kupteri 22.09.2004 23:20:21 | |
---|
Hops! Tulipa tollainen mieleen, että onko muilla kokemuksia siitä, että BOSSin SD-1 SuperOverdrive tykkää olla häiriöksi muulle maailmalle? Kaikki nupitkin voi olla nollassa (eli ei johtu häiriöllisen signaalin vahvistuksesta), mutta aina kun laittaa päälle, niin sirinää generoituu. Muut laitteet on kyllä kunnossa ja virta pois päältä laite ei haittaa. Joskus olin lukevinani/kuulevinani jostain, että tuossa ois jotenkin puutteellinen häiriösuojaus. Voisiko sille tehdä jotain? Vai oisko sama laittaa modattavaksi, siihenhän oli saatavilla UralTonelta kehuttu modifikaatio? Samalla lienee korjautuu nuo häiriötkin. Onko muilla kokemusta häiriöistä tai modista? |
päänahka 23.09.2004 00:05:59 | |
---|
Samalla lienee korjautuu nuo häiriötkin. Korjautunee. Soolot on perseestä. |
kupteri 23.09.2004 18:44:46 | |
---|
Korjautunee. Mikähän siellä on pääsyynä noihin häiriöihin? Halvassa pedaalissa luistettu jostain suojauksesta ja ottaa häiriöitä jostain? Loisteputkilampuista tai sähköverkosta? Ei nuo DS-2 ja GE-7 mitään ylimääräistä meteliä aiheuta, vain tuo SD-1 siinä niiden välissä. Ja piuhat on hyvät, niissä ei vikaa. Myös virtalähteen pitäisi olla kunnossa (se onkin vähän arvokkaampi kaveri). |
Kassu 23.09.2004 18:47:28 | |
---|
Tietysti se myös vaikuttaa, jos on huminaa niin SD:n jälkeen sitä on tuplaten enemmän, koska se vahvistaa signaalia aikalailla. |
kupteri 23.09.2004 19:23:42 | |
---|
Tossa vaan se, että vaikka kaikki nupit on nollassa, niin syntyy metakkaa kun kytkintä painaa. By-passina kaikki on ok. |
Mrezzye 24.09.2004 08:46:48 (muokattu 24.09.2004 08:47:26) | |
---|
Ei mulla ole ollut mitään ongelmia. Tietysti, jos pedaali on päällä, kitarasta volat auki, eikä soita, niin hurinaa kuuluu, mutta polkaisenkin sen päälle vasta tarvittaessa tai väännän kitarasta volumet kiinni kun en soita. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Rämppy 24.09.2004 12:12:58 | |
---|
Pitkään olen käyttänyt eikä ongelmia ole ollut, mitä nyt ne normaalit kohinat ja hurinat kun stratolla soittelee hankalammissa mestoissa. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jimi 24.09.2004 12:30:35 | |
---|
mulla se särö tuli läpi vaikka ei ollu särö päällä edes. eli siis kun sammutin sd-1 ni silti sieltä taustalta kuului hiljaa säröä. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Mrezzye 24.09.2004 12:39:26 | |
---|
mulla se särö tuli läpi vaikka ei ollu särö päällä edes. eli siis kun sammutin sd-1 ni silti sieltä taustalta kuului hiljaa säröä. Vikaa? Ei se mulla vaikuta mitenkään soundiin tms, jos ei ole päällä. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
zepeteus 24.09.2004 13:08:52 | |
---|
mulla se särö tuli läpi vaikka ei ollu särö päällä edes. eli siis kun sammutin sd-1 ni silti sieltä taustalta kuului hiljaa säröä. Näyttää SD-1:ssä, niin kuin monessa muussakin pedaalissa, menevän tuo signaali sekä bypassille että säröpiirille koko ajan...ilman erillistä katkaisua/ohjausta siinä välissä siis. On/off toimii sitten tässä pedaalissa kahden transistorin kautta, joista jompi kumpi johtaa vuorollaan signaalin ulos. Jos efekti kuuluu off-asennossakin hiljaa alta, taitaa sen efektoidun puolen transistori vuotaa läpi, crosstalk-ilmiö. |
Shaft 24.09.2004 14:28:21 | |
---|
Onko virtapuoli kunnossa vai käytätkö paristoa? Kyllähän noihin on kaikenlaisia modejakin tehty. Pedaalin saisi ilmeisesti vähän hiljaisemmaksi käyttämällä metallikalvovastuksia ja parempilaatuista oparia. |
Jimi 24.09.2004 15:34:30 | |
---|
Näyttää SD-1:ssä, niin kuin monessa muussakin pedaalissa, menevän tuo signaali sekä bypassille että säröpiirille koko ajan...ilman erillistä katkaisua/ohjausta siinä välissä siis. On/off toimii sitten tässä pedaalissa kahden transistorin kautta, joista jompi kumpi johtaa vuorollaan signaalin ulos. Jos efekti kuuluu off-asennossakin hiljaa alta, taitaa sen efektoidun puolen transistori vuotaa läpi, crosstalk-ilmiö. Kuitenkin sitten jos laitan jonkun toisen efektin siihe välii ni sit se saattaa kadota. ja sitten taas veljelläni joka sen nykyjään omistaa niin ei ole mitään häiriöitä. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Max 24.09.2004 17:21:46 | |
---|
Mulla on ollut kyseinen laite (SD-1) joitakin kuukausia enkä ainakaan minä ole mitään normaalista poikkeavaa häiriötä huomannut. Hienosti se on pelannut! HUMPPA TULEE....OTA KOPPI |
Volle 24.09.2004 17:55:16 | |
---|
Mulla on kaksi tommosta ja molemmat toimii. Tietty sitä sivuääntä saa kuuluviin, kun gainin ja volumen vääntää täysille yksikelaisin mikein varustetun kitaran kanssa, mutta tätä pitäisin melkein kaikkien särkijöiden ominaisuutena. Nam. |