Minulla on nurkissa pyörinyt Jaakko Noson ilmeisesti 50-luvulla tekemä Soolosoittaja B -akustinen kitara. Olen nyt harkinnut sen kuntoon laitattamista ja olisinkin kysynyt, että löytyykö kokemuksia Noson kitaroitten ominaisuuksista: soundista yms, ts. maksaako vaivan? |
Malleista ("Sointu A" jne) en tiedä mittään tarkempaa, mutta kyllä niitä johonkin 400-600 Euroon myydään (newsgroups, millbrook, kitarapaja, eddie's second hand guitars). Koko puisia kai ovat, ja kyllä ne kauniisti soi mitä olen itse kokeillut. Vireen pitämisestä ja stabiilisuudesta en sitten tiedä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=12717Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Minulla on nurkissa pyörinyt Jaakko Noson ilmeisesti 50-luvulla tekemä Soolosoittaja B -akustinen kitara. Olen nyt harkinnut sen kuntoon laitattamista ja olisinkin kysynyt, että löytyykö kokemuksia Noson kitaroitten ominaisuuksista: soundista yms, ts. maksaako vaivan? Kyllähän soittokuntoinen peli aina kivempi on kuin pelkkä seinäkoriste. Omaan Soittaja A -Nosoon jouduin hankkimaan uudet virittimet, mutta muuten selvisin aika vähällä - oli siinä yksi pieni halkeamakin kannessa, joka liimattiin. Ei näitä oikein voi verrata uusiin. Jos vertaa, niin silloin voi jäädä korjaamatta. Koivukaula, ei kaularautaa... Toisaalta ihan soitettava tuosta tuli, hienovire kannatti kyllä laitattaa kuntoon:-) Soundi on mukavan vintagehenkinen, uusista pienikoppaisistakaan ei ihan samanlaista löydy. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |