Aihe: Marshall kaiutin elementit
1
Ben_D
25.09.2004 20:08:01

Mitäs eroa eri elementeillä on soundillisesti? Mulla on käsittääkseni omassa Marshallin kaapisaani 4xCelestion G12T-75. Mitä muita vaihtoehtoja on?
LaXu
25.09.2004 20:14:51
Vintage 30, Greenbackit ja G12H:t ovat varmaan G12T-75:n ohella ne tunnetuimmat Celestionit. Eminencen ja Weberin mallistoista ei ole kokemusta.

Nuo edellä mainitut Celestionit ovat mielestäni kaikki G12T-75:sta parempia. Tuo G12T-75 on minun korvaani vähän turhan "hifi", turhan paljon ylä- ja alapäätä, ei löydy sellaista makeaa keskialuetta joten se tuppaa joidenkin vahvistimien kanssa kuulostamaan aika ohuelta. Toimii kuitenkin esim. Marshallien kanssa ihan ok.

Kurkkaa Celestionin sivuilta noita muita malleja, mielestäni ne kuvaukset eri elementeistä ovat ihan hyvät.
Ben_D
25.09.2004 20:53:37

Ok. Mites noiden hinnat ja ovatko ne hankalat tarvittaessa vaihtaa? Olen tällä hetkellä tyytyväinen soundiini, mutta voisihan sitä joskus kokeilla muitakin elementtejä. Pitäis kyllä ensin saada testattua jossain eri elementeillä varustettu Marshallin kaappi.
kivi
25.09.2004 21:01:08
Mitäs eroa eri elementeillä on soundillisesti? Mulla on käsittääkseni omassa Marshallin kaapisaani 4xCelestion G12T-75. Mitä muita vaihtoehtoja on?

Jos, kuten arvelen, soitat raskasta metallia, on noi G12T75:t ja suora kaappi varmaan sulle sopivin valinta. Siinä pysyy alapää parhaiten kasassa, ja headroomia on myös eniten; eli siinä lienee raskain ripustus ja jäykin rakenne. Jos musiikissa on muutakin kuin hevimättöä, toimii G12T IMHO paremmin 2x12"-kaapissa, siinä litratilavuus on jotenkin sopivampi.

Vintage 30 on enemmän rock ja twang, greenback taas sopii sellaiseen Cream-tyylin "ämyrit lepattaa" -runttaukseen. Molemmissa rakenne on kevyempi ja tatsi siis herkempi ja särössä enemmän kerrannaisia kuin G12T:ssä. G12H:ta en oo käyttänyt, siitä en osaa sanoa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Ben_D
25.09.2004 21:14:20

Jos, kuten arvelen, soitat raskasta metallia, on noi G12T75:t ja suora kaappi varmaan sulle sopivin valinta

Siihen tulokseen mäkin tulin kun tutkailin Celestionin sivuilta eri elementtejä. Tosin mulla on yläkaappi eli 1960a.
Ben_D
25.09.2004 22:38:58

Lueskelin ENGL:n forumilta, että Laneyn Celestion Seventy 80 elementeillä varustettu GS412LA toimisi hyvin ainakin Powerballin ja miksei muidenkin vahvistimien kanssa. Pitäis mielenkiinnosta testata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)