Ston3Cold 09.10.2004 13:39:35 | |
---|
Tuli sitten ostettua Fenderin Jaguar, kun sitä pitkään olin himoinnut. Loistava ja kaunis soitin, mutta nuo ongelmat jotka yleensä Jaguarin kanssa mainitaan tulivat hyvin selviksi minulle tovissa. Satunnaista ja epämääräistä kirskumista ja kielet sain irti sijoiltaan ihan rauhallisellakin soitannalla. Eli siis kysymys kuuluu pääasiassa, että mitä tuolle kitaralleni nyt kannattaisi tehdä, että siitä saisi sen täydellisen soittopelin. Onko se mahdollista mitenkään ilman tallan vaihtoa, tuohon Mustangin tallaan kenties? Ainakin näin alkuun tekisi mieli saada kitara kuntoon ihan omilla osillaan. Kellään kokemusta tästä? Jos idea on tarpeeksi hullu, se voidaan toteuttaa joko kokonaan, osittain tai ei ollenkaan. |
Pertsi 09.10.2004 16:53:21 | |
---|
|
Feggy 09.10.2004 18:39:50 | |
---|
Tuli sitten ostettua Fenderin Jaguar, kun sitä pitkään olin himoinnut. Loistava ja kaunis soitin, mutta nuo ongelmat jotka yleensä Jaguarin kanssa mainitaan tulivat hyvin selviksi minulle tovissa. Satunnaista ja epämääräistä kirskumista ja kielet sain irti sijoiltaan ihan rauhallisellakin soitannalla. Eli siis kysymys kuuluu pääasiassa, että mitä tuolle kitaralleni nyt kannattaisi tehdä, että siitä saisi sen täydellisen soittopelin. Onko se mahdollista mitenkään ilman tallan vaihtoa, tuohon Mustangin tallaan kenties? Ainakin näin alkuun tekisi mieli saada kitara kuntoon ihan omilla osillaan. Kellään kokemusta tästä? Mustangin tallalla kielet pysyvät paikallaan. Jos ei sellaista heti raaski ostaa, pitää vaan opetella soittamaan rauhallisemmin - muuta keinoa en ole löytänyt. Sitten voi tallaan jalkojen ympärille laittaa jotain täytettä, että se ei keinu liikoja. Itse tungin sinne tasaisesti tulitikkuja. Less is more. |
wellu 09.10.2004 18:56:20 | |
---|
Mustangin tallalla kielet pysyvät paikallaan. Jos ei sellaista heti raaski ostaa, pitää vaan opetella soittamaan rauhallisemmin - muuta keinoa en ole löytänyt. myös paksu setti (12 tai 13) auttaa asiaan, mutta kyllähän tuo satulan vaihto on paras ratkaisu. Sitten voi tallaan jalkojen ympärille laittaa jotain täytettä, että se ei keinu liikoja. Itse tungin sinne tasaisesti tulitikkuja. tallan jalkoihin voi myös asentaa kumiset tupet, (itse en tätä tietenkään keksinyt,vaan soitinrakentaja Jarno Salo Järvenpäästä,oli kehittänyt tämän patentin kun Jaguarini oli hänellä säädettävänä. Lyrics.Wasted time between solos. |
Feggy 09.10.2004 21:19:58 | |
---|
myös paksu setti (12 tai 13) auttaa asiaan, mutta kyllähän tuo satulan vaihto on paras ratkaisu.
tallan jalkoihin voi myös asentaa kumiset tupet, (itse en tätä tietenkään keksinyt,vaan soitinrakentaja Jarno Salo Järvenpäästä,oli kehittänyt tämän patentin kun Jaguarini oli hänellä säädettävänä. Joo. Mäkin laitoin kumirenksua niiden ympärille, mutta tulitikkuja survomalla pääsi vähemmällä säätämisellä ;) Less is more. |
Chemo 09.10.2004 22:48:25 | |
---|
Mä kerroin tässä ihan taannoin siitä, miten säätämisen yhteydessä (tai siis jälkeen) kiinnitin oman Jaguarini tallapalojen korkeussäätöruuvit kynsilakalla. Ratinat loppuivat siihen. Mutta voi kuitenkin säätää uudestaan kun on tarvis: ja tuohan on ihan mukava ominaisuus siinä orkkistallassa kumminkin. Muita ongelmia mulla ei ole ollut, mun normaalilla soittotyylilläni kielet eivät hypi pois sijoiltaan. Nyt mulla on siinä 11-setti. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Feggy 10.10.2004 07:52:40 | |
---|
Mä kerroin tässä ihan taannoin siitä, miten säätämisen yhteydessä (tai siis jälkeen) kiinnitin oman Jaguarini tallapalojen korkeussäätöruuvit kynsilakalla. Ratinat loppuivat siihen. Mutta voi kuitenkin säätää uudestaan kun on tarvis: ja tuohan on ihan mukava ominaisuus siinä orkkistallassa kumminkin. Muita ongelmia mulla ei ole ollut, mun normaalilla soittotyylilläni kielet eivät hypi pois sijoiltaan. Nyt mulla on siinä 11-setti. Kas vain, tuota pitääkin kokeilla. Kielten paikallaan pysymiseen tosiaan vaikuttaa niiden paksuus. Itse käytän 12-settiä ja hyvn toimii. Less is more. |