Aihe: Vaihtoehtoja ensikitaraksi?
1
JuSu
10.09.2004 11:46:54
Juu ei minulle.. =)

Seuraavanlainen tapaus:

Päälle 30 v. kaverini on vuositolkulla halunnut opetella soittamaan kitaraa. Avosoinnut jotakuinkin onkin hanskassa, kehnolla naikkarilla on noita hissukseen treenaillut. Koska kaveripiirissä on muitakin soittotaitoisia, niin luonnollinen johtopäätös oli , että bändihän pitää tietty perustaa.

Nyt ei sitten enää tuolla naikkarinlouskulla pärjää. Kaverin pääasiallinen homma orkesterissa on laulaminen, mutta siinä sivussa taitojen kehittyessä voisi siitä kitarastakin ainakin sointuja lyödä.

Ongelma onkin valinta mikitetyn teräskielisen ja sähkökitaran välillä. Mielipiteitä asiasta? Budjetissa liikutaan joissain sadoissa euroissa, alle viidessä kuitenkin. Mikäli valinta taipuu sähkökitaraan, siinä osaan olla avuksi hankinnassa, mutta akustisista en tiedä mitään. Mieluusti mallia minijumbo. Olisikos noista Ibanez Talmaneista ja Fender Stratacousticeista tähän hommaan? Niin että mitä että?

Kiitos ja kumarrus,

JuSu
Minä olen myyrä.
Da Make
10.09.2004 12:10:02
Fender Teleacousic (?) oli ainakin nopeitten tyyppien jälkeen aika kiva vehje, ei kiertänyt hieman rankemmillakaan asetuksilla (volumea, ei niinkään säröä).
Tuollainen (tai Stratacoustic) on varmasti pätevä vehje.
Cräx, Change, Ötöm!? Katso omat plussasi täältä! [Can you feel what you've done to me?]
Jabe
13.09.2004 09:46:30

Yamahan APX -sarja. Ohutkoppainen elektroakustinen. Toimii bändihommissa PA'n läpi (tai miksei erillisellä akkarivahvistimellakin), ja kuulostaa ihan asialliselta myös akustisesti semmoisenaan (ei tietenkään kisaa oikean ison akustisen kanssa ..). Saa halvalla.

Mulla on APX-4A, jolla olen ihan kunniallisesti vedellyt isommissakin kekkereissä akkarikomppeja. Tietenkin hankkisin jotain rouheempaa, jos ei olisi rahasta kiinni ... mutta minusta tuo toimii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)