Aihe: Boss GT-6 vs POD XT
1
tomi10
09.09.2004 18:10:04
Kummasta lähtee paremmat säröt?
miredritr
09.09.2004 18:14:46
Kokeile ja usko korviasi. ei vaiskaan Zoom 505:sta saa parhaat, oli musiikkityyli mikä tahansa.
LaXu
09.09.2004 18:34:28 (muokattu 09.09.2004 18:34:42)
Väittäisin, että POD XT:n mallinnuspuoli on parempi. GT-6:sessa taasen on huomattavasti enemmän ohjelmointimahdollisuuksia.
LesPaul70
10.09.2004 08:35:56 (muokattu 10.09.2004 08:37:29)
Väittäisin, että POD XT:n mallinnuspuoli on parempi. GT-6:sessa taasen on huomattavasti enemmän ohjelmointimahdollisuuksia.

Näinhän se karkeasti menee. Eli jos hakee nimenomaan sitä säröpuolta, niin silloin vaaka kallistuu selvästi Podin suuntaan. GT-6:n säröt ovat helkkarin digitaalisen/muovisen kuuloisia, etenkin kun gainia laittaa lisää. Kaupanpäällisiksi digitaalista aliasing-hälyä (etenkin isolla säröllä soitettaessa). Jotkut ovat väittäneet kylläkin saavansa vaikka deathmetal-säröjä, mutta sitä en kyllä usko ennenkuin kuulen. Jos joku on eri mieltä, tähän voi postata jatkoksi asetuksia, joilla GT-6:sta muka saa Podin veroiset säröt. Lupaan testata kaikki puolueettomasti.

Muilta osin GT-6 sitten kepittääkin Podin monipuolisuudessa jo pelkästään sen takia, että pedaalit (expression-pedaalia myöten) sisältyvät itse laitteeseen eikä tarvitse ostaa erillistä kallista pedaalilautaa. GT-6 antaa myös mahdollisuuden räätälöidä melkein mitä tahansa, esim. rakentamalla omia kustomoituja säröboksimalleja ja wah-malleja. Oma suosikkini GT-6:ssa kuitenkin on mahdollisuus kytkeä pedaalit (on/off-pedaalit ja expression-pedaali) ohjaamaan melkein mitä tahansa.

GT-6:sta kuitenkin saa kunnon pelin vasta, kun kytkee external-silmukkaan jonkin kelvollisen särölähteen. Esimerkiksi Podin. :)
Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti!
Exhausted
10.09.2004 14:01:14 (muokattu 10.09.2004 14:01:41)

Podista on muuten tulossa Live-malli, jossa itse vehje on integroitu lattialautaan. näyttää ulkoisesti aika paljon tuollaiselta Bossin vehkeeltä
Miikathebest
10.09.2004 14:28:41

Itse olen saanut gt-6:lla säädettyä jopa ihan hyviäkin särösoundeja. Cleanit on siinä kyllä loisteliaita.
Ei siinä tosin ole sitä putkivahvistimen tatsia, ja jonkinasteista digitaalisuutta on soundissakin havaittavissa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)