Aihe: 2x12 kaapit stereona?
1
Mursuviiksi
08.09.2004 10:03:53
Voisitteko te, joilla on asiasta tarkempaa tietoa, nimetä 2x12 kaappeja joihin on mahdollista kytkeä itsensä stereona. Itse olen löytänyt etsintöjen tuloksena ainakin Marshall:n 1936 mallin ja Koch:n 2x12 mallit, joissa on stereokytkentä mahdollisuus. Vintage 30 elementeillä olevat kaapit lähinnä kiinnostaisivat.

Kaikkia 2x12 kaappeja ei siis ole tarkoitus tähän topicciin kerätä :)
Moussaka on kamalaa.
Hanok
08.09.2004 12:14:46 (muokattu 08.09.2004 12:21:29)
Englin kaapit taitavat olla vakiona kytketty monoksi, mutta piuhoituksen voi käden käänteessä muuttaa stereoksi koska kaapin perässä on kaksi liitintä. Tosin stereon ja monon välillä vaihtaminen ei onnistu lennossa. Lisäksi kaappi on pystymalli, mikä ei ehkä stereoefektien kannalta ole paras vaihtoehto, mutta muuten kuuluvuuden kannalta toimii hyvin.

EDIT: Ja tuotahan saa myös Vintage 30-elementeillä.
Volle
08.09.2004 12:40:16
Näppärä kaveri laittaa minkä tahansa 2*12"-kaapin stereoksi aika nopeasti. Jotain osia tosin saattaa joutua lisäämään/vaihtamaan (esim. jos alunperin jakkeja on vain yksi). Kuitenkaan kyseessä ei ole mikään vaikea homma.
Nam.
Mursuviiksi
08.09.2004 13:09:43
Näppärä kaveri laittaa minkä tahansa 2*12"-kaapin stereoksi aika nopeasti.

En ole näppärä kaveri ;) Olen tottunut ulkoistamaan kaiken lisätoiminnan, joten valmis stereokaappi olisi paras/ainoa vaihtoehto.
Moussaka on kamalaa.
Hanok
08.09.2004 13:51:04
En ole näppärä kaveri ;) Olen tottunut ulkoistamaan kaiken lisätoiminnan, joten valmis stereokaappi olisi paras/ainoa vaihtoehto.

Marsussa (ja varmaan joissain muissakin) on se kätevä puoli että vaihto stereon ja monon välillä ei vaadi kaapin sisällä oleviin piuhoihin kajoamista. Kannattaa siis ehkä katsella siihen suuntaan. Tosin sitä ei käsittääkseni saa V30:llä, paitsi tietysti itse vaihtamalla elementit.
Mursuviiksi
08.09.2004 15:00:30
Marsussa (ja varmaan joissain muissakin) on se kätevä puoli että vaihto stereon ja monon välillä ei vaadi kaapin sisällä oleviin piuhoihin kajoamista. Kannattaa siis ehkä katsella siihen suuntaan. Tosin sitä ei käsittääkseni saa V30:llä, paitsi tietysti itse vaihtamalla elementit.

Se olisi todella tarkoitus, että voi nopealla vaihdolla käyttää sekä stereona että monona. Keikkakäyttöön olisi lähinnä tarvetta 2x12 kaapille, koska amatööritasolla on keikkakuljetukssa tila yleensä aina kortilla (ainakin meillä) ja roudaaminen on muutenkin puuduttavaa ilman niitä 4x12 kaappejakin. Keikoilla joutuu välillä myös kristillisesti jakamaan laitteiden käyttöä paikkojen pienien tilojen vuoksi, joten nopea vaihtaminen monosta stereoon olisi myös tässä mielessä hyvä.

Treenatessa voi sitten käyttää joko kahta 2x12 kaappia tai soitella 4x12 kaapin läpi. Onhan se kuitenkin kiva pääasiallisesti soittaa pörinällä joka liikuttaa peruukkia ja lahkeita :)
Moussaka on kamalaa.
ReBeat
08.09.2004 17:10:14

2x12" kaappeja jotka toimivat stereona ja monona:

Diezel 2x12" (Celestion V30)
Brunetti Dual Cab (Jensen C12K Custom)
Hughes & Kettner CC212 (Celestion Greenback)
Line 6 Vetta II Cab (custom Celestion speakers)
Peavey Triple XXX® 212 Cabibet (Triple XXX® speakers)
Randall R212CX (Celestion Seventy80s)
Genz Benz GB 212G-FLEX (GBE 1240-V75 speakers)
Tekemällä ei synny musiikkia.
Jimi
08.09.2004 18:10:55

mitä hyötyä on esim ostaa 2x10" 30w stereo combo?
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
ReBeat
08.09.2004 18:34:55 (muokattu 08.09.2004 18:36:36)

mitä hyötyä on esim ostaa 2x10" 30w stereo combo?

Sellaisessa on varmaan stereoefektejä. Chorukset ym. kuulostavat stereona paljon hienommilta kuin monona. Kaksi kaiutinelementtiä combossa ei automaattisesti tarkoita sitä, että ääni olisi stereoksi jaettu ja combo olisi ns. stereocombo.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Mursuviiksi
08.09.2004 22:25:16
Kiitoksia vaan ReBeatille listauksesta.

Genz Benz ja Diezeliä tuskin saa niin helpolla Suomesta käsin (?), mutta tuo Brunetti rupesi kiinnostamaan. Olen aikaisemminkin silmäillyt kyseisen lafkan tarjontaa ja mielenkiintoiselta vaikuttaa. Harmi vaan, että käyttäjäkokemuksia ei oikein ole saatavilla (H-C:ssäkin kovin rajoittuneesti).

Jensenin elementtikään ei ole tuttu. Mitenköhän kestää vertailussa Vintage 30:tä vastaan? Herkkyys ainakin näyttäisi olevan lähes samaa tasoa kuin Vintagessa.
Moussaka on kamalaa.
Miikathebest
08.09.2004 22:45:47

Komboissa ja yhdessä kaapissa elementit ovat niin lähekkäin että stereo vaikutelma ei oikein toimi.
Mutta kun laittaa 2 erillistä kaappia joihin ajaa signaalin stereona! Silloin soitto kuulostaa aivan erilaiselta ja stereo efektitkin toimivat niin kuin pitääkin. Tuo stereovaikutelma ei kuitenkaan välttämättä kaikkien mielestä kuulu kitarasoundiin, mutta kyllä se silti erittäin hienolta kuulostaa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Billsner
09.09.2004 09:27:37
Jensenin elementtikään ei ole tuttu. Mitenköhän kestää vertailussa Vintage 30:tä vastaan? Herkkyys ainakin näyttäisi olevan lähes samaa tasoa kuin Vintagessa.

Vertauksesta en tiedä, mutta sullahan näyttäisi olevan Behkun 4x12" kaappi (jäsenkuvauksen mukaan) ja siinähän on Jensenit kiinni. Itse laitoin omaan kitarakaappiini kiinni chicago-sarjan Jensenin (taitaa olla halvimpia) ja kivasti se potkii. Aika monet kaappien valmistajat käyttää Jenseneitä kaapeissaan.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Mursuviiksi
09.09.2004 10:08:45
Vertauksesta en tiedä, mutta sullahan näyttäisi olevan Behkun 4x12" kaappi (jäsenkuvauksen mukaan) ja siinähän on Jensenit kiinni. Itse laitoin omaan kitarakaappiini kiinni chicago-sarjan Jensenin (taitaa olla halvimpia) ja kivasti se potkii. Aika monet kaappien valmistajat käyttää Jenseneitä kaapeissaan.

Juu, Behku löytyy. Tosin siitä ei ole mitään tietoa, että mikä Jensenin elementtiä tuossa Behringerissä käytetään. Pitäisi ilmeisesti avata joskus ja ihan tutustua sisuskaluihin kun ei Behringerin sivuillakaan kerrota muuta kuin: "JENSEN® / BUGERA™ high-power speakers". Spekseistä ei ole mitään infoa. Taitaapi olla Behringerille tilauksesta tehty kaiutin tai sitten vain peruskamaa eri nimellä.
Moussaka on kamalaa.
Billsner
09.09.2004 10:15:42
Taitaapi olla Behringerille tilauksesta tehty kaiutin tai sitten vain peruskamaa eri nimellä.

Voi pian ollakin. "Jos me nimettäis nämä Behringerille menevät elementit super-hyper-power-custom speakereiksi niin niillä speksilistat näyttäisi hienommilta?" :)
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)