sk8tonza 23.09.2004 16:03:07 | |
---|
kysyisin vaa et onko kellään kokemustä Jack&Danny brothers merkistä, ku oisin ostamassa sen merkin les paulia?¿? |
Super-Jari 23.09.2004 16:15:45 | |
---|
Käsittääkseni harley bentonin serkkuja. Pastilli? |
sk8tonza 23.09.2004 16:20:34 | |
---|
mutta et oo varma? |
alphamale 23.09.2004 16:28:43 | |
---|
Kaverillani on J&D SG. IHAN KAUHEE *#€)(€/ RITSA |
Super-Jari 23.09.2004 16:32:10 | |
---|
Pastilli? |
sk8tonza 23.09.2004 16:38:10 | |
---|
|
sk8tonza 23.09.2004 16:38:55 | |
---|
siis seittemäs... |
trih 23.09.2004 17:59:23 | |
---|
Ei ole ihan benton, pojat vähän liiottelee. J&D:llä on omat nettisivut eli on ihan valmistaja, aasian suurimpia musatehtaita jonka alamerkki tuo on. Tuon torilla olevan hinta on aika yläkanttiin kun halvemmalla saa uuden. Tuolta voi tiirailla speksejä, toisin kuin bentoneista ;) http://www.jandd-guitars.com/"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
mtt76 23.09.2004 21:56:12 (muokattu 24.09.2004 00:29:30) | |
---|
No mulla on J&D tele Ranskanmatkan tuliaisina (itse itselle tuotuna :) Ihan perusjees kitara, parempiakin olen soittanut. Tämä on siis se superhalpa natural vintage tele. Ostin tämän Music Storesta, ei muuta ongelmia kuin oma hätäisyyteni. Vastaavat meileihin noin vuorokauden viiveellä, näemmä. Tuli jopa perille väärällä osoitteella! Olin ajatellut kirjoittaa oikean laitearvion vaihdettuani kielet ja säädettyäni intonaation, mutta menköön nyt tämän kerran. Runko on oikeasti nättiä vaaleanruskeata puuta (mitä sitten onkaan), ja etuosaa on selvästi yritetty matchata käytettävissä olevan materiaalin puitteissa. Sivulta ja takaa näkee, että runko on neljästä n. 10cm leveästä lankusta, mutta edestä sen huomaa vain yhdestä kohtaa alle metrin etäisyydeltä. Kaula on (ilmeisesti?) vaahteraa, vaahteraotelaudalla. Niin, otelaudalla. Mustat halpadotit. Kaularaudan pultti on ei ihan mainoskuvien mukaisen, ei kovin fendermäisen headstockin päässä. Jossain J&D:n superstratossa on vastaava. Aluksi karsastin sitä, mutta nyt se näyttää jo ihan hyvältä. Kaula on muotoilultaan, tuntumaltaan ja soitettavuudeltaan paras, mikä on koskaan käsiini eksynyt. (Harmony Central-vertailun vuoksi.. Käsissä on käynyt aitoa teleä, stratoa, Gibsonia, Tokaita, PRS:ää aina noin 5000€ hintaluokkaan asti - ei omina tosin) Kaulassa on ohut satiinilakka tms. joka tuntuu ERITTÄIN hyvältä kädessä, ja sen muotoilu on aivan täydellinen minun kouraani. Niin hyvä, että jos joskus itse kitaran rakennan, kopioin kaulan profiilin. Nauhatyö pääasiassa varsin hyvä, mutta viila on käväissyt otelaudassa 19-20 nauhojen välissä. Ei kauhean korkeat nauhat, mutta selvästi korkeammat kuin Tokaissani. Hieman ongelmia intonaatiossa, mutta veikkaan sen johtuvan tallasta. Siitä kohta enemmän. Metalliosat on sitten se kohta, jossa hinta alkaa painaa. Kaikki osat näyttävät ja tuntuvat hieman halvoilta, mutta toimivat. Virityskoneisto täytyy kyllä vaihtaa, jos keikkahommia kuvittelee tekevänsä, kotioloissa riittävän pitävät. Talla on mallia vintage, kielet through body, intonaatiota parantaa vinot tallapalat (joista kaksi ulointa on väärin päin :). Mikkejä pääsin kokeilemaan vasta Suomeen palattuani, ja yllätyin.. Kuulostaa varsin hyvältä. Eivät tosin vedä vertoja kokeilemilleni jenkki standardille eikä edes mehiko-telelle "luonteessa", mutta varsin käyttökelpoiset soundit sieltä silti ulos saa. Kitaran setuppi oli hyvä, en tiedä onko tehtaalta vai Music Storen jäljiltä. LaBellan 09-42 kielisetti, mulle aivan liian keveät soittaa.. D-kieli särisee vähän jossain 17-nauhasta ylöspäin. Muuten ei mitään kummempia. Kyllä tällä keikan soittaisi, mutta kakkoskitaraksi tämä jäänee. Kotona tämän uskaltaa jättää rauhassa telineeseen lapsen riepoteltavaksi (yritän jopa usuttaa soittamaan välillä) ilman murheita naarmuista. Tulee itsekin soitettua paljon enemmän, kun on aina kitara käden ulottuvilla. Voisin suositella sen iänikuisen Squierin korvikkeeksi, jos raha on tiukalla. edit: Kävin sitten lisäämässä tästä hieman laajennetun version tuonne laitearvioihin. Onpahan sitten sekin tehty. edit2: kirijootusvire. |
PoLFus 23.09.2004 22:10:42 | |
---|
Käsittääkseni harley bentonin serkkuja. paskapuhetta. Olen useasti kokeillut paikallisessa musakaupassa ja GASITTAA!!! siis tammisaaren Jerry's musicista saa.. http://www.jerrysmusic.fi "Mä en ota sulta ******!" - macro |
Wäiski 23.09.2004 23:48:13 | |
---|
kysyisin vaa et onko kellään kokemustä Jack&Danny brothers merkistä, ku oisin ostamassa sen merkin les paulia?¿? Minulle on eksynyt jossain vaihtokaupassa ilmeisesti aika tarkkaan samanlainen kun torilla myytävä. Kitara on halpiksen oloinen mm. rungon lakkauksen, kaulansäätöruuvin kannen, metalliosien ja muiden yksityiskohtien viimeistelyn osalta. Sen sijaan sointiin ja soitettavuuteen vaikuttavat asiat ovat mallillaan, kaula on suora, intonaatiot kohdallaan ja ainakin omassa kappaleessani nauhojen viimeistely hyvä. Vireessäkin se pysyy ihan hyvin. Runko lienee mahonkia, kaulasta en tiedä, mutta aidon lespan tunnusmerkistö täyttyy painoa myöden. Olen testannut 500-1000 euron hintaluokan Tokai- ja Epiphone LP-kopioita ja mielestäni käyttöominaisuuksissa J&D on vähintäänkin vertailukelpoinen (varsinkin vaihdettuani siihen SD:n mikit), sen sijaan viimeistelyssä se häviää selvästi. Melkein joka keikalla joku ikään kuin kitaroista tietävä tulee kyselemään mikä se on kun soi niin komeasti (ei koskaan stratostani!). Vastailin aikani totuudenmukaisesti kunnes väsyin ja olen heittänyt kyseessä olevan legendaaristen amerikkalaisten kitaranrakentajaveljesten Jackin ja Dannyn käsintekemä customkitara... ja voi ihailun määrää ;-) |
sk8tonza 24.09.2004 00:14:37 | |
---|
epiphone ois varmaanki parempi... vai? |
PoLFus 24.09.2004 06:54:39 | |
---|
epiphone ois varmaanki parempi... vai? ei. ei. Nuo ovat loistavia pelejä. Käy itse testaamassa. Tammisaaressa on kauppa, joka noita myy ja maahantuo. Monia malleja. http://www.jerrysmusic.fi "Mä en ota sulta ******!" - macro |
Super-Jari 24.09.2004 07:36:39 | |
---|
paskapuhetta. Olen useasti kokeillut paikallisessa musakaupassa ja GASITTAA!!! siis tammisaaren Jerry's musicista saa.. Hintatasoltaan samoja. Laadusta en tiedä. Pastilli? |
Penasol 24.09.2004 09:40:49 | |
---|
Joskus meinasin ostaa J&D Les Paulin, mutta ostin sitten Tokain. J&D tuntui hyvältä, kaula oli miellyttävä ja kauniskin se oli. Soundi oli räyhäkkään munakas rokkisoundi, mutta mikit olivat erittäin kovasti vahaamista vailla, vinkuivat kuin sikaa tapettaessa. Silloin en vielä tiennyt, että mikit olisi voinut vahata kuntoon, jos olisin tiennyt, olisin luultavasti ostanut sen Tokain sijaan. Kyllä nuo yhden kokemuksen perusteella yleistäessä ihan mukavia vehkeitä on jos ei ole paljoa rahaa. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
JS 24.09.2004 15:23:28 | |
---|
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Billsner 24.09.2004 16:50:47 (muokattu 24.09.2004 16:51:04) | |
---|
Jerrys musicissa nuo J&D:t maksoi öböyt satasen enemmän kuin Musicstoressa (Köln). Aika suuri hintaero kun kyseessä on kuitenkin "halpis" kitarat. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
quentin 27.08.2005 23:44:09 | |
---|
|
MasK oF SaNiTY 28.08.2005 00:28:45 | |
---|
ei. ei. Nuo ovat loistavia pelejä. Käy itse testaamassa. Tammisaaressa on kauppa, joka noita myy ja maahantuo. Monia malleja. http://www.jerrysmusic.fi Kun kerran tammisaaressa asun voin sanoa jotain.. Kaveri osti tuon j&dn.. akustisena siis.. ja paskaks meni.. nojaa samana päivänä mentiin ulos kuuntelemaan livemusaa.. ja sillä punkkarikitaristilla oli myöskin j&D... ja kuinkas kävi paskana oli sekin.. Eipä muuten mitään. No tulipas siinä mielipide sanottuna. Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
PoLFus 28.08.2005 00:30:51 | |
---|
Asut Tammisaaressa? Minä taas Karjaalla. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |