N.I.B 04.10.2004 22:57:40 | |
---|
Onko olemassa mitään hihnaa mikä auttais vähän ton Epiphonen SG:n kaulapainoisuuteen? __
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
toxic 04.10.2004 23:55:05 | |
---|
Onko olemassa mitään hihnaa mikä auttais vähän ton Epiphonen SG:n kaulapainoisuuteen? Nahkahihna auttaa vähän. Tai auttaahan se paljonkin jos ei pidä paitaa :) |
kivi 05.10.2004 00:03:32 | |
---|
Onko olemassa mitään hihnaa mikä auttais vähän ton Epiphonen SG:n kaulapainoisuuteen? Ei hihna sinänsä auta, leveä ja karhea nahkahihna toki jarruttaa mukavasti, vaan toimivin trikki on siirtää etummainen hihnatappi enemmän kaulaan päin, vaikkapa yläsarveen tai liitoksen kaulanpuolelle. Sitä mä taas en osaa sanoa, mikä noissa on sopivin paikka, ne Gibson SG:t joilla olen soittanut, eivät ole olleet liian kaulapainoisia. |
Ekku01 15.04.2005 02:58:36 | |
---|
Onko täällä ketään joka on vaihtanut tuota hihnanupin paikkaa ja todennut sen hyväksikin tempuksi? Kas kun ei ihan tuliterää SG:tä viitsisi alkaa turhaan "pilaamaan". |
Arabian Lauri 15.04.2005 08:10:36 | |
---|
Sellaiset kitarat joissa tappi osoittaa kaulan kärkeä päin, on mahdollista vähentää kaulapainoisuutta niin että hihnatapin ruuvi vaihdetaan pidempään ja tapin alle laitetaan vaikka prikkoja korotusrenkaiksi. Tämä ei tosin SG:ssä paljoa auta... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
askomiko 15.04.2005 10:45:12 (muokattu 15.04.2005 11:00:53) | |
---|
Miulla on semmoinen 9 senttiä leveä hihna semmoista, mitä se nyt on, jonkun lehmän nahkaa, niin alapuoli on karkea ja pitää hyvin. Toisaalta kaulapainoisen pitäminen on silti ärsyttävää, kun se vetää olkapäästä silleen hölmösti, vaikkei liikukaan mihinkään. |
McNulty 15.04.2005 10:56:47 | |
---|
Tuo mokkanahkainen remmi pysyy ja pitää paikoillaan todella loistavasti paidan kanssa soitellessa. Rupee meinaan pikemmin paita pyöriin päällä =) Levy's hihnoja olen käyttänyt jo pidempään. Laatukamaa, kestää isältä pojanpojalle. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Ruutana 15.04.2005 11:40:16 | |
---|
Itselläni on tuommonen Tokain japsi SG, jossa tuota kaulapainoisuutta oli myös hiukkasen. En kehdannut alkaa hihnatapin paikkaa muuttamaan, joten kävin paikallisesta halpahallista ostamassa tuollaisen lasten kangaslompakon (pinkki+kimalteet), joka siis on sellainen tarralla suljettava malli. Sinne vähän isoja prikkoja sisään painoksi ja lompakko hihnan ympärille kitaran pers' puolelle. Kaikessa naurettavuudessaan ihan toimiva systeemi, kustannuksia tuli noin 4 euroa, kitara on balanssissa ja tuo pinkki lompakko tuo sitä kaivattua rock-uskottavuutta! |
kassus 15.04.2005 12:44:09 | |
---|
Olen vaihtanut Epiphone SG:stä Made in China hihnatapin siihen ylempään sarveen, erittäin hyvä konsti, tasapainnottui huomattavasti. Porauksen kanssa pitää olla varovainen ettei poraa reikää kyljestä ulos. Muutenkin epäilytti että kestääkö se, koska sarvi on niin ohut; on hyvin kestänyt. En tiedä olisinko uskaltanut tehdä kalliimpaan kitaraan? TLT-Team, takanani on loistava tulevaisuus. |
Kampuzzjeah! 15.04.2005 12:46:52 | |
---|
Onko täällä ketään joka on vaihtanut tuota hihnanupin paikkaa ja todennut sen hyväksikin tempuksi? Kas kun ei ihan tuliterää SG:tä viitsisi alkaa turhaan "pilaamaan". minä olen laittanut kaulan liitosruuviin. |
Ekku01 15.04.2005 15:10:24 (muokattu 15.04.2005 15:13:40) | |
---|
Mulla on kanssa "made in China" SG (nykyäänhän "Epit" tehdään siellä eikä Koreassa). Kiitos vaan vinkeistä! Yllättävän nopeasti tuohon kuitenkin alkaa tottua. Soittoasentoni on sellainen että oikea käsi jotenkin tukee tarvittaessa rungosta SG:tä, jolloin vasuria ei tarvitse rasittaa siinä hommassa ollenkaan. Otin kokeeksi jonkun ikivanhan hihan, jonka laitoin nurinpäin keppiin kiinni. Sen toisella puolella oli pitoa paljon enemmän kuin sillä, mikä olisi oikeasti kuulunut olla olkaa ja selkää vasten. Eipä muuta kuin kaupasta vaan uusi kunnollinen hihna, niin enköhän tuon kanssa pärjää. |
Olli S. 15.04.2005 15:13:16 | |
---|
minä olen laittanut kaulan liitosruuviin. Muuten ihan ok, mutta taidetaan puhua liimakaulaisesta kitarasta... "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Ekku01 15.04.2005 15:15:17 | |
---|
Jep, liimakaulaisestapa hyvinkin. Eipä ole muita ruuveja lähellä kaulan liitoskohtaa kuin hihnanuppi. |
varakeef 15.04.2005 16:04:57 | |
---|
Yksi taatusti toimiva ratkaisu kaulapainoisuuteen on hihnan virittäminen narupatentilla kiinni kitaran kaulan ja pään liitoskohtaan, siihen satulan ja virittimien väliin. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
Ekku01 15.04.2005 16:22:36 | |
---|
Totta, se vaan ei ole kovin rock ;o) mistäköhän SG:hen muuten hihnalukot? Schallereissa kun on se ulkoneva nuppi joka tulisi SG:ssä tällöin kohti vatsaa :o/ |
carlos 15.04.2005 16:24:30 | |
---|
Ei hihna sinänsä auta, leveä ja karhea nahkahihna toki jarruttaa mukavasti, vaan toimivin trikki on siirtää etummainen hihnatappi etumainen, ei etummainen. Takimmainen on sitten ihan toinen juttu. I can't hide but I can run for miles |
Ekku01 15.04.2005 16:40:30 | |
---|
Haa, kielipolisismia ;o) Takimmainen on aina vaan takimmainen, mutta etumainen kirjoitettuna "etummainen" on myös oikein. Näin kertoo jo sanakirjakin ;o) |
Vapour 15.04.2005 16:50:14 | |
---|
etumainen --> edun kaltainen, etua muistuttava... hmm, pitäisköhän mennä päikkäreille ;) Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut |
Ekku01 15.04.2005 17:23:27 | |
---|
Kyllä kita ristit osaa! ;oD |
toxic 15.04.2005 17:24:12 (muokattu 15.04.2005 17:26:10) | |
---|
Totta, se vaan ei ole kovin rock ;o) mistäköhän SG:hen muuten hihnalukot? Schallereissa kun on se ulkoneva nuppi joka tulisi SG:ssä tällöin kohti vatsaa :o/ Minun viperissä on sellaiset mustat muovilukot, jotka tulevat hihnan ja sen "tapin" väliin, sitten se vain kiristetään. Ei paina yhtään vatsaan tai kulkusiin. Etsinpä vielä linkin. Edit: Etin edelleen (vaikka ei löydy;), mutta ne maksoivat jotain 1-2 euroa kappale jos oikein muistan. Ei ole hajonneet vaikka olen tunkenut ne voimalla paikoilleen. |