Aihe: Reverbiä kaipaisin..
1
weelie
19.08.2004 13:06:26 (muokattu 19.08.2004 13:07:03)
Ostin taannoin EH Holy Grailin reverb-tarpeisiini. Enpä tykännyt digitaalisesta, myin vehkeen hetimite pois. Mutta toisaalta en tarvitse kallisarvoisia tuubivermeitäkään kun pääasiassa kotisoffalla rämpytän. Perustrankku _jousi_vehje riittänee. Mulla oli halpa 10W-trankkuvahvari jossa oli jousireverbiä ihan tarpeeksi. Myin sen jo taannoin, ja nyt halajaisin jotain tilalle, mielellään efektimuodossa.

Vaihtoehtoina ajattelin mm.
Vox Pathfinder 15R (korvaamaan GM110:n, joka tosin on ihan hyvä peli)
Danelectro Spring King Reverb (epäilen tämän paremmuutta verrattuna Holy Grailiin)
Little Lanilei Reverb Pedal (Varmaankin maksaa maltaita)

Hinnat taitaa olla tätä luokkaa...:
Pathfinder 145€
Spring King 100€
Little Lanilei 250€
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Chemo
19.08.2004 14:08:35

en tarvitse kallisarvoisia tuubivermeitäkään

Jos tuommoisia Little Lanilei-hintaluokan vermeitä pähkäilee, miksei saman tien menisi "all the way", ja hankkisi kunnollista putkijousikaikua?

Mä mietin itse samoja asioita, kun äskettäin tarvitsin kaiun. Mulla oli rima aika korkealla, koska tarvitsen paljon jousikaiulta, erityisesti surf-musaan. Päädyin teettämään Uraltonella kaiun, hain sen tiistaina. Se on lähellä Fenkun legendaarista kaikua, pienillä parannuksilla vaan, ja valmistusmetodihan on ihan toista tasoa kuin näissä uusissa reissueissa.

Laite on jumalainen. On armeliasta, että ihmiset joilla ei tällaista ole, eivät osaa sitä kaivata. Tällaisessa vermeessä on ihmiselle jousikaikua koko loppuelämäksi, niin soundin kuin kestävyydenkin kannalta. En voi kuin suositella. Eli ehdottaisin tarjouskyselyn tekoa Uraltoneen.

PS. Kyselitkö muuten samasta asiasta juuri Uraltonenkin palstalla?
Ramalamadingdong.
weelie
19.08.2004 21:49:46
Kysyinpä hyvinkin. Kysyin myös Rautalankaforumissa, mutta eipä tullut vastakaikua. (no jopas sanaleikin lohkaisin)
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Chemo
20.08.2004 09:25:26

Kysyinpä hyvinkin. Kysyin myös Rautalankaforumissa, mutta eipä tullut vastakaikua. (no jopas sanaleikin lohkaisin)

Heh... samoilla mestoilla pyöritään: mä huomasin tuon myöhemmin rautsikkafoorumiltakin. Mutta tosiaan siellä Uraltonen saitilla olit jo ratkaisun äärellä, IMHO.
Ramalamadingdong.
P2
20.08.2004 22:57:02
Chemo: mitä oli hintaa tolla reverbillä? Himottaisi itseäkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)