Jari
13.11.2004 17:34:08
Minäkin liityn mikrikuution ylistämiseen. Todella mainio kotivahvari. Varmaan edullisin mitä on tarjolla. Efektit on mainioita ja soundit erittäin toimivia. Minulle ainakin metallin soittoon hyvä laite. En tiedä sitten muista tyyleistä, muut voi kertoa niistä.
Klezberg
13.11.2004 20:10:25

Minäkin liityn mikrikuution ylistämiseen. Todella mainio kotivahvari. Varmaan edullisin mitä on tarjolla. Efektit on mainioita ja soundit erittäin toimivia. Minulle ainakin metallin soittoon hyvä laite. En tiedä sitten muista tyyleistä, muut voi kertoa niistä.

Kannatan. Mainio kotikäyttövahvari vaikka olohuoneeseen kuten minulla. Ei vie paljon tilaa. Toimii muissakin musiikkityyleissä, itse käytän eniten puhtaita saundeja tai kevyttä säröä. Aiemmissa kirjoituksissani lienen joskus valittanut matalien äänien kumisemista, Micro-Cubessa kun on bassorefleksiputki. Tuo ei ole nyttemmin vaivannut, mutta jos tuota esiintyy niin kannattaa katsoa mihin vahvarin sijoittaa, eli esim. nostaa lattialta ylemmäs.
juici
13.11.2004 21:19:05

Mites Voxin Pathfinder 15?
Tai 10?

Pathfinder 15R kannattaa tsekata. Pathfinder 15:ssä ei ole kaikua joka voipi olla iso miinus. Siinä suhteessa en suosittelisi myöskään Rolandin Cube 15:ttä, koska siinäkään ei ole kaikua.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Cujo
13.11.2004 21:35:51
2 wattia on enemmän kuin tarpeeksi kotikäyttöön kerrostalossa.

Lähteekö siitä sen verran ääntä että voisi soittaa vaikkapa pianon kanssa jotain kevyempää musiikkia? Ei siis tietenkään mitään bändihommailua. Tuo 2W tuntuu kovin pieneltä kun ei oo sitä itse vielä kuullut...
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Heavymies
13.11.2004 21:49:01
Lähteekö siitä sen verran ääntä että voisi soittaa vaikkapa pianon kanssa jotain kevyempää musiikkia? Ei siis tietenkään mitään bändihommailua. Tuo 2W tuntuu kovin pieneltä kun ei oo sitä itse vielä kuullut...

Yllätyt kun kuulet kuinka äänekäs vehje tuo on! Kyllä varmaan lähtee tarpeeksi ääntä.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Ze Kink
13.11.2004 22:04:06
Yllätyt kun kuulet kuinka äänekäs vehje tuo on! Kyllä varmaan lähtee tarpeeksi ääntä.

Komp. Eli kyllä se on äänekäs.
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
overtake
13.11.2004 22:09:27

Totta. Ääntä lähtee enemmän kuin voisi kuvitella vahvistimen koon perustella ja tämä pätee kaikkiin Rolandin Cube sarjan vahvistimiin.
disarm
14.11.2004 14:27:37
Totta. Ääntä lähtee enemmän kuin voisi kuvitella vahvistimen koon perustella ja tämä pätee kaikkiin Rolandin Cube sarjan vahvistimiin.

Hain viikko sitten ton microcuben musamaailmasta ja tyytyväinen olen ollut. Ääntäkin lähtee kerrostaloon ihan riittävästi.

Jos päädyt microcubeen, niin kannattaa hommata joku hyvä säröpedaali samalla.
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me
enema
14.11.2004 14:34:30 (muokattu 14.11.2004 14:34:54)
Siis mulla on tuo microcube, ja ainakun soittelen sillä, ja kysäsen kavereiltä jotka on muusikoita, niin ne veikkaa wateiksi 10/15W.

Siis vaikka tuo 2W kuulostaa pelottavan pieneltä, niin siitä lähtee todella hyvä soundi, eikä mikään tulitikkuaskivahvarisoundi.

Todella hyvät säröt ja cleanit, pieni koko, patterikäyttö, kestävä ja hyvin tehty. Efektejä riittävästi.

Osta Microcube.

ps. Kokeilin orangeakin, mulle se ei potkinu lähellekkään niin hyvin kun microkuutio.
"Anna purkkaa.." -No ei mulla oo yhtään.. "No anna edes yks!" Pastilli?
Ylläri
14.11.2004 15:07:20
On se ihme peli se Micro Cube, se on pakko myöntää kun olen kokeillut. Ostoon menee kunhan se ylimääräinen saturainen joskus löytyy. Minusta sitä voisi tavallaan kuvailla näppäräksi etuseksi/efektilaitteeksi, jonka mukana tulee käyttökelpoinen pikku pääte ja kaappi. Patterioptiokin on iso plussa. Nyt kun vielä Roland tekisi bassoversion...

Volyymia tosiaan löytyy, akustinen kitara jää kevyesti kakkoseksi. 2 wattia saattaa kuulostaa numerona ihan naurettavalta, mutta on hyvä muistaa "wattimatematiikan" perusteet: äänenpaineen tuplaaminen vaatii vahvistintehon kymmenkertaistamisen, eli 20-wattinen vahvari antaa vain kaksi kertaa enemmän ääntä kuin 2-wattinen. Ja jos 2-wattisen perään heitetään vielä herkkä kaiutin voi ero jäädä lähes huomaamattomaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)