Aihe: Kreetan musiikkiliikkeet
1
bimbi
13.09.2004 17:23:44
Olen menossa Kreetalle viikoksi lomalle ja ihan mielenkiinnosta olisi mukava katsastaa paikallista laitetarjontaa, joten jos tiedätte liikkeitä ja verstaita niin kertokaa.
Kyllä kiinnostaa myös perinnesoitintarjonta, jos vaikka sähköbouzoukin ostais.. no, zoukki zoukki :)
Vimpo
13.09.2004 17:57:54

Ei mulla ole mitään hajua, mutta mihin suuntaan Kreetaa edes olet menossa? Jostain Haniasta (länsi) on vähän nihkeätä ehkä lähteä tsekkailemaan Iraklionin (itä) musiikkikauppoja, ja sama toisinpäin. Nuohan ne isoimmat kaupungit käsittääkseni on. Agios Nikolaos ja Rethimnon sitten vähän pienempää kalibeeria.

Kaupunkien nimien kirjoitusasua en jaksa kunnolla muistaa.
Pummi
13.09.2004 18:07:38

rethymnonista löysin ainaki yhen musaliikkeen mut siellä oli ehkä jotai viis sähkistä ja sitte oli loput soittimet jotai bongoja ja muita ennennäkemättömiä virityksiä. ei tuntunu olevan hirveesti "normaaleja" soittimia ainakaa siinä liikkssä
mikasoi
13.09.2004 18:07:55
Itse olin espanjassa fuerteventuralla ja iski kitaransoittokuume kun 2 vkoa piti olla ilman. Sieltä ei löytynyt yhtään ainutta musaliikettä, eikä siis kitaraa edes lainaan mistään. Ja mulla oli espanjasta seellanen kuva, et joka ravintolan seinällä riippuu joku flamenkokitara... Tosin sehän on saari, mut kuitenkin varmaan 2-3sataa kilsaa ympärysmittaa, et pitäs löytyä.

Et oliko tuo nyt sitten vastaus tähän kysymykseen... se onkin jo ihan eri juttu.
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
Jabe
13.09.2004 18:24:14

rethymnonista löysin ainaki yhen musaliikkeen ..

Hmm .. minäkin olin joskus tuossa kaupungissa. Siellä oli liike, jossa oli bouzukeja ja niitä ihme snadeja pystyviuluja. En tiedä puhutaanko nyt samasta kaupasta. Siinä vieressä oli ravintola, jossa se omistajaäijä kavereinensa heitti aika tiukkaa jamisettiä illalla. Äijät istuivat siellä edessä lavalla kuin kotonaan .. juttelivat niitä näitä, naiset kantoi niille juomaa ja ruokaa, ja sitten äijät soitti välillä kreikkalaista musaa. Tuommoiseen meninkiin pitäisi päästä joskus itsekin: oma baari, jossa joka ilta jamit kaverien kanssa. ja tupa täynnä maksavaa yleisöä :-)

Oho - eksyin aiheesta. Osta bouzuki.
bimbi
14.09.2004 13:13:20
Kiitos palautteesta tähän asti. Olen menossa Hanian lähelle joten täytyy tutustua kyseisen kaupungin tarjontaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)